СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Практическое занятие №3 «Description of people. Описание человека»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Практическое занятие №3

Тема: «Описание человека. Развитие навыков диалогической речи»

Цель: Изучение лексики, необходимой для описания человека..

Развитие диалогических навыков.

Просмотр содержимого документа
«Практическое занятие №3 «Description of people. Описание человека»»

Практическое занятие №3

Тема: «Описание человека. Развитие навыков диалогической речи»


Цель: Изучение лексики, необходимой для описания человека..

Развитие диалогических навыков.


Оборудование: 1. Учебники; 2. Раздаточный материал


Основные теоретические положения:


Лицо человека



















Характеристики возраста и строения человека


















Задание 1. Прочитайте и переведите текст “Describing people” (30 минут):

Appearances are deceptive. It is a common truth; practically everyone has met at least someonewhose character and appearance differ radically.
When one sees a tall, broad-shouldered youth, one expects him to be strong-willed and brave. Onethinks: 'A model to follow!' How often a good-looking individual turns out to be petty, weak-willed oreven cowardly. Then one thinks: 'A mediocrity!'
At the same time everyone knows that a lot of great people were of a poor build: short and fragile. It didnot stop them from displaying intelligence and courage. Ingenuity does not depend on one'scomplexion or constitution.
Plump or fat people create an impression of generous and kind personalities. Strangely enough, notrarely they may be thrifty or even greedy. One usually thinks: 'A scrooge!'
On the other hand, thin or slim nervous ladies often tend to be lavish. They like to buy and never thinktwice when they pay. One thinks: 'I would call her open-handed and Mother would call her a spendthrift.Yes, mothers are always stricter in judgments.
Has it ever happened to you that you come to an important office and see an important boss? Youimmediately evaluate his looks: 'Round-faced, small narrow eyes, dimples on the cheeks and anupturned nose. What a kind-hearted person! A simpleton!' You tell the boss of your troubles and expectimmediate help. But the boss appears to be rude, harsh and willful. You never get your help and think:'A stone heart and an iron fist.
When someone sees a delicately built pretty blonde with curly hair, blue eyes, a straight nose and ahigh forehead, one is inclined to think that the beauty is intelligent and nice. It may be disappointing tothink later 'What a stupid, capricious, impolite bore!'
On the contrary, when one sees a skinny brunette with ugly irregular features — a hooked nose, pointedchin, close-set eyes and thin lips, strange thoughts come to one's head; because it is the image of evilpeople — cruel and cunning . It may be a relief some time later to find her a clever, gentle and good-mannered lady and think: 'What charm! A heart of gold!'
Another general misconception lies in the fact that children are always expected to resemble their parents. And parents like it when children take after them. Relatives like to compare moles, the shapeof noses, etc. The greatest compliment is: 'They are as like as two peas'. The greatest disappointmentis to find nothing in common. We want to deny people their exclusiveness, we don't want to admit thatnature has selected other options from an enormous genetic fund developed over generations. Why dowe like our copies? Who knows!

Nature likes to play tricks on us. But don't you think it is a present on the part of nature? Life becomesnot a boring routine, but a brilliant kaleidoscope of characters and appearances which often clash.


Задание 2. Составьте диалоги по картинке c данными персонажами (30 минут):




Задание 3. Напишите описание людей на картинке (30 минут)



Критерии:

Оценка «5» - Поставленные задачи (чтение и перевод текста, составление диалогов и высказываний) решены полностью, применение лексики адекватно коммуникативной задаче, грамматические ошибки либо отсутствуют, либо не препятствуют решению коммуникативной задачи

Оценка «4» - Коммуникативная задача решена полностью, но понимание текста незначительно затруднено наличием грамматических и/или лексических ошибок.

Оценка «3» - Коммуникативная задача решена, но понимание текста затруднено наличием грубых грамматических ошибок или неадекватным употреблением лексики.

Оценка «2» - Коммуникативная задача не решена ввиду большого количества лексико-грамматических ошибок или недостаточного объема текста.


Литература, рекомендуемая к выполнению практической работы:

1) Восковская А.С., Карпова Т.А. Английский язык. – Ростов н/Д: Феникс, 2014.

2)Агабекян И. Английский язык для СПО. – Ростов н/Дону: Феникс, 2012

Контрольные вопросы:

1 What build had a lot of great people?  

2. Which impression do fat people create?   

3. Which another general misconception consists of? 

4. Why do we like our copies?  

5. Don't you think it is a present on the part of nature? 













Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!