СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Увлекательное путешествие в Шотландию

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Увлекательное путешествие в Шотландию»

Дата: 14.01.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Шотландия

Цель: Комплексное обучение аспектам речевой деятельности с использованием современных методик и тенденций в обучении английскому языку, направленных на активизацию основных видов языковой деятельности.

Задачи урока:

1 Образовательные: активизация навыков чтения, говорения (монологической и

диалогической речи), письма с использованием тематической лексики, аудирования,

ознакомление с новой лингвострановедческой информацией о Шотландии

2 Развивающие: развитие интерактивных коммуникативных и творческих способностей,

логического мышления учащихся

3 Воспитательные: расширение кругозора и воспитание толерантности при знакомстве с

реалиями англоязычных стран, формирование навыков самоконтроля и умения объективно

оценивать свои возможности

Тип урока: Комбинированный

Ход урока

1. Организационный момент.

Традиционное приветствие, объявление темы урока и плана работы.

- Good morning, children! How are you? I‘m glad to see you. Sit down please. Today is the ...of ... , and the theme of our lesson is “Scotland the beautiful“.

2. Речевая зарядка и проверка домашнего задания.

- Let's listen to the tape! It is the famous poem written by one of the greatest poets R. Burns. You have learned it by heart. Now, you have to recite it!

Звучит (аудиозапись №55) уже известное учащимся из материала предыдущего урока стихотворение Р. Бернса “My heart's in the Highlands”.

- Thank you, it was great/ nice, etc. I'm sure, your classmates like it (very much).

3. Актуализация опорных знаний.

-Look at the photo pictures taken in Scotland. As you now it's the part of Great Britain.

Затем на проекционном экране появляется изображение географической карты Шотландии, учащиеся отвечают на вопросы, ориентированные на уже имеющиеся знания:

- Please, look at the map of Scotland and answer the questions:

- Where is Scotland situated? - It is situated to the north of England.

- What is Scotland washed by? - It is washed by the Atlantic Ocean and the North Sea.

- What rivers in Scotland do you know? - The river Clyde, etc.

- Are there high mountains in Scotland? - Yes, there are. Some of them are covered with snow.

- What is its capital? - It is Edinburgh.

- What other big cities in Scotland can you name? - Glasgow, for example.

4 Работа с текстом.

Учитель сообщает, что следующий этап работы – чтение:

- We are going to read the text “Scotland the beautiful”.

Выполняется предтекстовое упражнение. Учащиеся должны:

назвать 3 известных факта о Шотландии,

назвать 6 слов, которые, возможно, встретятся в тексте,

предугадать основные идеи текста

4.Аудирование для отработки правильности чтения имен собственных, использованных в тексте: - Listen to the proper names and repeat them after the announcer.

Scotland is situated in the North What parts does it consist of?

The country is divided into Highlands and Lowlands.

Примерные ответы учащихся

It is washed by the Atlantic Ocean and the North Sea. Is Edinburgh a young or ancient city?

It is an ancient city.

What are the two most interesting parts of the city?

The most interesting parts of the city are the Old Town and its capital is Edinburgh.

5. Релаксационная пауза.

Песня “My Bonnie lies over the ocean” (аудиозапись №56).

-This song is very popular in Scotland. You can hear it practically everywhere. If you go to Edinburgh, you will see that's true!

6. Компьютерная презентация “Edinburgh”.

Данная презентация позволяет учащимся наглядно представить упомянутые в тексте достопримечательности столицы Шотландии:

- Look at the photo pictures! You see the places of interest in the capital of Scotland.

the Old Town:

the Castle

the Holyrood Palace

the Military tattoo

Royal Mile + the Cannongate

Greyfriars Bobby

the New Town:

Princes Street

the Scott monument

7. Упражнение с постановкой проблемной задачи.

В качестве послетекстового упражнения выполняется задание:

- Match the proper names and their definitions. (Упр. 26 с. 190). Здесь с учетом прочитанного текста и компьютерной презентации необходимо сопоставить слова и фразы из соответствующих колонок таблицы. Работа проводится в мини-группах, затем осуществляется общий контроль.

8. Рефлексия.

Учащимся предлагается ответить на вопрос о желании посетить Шотландию и высказать свое личное отношение с приведением 2-3 аргументов “за” или “против”:

- Please say: “Would you like to visit Scotland?” Try to find 2-3 arguments “for” or “against”.

I'd like to visit Scotland because there I can feel how picturesque this country is. I think I can see the famous Military tattoo in Edinburgh and go shopping in Princes Street.

I don't want to go to Scotland because I like England and want to visit London and Stratford-upon-Avon. As you know Shakespeare is my favorite poet, not Burns!

9. Запись домашнего задания.

- Please, open your record books. Look at the blackboard and write down your home task:

Ex.27, 28, p. 190 -191

Предлагаемые упражнения позволят учащимся проанализировать и актуализировать свои

знания пройденного материала

Упр. 27, 28 с. 190 -191

10. Заключительный этап урока.

Необходимо подвести итоги урока, акцентировав внимание учащихся на новом лингвострановедческом материале, отметить успешную работу учащихся, указать на возможные проблемы, оценить каждого.

-Thank you for this lesson. You were very active today. I think, you have learned a lot of new facts about Scotland. May be, one day you travel to this nice country and there you can enjoy its beauty.

So for this lesson you have got the following marks: you have got a …, …, you have got a …

The lesson is over. Good bye! - Good bye, teacher!



Дата: 17.01.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Самые популярные питомцы

Цель урока:

1.Приветствие.

Организационный момент.

Teacher: Hello, dear children! I’m glad to see you. How are you?

The theme of our lesson is “Animals and London Zoo”. Finish my sentence.

Today we are going to continue speaking about….

We have already learned the words and made the sentences. So It’s time to make stories.

2.Фонетическая зарядка

Teacher: Let’s warm up and repeat together the sounds and the words after the speaker.

-parrot, cat, fat, black, hamster, panda, kangaroo

-dog, crocodile, cockerel, frog, fox

- tiger, rhino, fly, bite,

- monkey, duck, dolphin, run, jump

- elephant, zebra, pelican, red, endangered, well

3.Речевая разминка

Teacher: Do you like riddles? Listen to me and guess what it is. It’s big and long. It lives in the river. It is dangerous. What is it?

Now I’d like you to make a riddle for your classmate to guess.

4.Развитие коммуникативных навыков

Teacher: Let’s watch a video about zoo. Then you should ask your classmate what animals he or she has seen and what they are like.

5.Работа в парах

Teacher: 1.Open your books at page 106 and find exercise 10. Look through the text and be ready to say whether the statements are true or false.

Чтение с извлечением основной информации из текста, который ляжет в основу монологического высказывания, а в дальнейшем диалогического и группового общения. Дети разделяются на 3 группы.

Дети просматривают текст учебника упражнение 10 страница 106.

Teacher: 2. You have sheets of paper on your desks. You will work in pears. Look through the statements and say true or false. (приложение 1)

Teacher: 3.You have phrases and words. Make up sentences of them. (приложение 2)

6.Развитие коммуникативных навыков. Монологическая речь.

Teacher: You have made projects at home about animals. Please read your stories.

7.Работа в группах

Teacher: Look again at the screen. Zoological Society of London has prepared new action to help endangered animals. Look at the poster. Now you will work in groups. Imagine that you want to join this action. Write a letter to London Zoological Society.

