СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока английского языка в 7 классе ": English-speaking countries: the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The English language. Англоговорящие страны: Объединённое королевство Великобритании и Северной Ирландии.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока английского языка в 7 классе предназначена для проведения открытого урока по теме " Англоговорящие страны.Объединённое королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока английского языка в 7 классе ": English-speaking countries: the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The English language. Англоговорящие страны: Объединённое королевство Великобритании и Северной Ирландии.»

Разработка урока английского языка в 7 классе


Тема урока: English-speaking countries: the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The English language. Англоговорящие страны: Объединённое королевство Великобритании и Северной Ирландии.

Цель урока: формирование критического мышления учащихся через выполнение мини-проектов по теме.

Задачи урока:

познавательный аспект – ознакомление с ранее неизвестными фактами из истории страны изучаемого языка;

развивающий аспект – формирование способностей к воображению, сопоставлению, осуществлению репродуктивных и продуктивных речевых действий; способности к поиску и обработке информации, представлению её в виде небольшой заметки или буклета, формирование способности к критическому мышлению;

воспитательный аспект – формирование интереса к истории и культуре страны изучаемого языка, формирование понимания необходимости изучения иностранного языка;

учебный аспект –формирование лексических навыков чтения (с извлечением нужной информации и использование полученных сведений в работе над мини-проектом), письма (составление письменного документа требуемого формата) и говорения.

Тип урока: урок – взаимодействие

Технологии: технология развития критического мышления, метод проектов

Учебные материалы и оборудование: проектор, экран, индивидуальные листы с текстами и заданиями.



ХОД УРОКА

  1. Вводно-мотивационный этап

  1. Организация класса Hello, boys and girls! I’m glad to see you! My name is Lyubov Alekseevna. I hope our work will be successful and interesting. It’s wonderful that we can communicate. By the way, how people can understand each other?


  1. Мотивирующее коммуникативное задание. What can you see ? (a picture) What do I mean? (It’s great!) We can communicate with help of pictures and gesture. And what am I doing now? (You are speaking)

What language am I speaking? (English)

Is it important to speak English? Why?

Let’s make a claster

Идет фронтальный опрос учащихся, после чего на экране появляется изображение кластера.

Have we missed anything?


Let’s remember where people speak English. Name the countries

На экране появляется изображение кластера

  1. Представление урока.

We have an unusual lesson today. We are going to invite our friends to one of these countries and tell about it some interesting facts. You will get the information from the texts and make some kind of projects.

  1. Операционно-познавательный этап

Стадия вызова

  1. Речевая разминка

Вместо кластера появляется на экране изображение Великобритании.

What country is it? (the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)

Who can say anything about this country?

Рассказ учащихся о стране

  1. Формирование мотивации

Look at the screen. What can you see on it? (What we know) Is it enough? (No, it isn’t) What do you want to know? (Some additional interesting facts)

Well, you have in the files texts with additional information about the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The text is the same but each group has its own task. There are 2 steps to do it. The first one is to get information. I’ll give the model:

What is the name of the national British flag? We know it.

What do you want to know? Why does it look so?

The National Flag of the UK

The national flag of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is the most obvious symbol of the United Kingdom. It is called the Union Jack.

Union Jack is a mixture of several overlaid flags. It combines three flags representing England, Scotland and Ireland.

These flags are the crosses of the Patron Saint of England (St. George's Cross — red cross on a white ground), the flag of the Patron Saint of Scotland (St. Andrew's Cross — white diagonal cross on a blue ground) and the flag of the Patron Saint of Nothern Ireland (St. Patrick's Cross — red diagonal on a white ground).


What have we learnt ? Union Jack is a mixture of several overlaid flags. It combines three flags representing England, Scotland and Ireland.

You will work this way.


  1. Учащиеся работают в группах. Текст один, необходимо извлечь нужную информацию для составления синквейна (1 уровень), буклета (2 уровень), статьи (3 уровень).

  2. Рефлексивно-оценочный этап

    1. Выдача результата

Группа с синквейном


Группа с газетной статьей


Группа с буклетом


  1. Подведение итогов.

We see that we can invite our friends to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland: you have got many interesting facts about the country and represented them in different ways.

Thank you very much for this lesson. I think your work was successful and you were great! And what is your opinion?


Приложение. Текст для чтения

The United States of Great Britain and Northern Ireland


How did English history start?

