СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Проект на английском языке «О чём думают наши питомцы»

Нажмите, чтобы узнать подробности

исследовательский проект, выполненный ученикми 5 класса .

Просмотр содержимого документа
«Проект на английском языке «О чём думают наши питомцы»»

Исследовательский проект  «О чём думают наши питомцы» Работу выполнили ученицы 5 «Б» класса  Кира Покрова Ксения Клепикова

Исследовательский проект «О чём думают наши питомцы»

Работу выполнили

ученицы 5 «Б» класса

Кира Покрова

Ксения Клепикова

  ПЛАН ВЫПОЛНЕНИЯ ПРОЕКТА  1) Собрать информацию по теме для решения поставленных задач.  2) Работать с энциклопедиями и справочниками  3) Проанализировать и распределить материал по тематическим группам.  4) Систематизировать собранный материал.  5)  Сделать перевод .  6) Обобщить собранную информацию.  7) Создать презентацию о проделанной работе.  8) Сделать выводы.

ПЛАН ВЫПОЛНЕНИЯ ПРОЕКТА

1) Собрать информацию по теме для решения поставленных задач. 2) Работать с энциклопедиями и справочниками 3) Проанализировать и распределить материал по тематическим группам. 4) Систематизировать собранный материал.

5) Сделать перевод . 6) Обобщить собранную информацию.

7) Создать презентацию о проделанной работе. 8) Сделать выводы.

ПЛАН ВЫПОЛНЕНИЯ ПРОЕКТА Подготовительный этап – 10 - 18 октября 2017 г. Обработка полученного материала 29 октября - 16 ноября 2017 года. Подготовка презентации 18 ноября - 1 декабря

ПЛАН ВЫПОЛНЕНИЯ ПРОЕКТА

  • Подготовительный этап – 10 - 18 октября 2017 г.
  • Обработка полученного материала 29 октября - 16 ноября 2017 года.
  • Подготовка презентации 18 ноября - 1 декабря

Цель:  Систематизировать  повадки своих питомцев. Представить их умозаключения, сделать перевод этих мыслей на английский  язык

Цель: Систематизировать  повадки своих питомцев. Представить их умозаключения, сделать перевод этих мыслей на английский язык

Задачи работы:

Задачи работы:

Our Pets Our favourite pets are puppies and cats. They are Perry,Yuna, Muza. They are very funny jumpers, sprinters and home entertainers with a character.  And they think they guard the house .

Our Pets

  • Our favourite pets are puppies and cats. They are Perry,Yuna, Muza. They are very funny jumpers, sprinters and home entertainers with a character. And they think they guard the house .

  Our observations   We show all our love and affection to the pets. But sometimes our four-legged friends think about our usual care in different way as we think . We want to share with some of our ideas.

Our observations

We show all our love and affection to the pets. But sometimes our four-legged friends think about our usual care in different way as we think . We want to share with some of our ideas.

Our observations  Can only awaken because we wanted to cuddle When someone at home falling asleep on the couch, we try to cover quietly him with a blanket. But this rule does not apply to our four legged pets. We needn’t cover them up the blankets as to be awaken is unpleasant stress for them.

Our observations Can only awaken because we wanted to cuddle

When someone at home falling asleep on the couch, we try to cover quietly him with a blanket. But this rule does not apply to our four legged pets. We needn’t cover them up the blankets as to be awaken is unpleasant stress for them.

Scolded for pranks, even if we ourselves have left their snacks in a visible place  Leaving on the table some meat, we are very surprised when we can't find it on the spot. We should blame only ourselves but not pets. They ask:  Please, don't forget about our instincts!

Scolded for pranks, even if we ourselves have left their snacks in a visible place

Leaving on the table some meat, we are very surprised when we can't find it on the spot. We should blame only ourselves but not pets. They ask: Please, don't forget about our instincts!

Looking at the pet We feel some discomfort when someone is staring at us. In the animal world, look in the eye means danger. Someone looking is ready to attack. They say: If you simply admire me, try not to make it intrusive, don't make me nervous once again.

Looking at the pet

We feel some discomfort when someone is staring at us. In the animal world, look in the eye means danger. Someone looking is ready to attack.

They say: If you simply admire me, try not to make it intrusive, don't make me nervous once again.

 Like children, our Pets, need attention, care and affection. They love when we're playing with them, scratch behind the ear. They say: don't forget how much we love you.

Like children, our Pets, need attention, care and affection. They love when we're playing with them, scratch behind the ear. They say: don't forget how much we love you.

Allowed to be lazy and relax too much     Like people Pets need physical activity. Don’t sit constantly at home, even if your pet has a home

Allowed to be lazy and relax too much

Like people Pets need physical activity. Don’t sit constantly at home, even if your pet has a home "toilet".

They ask: Walk or active play with us, the owner!

Try not to leave unattended, but sometimes comes out  It seems to us that the pet is just sleeping while we're out, having fun and generally resting from the people. But this is not true . They say: “We are sad and worried. I’ d like to  have some four-legged friends…”  That’s why we have three dogs!

Try not to leave unattended, but sometimes comes out

It seems to us that the pet is just sleeping while we're out, having fun and generally resting from the people. But this is not true . They say: “We are sad and worried. I’ d like to have some four-legged friends…” That’s why we have three dogs!

Conclusions  1. We found that usual care referring to our four-legged friends is not sometimes as quite as we think.  2. It was interesting but sometimes difficult to interpret and translate our ideas and pets’ thoughts.

Conclusions

1. We found that usual care referring to our four-legged friends is not sometimes as quite as we think.

2. It was interesting but sometimes difficult to interpret and translate our ideas and pets’ thoughts.

Thank you for attention

Thank you for attention


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!