8.Рефлексия

Teacher: Thank you for your letters. They were fine. Our lesson is finishing and it’s time to give you marks. You worked very well. So your marks are excellent and good.

Учитель подводит итог работы и выставляет отметки за урок.

Дата: 19.01.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Веб-проект о животных

Цель урока: формирование навыков говорения, введение новой лексики

Ход урока

1.Организационный момент.

Ввести учащихся в языковую среду, создать интерес к теме урока и мотивировать их на дальнейшую деятельность.

Актуализация имеющегося учебного опыта

2. Фонетическая зарядка.

Откорректировать произношение

Let’s pronounce the animals.(ex.1, p.62, CD track 41)

Listen to and repeat, match the animals with the pictures. Which four animals aren`t in the pictures?

3. Речевая зарядка.

Повторение речевых образцов

Answer the questions (слайд №3):

  • Where is the lion?

  • Where is the elephant?

  • Where is the crocodile?

  • Where is the snake?

  • What does the monkey like to do?

  • What does the camel like to do?

  • What does the hippo like to do?

  • What does the parrot like to do?

Отвечают на вопросы.

Коммуникативная

2мин.

4. Основная часть урока.

Создание проблемной ситуации и актуализация имеющегося учебного опыта учащихся.

Реализация межпредметных связей английского языка с биологией

5.Домашнее задание

Выучить животных наизусть






















Дата: 14.02.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Контрольная работа №5по разделу «Дикая природа»

Дата: 24.01.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока:1.«Достопримечательности города» 2. Reading «Достопримечательности Лондона»

Цель урока:  развитие коммуникативно-речевой компетенции на основе проектной деятельности учащихся; обобщение знаний по теме “London”, визуальное представление о некоторых достопримечательностях столицы.

Задачи урока:

  • Образовательные: обобщить лексический материал по теме, обучить навыкам аудирования и устной речи.

  • Развивающие: развивать языковые, интеллектуальные, познавательные и творческие способности учащихся, а также память, внимание и мышление; повысить мотивацию к изучению английского языка.

  • Воспитательные: воспитать уважение к культуре других стран, формировать социокультурную компетенцию через восприятие достопримечательностей Лондона, как достояния Британской культуры.


Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний по теме LONDON.

Форма урока: урок-экскурсия.

Ход урока

    1. Организационный момент


- Good morning, children! I'm glad to see you.

- How are уоu?

- What is the weather today?


2) Сообщение темы урока, учебных целей и задач:

We are learning аn English language. Tell mе please- in what countries do реорlе speak English?

- And what is the capital of Great Britain? (London)

- What topics did we learn in winter? (London)

- What project did we do? (about London)

- Dear children, please, саn уоu guess what is the theme of our !lesson?

- Yes, of course, the theme of our lesson is "The sights of London" (1 слайд)

(показать проект-книжку)

-How do уоu think what it is? Yes, уоu are right, this is our project!

Вы знаете только свою работу и сегодня вы познакомитесь и с работами одноклассников. Но как?

- Do уоu like travelling?

- Would you like to go to London?

- Let's go!

- Now we are in London!

- Welcome to our excursion!

4. Закрепление пройденного материала. (5 минут)

Now we know а lot about London. Let's check what you remember.

1) задание в презентации


Match the words and the translations.

1) The Tower of London a) Колонна Адмиралу Нельсону

2) Westminster Abbey b) Лондонский мост

3) London Bridge c) Замок Тауэр

4) Sherlock Holmes's House d) Вестминстерское Аббатство

5) Madame Tussaud's e) Биг Бен

6) Big Ben f) Музей восковых фигур

7) Nelson'column g) Дом - музей Шерлока Холмса

3) Учитель устно задает вопросы на проверку понимания услышанного.
Where can you see views of London? (London Eye)

Where саn you see а Nelsons соlumn? ( Trafalgar Square)
Where саn you see the time? (Big Ben)

Where саn уоu see "The Changing of the Guard?" (Buckingham Palace)
Where саn you see а lot of black ravens? (The Tower of London)
Where саn you find the Whispering Gallery? (St Раul 's Cathedral)

5) Подведение итогов урока. Домашнее задание.

Summing up.

We have learned а lot of interesting things about London today. What places would you like
го visit most of all?

Dо you like the lеssоn?

Home work -

Finish the sentences:

London is on the River _____________________.

The Queen lives in Buckingham _______________________.

Nelson’s Column is in Trafalgar ___________________________.

There is а lot of animals in London ________________.

There are four bronze _____________ in Trafalgar Square.

You can take 30 minutes flight in _________________ and see wonderful sights of London from 130 meters in the air!











Дата: 16.02.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: 1. CLIL Урбанизация Крупные города 2. Grammar 1Speaking Описание местоположения объектов в городе

Тип урока: урок межпредметных связей.

Основные задачи урока: Развивать умения во всех видах речевой деятельности с опорой на междисциплинарный материал по теме «География», формировать умения ведения проектной деятельности. 

Ход урока

I.Организационный момент.

Учитель оценивает готовность учащихся к уроку.

Учащиеся успокаиваются, включаются в учебную деятельность.

-Good afternoon boys and girls!

- I’m glade to see you.

Sit down, please.

II.Актуализация изученного ранее материала.

a) Фонетическая зарядка.

- Now let's do phonetic exercises. Let's practice our pronunciation. Let's read all the words. (Потренируемся над произношением. Прочитаем все слова).

castle

palace

market

gallery

theatre

department store

cathedral

square

museum

statue

stadium

garden

amusement park

III.Постановка целей и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

-Look at the slide.

-What do you see here?  (Что здесь вы видите?) (ответы учащихся)

-Today we will continue to talk about the sights of London, and the most famous places. (Сегодня мы будем продолжать говорить о достопримечательностях Лондона, и самых знаменитых мест.).

-Open you books, page 75.

Ex.1

Look at the map. Which places can you see in the pictures?

 

- Who was in London? (Кто был в Лондоне?)

- Have you visited any places? (Посещали какие-нибудь места?)

IV.Работа с новой лексикой, текстом.

-Look at the photos and tell me what places are shown here? (Посмотрите на фотографии и скажите какие места здесь показаны?)

Ответы учащихся:

Museums            [mjuːˈzɪəms]               Музеи

Covent Garden                                       Ковент Гарден (район в центре Лондона)

Harrods               [ˈhærɪds]                     Универмаг Лондона

Buckingham Palace  [ˈbʌkɪŋəm ˈpælɪs] Букингемский дворец

Trafalgar Square       [trəˈfælgə skweə]  Трафальгарская площадь

The Globe                 [gləʊb]                   Театр в Лондоне

 

VI.Инструктаж по выполнению домашнего задания.

-Write down your homework. (Записывают дз)

Учитель дает рекомендации по выполнению домашнего задания.

WB, p.61, ex.1-4. Письменно в тетр. написать о 3-х любых местах в Лондоне.

VII.Рефлексия деятельности.

-That’s all for today.

-What was the theme of our lesson? (Какова была тема нашего урока?)

 -What was the aim of our lesson? (Какова была цель нашего урока?)

-What have we learnt? (Что мы узнали?)

-Did you like our lesson? (Вам понравился наш урок?)