Аbout three thousand years Before Christ (ВС) [bi'fo: kraist] people сame from the north of Spain (the Iberian Peninsula) to many parts of Europe including the British Isles.

So, those people who lived on the territory of Great Britain in he earliest times were of the Iberian origin. The Iberians used stone weapons and tools.

One of the mysterious monuments of prehistoric Britain is Stonehenge. It was constructed before 2000 ВС and is a trace of e ancestors of the British people. Stonehenge is a circle of huge stone slabs. It is situated in the southern part of England.

Why exactly it was built is unknown, but it may have religious and political significance. No one can tell for sure how these large stones were moved or from what places they were brought. Stonehenge is still a mystery to scholars and to all the descendants.


National symbols of the UK (plants)

England

The Tudor rose (the Rose of England) was adopted as a national emblem of England around the time of the Wars of the Roses (1455-1485) as a symbol of peace. It is a syncretic symbol in that it merged the white rose of the royal house of York and the red rose of the royal house of Lancaster. As such, it is seen on the dress uniforms of the Yeomen Warders at the Tower of London, and of the Yeomen of the Guard. It featured on the British Twenty Pence coin.

Scotland

The thistle has been the national emblem since it was adopted by King James III, in the 15th century. In the language of flowers, the thistle (like the burr) is an ancient Celtic symbol of nobility of character as well as of birth, for the wounding or provocation of a thistle yields punishment. For this reason the thistle is the symbol of the Order of the Thistle, a high chivalric order of Scotland.

Wales

The daffodil and the leek are symbols of Wales. The origins of the leek can be traced to the 16th century, while the daffodil became popular in the 19th century, encouraged by David Lloyd-George. There are many explanations of how the leek came to be adopted as the national emblem of Wales. One is that St David advised the Welsh, on the eve of battle with the Saxons, to wear leeks in their caps to distinguish friend from foe. As Shakespeare records in Henry V, the Welsh archers wore leeks at the battle of Agincourt in 1415. And the daffodil is traditionally worn on St David's Day each 1 March.

Northern Ireland

The national flower of Northern Ireland is the shamrock, a three-leaved plant similar to clover. An Irish tale tells of how Patrick used the three-leafed shamrock to explain the Trinity. He used it in his sermons to represent how the Father, the Son, and the Holy Spirit could all exist as separate elements of the same entity. His followers adopted the custom of wearing a shamrock on his feast day.

London - The Capital of Great Britain

London is situated upon both banks of the River Thames, it is the largest city in Britain and one of the largest in the world. Its population is about 7 million people.

London consists of three parts: the City of London, the West End and the East End.

The City extends over an area of about 2.6 square kilometres in the heart of London. About half a million people work in the City but only less than 6000 live here. It is the financial centre of the UK with many banks, offices and Stock Exchange. But the City is also a market for goods of almost every kind, from all parts of the world.

The West End is the centre of London. Here are the historical palaces as well as the famous parks. Hyde Park with its Speaker's Corner is also here. Among other parks are Kensington Gardens, St.James's Park. In the West End is Buckingham Palace. Which is the Queen's residence, and the Palace of Westminster which is the seat of Parliament.

The best-known streets here are Whitehall with important Government offices. Downing Street, the London residence of Prime Minister and the place where the Cabinet meets. Fleet Street where most newspapers have their offices, Harley Street where the highest paid doctors live, and some others.

Trafalgar Square is named so in commemoration of Nelson's great victory. In the middle stands the famous Nelson Column with the statue of Nelson 170 feet high so as to allow him a view of the sea. The column stands in the geographical centre of the city. It is one of the best open air platforms for public meetings and demonstrations.

One of the "musts" for the sightseer are the Houses of Parliament, facing the Thames, on one side, and Parliament Square and Westminster Abbey, on the other. The House of Commons sits to the side of the Clock Tower (Big Ben), the House of Lords - to the Victoria Tower side.

Westminster Abbey is the crowning and burial place of British monarchs. It has its world famed Poet's Corner with memorials to Chaucer, Shakespeare, Milton, the Bronte's sisters. Tennyson. Longfellow, Wordsworth, Burns, Dickens, Thackeray, Hardy, Kipling and other leading writers. Only a few however, are actually buried there.

The name "West End" came to be associated with wealth, luxury, and goods of high quality. It is the area of the largest department stores, cinemas and hotels. There are about 40 theatres, several concert halls, many museums including the British Museum, and the best art galleries.

