от «30»августа 2018 г.
Зам. директора по УР
_________И.В. Калинина
«29» августа 2018г.
Протокол №1 от28.08.2018г.
Представленная программа по английскому языку составлена на основе требований Федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования, примерной программы начального общего образования по иностранному языку, авторской методической концепции линии УМК "Английский в фокусе" Н.И.Быковой, Дж. Дули и др.(Английский язык. 1 класс: Учебник для общеобразовательных учреждений / Н.И.Быковой, Дж. Дули и др.М.: Просвещение) и ориентирована на достижение планируемых результатов ФГОС.
Рабочая программа разработана с учетом Положения о рабочей программе педагога, учебного плана, календарного графика ГБОУ РК «Феодосийская санаторная школа-интернат»
«Английский в фокусе – Starter» состоит из следующих модулей и ставит перед учащимися задачи:
– научиться называть членов своей семьи.
об их местонахождении.
научиться называть и описывать игрушки.
научиться называть некоторых животных, говорить о том, что умеют/не умеют делать люди и животные, описывать лицо.
– научиться рассказывать о своей любимой еде.
№ урока | Кол-во часов | Тема урока | Дата по плану | Дата по факту | Лексика | Лексические и грамматические структуры | Аудирование |
1 | 2 | 1а. Hello, Nanny Shine! 1b. Hello, Nanny Shine! | | | Активная: Hello! Goodbye! I’m… My name is… What’s your name?; family, Nanny, boy, girl, chimp. Пассивная: Open/close your books. Listen and point. Listen and look. Who’s this? Who’s missing? С.4, упр. 1. | I’m… My name is… What’s your name? | С. 4, упр. 1 С. 4, упр. 2. С. 4, упр. 3 С. 5, упр. 3 С. 6, упр. 1 |
2 | 2 | 2a. Funny Fellow! 2b. Funny Fellow! | | | Активная: Tea, queen, king, cup, red, blue, green, yellow, a (red) cup, My cup is (red). Пассивная: What colour is this? What is Larry? How lovely! С. 8, упр. 1. | My cup is (red). | С. 8, упр. 1 С. 8, упр. 2 С. 9, упр. 3 С. 10, упр. 1 |
3 | 2 | 3a. Look at Chuckles! 3b. Look at Chuckles! | | | Активная: Mummy, Daddy, cake, pink, sit down, stand up, clap your hands. Here’s a (red) cake for you. Thank you!; yes, no; It’s a (yellow) cake. Пассивная: What’s this? What’s missing? Let’s listen. What colour is the girl’s cake? | Повелительное наклонение It’s a (yellow) cake. | С. 12, упр. 1 С. 12, упр. 2 С. 13, упр. 3 С. 14, упр. 1 |
| 1 | Tea time! Time for tea! I love English! | | | Активная: Tea, cup, cake, like, jam, lemon, milk, black, green, red, yellow, blue, pink; I like tea with…, This is… Пассивная: Do you like tea? What colour is….? | I like… | С. 16 С. 90 |
5 | 2 | 4a. Have a Nice Day! 4b. Have a Nice Day! | | | Активная: Family, Nanny, boy, girl, chimp; Hello, I’m…; Goodbye! My name’s …, What’s your name?; Числительные от 1 до 5, school, pen, pencil. Пассивная: Where’s Larry going? How many (boys/girls)? С.20, упр. 1 | Числительные от 1 до 5 | С. 20, упр. 1 С. 20, упр. 2 С. 21, упр. 3 С. 22, упр. 1 |
6 | 2 | 5а. Get Your Schoolbag! 5b. Get Your Schoolbag! | | | Активная: School, pen, pencil, числительные от 1 до 5, pencil case, rubber, book, schoolbag, desk, bus, in, on; (it’s) in the (book). Пассивная: Where’s the rubber? Where are Larry’s pencils? С. 24, упр. 1 | Предлоги места (in, on) (it’s) in the (book). (It’s) in the (book). | С. 24, упр. 1 С. 24, упр. 2 С. 25, упр. 3 С. 26, упр. 1 |
7 | 2 | 6a How Many Pencils? 6b How Many Pencils? | | | Активная: Pencil case, rubber, book, schoolbag, desk, bus, in, on; (it’s) in the (book); magic, new, числительные от 6 до 10; (it’s) on the book. Пассивная: Where’s the pen? What number is this? С. 28, упр. 1 | Числительные от 6 до 10 (it’s) on the book. | С. 28, упр. 1 С. 28, упр. 2 С. 29, упр. 3 |
