Организационный этап Приветствие Слайд 1. Слайд 2. Ознакомление с правилами и планом игры 7 min | Настраивает учеников на работу; вводит в атмосферу иноязычной речи через речевую разминку. -Children, you have just watched an interesting scene. Think over and say what is the theme of our today’s lesson? -Yes, today we have a game lesson: “The World of Fairy Tales”, in a form of a competition between three teams. It will be an interesting lesson. Your answers must be right, loud, expressive and artistic. - Now, give the name for your group and choose the leader in your group, please. -Think over and introduce your teams, please. -You are …? You are … and you are … -Are you ready? Let’s begin our first competition. | Учащиеся разыгрывают сценку, где есть Мери Поппинс, Робин с Винни Пухом, 2 Пирата. (Звучит музыка) Children: Good morning, Mary Poppins! (все ученики) Mary Poppins: Good morning, children! Ch: What are we doing today? (Дамир Н.) MP: It is a surprise. Ch: Are we going to the Zoo? (Гарифуллина Л.) MP: No, we aren’t. Ch: Are we going to the shop? (Ахметвалиева Р.) MP: No, we aren’t. Ch: Where are we going? (Жораева А.) MP: We are going to travel. This magic book will help us. (показывает большую книгу, на обложке написано «Fairy-tales») MP & children: One, two, three. (Появляется мальчик Робин с медвежонком) Robin: Hello! My name is Robin. I live in London. I’ve got a friend Winnie-the-Pooh. (Звучит музыка) (Выходит Winnie-the-Pooh) Ch: Who are you? W-P: My name is Winnie-the-Pooh. I’ve got 2 eyes, 2 ears, 4 legs and 1 nose. MP: Now it’s time to travel. Ch: One, two, three. (Звучит музыка, появляются 2 пирата). Pirates: Hello! We are pirates. We are strong and brave. We like the sea and ships. MP: I’m very glad. Thank you, children! Robin, Winnie-the-Pooh and Pirates will help you during the trip. После просмотра сценки, определяют тему урока и его цель. Учащиеся придумывают названия командам и выбирают капитана. | Личностные: Коммуникативные: Регулятивные: |
II. Основной этап Слайд 3. Contest 1: “A Bureau of Finds” Слайд 4. 3 min Слайд 5. Contest 2: “Who is quicker?” 5 min | Look at an interactive board. Here you can see different subjects. The characters have lost their things. Please, help them to find them. Name, please, these subjects and say whom they belong to. For example, the bottle with a paper label “Drink me” belongs to Alice in Wonderland. 1. the bottle with a paper label “Drink me”. (Alice in Wonderland) 2. a pot (Winnie-the-Pooh) 3. an apple (Snow White) 4. a pumpkin (Cinderella) 5. a red hat (Red Riding Hood) 6. a shell (Mermaid) 7. a hair brush (Rapunzel) -Now, I’ll give you some cards. You should read every description, guess what heroes they are and beside write their names. 1. She is a beautiful girl. She is slim. She has got dark hair and lovely eyes. She wears a long blue and yellow dress. She is very kind and has a lot of friends. She lives in the forest. (Snow White) 2. She is pretty. She has got fair hair and beautiful lips. She is slim and wears a long blue dress. She is kind and not lazy. She can do everything about the house and she can dance well. (Cinderella) 3. He is very funny and brave. He is poor. He has got a long nose and big eyes. He is wooden. He wears a yellow hat, a yellow T-shirt, red shorts and red shoes. (Pinocchio) 4. He is very funny but not very clever. He is yellow and fat with a big tummy. He is kind and he has got a lot of friends. He wears a small red T-shirt. He likes honey. (Winnie-the-Pooh) 5. This cat is very kind. It has yellow blouse and violet bow. Нe always says:» Let`s live in peace!» (Leopold) 6. He is small and fat. He has small legs and arms. And he likes jam very much (Karlsson) 7. This is a girl. Her father is a King. She asked the witch to turn her a man. Her name is … (Ariel) 8. It is lion. It is strong and brave. It has friends timon and Pumba. (Simba). 9. She is funny, naughty. She has friend Bear. (Masha) | Соотносят слова и картинки Учащиеся на карточках пишут имя сказочного героя рядом с его описанием. | Личностные Регулятивные: Познавательные: Коммуникативные: |
