СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Семейный праздник-утренник, посвященный окончанию учебного года в кружках лингвистической направленности «Весёлый английский» «Первые ступеньки к знаниям»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Семейный праздник-утренник, посвященный окончанию учебного года.

Просмотр содержимого документа
«Семейный праздник-утренник, посвященный окончанию учебного года в кружках лингвистической направленности «Весёлый английский» «Первые ступеньки к знаниям»»

МБОУ ДОД ЦДОД Октябрьского района

г. Ростов-на-Дону








Семейный праздник-утренник, посвященный окончанию учебного года в кружках лингвистической направленности

«Весёлый английский»

«Первые ступеньки к знаниям»





Разработали и провели

педагоги дополнительного образования

Подчалимова Юлия Викторовна

Подчалимова Ольга Васильевна

  1. Фонограмма “Forever young”.

Teacher:

Вот наконец настал тот час,

Которого мы ждали.

Мы собрались в последний раз

В просторном этом зале.

Звучат фанфары, музыка льется,

Мы с выпускниками нашими сегодня расстаемся.

  1. Фонограмма «Ангелы»

На сцену выходят Алиса и ее друзья (дети 1-2 года обучения).

Alice: Hello, my name is Alice. These are my friends.

Children 1: (Читают по одной строчке.)

We love learning English,

We can read,

We can write,

We can speak English too.

And what about you?

We want to ask you some more questions.

(Обращаются к залу- зал отвечает.)

Can you run?

Can you jump?

Can you swim?

Can you dance?

Зрители отвечают.

T.: Really? Let me see…..

  1. Фонограмма ”Dance with me”

Песня-танец

Come, my friend, and dance with me

It is easy, you can see.

One step back, one step out.

Then you turn yourself about.

It is fun to dance with you,

And it isn’t hard to do.

One step back, one step out.

Then you turn yourself about.

(Во время исполнения песни открывается занавес, чтобы было видно стол, стул и книгу.)

  1. Фонограмма (минус)

Дети уходят, остается Алиса.

Alice: (оглядывается вокруг) I’m alone. It’s boring here. What shall I do? Shall I sing a song? (Пытается что-то напеть.) No. (Скучая, ходит по сцене. (Вдруг видит книгу на стуле.) Shall I read a book? That’s a good idea. (Садится на стул и открывает книгу.)

Фонограмма продолжает тихо звучать.

Читая книгу, Алиса «засыпает» и занавес закрывается.

Фонограмма продолжает звучать, на сцену выходят выпускники.

N.1: Сегодня мы заглянем в прошлое и вспомним, как все начиналось.

5. Фонограмма минус «Барбарики», параллельно презентация с фотографиями.

Когда-то много лет назад, мы мечтали учиться в замечательной школе «Солнышко», а затем продолжили изучать английский язык в кружке «Веселый английский» и «Первые ступеньки к знаниям».

P.1: I wondered and I wondered (изображая малышей)

When I could go to school.

They say I wasn’t old enough

According to the rule.

P.2: I waited and I waited (изображая малышей)

I was patient as could be

And now I’m all excited

It’s time for school and me.

N.2: И вот, наконец, мы переступили порог Центра Дополнительного Образования детей. Как мы были счастливы!

P.3: What a happy day today!

Boys and girls are very gay.

We dance and play

What a happy, happy day!

P.4: We are glad school has begun,

Work is always mixed with fun.

P.5: When autumn comes

And the weather is cool

There is no place

Nicer then school!

N.1: Мы все делали вместе. А как было интересно постигать азы английского языка! Вместе с жителями Буквляндии мы учились читать и писать. А наши друзья, куклы Майкл и Джейн помогали нам освоить разговорную речь.

P.6: Together, together,

Together every day.

Together, together,

We worked and we played.

P.7: Together, together,

We read our books each day,

Together, together,

We worked and we played.

P.8: Together, together,

We wrote some words each day,

Together, together,

We worked and we played.

P.9: Together, together,

We did some exercises.

Together, together,

We worked and we played.

N.2: Но, иногда, было и лень идти на занятия, особенно, когда погода манила на улицу. Тогда мы вспоминали забавные сценки из книг. Итак, встречайте героев знаменитого произведения Марка Твена “The Adventures of Tom Sawyer”.

