СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Подготовка школьников к устной части ОГЭ по английскому языку"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная презентация создана в помощь учителям английского языка и ученикам 8-9 классов для подготовки к устной части ОГЭ.

Просмотр содержимого документа
«"Подготовка школьников к устной части ОГЭ по английскому языку"»

Коммуникативные компетенции умение понять читаемый вслух текст и оформить его интонационно умение принять участие в диалоге, используя соответствующие языковые средства, умение давать развёрнутые ответы на вопросы собеседника умение логично и связно строить развёрнутое высказывание, умение аргументировать своё мнение владение стратегиями выполнения заданий определённого формата

Коммуникативные компетенции

  • умение понять читаемый вслух текст и оформить его интонационно
  • умение принять участие в диалоге, используя соответствующие языковые средства, умение давать развёрнутые ответы на вопросы собеседника
  • умение логично и связно строить развёрнутое высказывание, умение аргументировать своё мнение
  • владение стратегиями выполнения заданий определённого формата
 Требования и оценивание адекватное произношение всех звуков английского языка соблюдение правильного ударения в словах и фразах деление предложения на смысловые группы соблюдение правильной интонации в различных типах предложений Допускается не более пяти фонетических ошибок в том числе одна-две не искажающие смысл. Максимальный балл - 2

Требования и оценивание

  • адекватное произношение всех звуков английского языка
  • соблюдение правильного ударения в словах и фразах
  • деление предложения на смысловые группы
  • соблюдение правильной интонации в различных типах предложений

Допускается не более пяти фонетических ошибок в том числе одна-две не искажающие смысл.

Максимальный балл - 2

 Как выполнить задание внимательно изучить предложенный отрывок, для этого прочитать текст шёпотом обратить внимание на слова трудные для произношения и особенности интонации не торопиться во время ответа, выдерживайте средний темп не допускать ненужных пауз

Как выполнить задание

  • внимательно изучить предложенный отрывок, для этого прочитать текст шёпотом
  • обратить внимание на слова трудные для произношения и особенности интонации
  • не торопиться во время ответа, выдерживайте средний темп
  • не допускать ненужных пауз
 Проблемы и решения Ученики часто: неправильно произносят «трудные» звуки ([ŋ], [ð], [ θ ], [h], [з:] ), звуки, которые меняют смысл слова (food-foot, bit – bid) , слова с «немыми» буквами (dumb, comb, muscles) неправильно ставят ударение не умеют интонационно делить предложения на смысловые группы не соблюдают интонацию разных коммуникативных типов предложений

Проблемы и решения

Ученики часто:

  • неправильно произносят «трудные» звуки ([ŋ], [ð], [ θ ], [h], [з:] ), звуки, которые меняют смысл слова (food-foot, bit – bid) , слова с «немыми» буквами (dumb, comb, muscles)
  • неправильно ставят ударение
  • не умеют интонационно делить предложения на смысловые группы
  • не соблюдают интонацию разных коммуникативных типов предложений
 Упражнения для подготовки • Reading after the tape • Reading along • Choral reading • 1-minute “breaking news” activity • “ Phrase-of-the-day” and quotations • Topic vocabulary

Упражнения для подготовки

• Reading after the tape

• Reading along

• Choral reading

• 1-minute “breaking news” activity

• “ Phrase-of-the-day” and quotations

• Topic vocabulary

A British family has recently celebrated the birth of their 18 th child. It was a girl and her brothers and sisters have welcomed their new sister. Her eldest brother is 26 and the parents already have two grandchildren. The family announced the birth of the child on their family website. They described the girl as “beautiful”. The family owns a bakery and hopes the children will take over the family business. It looks as if the era when the average British family would have only two or three children is over. In Britain there are more families with four children than anywhere else in Europe. Social scientist say this is the result of immigration into the country of families from Asia and Africa.

A British family has recently celebrated the birth of their 18 th child. It was a girl and her brothers and sisters have welcomed their new sister. Her eldest brother is 26 and the parents already have two grandchildren. The family announced the birth of the child on their family website. They described the girl as “beautiful”. The family owns a bakery and hopes the children will take over the family business. It looks as if the era when the average British family would have only two or three children is over. In Britain there are more families with four children than anywhere else in Europe. Social scientist say this is the result of immigration into the country of families from Asia and Africa.

A British family has recently  celebrated  the birth of their 18 th child. It was a girl and her brothers and sisters have welcomed their new sister. Her eldest brother is 26 and the parents already have two grandchildren. The family announced the birth of the child on their family website. They described the girl as “beautiful”. The family owns a bakery and hopes the children will take over the family business. It looks as if the era when the average British family would have only two or three children is over. In Britain there are more families with four children than anywhere else in Europe . Social scientist say this is the result of immigration into the country of families from Asia and Africa.