8 | 1 | Portfolio, Fun at school! | | | Активная: Числительные от 1 до 10, pen, pencil case, rubber, book, schoolbag, red blue, green, yellow, pink; This is my (pencil case). It is red. Пассивная: Square, circle, triangle; What’s this? How many pencils? How many sides? | This is… It is red. | С. 32 |
9 | 2 | 7a Let’s watch TV! 7b Let’s watch TV! | | | Активная: Числительные от 1 до 10, pencil case, rubber, book, schoolbag, desk, bus, in, on, room, chair, TV, table, bed, under; I’ve got a … Пассивная: What’s Larry got? Who’s this? What have you got in your room? Where’s the schoolbag? What colour is the chair? | | |
10 | 2 | 8a What Have I Got? 8b What Have I Got? | | | Активная: Room, chair, TV, table, bed, under, toys, kite, ball, teddy bear, doll, car; I’ve got…. I haven’t… с. 40, упр. 1 Пассивная: What’s Lulu got? Has Lulu got a …? What have you got? Where is the kite? The ball is under the chair. | I can climb. I can’t fly. | С. 39 |
11 | 2 | 9a Let’s play! 9b Let’s play! | | | Активная: Kite, ball, teddy bear, boat, doll, car, us, TV, train, plane, big/small, Larry’s got a (plane); I’ve got… числительные от 1 до 10 Пассивная: Has Larry got a TV? What’s Larry got? С. 44, упр. 1. Let’s count our fingers. How many balls? | I can’t. | С. 43 |
12 | 1 | Legoland! Fun and games! | | | Активная: Числительные от 1 до 10. Toys, kite, ball, teddy bear, chair, table, bed, TV, boat, doll, book, rubber, car, train, plane, red, blue, pink, green, yellow, pink, big/small; I’ve got…, I like…, It’s a …. Пассивная: Castle, dragon, knight, horse, models, toy shop, game; Look at the big Lego models! | This is… Has/have got. | С. 48 С. 49 |
13 | 2 | 10a Nanny’s pet! 10b Nanny’s pet! | | | Активная: Pets, cat, dog, rabbit, mouse, duck, tortoise, house; Who’s this? This is…Who’s that? That is…This is Danny the dog and that’s Danny the dog, too. Пассивная: What pets has Nanny got? Look at Nanny’s pets! С. 52, упр. 1 Listen and draw lines. Sing and do. A duck in a plane. | | |
14 | 2 | 11a Tommy the Tortoise! 11b Tommy the Tortoise! | | | Активная: Eyes, ears, mouth, nose; I’ve got…, Tommy’s got… Пассивная: What has Tommy got? С. 56, упр. 1 | | С. 55 |
15 | 2 | 12a Kitty Can Jump! 12b Kitty Can Jump! | | | Активная: Run, jump, climb, sausages, tree; Kitty can…, Danny can’t… Yes, (he can), No, (he can’t). Rabbit, mouse, cat, dog, I can jump. Пассивная: Can Kitty run? С. 60, упр. 1 How many white cats can you see? Can rabbits run? Have rabbits got big ears? | Where is your mum? | С. 59 |
16 | 1 | London Zoo! Learning with animals. | | | Активная: Train? Plane? Boat, car, duck, mouse, tortoise, rabbit, cat, dog, penguin, bird. Пассивная: Look at the pengeon at the London Zoo! What animals can you see in the zoo? | I’ve got… It has got… | С. 64 С. 65, упр. 1 С. 65, упр. 2 |
17 | 2 | 13a What’s in Your Basket? 13b What’s in Your Basket? | | | Активная: Food, orange, juice, apple, banana, milk, biscuit, basket; I like… What’s in your basket? I like biscuits and milk. Yummy! I’ve got (apples). Пассивная: What is it? What does Larry like? С. 68, упр. 1 Listen and draw lines! | | |
18 | 1 | 14a I like Sandwiches! 14b I like Sandwiches! | | | Активная: Bread, egg, cheese, chocolate, sandwich, plate; Let’s…, bring the…., put your… Пассивная: Who likes…? Bring me the cheese, please. С. 72, упр. 1 | | С. 71 |
19 | 1 | 15a The Seaside! | | | Активная: Eat, drink, ice cream, play, sand, seaside; I like…, I don’t like…, Eat your …., Drink your…Let’s get some….I don’t like… Пассивная: What does Sumeet like? Are they happy? What’s this? What does Nanny say? What’s Nanny holding? Let’s listen! What’s Nanny saying? Do you like? | | С. 75 |
Итого | 32 | | | | | | |