-Goodbye!


























Дата: 18.02.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: 1. Vocabulary 2. Listenin Рацион питания 2. CultureАнглия. Летние праздники

Тема урока: "Здоровое питание. Говорение (монологическая речь)"

Тип урока: комбинированный

Используемая технология: проектная

Практическая цель урока: предполагается, что к окончанию учебного занятия учащиеся в группах подготовят проекты по теме, при защите которых выскажут собственное мнение о важности здорового питания, обоснуют недостатки популярной нездоровой пищи на основе изученного на предыдущих и данном уроках лексического и информационного материала

Задачи:

Образовательная: актуализировать знания о здоровом и нездоровом питании;

Развивающая: способствовать развитию исследовательских компетенций учащихся посредством создания условий для формирования умений высказывать, аргументировать и доказывать свою точку зрения;

Воспитательная: содействовать приобщению учащихся к культуре здорового питания, способствовать овладению учащимися навыками работы в малых группах;

Оборудование: аудиозапись песни, презентация, раздаточный материал

План урока

  1. Организационный момент. Постановка целей урока. Фонетическая зарядка

  2. Активизация речевой деятельности учащихся.

а) обсуждение предложенной пословицы;

б) обсуждение и оформление идей о здоровом и нездоровом питании в виде кластера;

в) проверка домашнего задания, заключавшегося в проведении социологического опроса в классе о здоровом питании;

г) озвучивание собственных идей и выводов по предложенным иллюстрациям по теме урока;

  1. Ознакомительное чтение. Каждая группа рассказывает прочитанный материал другой группе.

  2. Динамическая пауза. Песня "S-M-I-L-E".

  3. Выполнение проектов учащимися в группах, организация речевой деятельности учащихся в виде представления и защиты проектов по теме.

  4. Рефлексия, постановка домашнего задания, оценивание работы учащихся с выставлением отметок.

Procedure (Ход урока)

  1. Introduction and goal setting (организационный момент, постановка целей )

I’m glad to see you. How are you? Today we’ll continue our very interesting topic about food and healthy diet. We all want to be healthy. So to know what food we should eat is very important. Do you agree? At our lesson we’ll learn more about healthy and unhealthy food, we’ll listen to the results of your surveys and we'll see what food you and your classmates prefer. We'll read some more interesting facts about the food we eat. And at the end of the lesson you'll make your projects about healthy food and give your advice to those people whose diet is not healthy.

2. Warming up Oral speech activities (Речевая зарядка и активизация речевой деятельности учащихся)

Let's start with the famous saying.

a) "You are what you eat".

Do you agree with it? How do you understand it?

(Pupils' answers)


Now let's look at these words -- the food we sometimes eat. Let's read them altogether. (hamburger, fried chicken, crisps, popcorn, fresh juice, fruit salad, water, strawberries)

Some of these products are healthy and some aren't really. Put the cards with the names of healthy food on the right part of the board and junk food on the left.


b) Let's think about the advantages of healthy diet and the disadvantages of unhealthy food. (Pupils' answers).

Find some useful phrases about healthy and unhealthy food among the cards on the table and stick them on the right place on the board (Приложение 1).


c) Now it's time to check up your hometask. Your task was in groups to conduct a survey among your classmates and find out what food they and you like and to make a conclusion if your classmates prefer healthy food or junk food (Приложение 2).


d) We see that some pupils eat not very healthy food. Look at some pictures on the slides. (Приложение 3). What can you see in these pictures? What thoughts have you got when you look at them? What is the main idea shown in these pictures?


3. Reading comprehension (Ознакомительное чтение)

Now you are going to read some more information about fast food and healthy food. There is a text for each group. The task of the group is to read and tell the information to the other group (Pupils read the texts in groups and share the information with the pupils of the other group). What facts do you know? Why should you choose healthy food? Why shouldn't you choose junk food?

(Приложение 4)

5. Relaxation. Song "S-M-I-L-E". (РелаксацияПесня "Улыбка")

(Приложение 5)

6. Implementation of projects by pupils in groups, the organization of the pupils' oral speech activity of in the form of project representation and protection. (Выполнение проектов учащимися в группах, организация речевой деятельности учащихся в виде представления и защиты проектов по теме).

During our today's lesson and the previous lessons we've been leaning some information about advantages of healthy diet and harm of junk food. We've been reading texts, listening to dialogues, discussing them in class. I hope that now you have enough ideas to show them in you projects. You can see two sheets of papers (one for each group), felt-pens, glue and some pictures of different food. You can write, draw, stick pictures on your sheet of paper and your main task is to express your idea of healthy diet for everyone. What can you advise to your friends and relatives to eat, why? What shouldn't they include into their diet? Why?

(Project representation)

Reflexion, home assignment, marks (Рефлексия, постановка домашнего задания, выставление отметок)

Now let's meet the host from the programme "Be healthy". A pupil asks other pupils of the group to give advice to the guests about important things to stay healthy. Pupils choose one main thing (from their point of view) about healthy diet from the points discussed at the lesson.

Home assignment (W. B. p. 27 Ex. 3). Make up a healthy menu for your family for a day. Be ready to say why you choose these products. Decide how many meals you are going to have and what they are.

Thank you for your active work. Your marks are … . The lesson is over.




Дата: 21.02.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: 1. Grammar 2. Рацион питания Добро пожаловать в Дублин Покупка/заказ еды в столовой, кафе

Ход урока.

1.  Организационный момент.

Цель: создание атмосферы дружелюбия,  симпатии.

Good morning, students. ( Good morning teacher.)

Glad to see you again. How are you today? (I’m fine. I’m OK. Very well, etc.)

Sit down, please . Are you ready for the lesson?

What’s the date today? (Today is 26 March 2021.)

What day is it today? (It’s Friday.)

Далее учитель знакомит учащихся с планом урока.

Please, look at the board. You can see the plan of the lesson.

Key collocations and phrases

Can/ may I take your order?

Would you like anything to drink …?

Is that eat in or take away…  ?.

Enjoy your meal.

Here you are/ Here it is

I’ll start with...

I’d like......, please.

4. Первичное закрепление знаний.

Учащиеся выполняют задания. Рефлексия учебной деятельности происходит путем проверки выполненных заданий самими же учащимися.

Make word combinations from given words

Вариант 1 Вариант 2

1) cup

a) juice

1) tin

a) milk

2 ) bottle

b ) wine

2) packet

b) jam

3 ) carton

c ) cheese

3) jar

c) tuna fish

4 ) loaf

d ) chocolate

4) can

d) sugar

5 ) slice

e ) bread

5) carton

e) Pepsi

6 ) bar

f ) tea

6) slice

f) ham


6. Отработка навыков.

Использование лексико-грамматического материала в речевых ситуациях (посещение ресторана )

We should learn how to order meal at a restaurant.

 You are given some phrases on the screen.

- Which sentences does the waiter/cashier say? Which does the customer say?

(установление соответствия)

  • Take away, please

  • How much is it ?

  • Can/may I take you order?

  • I’d like ................. please.

  • Would you like anything to drink ?

  • Is that eat in or take away?

  • Here you are/Here it is.

  • An orange juice/ a milkshake, please.

  • Enjoy your meal.

  • Thank you.

  • A bill, please

What is the English for:

Можно принять у вас заказ?

