СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок по теме "Direction" УМК " Spotlight" для 6 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

  • Данный урок поможет учащимся научиться спрашивать путь и объяснять, как пройти;
  • научиться применять изученные грамматические правила в процессе общения;
  • научиться использовать новые слова и фразы в реальной ситуации.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока английского языка в 6 классеaks.»

Методическая разработка урока английского языка в 6 классе по УМК Ю. Е. Ваулиной, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс “Spotlight-6”

Цели урока

Образовательные

  • развитие навыков говорения, чтения и письма.

  • применение изученных грамматических правил в процессе общения (научить спрашивать путь и объяснять, как пройти).

Развивающие

  • развитие УУД (познавательные, регулятивные, коммуникативные и личностные) во всех видахречевой деятельности;

  • развитие умения ставить цель и планировать пути ее достижения;

  • развитие умения уместно использовать речевые средства;

  • развитие умения самостоятельно строить высказывания.

Воспитательные

  • воспитание культуры общения;

  • воспитание чувства любви и уважения к окружающим.

Планируемые результаты урока:

Предметные:

  • научиться спрашивать путь и объяснять, как пройти;

  • научиться применять изученные грамматические правила в процессе общения;

  • научиться использовать новые слова и фразы в реальной ситуации.

Метапредметные

  • научиться адекватно использовать речевые средства для решения коммуникационных задач;

  • научиться адекватностроить речевые высказывания в устной форме;

  • научиться выбирать действия в соответствии с поставленной задачей;

  • использовать речь для регуляции своего действия.

Личностные

  • формирование навыков сотрудничества в разных ситуациях, а также самооценки на основе успешности учебной деятельности;

  • формирование ответственного отношения к учению, готовности саморазвитию и самореализации.



Тип урока: урок открытия новых знаний и умений.

УМК “Spotlight-6”, Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс; модуль Getting around, тема урока On the move

Ресурсы:Учебник, рабочая тетрадь, доска, колонки и компьютер (для выполнения аудио задания).

Ход урока

Начало урока

1.Приветствие, речевая разминка

Good morning, boys and girls! How are you today? What is the date today? Who is absent today?

Проверка выполнения домашнего задания.

Ученики должны были выучить слова и словосочетания с урока Road safety,On the move.

Основной этап

2.Подготовка к активной учебной деятельности каждого ученика на основном этапе урока: постановка учебной задачи, актуализация знаний.

Постановка учебной задачи

Guess the theme of our lesson. First, write down the figures: 4, 9, 18,5,3,20,9,15,14. Second, write down the letters due to the position of the letters in the abc. You are right, its direction



Учитель задает вопросы и при необходимости помогает, дает примеры, если ученики затрудняются в ответах.

What do you think what is the theme of the lesson?

What is the aim of the lesson?

What are we going to talk about?

Yes, we will speak about asking the way and giving directions and use there is\ are constructions.

Look at the board and tell me what do you see?

3.Актуализация знаний

  • Look at the board, there is the task for you. You should 1.Connect the words with the pictures.

(focus vocabulary exercise.) презентация

Ученики cоединяют слово с изображением и называют вслух.

Форма работы: групповая, фронтальная

  • 2.Read the text. Where is Sandeep going? Write numbers on the buildings on the map.

(Reading/ vocabulary exercise.)

Sandeep will wake up early tomorrow and go to the hospital where his mother works.The hospital is in the center of the city.He will go up the street and turn left.Then he will go to the shop which is down the street, to the right. He will buy a chocolate for his brother. Then he will go back and turn right and take his brother from school. There is a swimming pool next to the school.They will cross the street and go to the cinema .After that they will do to the museum , which is to the left, between the gallery and the hotel, where Sandeep works. If they have time , they will go to the zoo which is up the street , to the left. It will be a fine day tomorrow.


  • 3. Mark the statements T for true, and F for false.

(Reading comprehension exercise.Related to the previous exercise.)

1/ Sandeep’s mother will take him to the cinema.

2. The museum is between the cinema and the shop.

3. Sandeep will go up the street and turn left to go to the hospital.

4. There is a swimming pool next to the school.

5. The zoo is to the right.

6. His brother and he will go to the museum which is to the left.





4. Сообщение нового материала.

  • full grammar explanations with graphics.

  • usage explained and illustrated with suitable examples

  • presentation

5.Решение учебной задачи

  • 1. Look at the map again. Underline the correct word.

(Vocabulary/ Grammar exercise)

1. There is\ isn’t a swimming pool next to school

2. There is a zoo to the left \ right.

3.There is \ isn’t a shop in town.

4.The cinema and the shop are to the left\ right.

5. The hotel is next to \ far from the shop.

6. There is a hospital next to \ far from the shop/

  • 2. Listen to the directions. Put the phrases in the right order.

(Listening comprehension, targets grammar and vocabulary.)

Просмотр видео фрагмента “ Where is … “ с целью расставить реплики в диалоге в правильном порядке Put the conversation in order. Write a number in front of each sentence.



6.Закрепление изученного материала.

Выполнение 3 заданий:\1. Парная работа

1. Student A draws a simple city map . Then describes to the student B using there is \are. Student B draws a map according to the instructions he gets. Compare the two maps. Change roles.

2.Работа в команде

One student is blind folded. The others give instructions. The activity is suitable for a team competition.

3. Ролевая игра interview two classmates how tо get to the: cinema, hotel ,shop, zoo,

7.Заключительный этап

Домашнее задание

Learn the words from p. 28, ex. 1 in your SB, prepare the dialogue for good reading, WB p. 20, ex. 1,2

Подведение итогов занятия, выставление отметок. Рефлексия.





Просмотр содержимого документа
«приложение»

ПРИЛОЖЕНИЕ

+++

1.Sandeep will wake up early tomorrow and go to the hospital where his mother works.The hospital is in the center of the city.He will go up the street and turn left.Then he will go to the shop which is down the street, to the right. He will buy a chocolate for his brother. Then he will go back and turn right and take his brother from school. There is a swimming pool next to the school.They will cross the street and go to the cinema .After that they will do to the museum , which is to the left, between the gallery and the hotel, where Sandeep works. If they have time , they will go to the zoo which is up the street , to the left. It will be a fine day tomorrow.

  • 2. Mark the statements T for true, and F for false.

1. Sandeep’s mother will take him to the cinema.

2. The museum is between the cinema and the shop.

3. Sandeep will go up the street and turn left to go to the hospital.

4. There is a swimming pool next to the school.

5. The zoo is to the right.

6. His brother and he will go to the museum which is to the left.

  • 3. Look at the map again. Underline the correct word.

1. There is\ isn’t a swimming pool next to school

2. There is a zoo to the left \ right.

3.There is \ isn’t a shop in town.

4.The cinema and the shop are to the left\ right.

5. The hotel is next to \ far from the shop.

6. There is a hospital next to \ far from the shop/

+++



Dialogue

  1. I have science homework

  2. Me too

  3. Let’s go to the science museum

  4. Good idea

  5. Where is it?

  6. I don’t know

  7. Excuse me, where the science museum is?

  8. Go straight and turn right at the bank

  9. Thank you very much/

  10. You are welcome



Dialogue

  1. I have science homework

  2. Me too

  3. Let’s go to the science museum

  4. Good idea

  5. Where is it?

  6. I don’t know

  7. Excuse me, where the science museum is?

  8. Go straight and turn right at the bank

  9. Thank you very much/

  10. You are welcome



+++




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!