It is in the West End where the University of London is centred with Bloomsbury as London's student quarter.

The Port of London is to the east of the City. This is the East End of London, unattractive in appearance, but very important to the country's commerce.

KNOW

WANT

LEARNT









Разработка урока английского языка в 10 классе


ТЕМА: Словообразование.

ЦЕЛЬ УРОКА: подготовка учащихся к сдаче ЕГЭ

ЗАДАЧИ УРОКА:

познавательный аспект - познакомить учащихся с современными стратегиями выполнения

экзаменационных заданий;

развивающий аспект - формировать способности к самостоятельной работе и работе в

группе, развивать аналитические способности, развивать умение

применять теоретические знания на практике; формировать умение

ставить перед собой учебную задачу;

воспитательный аспект - формировать у учащихся серьезное отношение к предстоящим

экзаменам в форме ЕГЭ, нацеливать их на систематическую

подготовку к тестированию;

учебный аспект - развивать грамматические навыки чтения и говорения, практиковать

уч-ся в выполнении заданий раздела ЕГЭ по иностранному языку

«Лексика и грамматика» (повторить способы словообразования,

ознакомить с алгоритмом выполнения одного из заданий этого раздела –

восстановление пропущенного слова в связном тексте, практиковать уч-

ся в выполнении лексических упражнений по словообразованию).

ТИП УРОКА: урок-тренинг

ОБОРУДОВАНИЕ: компьютер, проектор, экран

УЧЕБНЫЕ ПОСОБИЯ: карточки с заданием по словообразованию, раздаточный

материал с текстами.


ХОД УРОКА


I. Организационный момент

Hello, I am glad to see you, boys and girls.

Who is absent?

1. Коммуникативно-мотивационное задание

Today we are going to prepare for the national exam. What must you do to pass it successfully? (We must learn, review, practise and use our knowledge). One of parts of the national exam is “English in Use”, that means our ability to form new words. Can you give an example of word-formation? A simple model: a teacher teaches. Can you continue? (an accountant accounts, a worker works, a businessman does his business, a swimmer swims, a pianist plays the piano).

2. Представление урока

And now we are going to review the ways of word-formation, practise a little and try to use our knowledge. All of you have files with tasks. If you follow the given directions the lesson will be a great success.

II. 1. Повторение различных способов словообразования

  • Name the ways of word-formation which you know. Суффиксальный, префиксальный, суффиксально-префиксальный, изменение слова, конверсия, словосложение.

  • Define the ways of word-formation of the given words: presentation, impossible, unfair, unbearable, widen, incredibly, historical, security, sailor, strength, reread, pianist, helpfully, weekend, superstitious.

  • Fill in the table:

NOUN

ADJECTIVE

VERB

behaviour

behaving

behave

information

informative

inform

height

high

-

strength

strong

strengthen

solution

solving

solve

addition

additional

add

speciality

special

specialize

help

helpful

help

suggestion

suggestive

suggest

invention

inventive

invent


  • Exchange your sheets of paper, correct the mistakes if it is necessary and give them to me.

(уч-ся проверяют работу соседа по парте и сдают листы учителю)

  • I think after these activities we can practise a little. If you have any questions you may ask now. No questions? Well.

2. Преобразование слов в тексте. Работа с классом фронтально.

Our next step is reading the directions how to do the following task. Read the task and

directions attentively.

a) Ознакомление с алгоритмом работы преобразования слов:

При выполнении задания следуйте логике, приведенной ниже:

  • Быстро прочитайте текст, чтобы понять, о чем он.

  • Для того, чтобы понять, к какой части речи относится пропущенное слово, следует обратить внимание на смысл остальных слов предложения.

  • Подумайте, как изменить слово, используя правила словообразования.

  • Сначала заполните пропуски словами, в которых вы уверены.

  • Подумайте о типичных суффиксах и префиксах, относящихся к той или иной части речи.

  • Помните, что некоторые слова следует превратить в противоположные по смыслу.

  • Прочитайте текст снова, чтобы убедиться, что вставленные слова делают текст осмысленным.

b) Комментарий выполнения задания: учащиеся при совместном выполнении задания отвечают на вопросы учителя

Follow the directions and then answer my questions

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенными номерами В11 – В16, так чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы В11 – В16.


B11


I think that spending hours on ______________________



WATCH

B12

TV is quite ________________________________ .