Вы будете кушать здесь или возьмете с собой?

С собой, пожалуйста.

Вы бы хотели какой-нибудь напиток?

Я бы хотел………………., пожалуйста.

Спасибо.

Cчёт, пожалуйста.

Приятного аппетита.

Сколько это стоит?

Вот он /она ( они), возьмите пожалуйста.

7. Закрепление. Разминка.

Учащиеся составляют диалоги, используя изученные и уже знакомые слова и выражения этикетного характера. Затем делятся на несколько групп. Каждая группа представляет собой 2-3 посетителя и одного кассира/официанта в ресторане .

Let’s try to act out some dialogues between a customer and the waiter/ cashier.

Then students act out their own dialogues.

(можно предложить заранее подготовленный «запутанный» диалог , чтобы они расположили фразы в правильном порядке)

Это можно расценивать как разминку, поскольку учащиеся передвигаются, участвуя в ролевой игре.

8. Подведение итогов. Домашнее задание. Выставление оценок.

Let’s finish our lesson up.

Благодарю Вас за активность и инициативность на уроке.  И сейчас я попрошу вас показать какое настроение у вас было на уроке, используйте знак «like» или «dislike».

Домашнее задание.

Open your diaries and write down your home task.

Please, make up your own dialogues, using 6 -8 sentences.












Дата: 21.02.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Контрольная работа №6 по разделу «Досуг и путешествия»

Дата: 25.02.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: 1. Vocabulary, Reading, Listening, Speaking- Повторение 2. Grammar English sketches

Цель урокаСовершенствование навыков устной речи


Ход урока

  1. Организационный момент

а) Приветствие

- Good morningdear children ! Glad to see you.

- Good morning, dear teacher! We are glad to see you too!

- I see that you are ready for our English lesson and now let's start it!

- OK, we are ready!

б) Объявление целей урока

-Today we are going to speak about your pets. We'll practice our skills in speaking and reading, listening. I wish you to be calm and to work well.

II. Речевая разминка

Children, tell me please, what season is it today? (It is autumn)

Ok! What weather is it today? (Учащиеся отвечают на вопрос, составляя безличные предложения используя речевую конструкцию “It is” и лексику темы «Погода»)

What season do you know else? (It is winter, spring, and summer)

Let’s remember our poem about seasons.

Autumn, autumn, autumn,
The summer is over,
The trees are bare,

IV. Активизация лексики темы “Реts

So, look at this table and find out the names of animals, show them and write down to the board.

VI. Развитие грамматических навыков по теме «Глаголы “to be” “to have”»

Boys and girls, I think you are very clever and you can use right verbs.

(Учитель раздаёт карточки)

It … a cat. The cat … black tails. It … five little kittens. The kittens… very funny. They … black and white.

VII. Развитие диалогических навыков

Now children, when you know words and can use verbs, make up dialogs about pets.

(Ученики составляют между собой диалоги, используя слова данной темы “Pets” и глаголы “to be” “to have”)

Well done children, you did in very well.

VIII. Итоги урока.

1) - Чем мы сегодня занимались на уроке?

- Что вы запомнили сегодня? Какие глаголы мы сегодня рассматривали?

2) Домашнее задание

Слова темы «Pets» выучить на диктант.

Выполнить грамматическое упражнение на карточках.

3) Оценки за урок

- The bell has gone. Thanks for your attention.

The lesson is over.

Дата: 28.02.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: 1. Unit opener. Vocabulary I «Профессии» 2.Reading«Чудеса древнегомира

Задачи урока:


Образовательные:

  1. Обобщить, систематизировать и активизировать накопленный словарный запас по теме.

  2. Обучить тактике правильного выполнения заданий по говорению (Диалог - расспрос)

Развивающие:

  1. Развивать произносительные навыки.

  2. Развивать умение отвечать на вопросы.

Воспитательные:

  1. Воспитывать умение сотрудничать в паре, и индивидуально.

  2. Создавать ситуацию успеха.

  3. Указать на разнообразие профессий.


Тип урока: изучение и закрепление знаний.

Усвоение новых знаний

Обеспечить восприятие.

Первичное закрепление.

Говорение, чтение, написание.

T.: Now we shall learn some new professions. Look on the screen and repeat after me. (Учащиеся повторяют за учителем новые незнакомые слова).

-I hope some words you can guess the Russian equivalent. But some of them are difficult to know. So, look at the photos that I’ll show, and match the word with the photo. (Учащиеся должны сопоставить картинки со словами по теме «Профессии») (Слайды 7-10).

T.: Let’s have a rest. (Физминутка). Look left, right
Look up, look down
Look around.
Look at your nose
Look at that rose
Close your eyes
Open, wink and smile.
Your eyes are happy again.

-Thank you very much.

-Let’s return to our lesson. Listen to the next task. What do you think of different jobs? You are to make up sentences, using the phrases given on the board. You should write them

Рефлексия

T.: Boys and girls what have we learnt to do at the lesson? Yes, you are right. We have learnt about professions, learnt to predict your future profession, and learn to use the structure “to be going to”. (Чему мы научились на уроке) 

3.Активизация лексических единиц по теме: “ My job”(7мин)

Teacher: The word “job” is associated with several questions. Two of them are “What is a person?” and “Where does he work?” Let’s play. We have 3 rows in our classroom and they will be 3 teams. Each team gets a table with names of jobs and their definitions. You should match them. And we’ll see which team is the first.

Now I want to listen to you.

Teacher: Now I want to concentrate your attention on the following thing. Look at the blackboard, please. You can see a pair of questions: 1 – Who is he? 2 – What is he? What do we mean asking these questions?

P1: When we ask “Who is he?” we mean the name of the person.

P2: When we ask “What is he?” we mean the job of the person.

Teacher: Now find questions – synonyms:

P1What is his name?” P2“What is his Job?”

Teacher: Right. Now you know that people can ask about the same things in different ways. Let’s do an exercise in which you are to match the questions that have the same meaning. Open your workbooks at page 101,ex.1 read the task, please

A) What is his name? a ) What is your name?

B) What is he? b) Who is he?

C) Who are they? c) What are their jobs?

D) What are they? d) What are you?

E) What’s your job? d) What’s her job?

F) Who are you? f) What are their names?

G) Who is she? g) What is her name?

4. Аудирование. (10мин)

Teacher: I see, you know the vocabulary. I think you deserve a present. It will be a nice song. Listen to it.

Do you like it? How many professions are mentioned in this song? Let’s repeat them. Some jobs are well known to you but some are new ones. Look at the picture. What is he?

P1 He is a farmer. и т. д. (a doctor, a teacher, a dentist)

Teacher: Now new jobs. Repeat after me: a tailor a babysitter a plumber a fireman

Teacher: We’ll listen to this song once again. But before listening I’ll give you papers with tasks. Try to complete them during and after listening the song. Work in pairs. (Ученики выполняют 2 задания)

Teacher: Let’s check up these tasks.

Домашняя работа: выучить заданную лексику для словарного диктанта





Дата: 02.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: 1. Vocabulary Профессии 2. CLIL Первобытные люди

Урок № 69-70

Данный урок продолжает учебную тему “Профессии”. Он находится в тесной связи с предыдущими уроками и является основой для последующих.

