СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Рабочая программа по мокшанскому языку (3 кл.)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Рабочая программа по мокшанскому языку (3 кл.)»





Ингольденьвалсь

Программасьаноклафнолдамакобразовательнайстандарттимокшенькяльса 3 –це класса МБОУ «Левженскяй СОШ» Рузаевскяймуниципальнайрайононь, ваномокмежпредметнай и внутрипредметнайсотксснень икасоманьособенностненьемлатонафнихнень.

Покодеманьпрограммасьмокшенькяльса тифсядатовдокументтненькоряс:


Школатьиньэрявиксвешфксоц — тонафтомсшабатненьэльбятьксфтомаморафтома и сёрмадома. Тявешфкстьпяшкодемасаоцюсмузецмокшенькяльть, кона лездытонафнихнендицебярьстасодамс и рузонькяльть, и лия предметтненьге.

Тядянькяльтьэрявиксшинцлангс од ломаненькасфтомстаоцюмяльшарфнесьученайсь-педагогсьК.Д.Ушинскяй, кона сермадсь: «Содамоктядянькяльть, идсьтонаткшниафаньцеквалхненди, синь марса кочкамаснонды и полафнемаснонды, станя и касфнесынеэсьсодамошинзонперьфпяльтьколга, сонь вельдензаениякшни, эвондакшнихтьмяленза-арьсемонза».



I–V-цеклассненьэсатядянькяльть вельде пяшкотькшневихтьтяфтаматонафнеманьвешфксне:

— тонафтомситтненьлац прянь вятема, шачемаширть, Отечестватькельгома;

— тонафтомсперьфпяльденьмазышитьсодама и шарьхкодема;

— максомскемесодамошитмазыстакорхтамаса, морафтомаса и эльбятьксфтомасёрмадомаса.

Содамситтнендинародоньконьэряфста:

— мокшетненьэрямакойснон, унксснон;

— эсьэряма-ащемавастстостперьфпяльденьпредметтнень (ошень, велень, ляень, вирень, пандонь, лотконь, вирьужень, нармонень, жуватань и лия лепнень) лемдема;

— кудъётконькядьготненьлемснон;

— щапнень и синь мазышиснон (мезьста и кода синь тиендезь);

— фольклорть (моротнень, ёфкснень, валмуворкснень, со­дамаёфкснень, налхксематнень);

— шабраньломаттненьмархтасоткснень.

Программатьцеленза и задачанза:

- съргозьфтемситтненьэса интерес и оцюмялькорхтаматимокшенькяльса, касфтомсмяльтонафнемс сонь сядатов;

- максомскемесодамошитмазыстакорхтамаса, морафтомаса и эльбятьксфтомасёрмадомаса;

-воспитандамситтненьэса парамяль, пара сатфксстмокшеньнародти, соньисториянцты и культурати;

- видеста и мазыстасермадомабуквать, валть, валрисьмоть, сермадомакнигаста, доскаста, диктаваманькоряс;

- проверямаэсьсерматфснон и петеманолдафэльбятькснень;

- тонафтомситтненьучебниктьмархтаработама, мушендомсэрявикстемать, правилать, упражнениять;

- тонафтомсшарьхкодема, мезеньколгаазондовитя или тона текстса, упражненияса, кодамаправиланьлангс сон тиф.

Цельхне и тонафнеманьрезультатнетяпрограмматьпутфтколмауровенца- метапредметнайса, личностнайса и предметнайса.

Тонафнеманьпроцестьформанза:

Индивидуальнайхть, групповойхть, индивидуально-групповойхть, фронтальнайхть, класса и афклассонь.

Контрольтьформанза:

Самостоятельнайработась, наблюдениясь, карточканькорясработамась, устнай и фронтальнайопросне.

Межпредметнайсоткссне:

Рузонькяльть–сявондевихть лексико-грамматическяйаналокнерузонькяльста, (кода тяазомсмокшенькяльса и мекпяли);

музыкать – иттнезнакомондайхть и тонафнихтьмокшеньморамать, мокшеньтворчествать;

изобразительнайискусствать – знакомондайхтьмокшень прикладной искусстватьмархта.


«Мокшенькяльсь» сувафтовиобразовательнайобластти «Филология», Базиснайучебнайпланть «Мокшенькяль».