DEPRESS

B13

It can’t be good for children’s ______________________ .


IMAGINE

B14

When I was a small boy my mother read me ________________


UNFORGETTABLE

B15

stories. But my children can’t stand __________________


READ

B16

books. They’d rather play some _____________________ computer games instead. I wish I had had more time to tell my children stories when they were growing up.

IDIOT


B11 – какая часть речи может показывать действие как развивающийся процесс и сочетать

в себе грамматические особенности как глагола, так и существительного?

(герундий – WATCHING)

B12 – какая часть речи может быть частью составного именного сказуемого и следовать за

наречием? (прилагательное DEPRESSIVE)

B13 – какая часть речи может выступать в качестве предложного дополнения и

определяться притяжательным падежом имени существительного?

(существительное IMAGINATION)

B14 – какая часть речи, помимо существительного, притяжательного местоимения,

числительного, может выступать в качестве определения перед существительным?

(прилагательное UNFORGETTABLE).

B15 – какая часть речи используется после выражения can’t stand=не могу выносить?

(герундий READING)

B16 – какая часть речи определяет существительное и с которым согласуется

местоимение some=какой-нибудь? (прилагательное IDIOTIC)

3. Преобразование слов в текстах №1-3. Работа в группах.

  • Организация работы. Работа с памяткой Примечания.

  • Контроль выполнения: группа уч-ся разделена на три подгруппы, у каждой из них свой собственный текст с таким же заданием к тексту, какое разбирали до этого. После работы в группах уч-ся представляют сделанную работу следующим образом: они задают наводящие вопросы другим группам, не знакомым с их текстом. Две остальные группы выполняют задание, а ответственная группа, подготовившая этот текст, следит за правильностью выполнения задания. Таким образом, над каждым из трех текстов будут работать все группы.

You will work in groups. Each group has its own text. The task is following: you do the exercise and prepare the questions for your friends to help them to cope with your task. You must check their work up. Be ready to answer their questions too. You will do it in turns. The chief of the group is responsible for your activity and gives the marks for the lesson.

ТЕКСТ 1

В11

Athens is being more and more _______________________

to tourists.


ATTRACT

B12

Although, the city is big and ___________________________,

NOISE

B13

__________________________________________________


TOUR


B14

can still find a lot of quiet places with a ___________________

ROMANCE

B15

atmosphere to enjoy a ___________________________

TASTE

B16

Greek meal and listen to _______________________________

music.

TRADITION


ТЕКСТ 2

B11

The first _________________________

IMPRESS


B12

I got on arriving at my native village was the heat, that was ________________________.


BEAR

B13

The people who were waiting to meet me at the railway station were all ______________________


CREDIBLE

B14

____________________ .

FRIEND

B15

My grandfather looked like my father whose hair had ________________________ started to grey.


RECENT

B16

The village itself which was a three hour journey from the railway station was ________________ stunning


SIMPLE


ТЕКСТ 3

B11

Many people are _____________________________

SUPERSTITION

B12

about ____________________________ things.

DIFFER

B13

One particular superstition is that number 13 is an _______________ number.

LUCK

B14

This is why some _____________________ do not have a 13th floor.

BUILD

B15

Another common superstition is to touch something ________________when they want to prevent anything bad from happening to them.


WOOD

B16

In the past people used to ask certain gods inside trees for their help and ____________________


PROTECT

4. Выполнение теста (индивидуальная работа)

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенными номерами В11 – В16, так чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы В11 – В16.

B11



B12



B13



B14


B15

B16

I always wanted to be a great _________________ .

I had the dreams of discovering a new drug that would save the lives of hundreds of people.

Unfortunately I was never very good at ______________ at school and the teacher used to be very cross with me.

After a while I decided I would become an inventor and design an amazing new ______________ which would become a household name.

My parents were encouraging but told me not to be so ____________ . A few weeks later I had a brilliant idea for a pen that would write upside down.

To my __________ a friend of mine pointed out that it was not a new ____________ .

SCIENCE



CHEMIST



PRODUCE



AMBITION


DISAPPOINT

DISCOVER


III. Заключение

1. Подведение итогов, рефлексия: оценивание учащимися своих знаний и умений.

I have two questions. The first: Do you have any problems now after activities we have done?

The second: What to do to cope with your problems? All together! (to learn, to review, to practise, to use).

















Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!