Цель: формирование навыков и умений иноязычной речевой деятельности: аудирования, говорения (монологической речи), чтения, письма; овладение учащимися аспектами языка (произношением, лексикой).

Задачи урока:

Образовательные:

  • активизация навыков и умений по совершенствованию в говорении;

  • актуализация лексики по теме “Профессия”.

Развивающие:

  • развитие навыков поискового чтения;

  • развитие языковых и познавательных способностей детей;

  • развитие коммуникативных навыков.

Воспитательные:

  • воспитание интереса к английскому языку как к средству общения;

  • воспитание уважительного отношения к людям любой профессии,

  • воспитание толерантности,

  • формирование ответственности за работу группы.

  1. Лопатка детская (a worker)

  2. Кукла с соской (a nanny)

  3. Медицинский шприц (a doctor)

  4. Указка (a teacher)

  5. Мяч (a sportsman)

  6. Гармошка или любой музыкальный инструмент (a musician)

  7. Краски с кисточкой (a painter)

  8. Мастерок или бутафорский кирпич (a builder)

  9. Колпак повара (a cook)

  10. Детский самолет (a pilot)

  11. Три детских игрушки–зверюшки (a zookeeper)

Works in the zoo with animals?

zookeeper

слайд 3

Works at a factory?

worker

слайд 4

Looks after children?

nanny

слайд 5

Prepares food?

cook

слайд 6

Plays football, hockey, and volleyball?

sportsman

слайд 7

Plays music?

musician

слайд 8

Teaches children?

teacher

слайд 9

Works at the hospital?

doctor

слайд 10

Paints pictures?

painter

слайд 11

Builds houses?

builder

слайд 12

Flies an airplane

pilot

слайд 13

Saves people

relief worker

слайд 14



doctor

specialist in marketing

officer

relief worker

driver

pilot

architect

painter

secretary

designer

economist

engineer

teacher

computer programmer

writer

astronaut

lawyer

film maker

vet

ecologist

journalist

nanny

postman

farmer

actor

manager

musician

model

Teacher: Home task. At home you will do the crossword. “Кроссворд”

Questions:

1. Who flies the airplane?

2. Who dances?

3. Who helps sick people?

4. Who works in a field?

5. Who helps children to learn?

6. Who brings letters?

7. Who helps doctors?

8. Who fights with fire?

9. Who can play tricks?

10. Who helps you if you have a sick tooth?

VII. Подведение итогов (рефлексия, оценка урока) “Оцени себя”, “Город профессий”.

Домашняя работа – выучить лексику на заданную тему









Дата: 04.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Описание событии в прошлом

Урок № 71


Цель: Закрепление лексико-грамматического материала по теме «Прошедшее простое время».

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний

Ход урока

1.Организационный момент. (2 минуты)

Учитель: Good morning, sit down please.I'm your English teacher today. My name is Valentina Pavlovna. Nice to see you at this lesson. And your names I see on your cards. Ok. Let's start working together. What's the date today? What's the weather like? How are you? Ok. Thank you, and now let's begin our lesson.

         2.Погружение в языковую среду. (5 минут)

  1.  Основная часть урока. (15 минут)

Повторение грамматических форм времени Past Simple (опираясь на таблицу).

Тренировка употребления глаголов в 3 формах (фонетическая зарядка):

read, write, freeze, do, forget, have, fall, drink

     Учитель: Look at the screen and listen to a funny poem, please. I will read in Russian and you in English. Is it clear?

Наш учитель read – read – read

Ученический наш бред:

Ему класс наш write – wrote- written

Про риниты и бронхиты

         Пишем мы в стихах и прозе

         Как мы в школе freeze – froze –frozen

         Что нам бедным do – did –done

         Голова как барабан.

Мы forget – forgot –forgotten

Про домашнюю работу

И теперь мы have – had –had

Бесконечно много бед.

           Fall – fell –fallen я без сна

           Когда со школы приходил

          Drink – drank –drunk горячий чай

          Поскорей бы теплый май.

Учитель: How we translate these irregular verbs? (Дети переводят неправильные глаголы) Ok, and now let's train irregular verbs. Match the verbs.

(На интерактивной доске соединить формы глаголов (участвуют все дети))

УчительOk, and now please, open your books on page 93. Let's do exercise 6. We will listen a text about museum of Titanic. You must be attentive. Listen carefully.

(Аудирование. Дети слушают текст.)

And now I give you just one leaflet on the desk. Work in pairs. Choose the correct answer. You have just one minute for do it. (Дети выполняют задание на листочках). A

Учитель: Please, exchange your leaflets. While you doing this exercise I did it too. Look at the screen and check the right answers.

  1. Физкультминутка: (3 минуты)

Учитель: Let's relax a bit and do warm-up. Please, stand up.

Now I will say what I did recently, and if you think that this is true you have to say "It's true" and show such a sign (показываю большой палец вверх), but if you think that I'm telling a lie, you have to say "It's false" and show such a sign(показываю большой палец вниз).

Учитель: Is it clear? Are you ready? Ok, let's start.

-Yesterday, I walked along the street with an elephant.

-I saw a monkey at school last week.

-Two days ago, I ate a delicious cake.

-A month ago, I flew on an airplane.

-An hour ago, I talked to the president.

-A year ago, I took part in the Olympic Games.

  1. Исполнительский этап. (15 минут)

УчительLet's do the next exercise on page 93. We see a timeline. Let’s read and translate this texts.

What are the irregular verbs in this text?

(Дети читают и переводят тексты о событиях 20 века, указывая на глаголы во второй форме)

УчительWell done. Look at the screen. Match the events with the years on a timeline. Who will be first?

(Дети выполняют упражнения на интерактивной доске по переведенным текстам расставляя события соответственно годам).

6. Завершение урока: (5 минут)

Учитель: And now our lesson is coming to end. You are all done well, thank you for your work. And now, I ask you to answer how much you liked this lesson and say what you have learned from this lesson.

Рефлексия:

You have cards on your desks. Please put the ticks opposite one line to say what you have learned from this lesson.

(Дети оценивают полученные знания в карточках и сдают их учителю)

Учитель: How did you feel at the lesson? Who felt comfortable, raise your hands, please? Why? Who felt ok, raise your hands, please? Why?  Who felt bored, raise your hands, please? Why?


Дата: 09.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Culture Замки Уэльса

Урок № 73

Цель: обобщение знаний учащихся о стране изучаемого языка и применение их на практике в устной и письменной речи

Задачи:  воспитательная: формировать интерес и уважительное отношение к культуре другой страны

развивающая: расширять знания учащихся об Объединённом Королевстве Великобритании и Северной Ирландии; развивать интерес к учебно-познавательной деятельности на иностранном языке и умение учебного сотрудничества при выполнении коллективного проекта;                                                                                                        

 практическая: активизировать лексику по теме, формирование навыков изучающего чтения; активизация грамматического материала по теме: «Настоящее продолженное время»; развитие навыков письменной речи; введение новой страноведческой информации по теме «Уэльс»

Необходимое оборудование и материалы.

Географическая карта с символами страны и флагами, компьютер, мультимедийный проектор (презентация), оформленная доска (задание), раздаточный материал, карточки с заданиями.

                                                   Ход урока:

I. Приветствие

Glad to see you, dear pupils. Hope you are doing well today, aren’t you? Very well. OK. Ready to go? Let’s begin.