Программатьреализацияньсрокоц 2019 – 2020тонафнеманькизоня.



«Мокшенькяльть» вастоцшколаньучебнайпланца:


«Мокшенькяльть» тонафнематимаксови 135частт:

1-це класса 33ч.(1часттне деляти, 33 тонафнеманьнеделяда);

2- це класса 34ч.(1часттнеделяти, 34 тонафнеманьнеделяда);

3- це класса 34 ч.(1часттнеделяти, 34 тонафнеманьнеделяда);

4- це класса 34 ч.(1часттнеделяти, 34 тонафнеманьнеделяда);


Учебно-методическяйобеспечениясь


Баранова Н.А. «Мокшенькяль» Саранск,

Морд.кн.изд.,2015г


Мокшенькяленьиморафтоманьпрограммат» 1-4 классонди.Киреев В.Л.



ИНГОЛИ МОЛИ САТФКСНЕ

Личностнайхне:

-шарьхкодемсмокшенькяльтьвастонцэряфса, фкя-фкяньётксакорхтамста, перьфпяленьванфтомста

-маштомскочкафсодамошитнень и сатфксненьнолямсшколань и эрьшиньэряфса;

-касфтомсмаштомашитненьялга и оцюмархта прянь вятема; шабраньломаттненьмархтасотксонькирдема;-

- содамситтнендинародоньконьэряфста:мокшетненьэрямакойснон, унксснон;


Метапредметнайхне:

- шарьхкодевистамарямскайгимокшенькяльть ;

- маштомсвайгялькснень, слокнень, валхнень, валрисьмонькочкама;

- маштомскизекфксоньлангсмаксомакувака и нюрьхкянякаршек вал;

-маштомаэльбятьксфтома, выразительнайста и эрявиксинтонацияньвятемалувомста,

- кувакаста и нюрьхкянястаазксоньазондома;

- маштомсучительтьмархта ,ськамостсёрмадома ; максомс анализ и оценка тиф заданиятненди;

- маштомскорхтамамокшенькяльса.

Предметнайхне:

- морафтомавалтьмарнек, стакавалхнень — слогонь-слогонь;

- валтьэсаударениятьпутома;

- валрисьмотьпотмосаарьсеманькандыиньэрявиксвалхненьвайгяльсаняфтема;

- валрисьмотьпесаинтонациятьвятема;

- валрисьмосаэрявиксвастслотксеманьтиема;

-маштомсучительтьморафтоманц и азондоманц, а станяжаэсьялгаснонморафтомаснон и азондомаснонкулхцондома;

- устна и сёрмадозьответоньмаксомафкятеманькоряспутфкизефксоньлангс;

- валрисьмоньарьсема и сёрмадомафкятеманьлангс;

- афоцюморафтфстатьяньпяльксондилемоньмаксома;

- эсьналхксемань и тевоньколгаазксоньарьсема.

- видеста и мазыстаёрмадомабуквать, валть, валрись­моть; сёрмадомакнигаста, доскаста, диктаваманькоряс;

-проверямаэсьсёрматфснон и петеманолдафэльбятькснень















Тонафнеманьтематическяй план

Разделтьтемац - Омбоце класса тонафнефматериалть

Тематьнюрьхкяняописанияц:Валсь. Валрисьмось.Гласнай и согласнайвайгялькснеи букватне.

Разделтьтемац - Валсь и слогсь

Тематьнюрьхкяняописанияц: Ляпе тяштенясьвалтьпеса и валтькучкаса.

Жя, щя, шя, ча, ща, жи, ши, чу, щу слог мархтавалхне, синь сёрмадомасна.

Кафтонзафсогласнаймархтавалхне.

Фкястрочкастаомбоцестрочкативалоньётафтомась.

Разделтьтемац - Валтьпяльксонза

Тематьнюрьхкяняописанияц: Валъюрсь. Суффикссь. Суффикснень вельде валоньтиевомась. Валбесь..Валъюрсакайги и афкайгисогласнайхне.

Разделтьтемац - Корхтамапяльксне.

Тематьнюрьхкяняописанияц:Существительнайсь. Прилагательнайсь. Местоимениясь. Глаголсь.

Разделтьтемац - Тонафнефматериалтьлятфтамац .

