СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок английского языка в 10 классе по теме "Начальное и среднее образование в США"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка в 10 классе по теме "Начальное и среднее образование в США"»

Класс 10

Тема. Начальное и среднее образование в США. Сослагательное наклонение

Цель. Формирование коммуникативной компетенции учащихся в рамках коммуникативной ситуации урока «Начальное и среднее образование в США».

Задачи: создать условия для

- формирования лексико-грамматических навыков говорения через чтение, формирования знаний о правилах образования условных предложений II типа;

- развития навыка чтения, с полным пониманием прочитанного, развития памяти, внимания, языковой догадки, умения монологического высказывания с использованием визуальной опоры, развития умения использовать условные предложений в УР;

- способствовать развитию интеллектуальной любознательности, интереса к учебе.


Предполагается, что к концу урока учащиеся смогут рассказать о системе начального и среднего образования в США с использованием mind map (10 предложений); научатся строить условные предложения II типа и смогут вести диалог-расспрос о нереальных событиях настоящего и будущего используя предложения данного типа (9 предложений).


Оборудование: учебные пособия: Юхнель Н.В. «English 10» (стр. 45-46) Демченко Н.В. «English 10 (повышенный уровень) (ч.1, стр. 49-52), раздаточный материал, интерактивные упражнения.


  1. Организационно-мотивационный этап

Warm up

Hello girls and boys. At the previous lesson we travelled around Britain and studied its types of schools. In order to revise the material let’s do some exercises and discuss the results.

Checking homework

https://learningapps.org/4007080

https://learningapps.org/7519348

  1. Операционно-познавательный этап

Look at the board. What associations come to your mind with these words?

junior, sophomore, freshman, senior

What country are they used in? (USA). They are names of US high school students.

What do you think we will speak about?

Today we are going to continue our conversation about education in different countries. That’s why the aim of our lesson is to be able to speak about education system in the USA and also, we`ll revise Condition 0,1 and learn Condition 2.

Reading /Speaking

SB, p. 45, ex 3

Work in pairs. Read the text and make a mind map. What do you consider to be the most interesting in the American education system? Does it have anything in common with the British system of education? Share your ideas in pairs. Present your findings to the class.

Grammar revision and presentation

SB, p. 49, ex 1

a. Read the names of US high school students. What order do you think they go?

b. Read the Internet chat and check your predictions.


SB, p. 50, ex 2

Read the sentences in bold from the chat. Which of them are Conditional 0 and which – Conditional I? Divide them into 2 groups.

SB, p. 50, ex 3

a. Use Conditional 0 to explain the names of high school students in the US.

b. Use Conditional I to complete people’s opinions about school and education. Which of the opinions do you agree with? Why?

Moving activity

Find your pair and make true sentence/ Use Condition 0 and I

(https://www.eslprintables.com/grammar_worksheets/conditionals/conditionals_game/Card_game_Conditional_sentence_933072/ )


SB, p. 51, ex 4

  1. Read the highlighted sentence in ex. 1b and answer the questions:

  1. Is the condition possible at the time / probable in the future or is it an imaginary situation?

  2. What tense forms do we use to speak about the condition and the result?

  3. How would you translate the if-clause in the highlighted sentence in ex. 1b?

Go to page 166/184, read the rules in the Grammar Reference and check yourself.

III. Операционно – деятельностный этап

Speaking/Grammar practice

SB, p. 52, ex 5

a. Make questions. Answer them for your partner.

b. Work in pairs. Interview your partner. Do you know your partner well?


  1. Рефлексивно-оценочный

Homework

WB, p.38, ex 2

In your notebook create a chart in which you will compare British, American and Belarusian system of education and speak about similarities and differences.

Round up

Continue the sentence: I wish I (have) Aladdin’s lamp. If I …

Marking



Скачать

© 2023, 89 0

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!