II. Организационный момент

1. Who is on today? 
2. Is everybody here? 
3. Who is away?
4. What date is it today? 
5. What is the weather like today?

III. Постановка цели (Звучит гимн Уэльса) 

The theme of our lesson is ‘”Wales and Northern Ireland”. It’s a great pleasure for me to talk about Great Britain. Many years ago the greatest English poet William Shakespeare said “Britain is a world by itself.” Today we are going about Wales, work on new words, repeat grammar ‘The Present Continuous’ and do some exercises.

IV. Работа по теме урока.

1. Активизация произносительных навыков. Работа по учебнику. Упр.76, стр. 94.

Listen to the speaker and repeat the words after him. These words are from exercise 76 on page 94. Are you ready to start?

2. a)Формирование навыков чтения с полным пониманием прочитанного. Работа по учебнику. Упр.77, стр. 94. (Проверка домашнего задания)

I can see you are interested in learning facts about Great Britain. Let’s read the text about Wales and know more about this part of the UK. Open your textbooks, page 94, ex. 77. Read the letter to yourself and fill in the table.

б) упр.78, стр. 98. Учащиеся устно выполняют упражнение.

с) Работа по карте. Учащиеся показывают Уэльс,  выбирают флаг и символ.

3. Активизация материала по теме: «Настоящее продолженное время». Работа по презентации (Учащиеся рассказывают о времени)

Работа по учебнику. Упр. 79, стр. 95

V. Физкультминутка. Стихотворение.

VI. Продолжение работы по теме урока.

1.Закрепление грамматического материала в устной речи. Работа по учебнику. Упр. 80, стр.95

2. Закрепление грамматического материала в письменной речи. Работа по рабочей тетради. Упр.21, стр.57.

3. Развитие письменных навыков. Работа по карточкам.

        

VII. Подведение итогов урока. Чему научились на уроке? Что узнали?... Объяснение домашнего задания. Выставление оценок.

VIII. Домашнее задание: упр. 81, с. 95, уметь рассказывать про Уэльс.

Good morning, when it’s morning,

Good night, when it’s night.

And when it’s time to go away

Good buy, Good buy, Good buy.

Приложение

Put the verbs in brackets in the Present Continuous Tense.

1. I (play) football with my friend now.

2. Where is Bill? He (work) in the garden.

3. Look! She (sing) a song.

4. It is 7 o’clock now. Children (clean) their teeth.

5. We (not sit) now. We (start).

6. I (not watch) TV at the moment.

Put the verbs in brackets in the Present Continuous Tense.

1. I (play) football with my friend now.

2. Where is Bill? He (work) in the garden.

3. Look! She (sing) a song.

4. It is 7 o’clock now. Children (clean) their teeth.

5. We (not sit) now. We (start).

6. I (not watch) TV at the moment.

Put the verbs in brackets in the Present Continuous Tense.

1. I (play) football with my friend now.

2. Where is Bill? He (work) in the garden.

3. Look! She (sing) a song.

4. It is 7 o’clock now. Children (clean) their teeth.

5. We (not sit) now. We (start).

6. I (not watch) TV at the moment.



Дата: 14.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Writingdossier Добро пожаловать в Дублин

Урок № 75

Цели:

  • познавательный аспект: знакомство с особенностями географического положения Республики Ирландия, развитие умений извлекать требуемую информацию.

  • развивающий: развитие способности к догадке по словообразовательным элементам, по дефинициям; к сравнению и сопоставлению речевых единиц, к формулировке выводов.

  • воспитательный: воспитание уважительного отношения к другой культуре, осознание своей культуры.

  • учебный: формирование лексических навыков чтения и говорения.

Сопутствующие задачи - развитие умений читать, понимать на слух с целью извлечения детальной информации

1. Greeting.

Welcome, dear friends. We’ve got together for visiting a wonderful country, learning some interesting facts about history, culture and attractions of Ireland.

Have you ever been there? No? Well, our flying through the country has just begun.

Приложение 1 (video Ireland-Flying through the country)

Do you like the nature of the island? Would you like to know more about Irish people, their customs, the fascinating old capital, magical ancient castles and to try to practice with famous dancers?

Invite the first speaker. (Ученики, рассказывающие об Ирландии, по очереди комментируют слайд - фильм).

Приложение 2 (photofilm Ireland)

Student 1: Ireland became part of the United Kingdom in 1800, but the majority of the country became independent in 1923 as the Irish Free State and later the Republic of Eire. Northern Ireland remained part of the United Kingdom.

Student 2: The national flag of Ireland is a tricolor of green, white and orange. The three colours are equal size and the green goes next to the flagstaff. The green represents a Gaelic tradition while the orange represents the supporters of William of Orange. The white in the centre signifies a lasting truce between the “Orange” and the “Green”.

Student 3: The Republic of Ireland has a population of about three and a half million people. The official language is Irish and it’s a first language of a minority of Irish people also in Northern Ireland and as a second language in the United States and Canada. But people usually speak English as well. The countryside is beautiful and people call Ireland the “Emerald Isle” because it is a very green island. The weather is often rainy there. Irish people are very friendly and talkative.

Student 4: The capital of Ireland is Dublin You can have a great time in Dublin! There are wonderful shops, restaurants, music and night life. Walk around the busy old streets, visit the museums or relax in one of the parks. One of the most famous library is Trinity College Library. There you can see the amazing BOOK OF KELTS from the 8th century.

Student 5: Some of the best writers in the English language are from Ireland, for example, Jonathan Swift, Oscar Wild and James Joyce. See their portraits and letters in Dublin’s Writers’ Museum.

Student 6: There are a lot of castles, historic churches and old forts. The people go to Blarney Castle to see the famous Blarney Stone. If you kiss it you will become a brilliant speaker.

Teacher: Thank you very much, dear friends. Now let’s have a fun with St. Patrick’s Day. Irish and Americans celebrate St. Patrick’s Day on March 17.People wear green, march in parades, dance the Irish jig and gather to sing Irish songs. It was not the day he was born but the day he died. Read about this Irish saint, do the puzzle and answer the St. Patrick’s Day Quiz.

Приложение 3 (раздать каждому по листу с текстом и заданием).

Look at the illustrations and match with the right words.

And now read about St. Patrick’s Day, then find the mystery message.

I hope you know a lot of interesting facts, so try to answer the questions of St. Patrick’s Day Quiz.

Приложение 4 (St. Patrick’s quiz)

At the end of our trip to the British Isles there is also a special offer for people who want to study Irish jig. Stand up, please, and repeat the exercises with our funny trainers.

Приложение 5 (video licedei-irish dance)

Thanks everybody. Your Irish party’s been a success!

Good buy!



















Дата: 16.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Dialogue builder. В музее. Подготовка к контрольной работе

Урок № 76

Задачи:

совершенствовать навыки устной речи, чтения и перевода, восприятия речи на слух, обогатить словарный запас учащихся; способствовать расширению кругозора и развитию памяти.

приобщить учащихся к истории и культуре Великобритании посредством английского языка.

Тип урока - урок обобщения и систематизации предметных ЗУНов

Оборудование: классная доска, экран, компьютер, проектор, учебник, видео-фрагменты, раздаточный материал.

