Организационный этап. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. Воспроизведение и коррекция знаний, навыков и умений учащихся, необходимых для творческого решения поставленных задач. Актуализация знаний с целью подготовки к изучению новой темы. Применение знаний и умений в новой ситуации. Обобщение и систематизация знаний Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению Рефлексия (подведение итогов занятия) | Приветствует учащихся и знакомится с ними. - Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. Sit down, please. - How are you today, Elvina? - Do you like today’s weather, Julya? - Open your books at p. 130. Find ex. 1. Look through the words and tell what one is used several times. - Well, what’s a review? Can you translate? - Well done. Then what’s the topic of our lesson? - Let’s continue doing the exercise. You are to match short texts with their titles you’ve read. You have 7 minutes. - Let’s check. Nikita, read the 1st answer. - Good of you. Now I want you to find ex. 2. Albina, read aloud, please. Kate, translate the 1st sentence. - You are quite right. - Now answer the questions after this ex. Let’s do it in 2 groups. The 1st row is the 1st group, the 2nd – the 2nd group. You have 4 minutes. - The 1st group answer the 1st question, the 2nd group, have you got any additions? - The next task is ex. 3 at p. 130. Irina, read the task, please. - Is the task clear? Let’s read the film review in chain sentence by sentence. - Well, which paragraph mentions the plot/the name and type of the film? - Great work! - Let’s have a rest and sing a song of Ed Sheeran “Perfect”. You may sing using the text on the cards I’ll give you. - Let’s continue our lesson and do ex. 4 at p. 131. Ravilya, read the task to your classmates. - Inessa, use adjectives to describe the plot. Anya, replace adjectives describing acting. - Well done. Now I want you to take 10 adjectives, any you like, and make morphemical and derivational analysis of them. You have 10 minutes. - Collect your works. - At home you were to find words and fill in the table. Collect your ex.-books. Включает презентацию «Словообразование. Конверсия». - Today we will continue speaking about ford formation and one of its types, conversion. - Who can give the definition of the word? - Can you give examples? - Well, look at the slide and make nouns from the given verbs. In chain, Emil, begin, please. - You are quite right. - Now make up verbs from these nouns. In your ex.-books. Then we will check. - Are you ready? Let’s check. Критерии оценивания на доске. - How many mistakes have you got? Make up sentences with these new words. - Very good. - Write down your home task: to make up all possible words from “to act”, “object”, “help”; make up 20 words, using list of prefixes and write the meaning of each prefix (учитель раздает всем список приставок в англ. языке). - Is it clear? - Well, tell me, students, which piece of information was not new for you at the lesson? What have you known already? What was new and interesting for you? What did you not like? Was today’s lesson useful for you? Why? Why not? - Thank you for your answers. Our lesson is over. Good bye. | Приветствуют учителя. - Good morning, teacher. - I’m fine thank you. - Yes, I do, because it’s sunny today. - Review. - Отзыв. - It’s a short description of a film, book and so on. - The theme of our lesson – review. Выполняют упр. С последующей проверкой ответов. Читают текст и переводят его. Отвечают на вопросы учителя в группах. Читают пример отзыва, переводят, выделяют его структурные составные. В качестве отдыха поют песню с опорой на текст. - Read the table below. Replace the adjectives in bold in the review in ex. 3 p. 130 with other appropriate ones from the table. Каждый ученик на выбор проводит морфемный и словообразовательный анализ 10 прилагательных. Слушают учителя, записывают примеры в таблицу. - Переход из одной части речи в другую. - Love, to love. Устно образуют от данных слов новую часть речи. В письменной форме закрепляют полученные знания на оценку. Проверяют свои работы (критерии оценки на доске) и составляют предложения с ними. Записывают д/з. Отвечают на вопросы учителя, анализируют свою деятельность, подводят итог своих достижений. | Регулятивные: психологическая готовность к переходу от отдыха к учебной деятельности. Коммуникативные: речевое взаимодействие с соблюдением норм речевого этикета. Личностные: самоопределение, смыслообразование. Регулятивные: планирование, целеполагание, волевая саморегуляция. Познавательные: умение поставить учебную задачу, выбрать способы и найти информацию для её решения, уметь работать с информацией, структурировать полученные знания Коммуникативные: правильное произношение лексических единиц, учебное сотрудничество со сверстниками, выражение своих мыслей, аргументация своего мнения. Личностные: самоопределение, смыслообразование. Регулятивные: планирование, целеполагание, волевая саморегуляция. Познавательные: умение поставить учебную задачу, работать с информацией. Личностные: самоопределение, смыслообразование. Регулятивные: планирование, целеполагание, волевая саморегуляция. Познавательные: умение поставить учебную задачу, выбрать способы и найти информацию для её решения, уметь работать с информацией, структурировать полученные знания Коммуникативные: выражение своих мыслей, аргументация своего мнения. Познавательные: анализ, самостоятельное выделение и формулирование результатов своей деятельности. Коммуникативные: выражение своих мыслей, аргументация своего мнения. |