Тематьнюрьхкяняописанияц:Валсь. Валтьпяльксонза
























Тематическое планирование


№ п/п

Наименование разделов и тем

Максимальная нагрузка учащегося, ч.

Из них

Теоретическое обучение, ч.

Лабораторные и практические работы, ч.

Контрольная работа, ч.

Экскурсии, ч.

Проектная работа

Самостоятельная работа, ч.

Омбоце класса тонафнефматериалтьлятфтамац

10

8


2




2

Валсь и слогсь


5

2


1


1

1

3

Валтьпяльксонза


5

4


1




4

Корхтамапяльксне.


12

9


2



1

5

Валрисьмось

1

1






6

Тонафнефматериалтьлятфтамац .


1

1







Итого:

34

25


6


1

2



















Календарно-тематическое планирование




урока

Раздел, тема

Количество часов

Дата

проведения по плану

Дата проведения

по факту


Омбоце класса тонафнефматериалтьлятфтамац

10ч



1

Знакомствасьучебниктьмархта.Валрисьмось.Валсь. Вайгялькссь.Буквась.




2

Входной контрольнайдиктантсь.




3

Эльбятьксненьлангсаработамась. Гласнай и согласнайвайгяльксне и букватне.




4

Алфавитсь.




5

Валть лексическяй смузец.




6

Валть фкя и лама смузенза




7

Итоговай контрольнай диктантсь.




8

Валть виде и аф виде смузенза. Смузень коряс малацекс ащи валхне.




9

Карань каршек смузень коряс ащи валхне.




10

Фкястрочкастаомбоцестрочкативалоньётафтомась.





Валсь и слогсь

5 ч.



11

Изложения




12

Эльбятькснень лангса работамась. Ляпе тяштенясь валть песа и валть кучкаса.




13

Итоговай контрольнай диктантсь .




14

Эльбятьксненьлангсаработамась. Кафтонзафсогласнаймархтавалхне.




15

Минь проектоньке. Азксвалтьколга.





Валтьпяльксонза

5 ч



16

Валъюрсь.




17

Суффикссь. Суффикснень вельде валоньтиевомась.




18

Валбесь.




19

Контрольнайсёрмадомась..




20

Эльбятьксненьлангсаработамась. Валъюрсакайги и афкайгисогласнайхне.





Корхтамапяльксне.

12ч



21

Эльбятьксненьлангсаработамась. Корхтамапяльксне.СуществительнайколгашарьхкодемасьСобственнай и нарицательнайсуществительнайхне




22

Существительнайхненьфкя и лама лувксонькорясполафнемасна. Падешненьлемсна и синь кизефкссна.




23

Итоговайконтрольнайдиктантсь.




24

Эльбятьксненьлангсаработамась. Существительнайхненьпадежсна. Кода содамссуществительнайтьпадеженц. Существительнайтькемокстамац.




25

Прилагательнайсь. Прилагательнайтьсмузец. Прилагательнайхненькарань – каршекащипризнаксна.




26

Сочинения(с.66).




27

ЭльбятьксненьлангсаработамасьПрилагательнайхненьсёрмадомасна




28

Местоимениясь. Местоимениятьсмузец. Личнайместоимениятне. Местоимениясь. Самостоятельнайработась.




29

Фкя – фкянди мала смузьмархтаглаголхне .Карань – каршекащидействияньняфтиглаголхне. Глаголхненьлувкссоваполафнемасна.




30


Глаголтьпингонза.




31

Валмельгаксне. Валмельгаксненьсмузьсна. Валмельгаксненьвастснавалрисьмоса. Валмельгакснесуществительнайхненьвидеса




32

Итоговайконтрольнайдиктантсь.





Валрисьмось

1 ч



33

Эльбятьксненьлангсаработамась. Валрисьмотьколгашарьхкодемась. Азондомань, кизефтемань. Кошардоманьвалрисьмотне.Сярьгядеманьвалрисьмотне.Валзюлмось





Тонафнефматериалтьлятфтамац .


1 ч



34

Тонафнефматериалтьлятфтамац .











Лист изменений в тематическом планировании



записи

Дата

Изменения,

внесенные в КТП

Причина

Согласование с зам. директора по УР


























































































































































20



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!