  1. Начало урока.3минуты

Приветствие учителя. Орг. момент.

T- Good morning! I’m glad to see you. How are you today, Ksyusha? What about you, Veronika?

P1 - I’m fine, thank you!

P2 - I’m O’K, thanks!

T- That’s great! Look at the slide and read the statements. “A man’s feet must be planted in the country, but his eyes should survey the world”. “Museums are extraordinary, they are the places that allow us to travel into the past and understand what the world was like long ago. For children museums are also places where they can learn so much without having to be in the classroom”.

T – Do you agree with these statements? (Yes, we do).

How can we explore the culture, the nature and the history of other countries being Belarusian people?

P1 – We can read books about different countries.

P2 – We can watch films about other people and lands.

P3 – We can visit other countries.

P4 – We can go to museums.

T-Right you are. Let’s highlight one of them. How can we learn about museums in different countries? Let’s travel around the world and visit some of the most famous museums. The topic of the lesson is “Visiting museums”.

T - First of all we’ll revise some words for the lesson. Look at the crossword. I’ll read the definitions and you will guess the words.

Of course, during the lesson you’ll have lots of questions. Some of them you can see at the slide. We are going to answer them at the end of our lesson. (читаем вопросы на слайде)

Why do people go to museums?

What are the most popular museums in the world?

What attracts millions of visitors from all over the world?

What museums are there in Paris?/London?/Mogilev?



So now, can you tell me what we are going to do and learn at the lesson? (выводят цели)

Основная часть.

Let’s imagine we are tourists in one of the countries. We want to spend time with pleasure and learn about the culture of the country. So we go to the tourist point. I’m your agent. What questions will you ask me?

P1 – What places would you recommend us to visit?

T – I’d recommend you to visit museums. What museums would you like to visit?

P 1 – I’d like to visit British Museum.

P2 – I’d like to visit Tretyakov Gallery.

P3 – I’d like to visit Hermitage Museum.

T – O’K. We are short of time and you want to see many places. Let’s see most visited museums of the world. Watch attentively. You’ll do some tasks. I’ll invite one of you to show us these places on the map. (смотрят видео 2 раза и делают задания на слайде). При проверке заданий, один учащийся выходит к доске и показывает места на карте.

The first task is to match museums and places (читаем, 1 показывает).

The second task is to find London Museum in the list. (называют музей Лондона)

Well done. Thank you. We continue our tour to London Museums and learn more information about them. Open your books at p. 187 and have a look at ex. 5a. You are to look through the brochures and find the answers to the questions before the texts as fast as you can. (делают задание). Let’s check yourselves. Veronika, come to the blackboard. You’ll be a teacher to check the task.

Relaxation.

We’ve travelled around the world and now it’s time to go back to Mogilev. You were asked to prepare the information about Mogilev Museums. Listen to each other attentively in order to be ready with the brochures. Who wants to start? Sasha, you are welcome. (рассказали)

If you need, you may ask questions to the narrator.

P1 – Have you ever been to this museum? – Yes, I have.

P2 –What is the telephone of the museum? – I have no such information.

Thanks a lot for your work. So now we divide into 2 groups. Take the brochures. You should guess about the title of the museum and fill in the information about it using ex. 5a as the example. You have 5 minutes for the task.

Are you ready? (Yes, we are.) Who will present your brochures? You are welcome. Now I invite you to be museum guides. Sit here, please. The rest of the pupils are the visitors. Ask any questions you are interested in.

P1 – What time is it opened?

P2 – What are the admission fees?

P3 – What do they exhibit?

P4 – What can learn visiting this museum?

(ученики спрашивают – «гиды» отвечают)

Well done! Thank you for your work.

So now our tour is coming to the end and sum up the information.

Рефлексия: три надписи. Look at the stations and choose the most suitable for you. (I’ve learnt enough and ready to go to a museum. I’ve got some new information, but I’m not sure that I’m ready to visit a museum. I’ve heard new information, but I have problems in understanding it).




Дата: 18.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Контрольная работа 7 Взгляд в будущее

Урок № 77



Дата: 21.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Спорт

Урок № 78


Цель урока: Обобщение и систематизация знаний по теме «Sports».

Задачи урока:

    1. Развить навыки устной речи.

    2. Формировать навык восприятия устной речи на слух.

    3. Закрепить и расширить словарный запас в речи учащихся по теме;

    4. Выполнить грамматические упражнения.


Ход урока:

1. Организационный момент. Приветствие и рапорт дежурного.

Hello, students. I’m glad to see you on the lesson. How are you? How are you feeling today? Are you happy to see such good weather today? What would you like to do today in such wonderful weather?

Today we are going to have a very interesting lesson.

At the beginning of our lesson let’s do this exercise. Name these sports and games. Now think and answer: what is this lesson about? What us the theme?

You are right. Our work at the theme “Sport”. Today we’ll revise the material of previous lessons, speak about sport in your life and find out new information. Before speaking about all these things, let`s remember the words we need.

2. Warm up (Разминка) Карточки по теме спорт. Дежурный выходит к доске с карточками в руках, показывает карточки группе. Студенты, которые знают правильный ответ, поднимают руку и отгадывают вид спорта, изображенный на карточке.

3. Аудирование

Sports is Important in Our Life

Sport is very important in our life. It is popular among young and old people. Many people do morning exercises, jog in the morning and train themselves in clubs, in different sections and take part in sport competitions.

Other people like sports too, but they only watch sports games, listen to sports news. They prefer reading interesting stories about sportsmen. But they don't go in for sports.

Physical training is an important subject at school. Boys and girls play volley-ball and basketball at the lessons. There is the sports ground near our school and schoolchildren go in for sports in the open air.

A lot of different competition are held at schools, a great number of pupils take part in them. All participants try to get good results and become winners. Sport helps people to keep in good health. If you go in for sports you have good health and don't catch cold.

  1. Какой вид спорта? Нужно отгадать и сказать летний или зимний вид спорта?

diving

прыжки в воду

wrestling

спорт. борьба

athletics

легкая атлетика

hiking

горный туризм

cycling

велоспорт

curling

кёрлин

biathlon

биатлон

archery

стрельба из лука

cricket

крикет

sailing

стрельба из лука

horse racing

конный спорт


5. Домашнее задание. Подведение итогов урока. Выставление оценок.

- Your speaking was brilliant. Now you can have a talk about sport. I’d like you can write about it. Your home task will be to do the report ( the message) “Popular sports in Great Britain”. You must do some research and find out: What kinds of sports are popular in Great Britain?

Describe one of these sports: name, history, equipment, manner of play, tournaments, and greatest sportsmen.

- I thank everybody for the lesson. You were very active. I hope this lesson was interesting for you and you have known much new and useful information. Your speaking about sport was brilliant. Thank you. This lesson is over. Good bye!






Дата: 23.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Reading «Олимпийские игры»

Урок №79

Цель урока:

– совершенствование умений практического владения учащимися английским языком по теме «Олимпийские игры».

Ход урока

I. Оргмомент (1 мин.)

Учитель: Доброе утро, ребята! (Good morning, boys and girls! Nice to meet you!)

Учащиеся: Доброе утро! (Good morning! Nice to meet you, too!)