  1. Фонограмма L. Armstrong

Tom doesn’t want to go to school”.

Characters:

Author: Диана Т.

Tom: Макс Н.

Sid, his younger brother: Вова С.

Aunt Polly: Аня Ч.

Mary, a servant: Ксюша К.

A.: Look! This is Tom. He is doing his lessons, he is reading a book. Near, you can see his brother Sid. Sid is drawing something.

Tom drops his book, stands up and goes up and down on the stage. Then he stops, thinks a little and smiles; then the expression on his face changes as if he had an awful toothache.

T.: Sid, oh, Sid!

S. (continuing to draw): Yes?

T.: Oh, Si-i-id….

S. (getting up and coming up to Tom): Tom! I say, Tom!

T. (turning sway from Sid): O-O-Oh! (Looks at the public, he wants to say he has no toothache at all).

S.: What’s the matter, Tom?

(He shakes him and tries to look into his face).

T.: Oh, don’t, Sid. Don’t shake me!

S.: Why? What’s the matter, Tom? I shall call Aunt Polly.

T.: I forgive you everything, Sid. When I’m dead….

S.: Oh, Tom, you are not dying!

T.: I forgive everybody, Sid. Tell them so.

Sid runs away for Aunt Polly. Tom quite changes. He stops groaning, he even whistles, then he hears steps.

S.: Oh, Aunt Polly, come! Tom is dying!

AP (Entering the stage): Dying?

S.: Yes, come quick!

AP: Nonsense, I don’t believe it. (She comes up to Tom.) You, Tom! Tom, what’s the matter with you, child?

T.: Oh, Auntie, my tooth aches awfully.

AP: Your tooth? And what’s the matter with your tooth?

T.: It is loose and aches awfully.

AP: Sit down. (Tom sits down with his face to the public). Open your mouth. Well, you are right. Your tooth is really loose. Mary!

Aunt Polly calls her servant Mary, who enters.

M.: Yes, Mam?

AP: Please, bring a thread and a candle.

M.: All right, Mam.

Tom gets up quickly.

T.: Oh, please, Aunt, don’t pull it out. It doesn’t hurt me now. I’ll go to school!

He tries to gather his books and notebooks and put them into his bag.

AP: Oh, Tom, so all this was because you didn’t want to go to school.

M (holding a candle and a thread). Here they are, Mam.

AP: Sit down, Tom.

Tom obeys unwillingly. He takes out a piece of chalk with a thread and puts it into his mouth. He does it quite secretly. Mary ties the threads together and then ties one of the threads to the table or a chair. All this done in such a way that the public can see everything. Then Aunt Polly lights the candle and suddenly thrusts it almost into Tom’s face. He cries and all the public can see Tom’s “tooth”.

Бывали и другие забавные случаи.

  1. Фонограмма звучит пока ставим еще стол и стулья.

T.: In all times, in all ages there were some kids, who thought:

The more we learn, the more we know,

The more we know, the more we forget.

The more we forget, the less we know.

The less we know, the less we forget.

The less we forget, the more we know.

So, why study?

Please, meet my friends.

At the lesson.

Teacher: Good afternoon, children!

Children: Good afternoon, Yuliya Wiktorowna!

T.: Today’s English lesson will be on irregular verbs. Open your books at page 89.

D.B.: Excuse me, Yuliya Wiktorowna.

T.: Yes, Danya?

DB.: There’s some chewing gum on your shoe.

T.: Who threw their chewing gum on the floor? Was it you, Danya?

DB.: No, Yuliya Wiktorowna. It was Nick.

T.: Who?

DB.: Nikita Korochinskiy.

NK: It wasn’t me, stupid. It was Vika.

Vika: It was you!

NK.: It wasn’t me. My mouth is full of chewing gum. Look, Yuliya Wiktorowna! It was Marina.

M.: No, it wasn’t me. I don’t like chewing gum. It was Lera.

Lera: It wasn’t me. Stop pulling my hair, Marina. It was you!

BD.: You!

NK.: You!

V.: You!

T.: Excuse me! Don’t be so rude, children. Nick, stop chewing your gum and don’t stick it under your chair. Throw it away in the waste bin.

