Организационно-мотивационный Деятельностный Этап Знакомство с новыми лексическими единицами. Modelling. Imitation Drill Analzing the meaning ( matching) Analazing the form (metalanguage) Substitutional Drill Guessing game Рефлексивный этап | Настроить на урок. Актуализировать знания по теме Прогнозировать содержание урока. Поставить цель . Развить навык целеполагания Развить слухо-произнесительные навыки Отработать новые слова в упражнении (задание на соотнесение, развитие рецептивного навыка использования лексических единиц) Развивает предметное умение языковой догадки, умение проводить паралелль родного языка с другим (метаязык) Активизировать знания правила Present Simple. Отработать новые слова в устной речи (развить коммункативные навыки) Прогнозировать содержание текста Развить предметные навыки работы с текстом: 1)Чтение с пониманием общего содержания текста ( reading for gist) 2)Чтение с извлечением особой информации из текста (reading for specific information) 3) Чтение с извлечением конкретной информации из текста( Reading for details) Развитие навыков самопроверки Развитие коммуникативных навыков выражать свое мнение, приводить аргументы, используя иностранный язык Формирование личностных результатов (самоопределение) Метапредметные навыки Развить коммуникативные навыки, самоконтроль, саморефлексии (подвести итоги деятельности, оценить свою работу, определить достигнута ли цель) Обьяснение домашнего задания | Good afternoon, boys and girls. I’m glad to see you. Take your seats. Let’s start our lesson. Look at the pictures on the slide (Slide 1) What can you see? Yes, you are right. Try to set the aim of our today’s lesson (Slide 2) Use: the aim is… (to know more about different professions, to read/listen/write/speak about professions) All right. Let’s get acquainted with new words. Look at the slide (Quizlet). **Clicks on the flashcards in Quizlet** . Repeat after me. I am a doctor. I an actor .... Актуализирует знания по теме "Артикли" Why with the word actor we use "an" and with the word "politician" we use just "a"? You listen and pronounce the word in a sentence Учитель проверяет понимание значения лексических единиц. Now we will do a matching exercise in the blackboard. Match the picture with the word. Come one by one. Look at these words attentively. Here you can see some similiarities. What are they? Yes, you are right. Come up to the blackboard and underline these endings. These endings point out that these words mean people of different professions. Compare : an actor and an actress. a waitor and a waitress. What's the difference? And now we will describe the pictures. Use : "He is a/an...." or "She is a/an..." Now I need one person. This person sits on a chair. Any volunteers? **Учитель убирает картинки с профессиями и оставляет одну на доске" Look at the slide, look through the words. Tell me what you are going to do. Yes, you are right! What is the text about? Each of you is given a text. You should answer the questions in the quiz. *Учитель раздает тексты с тестами на определение , какая профессия больше всего подходит* Then count the points and read the information about the profession which suits you. Count the points you get. Answer yes equals one point, no equals zero points. Now unfold this part **shows** and read your result. Now let's check whether the results of the test correlate with your opinion. Find the word meaning "a job with lots of benefits" (= students find in the text the word "rewarding"), find the word with meaning "a job with a big salary" and antonym for this word (well-paid/low-paid job). And the adjective meaning "difficult but in a positive way" (=challenging). Учитель открывает доску со словами, которые должны были найти ученики. Now use this words to justify your opinion. What job would you like to choose? Have you achieved your goal? Look at the slide and choose the activities that you liked. Report in pairs. Name five words that you remember from this lesson. Was it interesting to find out what job suited you? Your homework will be to choose your favourite job and highlight pros and cons of this job. Is the task clear? I liked how well you worked today. Thanks for your participation. Goodbye. | Good afternoon, teacher Different professions. My aim is to read the information about professions **Ученики повторяют слова за учителем, подставляя их в речевой образец I am a/ an... ** We use "an" when the word begins with a vowel. **Соотносят название профессии с соответствующей ей картинкой ** I want! "Ученики смотрят на доску и видят, что у всех слов одинаковые окончания -er/-or. Выходят к доске и выделяют маркером одинаковые окончания. Формулируют правило" **Ученики формулируют правило об окончаниях, указывающих на женский и мужской род" **Ученики составляют предложения на основе картинок, используя речевые образцы в Present Simple" *Ученики играют в игру на угадывание, используя вопросительные предложения и краткие ответы в Present Simple. Один ученик выходит, садится перед классом и пытается угадать * We will read the text. **Ученики читают текст, отмечают в тесте + и -. Подсчитывают количество баллов. Определяют, какая профессия им подходит** *Ученики делятся своими мыслями по поводу результатов теста* The test has shown that the most suitable job for me is ... And I agree with it. The test has shown that the most suitable job for me is .... But I disagree. I don't like ... **Ученики сверяются с доской** I would like to become a ... because this job is ... I wouldn't like to be a ... because this job is .... Today I’ve learnt to talk about different professions. *Делятся мнением с одноклассниками * We read, We played a game, We spoke, We revised the rule of Present Simple, We pronounced the names of professions. I remembered new words ... Yes, it was. No, it wasn't. Yes. / No. Goodbye. | Whole class 1 min 10 min 10 min Whole class 5 min Whole class 10 min S - whole class 10 min - individually 5 min Whole class 5 min Whole class In pairs |