Слайд 6. Физминутка 3 min | Head, shoulders, knees and toes Knees and toes Head, shoulders, knees and toes Knees and toes And eyes and ears and mouth and nose Head, shoulders, knees and toes Knees and toes | (Исламгиров И. чихает и прибегает М. Поппинс) MP: What’s wrong? Be healthy, be strong! (обращается Илхаму) MP: Boys and girls! Stand up. Let’s play! One, two, three, do like me. (обращается всему классу) (звучит песня «Head and shoulders», все стоя выполняют) Один ученик чихает и Mary Poppins предлагает физкультурную паузу для снятия напряжения (песня “Head and shoulders”). Дети поют песню и выполняют наклоны и движения руками. | Личностные: Регулятивные: Познавательные: Коммуникативные: |
Слайд 7. Contest 3: “English Idioms” 3 min Слайд 8. Слайд 9. Слайд 10. Слайд 11. Contest 4: “Captains’ contest” 6 min | - I think this contest is the most difficult. You should form English idioms of comparison. I’ll give you papers. You should match two columns. Как две капли воды. Черный как уголь. Легкий как перышко. Слеп как летучая мышь. Счастливый как король. Занят как пчела. Беден как церковная мышь. Так же глупо как гусь. Так же хорош как золото Look at the interactive board. I want to acquaint you with the fairy tale «The Bremen Town Musicians» This fairy tale is a story how a donkey, the dog, a cat and a rooster have grown old and have gone to the city of Bremen to become musicians. The authors of this fairy tale are the Brothers Grimm. Now, I offer you to watch a short fragment from «The Bremen Town Musicians» and define what qualities heroes of this fairy-tale have. How can you characterize the bosses and the animals? This contest is “Captains’ contest”. Everybody and the captains, of course, watch the fragment. The captains come here. There are some keys on the table. You should pick up a key to 5 doors on the black board. На ключиках из картона написаны качества по-английски: unlucky, cruel, joyful, kind, evil, silly, merry, friendly, greedy, happy. На доске – 5 рисунка дверей, сверху в две колонки шапочки с надписью Bosses и animals. | Все команды составляют идиоматические выражения сравнения, используя соответствующие слова из двух колонок и дают. As like as… | Two peas | As black as… | coal | As light as… | a feather | As blind as… | a bat | | | As happy as… | a king | As busy as… | a bee | As poor as… | a church mouse | As silly as… | a goose | As good as… | gold | Под музыку капитаны команд выбирают ключики описывающие 2 качества хозяинов и 3 качества животных, которые были продемонстрированы в фрагменте сказки и раскладывают ключики к дверям: unlucky - несчастный kind - добрый friendly – дружелюбный cruel – жестокий evil - злой |
Слайд 12. Contest 5: “Creators” 8 min | | Работа в группах. Каждая группа выбирает сказку, которую можно посоветовать прочитать друзьям и пишет письмо по плану. Потом кто-то один из каждой группы читает. Dear friends, Read the fairy-tale ____________ The author is ______________ This fairy-tale is _______________ The main heroes are ____________ It teaches us to be______________ The pupils of the team «____________________» | Личностные: Коммуникативные:
Регулятивные: |
Заключительный этап. Оценочно-рефлективная деятельность Слайд 13. 4 min | you like to be and why? -Dears, we should read fairy-tales, because they teach us … [на звездах: to be kind (быть добрым), to be helpful (быть отзывчивым), to be merry (быть весёлым и никогда не унывать), to be honest ['ɔnɪst] (быть честным), to be responsible (быть ответственным) - Thank you for the game. In some minutes our judges will say which team is the best one. - Now everybody stand up. Let’s sing all together “I'd Like To Teach The World To Sing”
- Today the team “…” is in the first, the team “…” ranks the second and the team “…” is in the third. Thanks to our jury for their work. Good bye! Thank you for your participation. Good luck. | Дают свои ответы, какие герои им нравятся и почему. Например, I like Mary Poppins because she is clever and responsible. Этап объявления победителя и награждения команд (в качестве призов используются грамоты). | Личностные: освоение личностного смысла учения, желания учиться, формирование интереса (мотивации) к учению, адекватное понимание причин успеха/неуспеха в учебной деятельности Регулятивные: оценивать свою работу по следующим параметрам: легко выполнять, возникли сложности при выполнении. оценивать степень достижения цели. Коммуникативные: |