A British family has recently celebrated the birth of their 18 th child. It was a girl and her brothers and sisters have welcomed their new sister. Her eldest brother is 26 and the parents already have two grandchildren. The family announced the birth of the child on their family website. They described the girl as “beautiful”. The family owns a bakery and hopes the children will take over the family business. It looks as if the era when the average British family would have only two or three children is over. In Britain there are more families with four children than anywhere else in Europe . Social scientist say this is the result of immigration into the country of families from Asia and Africa.

A British family / has recently celebrated the birth of their 18 th child. It was a girl / and her brothers and sisters have welcomed their new sister. Her eldest brother is 26 / and the parents already have two grandchildren. The family announced the birth of the child on their family website. They described the girl as “beautiful”. The family owns a bakery / and hopes the children will take over the family business. It looks as if the era / when the average British family would have only two or three children / is over. In Britain / there are more families with four children / than anywhere else in Europe. Social scientist say this is the result of immigration into the country / of families from Asia and Africa.

A British family / has recently celebrated the birth of their 18 th child. It was a girl / and her brothers and sisters have welcomed their new sister. Her eldest brother is 26 / and the parents already have two grandchildren. The family announced the birth of the child on their family website. They described the girl as “beautiful”. The family owns a bakery / and hopes the children will take over the family business. It looks as if the era / when the average British family would have only two or three children / is over. In Britain / there are more families with four children / than anywhere else in Europe. Social scientist say this is the result of immigration into the country / of families from Asia and Africa.

 Требования и оценивание коммуникативная составляющая ответа полнота и правильное построение ответа  Допускаются лексические, грамматические и фонетические погрешности, не затрудняющие понимания Оценивается отдельно каждый из шести ответов. Максимальный балл – 6 (по одному баллу за каждый правильный ответ на вопрос)

Требования и оценивание

  • коммуникативная составляющая ответа
  • полнота и правильное построение ответа

Допускаются лексические, грамматические и фонетические погрешности, не затрудняющие понимания

Оценивается отдельно каждый из шести ответов.

Максимальный балл – 6 (по одному баллу за каждый правильный ответ на вопрос)

 Как выполнить задание внимательно слушать вопрос, стараться его запомнить обратить внимание, в каком времени ( tense) задан вопрос использовать короткие и чёткие формулировки дать на каждый вопрос развёрнутый ответ, используя только полные предложения помнить, на каждый ответ отводится 40 секунд

Как выполнить задание

  • внимательно слушать вопрос, стараться его запомнить
  • обратить внимание, в каком времени ( tense) задан вопрос
  • использовать короткие и чёткие формулировки
  • дать на каждый вопрос развёрнутый ответ, используя только полные предложения
  • помнить, на каждый ответ отводится 40 секунд
 Упражнения для подготовки • Matching “Question –Answer” • Correcting mistakes • Expanding short answers • Using pictures as a discussion stimulus • Interviews (pair-work) • Board games (questions –answers) • Role-playing situations

Упражнения для подготовки

• Matching “Question –Answer”

• Correcting mistakes

• Expanding short answers

• Using pictures as a discussion stimulus

• Interviews (pair-work)

• Board games (questions –answers)

• Role-playing situations

 Требования и оценивание Решение коммуникативной задачи (необходимо дать развёрнутые ответы на все вопросы) – 3 балла Организация высказывания (наличие вступительной и заключительной фразы, завершённость высказывания, использование средств логической связи) – 2 балла Языковое оформление (не более четырёх негрубых лексико-грамматических и не более трёх негрубых фонетических ошибок) – 2 балла Максимальный балл - 7

Требования и оценивание

  • Решение коммуникативной задачи (необходимо дать развёрнутые ответы на все вопросы) – 3 балла
  • Организация высказывания (наличие вступительной и заключительной фразы, завершённость высказывания, использование средств логической связи) – 2 балла
  • Языковое оформление (не более четырёх негрубых лексико-грамматических и не более трёх негрубых фонетических ошибок) – 2 балла

Максимальный балл - 7

Как выполнить задание помните, в данном задании не надо описывать предложенное фото начните своё высказывание с представления темы стройте высказывание в соответствии с предложенным планом, для того чтобы обеспечить логичность высказывания используйте средства логической связи предлагайте развёрнутую аргументацию ( 3-4 аргумента на каждый пункт плана) отвечайте на поставленные вопросы, а не воспроизводите заученные тексты

