СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация к уроку по теме "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку по теме "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии" предназначена для изучения дисциплины "Иностранный язык" студентами специальности 38.02.07, обучающимся на база основного общего образования.

Просмотр содержимого документа
«Презентация к уроку по теме "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии".»

THE UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN AN NORTHERN IRELAND

THE UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN AN NORTHERN IRELAND

Открытое занятие по теме  «Соединенное Королевство Великобритании и Северной Ирландии» Группа: О-11 Дата: 20.06.2016 Преподаватель: Власенко Ирина Георгиевна

Открытое занятие по теме

«Соединенное Королевство Великобритании и Северной Ирландии»

Группа: О-11

Дата: 20.06.2016

Преподаватель: Власенко Ирина Георгиевна

The objective of the lesson: To make an oral presentation of the topic suggested. Tasks: To train Active and Passive Voice grammar forms. To practise topical vocabulary. To evaluate personal achievements.

The objective of the lesson:

To make an oral presentation of the topic suggested.

Tasks:

  • To train Active and Passive Voice grammar forms.
  • To practise topical vocabulary.
  • To evaluate personal achievements.
 Tapestry – [ ʹ tæpıstrı]

Tapestry – [ ʹ tæpıstrı]

 Porcelain – [ˈpɔ:səlɪn]

Porcelain – [ˈpɔ:səlɪn]

 Shield  – [ʃiːld]

Shield – [ʃiːld]

 The Order of the Garter - Орден Подвязки

The Order of the Garter - Орден Подвязки

Activity 5 H      6- C D      7- A G      8- E B      9- J F      10- I

Activity 5

  • H 6- C
  • D 7- A
  • G 8- E
  • B 9- J
  • F 10- I
Activity 6 b) A restoration project a) William the Conqueror b) He doubled the height of the castle’s round tower. b) The shields and armour of over a thousand Garter Knights. c) It repaired the damages and added new interiors a) Yes, it is the official residence of the Queen.

Activity 6

  • b) A restoration project
  • a) William the Conqueror
  • b) He doubled the height of the castle’s round tower.
  • b) The shields and armour of over a thousand Garter Knights.
  • c) It repaired the damages and added new interiors
  • a) Yes, it is the official residence of the Queen.
Activity 7 G     5- C H     6- D B     7- F A     8- E

Activity 7

  • G 5- C
  • H 6- D
  • B 7- F
  • A 8- E
Activity 8 Paintings Shield A doll’s house Tapestries Porcelain

Activity 8

  • Paintings
  • Shield
  • A doll’s house
  • Tapestries
  • Porcelain
Activity 9 was built doubled opened was restored is held is enjoyed

Activity 9

  • was built
  • doubled
  • opened
  • was restored
  • is held
  • is enjoyed
Oral presentation criteria The information is logically structured yes/no The number of the sentences Your balls 10 sentences – “5” 8 sentences – “4” 6 sentences – “3” Pronunciation mistakes   2 mistakes – “5” 4 mistakes – “4” 5 mistakes – “3” 6 mistakes – “2” Grammar  mistakes   2 mistakes – “5” 4 mistakes – “4” 5 mistakes – “3” 6 mistakes – “2”    

Oral presentation criteria

The information is logically structured

yes/no

The number of the sentences

Your balls

10 sentences – “5”

8 sentences – “4”

6 sentences – “3”

Pronunciation

mistakes

 

2 mistakes – “5”

4 mistakes – “4”

5 mistakes – “3”

6 mistakes – “2”

Grammar

mistakes

 

2 mistakes – “5”

4 mistakes – “4”

5 mistakes – “3”

6 mistakes – “2”

 

 

 Evaluation Form Name____________________________ Cross-evaluation (взаимоконтроль)   marks Self-evaluation (самоконтроль) Activity 5 Teacher’s evaluation ___/10 Activity 6 marks Activity 7     marks         _____/8 Activity 8   _____/8   _____/ 5 Activity 9     50-52 – “5” 49-46 – “4” 45- 30 – “3”   _____/6           Speaking Total Logically structured     Number of the sentences   Pronunciation   Grammar  

Evaluation Form

Name____________________________

Cross-evaluation

(взаимоконтроль)

 

marks

Self-evaluation

(самоконтроль)

Activity 5

Teacher’s

evaluation

___/10

Activity 6

marks

Activity 7

 

 

marks

 

 

 

 

_____/8

Activity 8

 

_____/8

 

_____/ 5

Activity 9

 

 

50-52 – “5”

49-46 – “4”

45- 30 – “3”

 

_____/6

 

 

 

 

 

Speaking

Total

Logically structured

 

 

Number of the sentences

 

Pronunciation

 

Grammar

 

THE RUCKSACK OF MY ENGLISH LANGUAGE ACHIEVEMENTS

THE RUCKSACK OF MY ENGLISH LANGUAGE ACHIEVEMENTS


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!