СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Природа. Стихийные бедствия (виды природных катастроф)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Учащиеся познакомятся с лексикой по теме "Стихийные бедствия", научатся соотносить определение слова и какое это бедствие(засуха, наводнение и т.д.)

Просмотр содержимого документа
«Природа. Стихийные бедствия (виды природных катастроф)»

Конспект урока по английскому языку

Учитель: Пшеничная Татьяна Григорьевна

Класс: 8

Дата: 06.02

Тема: Природа. Стихийные бедствия (виды природных катастроф)

Применяемые образовательные технологии:

- интерактивная технология,

- здоровьесберегающие,

- личностно-ориентированные технологии,

- технология критического мышления.

Цели урока:

Обучающие: ввести и активизировать лексику по теме «Стихийные бедствия»; формировать языковые навыки учащихся;

Развивающие: развивать коммуникативные умения в говорении, чтении, аудировании; развивать мышление, внимание, память;

Воспитывающие: воспитывать мотивацию к изучению английского языка; формировать нравственные, эстетические качества личности.

Планируемые результаты

Предметные: понимать на слух речь учителя, высказывания одноклассников; выполнять лексико-грамматические упражнения; использовать в речи лексические единицы;

Регулятивные: выделять и осознавать то, что уже усвоено;

Познавательные УУД: находить и выделять необходимую информацию, уметь строить речевое высказывание;

Коммуникативные УУД: уметь сотрудничать с партнёром, уметь выбирать языковые и речевые средства для решения коммуникативной задачи;

Личностные УДД : развивать отзывчивость, понимание и сопереживание.

Оборудование: УМК, аудиозапись, раздаточный материал

Ход урока.

  1. Организационный момент.

Good morning everybody! Nice to meet you. How are you? Let’s ask each other.

  1. Определение обучающимися темы урока и его целей.

T.: Everyone watches TV news. How often do you see news about disasters in different regions of our planet? How do you think, is the Earth a really dangerous place?

S.: I think …

T.: So how do you think what are we going to speak about?

S.: We are going to speak about our planet and natural disasters.

T.: The topic of our lesson today is “Natural disasters”. We will learn the new words, discuss different natural disasters happening in the world.

III. Организация восприятия и осмысления новой информации.

T: Look at the pictures. Read and try to explain the words. Which words are similar to Russian ones?

S.: Earthquake, hurricane, tornado, volcano, flood, drought, fire, tsunami, avalanche.

IV. Первичная проверка понимания.

T: Now look at your worksheets, read and match natural disasters with the definitions.

S1: Drought – a period with no rain

S2: Flood – large amount of water that covers an area that is usually dry

S3: Tornado – a violent windstorm that consists of tall column of air spinning around very fast

S4: Tsunami – a huge wave caused by an earthquake that flows onto land

S5: Earthquake – a shaking of the ground

S6: Cyclone – a violent tropical storm in which the air goes round and round

S7: Avalanche – a large mass of snow falling gown the side of a mountain

S8: Hurricane – an extremely violent wind or storm

V. Организация усвоения путём воспроизведения информации и упражнений по образцу.

T : Answer my questions:

  • -Which of the disasters are common in our country?

S1: I think ………..

  • Which is the most serious for you?

S2: All of them are serious for us.

Изучающее аудирование.

T: 1. You’ll listen to some information about continents and countries where such disasters as earthquakes, hurricanes, tornadoes and volcanoes happen more often than in other regions. Listen to the tape and fill in the table. You’ll listen to it twice.

Be ready to make notes while listening.

S: Fill in the table.


Continents

Countries

Earthquakes



Hurricanes



Tornadoes



Volcanoes





T.: open your books and do Ex.7 p.75

VI. Физминутка.

VII. Закрепление и контроль материала, обобщение изучаемого на уроке.

T: You have some instructions which are mixed up. I’d like you to be divided into 3 groups. The 1’st group will find things to do when a hurricane comes, the 2’nd – for fire, the 3’rd – for earthquake. Try to find all the things and put them in the right order.

Fire - 5 Hurricane - 5 Earthquake - 5

Define the wind direction and fire spreading.

Shut the windows and the doors from exposed to the wind side and open them from the other side.

Switch on TV or radio and listen to the information.

Leave the fire zone and go to meet wind

Prepare some food, water, medicine and other necessary things.

Fix the furniture, put heavy things on the floor.

Move on the ground, don’t try to leave fire behind you.

Find the safe place in a building (near the main walls, in the corners)

Switch off gas, water, electricity.

If it is possible, try to get your clothes wet.

If you are outside, find a pit, a ditch, or a ravine far from buildings.

Take your passport, some necessary things and go to the definite place.

Inform about fire as soon as possible.

If you are in any transport, leave it and find the safe place.

VIII. Подведение итогов урока. Рефлексия – самооценка обучающихся.

T: Think of 1 noun, 2 adjectives, 3 verbs, one sentence using new words. Find an expression which reflexes your impression of our lesson.

S: Read their expressions.

IX. Объяснение домашнего задания и выставление оценок.

T.: Make up 10 sentences using new vocabulary.

T.: Your marks are…

T: Thank you very much for the lesson. Now the lesson is over.
























Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!