СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока на тему: "At the zoo" с использованием компьютерных технологий

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тип урока: обобщающий

Используемые технологии: игровые, коммуникативные, здоровье сберегающие.

Оборудование: компьютер, проектор, презентация.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока на тему: "At the zoo" с использованием компьютерных технологий»

Разработка урока на тему: "At the zoo" с использованием компьютерных технологий

Тип урока: обобщающий

Используемые технологии: игровые, коммуникативные, здоровье сберегающие.

Оборудование: компьютер, проектор, презентация.

Задача урока:

  1. Научить учащихся общению на английском языке ( аудированию , говорению, письму) по теме: "At the zoo" Употреблять Present Simple( negative and interrogative) в данной теме.


Образовательные цели:

  1. овладеть лексикой и грамматикой по теме.

  2. совершенствовать и развивать грамматические навыки в употреблении Present Simple( negative and interrogative)

  3. определить значимость животных в жизни человека


Развивающие цели:

  1. развивать умения выразить собственные мысли разными способами: сообщением, убеждением, описанием.

  2. развивать умения соотносить графический образ слова с его произношением

  3. развивать интеллектуальную, эмоциональную и мотивационную сферы личности учащихся.

Воспитательные цели:

  1. формировать навыки и умения интеллектуального труда: поиск и исследование необходимой информации для создания мини-проектов.

  2. воспитывать толерантное отношение к животным.

  3. воспитывать уважительное отношение и тактичность по отношению к одноклассникам в процессе работы в группах.


Оборудование:

  1. слайды с изображением животных

  2. слайды с транскрипционными знаками

  3. таблица с грамматической структурой Present Simple ,карточки с лексическими единицами

















Ход урока


I. Организационный момент

We'll speak about animals, pets, zoos and, of course, we will show that we can use Present Simple( negative and interrogative) in the sentences. We will play the game "Jungle Call".


II. Фонетическая тренировка
Look at the screen. You can see the sounds. Let's pronounce them and name the words with these sounds:


[s] - hamster, pets, takes, most

[z] - zoo, zoological, visit

[d] - world, introduce, already, feed

[t] – trunk,tusks,tail

[h] - hello, help, have

[ p]-paws,peacock



III. Работа с текстом


TeacherYou have used the words on topic "At the zoo". Look at the blackboard you can see a lot of pictures of animals. Let's speak about them. Now, tell me why do people think that animals are useful and helpful for people?
Pupil 1. You are absolutely right. Animals play a very important role in our life.
Pupil 2. Animals help disabled, blind people.
Pupil 3. Animals give milk, meat, clothes to people.
Pupil 4. The pigeon is the symbol of peace.
Teacher: Scientists, simple people all over the world join the scientific zoological societies, like Greenpeace, to save animals, they fight against cruelty to animals. What is your opinion, what should people do to protect animals?
Pupil 1. I would like to make rules for people how to protect animals. The first rule is: you can be a member of the society if you love animals.
Pupil 2. You should take care of the any animal.
Pupil 3. If you have a pet at home you should look after it and feed it.
Pupil 4. You must be a real friend of the animal in any situation.
Pupil 5. You should tell other people about animals.
Pupil 6. If you want to know more about animals you should read books and watch programs about them.
Pupil 7. Don't forget that it is better for wild animals to live in the wild.
Pupil 8. People must stop killing animals. They kill animals for luxury clothes.


IV. Аудирование


Teacher: We can see animals at zoos . Listen to the sounds. Which animals in the pictures can you hear?

Teacher: Think of three animals you can see at a zoo. Listen and say which are in the dialog.

( ex.4)

Teacher : Describe any of the animals. Make two statements .Your partner corrects you.

P.1:The elephant has got big ears, long legs and a short trunk.

P.2: :The elephant hasn’t got long legs and a short trunk. It’s got short legs and a long trunk.



VI. Закрепление Present Simple( negative and interrogative)


Teacher: Thank you. And now it is time to our grammar exercises. Look at the screen and fill in do, does, don’t or doesn’t.(WB ex.2)Put the verbs into brackets into the present simple, negative and interrogative( WB ex3)
(pupils do them)


VII.Упражнения по закреплению изученной лексики и грамматики. ИграЗов Джунглей


Teacher: Children, I think you will be very glad to play game the "Jungle Call"

Children form two teams: "Beasts of Pray", "Beast of Grass". Each team has its captain. The winner of each contest gets a prize (representative of "Beast of Pray"a bone, representative of "Beast of Grass" - a banana).

 

Tasks for the game:

 

1. Presentation of the team. (Home Task)

 

2. Task for the captains: to put in the necessary word into the poem:
When I’m at …. I see a …

What do… Eating from …

Lot’s of funny… I see a …

Looking …. Laughing …

3. Who knows the words more. Each participant of the team get a prize bone or a banana) for a word.

 

4 Make up the Claster about animals




Home animals



 

5. Guess who is it
           (one of the pupils goes to the blackboard and stands his back towards the class)
Pupil 1. This animal’s got a big body and lives on the farm
Pupil 2. It is a cow.
Pupil 3 . It is a small animal with a round body. It’s got a small head. It can’t run.
Pupil 4 . It is a tortoise.
   etc.


6 Ask and answer

1 Do you play football? Yes , I do

2 … you like the zoo? No, I…

3…your friend like monkeys ? Yes, he…

4…they live in London? No, they…

еtc .



7. Guess the riddles and get the prize

 

This animal is very big. It is grey. It has a very long nose. It lives in India and Africa.

 

  (an elephant)

 

 

 


This animal lives at home or in the street. It's a man's friend. It is very clever and friendly.

 

 

            
(a dog)

 

 

This animal lives in the river or near the water. It is green. It can jump and swim, but it can neither run nor climb.

   (a frog)

 

 

 

This animal is red and sly. It likes hens, cocks, hares and ducks. It lives in the forest.
(a fox)

 

 

This animal can be black, grey, white or red. It likes meat, fish and milk. It can run, jump, climb and walk.

 

  (a cat)


 


VIII. Summing up of the game and the lesson.



IX . Homework: ex. 9, page 69.

 


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!