СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Внешность и характер человека. Описание внешности

Нажмите, чтобы узнать подробности

План - конспект к уроку английского языка в 7 классе

Просмотр содержимого документа
«Внешность и характер человека. Описание внешности»

Тема: Внешность и характер человека

Цели:

- расширить лексический запас обучающихся, научить описывать внешность и характер человека

- развитие навыков поисковой деятельности по извлечению необходимой информации по данной теме

- формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группах


Оборудование: проектор, компьютер, раздаточный материал


Ход урока

  1. Фонетическая зарядка (повторить за учителем)


1. skinny

2.a skinny man

3.a young skinny man

4.I see a young skinny man.

5. I see a young skinny man with a punk hairstyle .

6. I see a young skinny man with a punk hairstyle in the street

7. I see a young skinny man with a punk hairstyle in the street, who looks like unusual.


  1. Речевая зарядка.


Отвечаем на вопросы


  1. what can the colour of eyes be?

  2. What colour of eyes do you like best?

  3. What can you tell about the figures of different people?

  4. What do you know about people’s hair?


  1. Аудирование


Af all the relatives I like my Aunt Emily the best. She is my mother’s younger sister. She is in her late fifties, but she is quiet young in character. She has thick, straight brown hair and dark brown eyes. She has a kind face and when you meet her the first the first thing you notice is her smile. I think she is rather beautiful. Aunt Emily is the sort of person you can always go if you have a problem. She likes reading and gardening and she still goes for long walks. She is a very active person. She is always doing something, cleaning, cooking, sewing. She is extremely kind-hearted but she does not like it when people do not agree with her. I would like to be like my aunt when I am her age.

Say which parts of the text describe:

  1. aunt’s Emily’s face

  2. her character

  3. her likes and dislikes


4 Отработка навыков устного и письменного перевода


Переведите предложения на русский язык.


  1. The fat boy pointed at the dog with his thick finger.

  2. Her brother was short, broad-shouldered and strong.

  3. This girl has wavy hair cut short.

  4. He is a fat man with a big head.

  5. Mike’s father has a dark face.

  6. Glasses suit her.

  7. I like little ones.

  8. His cheeks were pale and touched with freckles.

  9. Ann’s hair is not long but thick and curly.

  10. Jane has a blue ribbon in her brown hair.

  11. John has a great forehead and dark brown eyes.

  12. His cheeks are plump but very pale.

  13. Nina looks older than she is but when she laughs she becomes younger.

  14. If a person has very little hair or no hair we call him bald.

  15. A nose may be long or short, straight, crooked or turned up.

  16. Speaking about one’s teeth we say that they are small or large, even or uneven.



1. Петя — маленький мальчик. Ему четыре года. Он маленького роста и толстый. Он похож на своего отца. У Пети лицо круглое и в веснушках. У него густые, кудрявые каштановые волосы, а нос маленький. Мне нравятся его большие серые глаза и белые зубы. У него полные губы и пухлые розовые щеки. Я думаю он умный мальчик, так как у него широкий и высокий лоб.

2. Джейн — школьница. Ей 10 лет, но она выглядит старше. У нее маленький  курносый нос, и светлая кожа. Ее волосы коротко подстрижены, и она носит их на прямой пробор (parted in the middle). У нее голубые глаза и приятная улыбка. Когда она улыбается, две хорошенькие ямочки (dimples) появляются на ее розовых щеках.

3.  Моя сестра — очень красивая девушка. У нее длинные светлые волосы, голубые глаза и полные губы. Ее сын не похож на нее. Это маленький толстощекий мальчик с курносым носом и тонкими губами.


  1. Работа по карточкам в тетрадях.

Используйте подходящее слово из рамки.  Есть лишние слова.

A man and woman were seen running away from a post office which had just been robbed. This is the report that an eye-witness wrote for the police.

at       looking    moustache     well-built    as    much     like    contact lenses     wavy  lot  bald    in     wearing     putting    looked    ponytail     sunglasses

DATE (дата): 27.05.08
CRIME (преступление): Robbery of Mare Street Post Office
WITNESS (свидетель): M. Stewart

I was just getting out of my car, when I saw these two people, a man and a woman, running fast down the other side of the street from me. They were being chased by one or two people who ran out of the post office. The man was (1)_______ taller than the woman. He was wearing black (2)___________ and he had a long (3)__________. He was carrying a red leather bag. He had long black hair, a beard and a (4)_____________. He had on a green anorak with badges on the sleeves. He was quite (5) _____________ and muscular. The woman was quite small and very slim, but she could run just as fast  (6)________ the man. She had (7)_________ shoulder-length hair and was probably (8)_________ her late teens. She was (9)_________ a dark blue T-shirt and jeans. They both (10)__________ quite scared.






















  1. Подведение итогов урока


Выставить оценки за урок.

Домашнее задание. Повторить лексику по теме «Внешность человека»

The lesson is over!


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!