СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 18.05.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Упражнения на притяжательные местоимения в английском языке

Нажмите, чтобы узнать подробности

задания на отработку притяжательных местоимений в английском языке

Просмотр содержимого документа
«Упражнения на притяжательные местоимения в английском языке»

1. Fill in “my”, “his”, ”her”, ”our”, ”their”, ”its”, ”I”, ‘’he”, ’’she’’, ’’they’’, ’’we’’, ’’it’’.

Hello!

 _  name is Tom.  _  am 9.  _  have got a brother.  _  name is Bob.  _  is 10. I have got two sisters.  _  are twins.  _  names are Mary and Nina.    _  are 2. I have got a dog.  _  name is Lulu.  _  can run and jump.  My mother is 35.  _  name is Olga.  _  is kind and clever. My father is 36.      _   name is Tim.  _ is strong.  _  live in a big house.  _  house is nice and comfortable.

Write soon! Bye!

2. Read and choose.

1. Hello! My/I name is Tim.

2. I/my am 10.

3. This is my/I sister. Her/she name is Liza.

4. He/his is my brother. His/he name is Nick.

5. I have got a pet. His/its name is Spot.

6. How old are you/your?

7. Where is she/they from?

8. What is your/you favourite subject?

9. Where are you/she from?

10. Does she/you like ice cream?

1. Fill in “my”, “his”, ”her”, ”our”, ”their”, ”its”, ”I”, ‘’he”, ’’she’’, ’’they’’, ’’we’’, ’’it’’.

Hello!

 _  name is Tom.  _  am 9.  _  have got a brother.  _  name is Bob.  _  is 10. I have got two sisters.  _  are twins.  _  names are Mary and Nina.    _  are 2. I have got a dog.  _  name is Lulu.  _  can run and jump.  My mother is 35.  _  name is Olga.  _  is kind and clever. My father is 36.      _   name is Tim.  _ is strong.  _  live in a big house.  _  house is nice and comfortable.

Write soon! Bye!

2. Read and choose.

1. Hello! My/I name is Tim.

2. I/my am 10.

3. This is my/I sister. Her/she name is Liza.

4. He/his is my brother. His/he name is Nick.

5. I have got a pet. His/its name is Spot.

6. How old are you/your?

7. Where is she/they from?

8. What is your/you favourite subject?

9. Where are you/she from?

10. Does she/you like ice cream?



 14. Поставьте указательное местоимение that или those. Переведите предложения.


  1. Do you know … singer?

  2. How much are … teapots?

  3. Is … your sister over there?

  4. Look at … wonderful birds!

  5. Are … shoes yours?

  6. Do you see … strange house?



15.Измените предложения по образцу, употребляя указательные местоимения во множественном числе. Сделайте другие необходимые изменения.

e.g This girl is a student. - These girls are students.

That boy is brave. - Those boys are brave.

1. This book is French. 2. This girl is in the garden. 3. That map is old. 4. This student is from Great Britain. 5. That flower is beautiful. 6. This is my bag. 7. This is a French text. 8. That room is nice. 9. This film is interesting.

16.Запишите предложения, изменив единственное число существительных на множественное. Сделайте другие необходимые изменения.

e.g. Whose pencil is this? - Whose pencils are these?

1. Pass me those apples. 2. I don't like this hat. 3. This is your copy-book. 4. Whose car is this? 5. Those pens are better than these. 6. Where is that nice girl now? 7. These books are not interesting. 8. Those newspapers are for you. 9. Is that boy your brother? 10. These rooms are very nice. 11. Whose bags are these? 12. Give me that cap, please. 13. This table is little. 14. Give me these pens and this book. 15. This flat is clean.

17.Переведите на английский язык.

  1. Это кошка, а то котенок.

  2. Эта кошка белая. Тот котенок тоже белый.

  3. Эта белая кошка на столе. Тот белый котенок под кроватью.

  4. Это розы. То тоже розы.

  5. Эти розы красные. Те розы белые.

  6. Эти красные розы в вазе. Те белые розы тоже в вазе.

  7. Это моя собака. Эта собака - моя.

  8. Это его книги. Эти книги на полке.

  9. Это корзины. Те корзины полны цветов.

Task 1. Fill in the blanks with personal pronouns.


Model: I see a girl, I see her.


  1. I see a teacher, I see ________.

  2. Please, read this letter, read ______.

  3. I know the boy, I know ____.

  4. I’m glad to meet both Tom and Ann, I’m glad to meet ______.

  5. Give me the books, please, give ______ to me.

  6. I don’t like Ann’s brother, I don’t like _____.

  7. This task was given to you and me, it was given to _____.

  8. I left my umbrella at home, I left ____.

  9. I often run into my neighbor in the morning, I run into ____.

  10. On occasions the Browns have a walk in the city parks, they have a walk in ____.



В английском языке нет местоимения «свой«. Вместо него нужно употреблять соответствующее притяжательное местоимение (мой, наш, твой, его, ее, их).

Упражнение 10. Переведите на английский язык ТОЛЬКО местоимения.

1. Мой карандаш на твоем столе.
2. Он дал отцу свой адрес.
3. Ее сестра живет в Москве.
4. Я нашел его часы.
5. Она видела их дом.
6. Его собака ест из своей миски.
7. Она дала мне свой номер телефона.
8. Ты видел наш дом?

* * *

Упражнение 11. Переведите притяжательное местоимение «свой».

1. I gave him … (свой) pencil.
2. Marina gave me … (свой) textbook.
3. The students put … (свои) books on the desks.
4. Nick wrote down … (свой) address for her.
5. Show me … (свой) house.
6. We drank … (свой) tea.
7. The dog ate … (свою) bone.

* * *

Упражнение 12. Вставьте правильный вариант притяжательного местоимения.

1. What is (его) father?
2. Where are (ее) parents?
3. They are busy with (своими) lessons.
4. This is (их) flat.
5. What colour are the walls in that room? (Ее) walls are grey.
6. (Мои) parents are at work.
7. (Наша) flat has five rooms.
8. (Его) work is very interesting.
9. (Ее) pencil is on the table.
10. This is (наша) dog.









Скачать

© 2021 4656 43

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!