Учитель: Ребята, посмотрите на слайд. Что на этом слайде изображено? Где вы могли увидеть эти символы? как Сегодня мы поговорим об Олимпийских играх. Вы догадались, о чем мы сегодня поговорим на уроке? (Guys! Look at the screen. What do you see? Where can you see these symbols?)

Учащиеся: Today we‘ll have sports lesson, we‘ll speak about Olympic Games)

II. Речевая зарядка (3 мин)

Учитель: Вы интересуетесь спортом? (Are you interested in sport?)

Учитель: Какой ваш любимый вид спорта? (What‘s your favorite kind of sport?)

Учитель: Вы когда-либо смотрели Олимпийские игры? (Have you ever watched the Olympic Games?)

Учитель: Вы знаете название места, где придумали Олимпийские игры? (Do you know where did the Olympic Games begin?)

III. Работа с лексическими единицами (2 мин.)

IV. Упражнения в чтении и понимании (10 мин.)

Раздаточный материал:

Прочитайте текст и выполните упражнения (Read the text and do the tasks).

The tradition of the Olympic Games goes back to ancient Greece. We know that the first Olympic Games took place in the town Olympia more than 2700 years ago. There were no wars in the country for these five days when sports competition took place. It was a great athletic festival of wrestling, foot-racing, discus throwing and others. The Games were organized and held up to the year of 393. Then, for more than 1700 years nothing more was heard of the Olympiads. The first modern Olympic Games were held in Athens in 1896. They took place every four years. The Games cannot take place in a country in which there is a war. That‘s why there were no Olympic Games during the two world wars. During the Olympic Games there are tournaments in many kinds of sport. Summer sports competitions take place in summer during the Summer Olympic Games. The Winter Olympic Games are held the same year but in a different country. Famous sportsmen are proud to participate in the Games. They compete in football, basketball, volleyball, boxing, weight-lifting, field athletics, gymnastics and many other kinds of sport. At the Winter Olympic Games many teams from different countries take part in competitions in figure-skating, skiing, free-style, ice-hockey and other winter sports. The Olympic Games are very popular in our country. All sports fans watch the Games on TV and many of them see the events live and support their national team.

Найдите в прочитанном тексте следующие английские эквиваленты (Find in the text):

Традиция Олимпийских игр

VI. Физкультминутка

VII. Контроль понимания прочитанного текста (4 мин.)

VIII. Составление рассказа по картинке. (2 мин.)

Учитель: Посмотрите на картинку и скажите, кто эти люди. Расскажите об одном из них. (Look at the picture, say, who these people are and tell about one of

them. The questions will help you)

Рисунок 1

1. Can you tell us where they are?

2. Do you know their kind of sport?

3. What country are they from?

4. Do you know their names?

5. What kind of competition did they win?

IX. Активизация навыков говоренияВведение лингвострановедческого материала (8 мин.)

Учитель: Ребята, как вы думаете, англичане участвуют в Олимпийских играх? Вы знаете, какой вклад внесли англичане в Олимпийские игры? Какие английские виды спорта вы знаете? (How do you think if the English participate in the Olympic games? What kinds of sport do you know in England?)

Возможные ответы на доске (М/М проектор):

X. Рефлексия (5 мин)

Учитель: А сейчас давайте вспомним, что мы знаем об Олимпийских играх? Посмотрите на доску. (Now let’s talk about Olympic games. Look at the blackboard)

Учитель:

  • Сколько колец изображено на символе Олимпийских игр? (How many rings has the symbol of Olympic Games got?)

  • Какого они цвета? (What colour are they?)

  • Где вы могли увидеть это символ? (Where can you see this symbol?)


XI. Домашнее задание (1 мин)

Учитель: Ваше домашнее задание – написать небольшое сочинение об одном дне, проведенном вами на Олимпийских играх.






Дата: 25.03.2022г

Класс: 6 класс

Тема урока: Grammar1 Олимпийские игры прежних лет

Урок №80

I. The beginning of the lesson

II. Warm-up (фронтальный опрос учащихся). Интерактивная доска, стр. 1.

III. Listening.

Т: As for me, I’d like to represent you Dennis Rodman, a very famous basketball player. Have a look at his photo (на интерактивной доске). You will listen to the information about him and do exercises on the sheets of paper. There are some unknown words, let’s read them. (слова представлены на интерактивной доске)

Now listen to the disc and answer the questions in Ex.1.

EX 2: Answer the questions (карточка с заданием).

T: Now listen to the information once more and then say if the statements given to you are true or false. Correct the false ones (карточка с заданием ex. 3):

Dennis Rodman was born in 1965.

He was raised by his father.

He spent some time unemployed and homeless.

He played in NBA.

He is also famous for being a rock star.

(Проверка упражнения)- интерактивная доска, стр.3.

T: Now I’m writing his name on the board and later we’ll vote.

Создание презентации в блоге. Учащиеся работают

индивидуально со своими слайдами, вписывают имя спортсмена, краткую информацию о нем, фото.

IV. Speaking (монологическая речь)

T: And what sportsmen would you like to represent? Please, be attentive, we have to choose the only one to open the Olympics in Sochi. Ask questions for some more information.

V. Speaking (диалогическая речь) + Writing

T: Listen to their conversation and fill in the form. (Учащимися заполняюется таблица, заранее подготовленная в блоге)

“Репортер” с микрофоном берет интервью у победителя.

Затем другие “репортеры” берут интервью (по заданию учителя: Imagine, your sportsman is the person, who will open the OG in Sochi.) Работа в парах.

Прослушивая интервью, учащиеся заполняют таблицу в блоге.

Fill in the form about the sportsman:

Name/ surname


Country from


Age


Kind of sport


Happy to open the OG? (yes/no)

Future plans


1






2






3






4






5







(Учащиеся слушают интервью, заполняют таблицу, а затем проводится проверка задания)

VI. Conclusion

Results of the lesson. Рефлексия, подведение итогов.

Marks, home task, saying good-bye. Оценивание учащихся, заключительный этап.

Приложение к уроку «Спорт и Олимпийские игры»

Dennis Keith Rodman

Dennis Keith Rodman (born May 13, 1961) is a retired American professional basketball player of the National Basketball Association's (NBA).

His nickname was «Dennis the Menace" and "The Worm" and he was known for his fierce defensive and rebounding abilities. Playing small forward in his early years before becoming a power forward, Rodman earned NBA All-Defensive First Team honors seven times and was voted NBA Defensive Player of the Year twice.

Dennis Rodman was born in Trenton, New Jersey, the son of Shirley and Philander Rodman Jr., an Air Force pilot and veteran of the Vietnam War. When he was three, his father deserted his family.

Rodman and his two sisters, Debra and Kim, grew up in Texas, considered one of the worst areas of Dallas in those times.

Rodman was so attached to his mother that he refused to move when she sent him to a nursery when he was four years old. But his mother Shirley Rodman was more interested in his two sisters Debra and Kim.

Experiencing an unhappy childhood, Rodman was shy and introverted in his early years. But being a teenager he reinvented himself as the prototypical "bad boy".

He dyed his hair in artificial colors, presented himself with many piercings and tattoos.

Apart from basketball, Rodman is a part-time professional wrestler. He had his own TV show, The Rodman World Tour, and had lead roles in the action films Simon Sez and Double Team alongside Jean-Claude Van Damme. Rodman also won the first ever Celebrity Championship Wrestling tournament.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!