Как выполнить задание

  • помните, в данном задании не надо описывать предложенное фото
  • начните своё высказывание с представления темы
  • стройте высказывание в соответствии с предложенным планом, для того чтобы обеспечить логичность высказывания
  • используйте средства логической связи
  • предлагайте развёрнутую аргументацию ( 3-4 аргумента на каждый пункт плана)
  • отвечайте на поставленные вопросы, а не воспроизводите заученные тексты
 Упражнения для подготовки • Gap-fill exercises (linking phrases, adjectives, key words, relative clauses) • Expanding the sentence • Expanding the basic information • “ Snowball” games • “ Spiderman” diagrams

Упражнения для подготовки

• Gap-fill exercises (linking phrases, adjectives, key words, relative clauses)

• Expanding the sentence

• Expanding the basic information

• “ Snowball” games

• “ Spiderman” diagrams

 План ответа Вступление (Introduction) Основная часть (Main part)  What is eco-tourism?  Why is eco-tourism becoming more popular nowadays?  What activities can eco-tourists do during their holiday? Заключение (Conclusion)

План ответа

  • Вступление (Introduction)
  • Основная часть (Main part)
  • What is eco-tourism?
  • Why is eco-tourism becoming more popular nowadays?
  • What activities can eco-tourists do during their holiday?
  • Заключение (Conclusion)
 Вводные слова I’m going to give a talk about  I think In my opinion because because of That is why Moreover such as, for example As for me In the end I would like to say that also, as well as

Вводные слова

  • I’m going to give a talk about 
  • I think
  • In my opinion
  • because
  • because of
  • That is why
  • Moreover
  • such as, for example
  • As for me
  • In the end I would like to say that
  • also, as well as
 Образец ответа Now   I’m going to give a talk about  tourism. Introduction Many people all over the world spend their holidays travelling. Some of them prefer seaside holidays, some are fond of sightseeing, visiting museums and art galleries. What is eco-tourism? I think eco-tourism is rather a new way of spending holidays. Some people chose to travel to remote unspoiled areas without destroying or ruining the local environment.

Образец ответа

Now   I’m going to give a talk about  tourism.

  • Introduction

Many people all over the world spend their holidays travelling.

Some of them prefer seaside holidays, some are fond of sightseeing, visiting museums and art galleries.

  • What is eco-tourism?

I think eco-tourism is rather a new way of spending holidays.

Some people chose to travel to remote unspoiled areas without destroying or ruining the local environment.

Why is eco-tourism becoming more popular nowadays? In my opinion, eco-tourism is becoming more and more popular with city-dwellers because they are tired of traffic jams, overcrowded streets and shopping centers, different stress at work. That is why they want to escape from their hectic lifestyle, to enjoy the beauty of nature and its calmness, to watch wildlife. Moreover, eco tourists want to learn about not only local plants and animals. They would like to know more about people who live in a certain area and help them.
  • Why is eco-tourism becoming more popular nowadays?

In my opinion, eco-tourism is becoming more and more popular with city-dwellers because they are tired of traffic jams, overcrowded streets and shopping centers, different stress at work.

That is why they want to escape from their hectic lifestyle, to enjoy the beauty of nature and its calmness, to watch wildlife.

Moreover, eco tourists want to learn about not only local plants and animals. They would like to know more about people who live in a certain area and help them.

What activities can do eco-tourists during their holidays? Now many travel agencies offer to spend holiday far from stone jungles and try some new activities, such as hiking, horse riding, canoeing and boat sailing, visiting wild parks, planting trees and gardening, cooking on an open fire and so on. People also like camping and enjoy the view of a night sky full of stars. As for me, I would like to learn more about domestic and wild animals and have opportunity to feed them and take care of them.
  • What activities can do eco-tourists during their holidays?

Now many travel agencies offer to spend holiday far from stone jungles and try some new activities, such as hiking, horse riding, canoeing and boat sailing, visiting wild parks, planting trees and gardening, cooking on an open fire and so on.

People also like camping and enjoy the view of a night sky full of stars.

As for me, I would like to learn more about domestic and wild animals and have opportunity to feed them and take care of them.

Conclusion In the end  I  would like to say that  eco-tourism makes people aware of how beautiful the land and countryside is. I also think that eco-tourism will have a big future and many people appreciate this kind of spending holiday.  
  • Conclusion

In the end  I  would like to say that  eco-tourism makes people aware of how beautiful the land and countryside is.

I also think that eco-tourism will have a big future and many people appreciate this kind of spending holiday.

 

Thank you for your attention

Thank you for your attention


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!