OK. Now, open your books at page 89.

  1. Фонограмма «Звонок».

Поклон.

Фонограмма Apocalyptica, выходят ведущие.


N.1: И, тем не менее, очень любили заниматься. Да, порой было сложно, Но сейчас мы с теплом вспоминаем все, что происходило на уроках. И так хочется опять переступить порог родного класса!

P.10: Welcome to our classroom,

Come in and sit down.

We are all together,

Take a look around.

N.2: А напоследок, мы хотим дать несколько полезных советов тем, кто только начинает изучать иностранные языки, нашей смене, нашим любимым малышам.

T.: Learn your lessons

As well, as you can.

Be tidy like Nick.

Not dirty like Dan.

T.: Love the beautiful,

Seek out the true

Wish for the good

And the best to do.

P.13: Always try to be polite

In everything you do.

Remember always to say “Please”

And don’t forget “Thank you”

P.14: A wise old owl sat in an oak.

The more he saw, the less he spoke.

The less he spoke, the more he heart.

Why don’t you copy that wise old bird?

  1. Фонограмма.

Little children:

Thanks a lot, our elder friends! Большое спасибо, наши старшие друзья. Мы постараемся учиться хорошо and get only good marks, получать только хорошие оценки. Но сейчас мы стоим на пороге лета. А летом бывает что? – Каникулы!

Лето яркое – bright

И веселое – funny

Посмотри вокруг Look around,

И вернись в детство вместе с нами!

Children 2.

Our large family has a nice flat,

We live here happily with a kitten and cat.

My sisters and brothers all go to school,

We help one another (it is a good rule).

We help our mother when she washes or cooks.

Together with father we like to read books.


I’ve got two eyes and I can see

A book and a pen in front of me.

I see a window and a door.

I see the ceiling and the floor.

It’s our clessroom. This is the way we learn the English alphabet.

  1. Фонограмма «АВС», параллельно включаем презентацию с буквами алфавита. По одному выбегают учащиеся 1 года обучения с изображением букв и картинками в руках и читают стихи, фонограмма тихо играет. По мере прочтения ученики выстраиваются в слово “Alphabet”.

Children1:

A – is for apple, it is in the tree.

Will you jump a little and pick it for me?

L – is for lorry, and I’m glad.

“I’m a lorry-driver”, says Tom’s dad.

P – is for pig, that sits on my lappy.

Look at this pig, isn’t it happy?

H – is for honey, it is so sweet.

“Let’s take a little”, says Brother Pete.

B – is for ball, the ball is red and blue.

Let’s throw it high, I want to play with you.

E – is for egg, it’s yellow and white.

And it is for eagle that flies out of sight.

T – is for tail and also for train,

Look at the letters, say the alphabet again.

A – is for Alice, a beautiful girl,

(Ученик выбегает последним и становится между “H”и “B”.

  1. Фонограмма, тихо, выходит ученик:

Writing English isn’t easy,

But we learn lots of words.

Look at our list.

It’s here.

And we can write them all.

На экране кроссворд – угадывают слова.

12а. Та же фонограмма, выходит следующий ребенок, параллельно включаем презентацию с числами.

If people say Arithmetic

Is hard, I don’t agree:

We count English numbers as quickly

As could be.

  1. Фонограмма. Песня – игра «One - a cat».

One a cat, one a cat.

Two a bat, two a bat.

Three a dog, tree a dog.

Four a frog.

Five a hare, five a hare.

Six a bear, six a bear.

One, two, three, four, five, six, one!

10. Фонограмма. Выходит ребенок.

Dancing English,

Singing English,

In English we can play.

We can do many things at English every day.

  1. Фонограмма тихо.

Открываем занавес. Видим спящую Алису, будим.

Girl: Alice! Wake up! Wake up!

Alice: My dream was so nice.

I saw you…., you…, and you….(показывает на ребят в зале.)

I saw all of you.

I saw a lovely dream about our English lessons.

  1. Фонограмма “Enjoy the silence”.

  2. Фонограмма Apocalyptica. Награждение родительского комитета.

  3. 16а. Фонограмма подарки малышам.

  4. Фонограмма. Вручение дипломов и подарков выпускникам.

  5. Фонограмма. Финал. Презентация.




9



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!