1.Организационный момент (3 мин) | Презентация Слайд 1 Cлайд 2 | Приветствует учащихся и гостей. Создает эмоциональный настрой на работу, заинтересовывает обучающихся. Предлагает учащимся выполнить упражнение для активицации лексики по теме. Good afternoon, dear children! Say hello to our guests. Happy to see you! Sit down! How are you? Are you ready to learn? Great! Looking at these beautiful pictures we have got some positive emotions and I think our work will be interesting and creative. Do the first task. Read and find an odd word. | Обучающиеся приветствуют учителя и гостей урока. Выполняют упражнение: читают слова, находят лишнее слово и объясняют, почему оно лишнее. Делают обобщение. Good afternoon, teacher! Good afternoon, teachers! We are fine. How are you? We are ready to learn. S1: a butterfly, an elephant, a caterpillar, a spider, a ladybird. An elephant – because it’s an animal not an insect. S2: an emu, a parrot, a swallow, a nightingale, a shamrock. A shamrock – because it’s a plant not a bird. S3: an elk, a squirrel, a dragonfly, a hedgehog, a fox. A dragonfly – because it’s an insect not an animal. S4: a robin, a pine, an oak, a birch, a daffodil. A robin – because it’s a bird not a plant. | Регулятивные: Уметь подготовить рабочее место, проверить наличие средств обучения. Уметь концентрировать внимание. Уметь анализировать и делать обобщение. Познавательные: вспомнить лексику по изучаемому материалу. |