СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

ВПР по английскому языку в 7м классе.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Материал будет полезен при подготовке к ВПР в 7м классе.

Просмотр содержимого документа
«ВПР по английскому языку в 7м классе.»

Всероссийская проверочная работа по английскому языку в 7м классе

Всероссийская проверочная работа по английскому языку в 7м классе

 Инструкция по выполнению работы  На выполнение работы по английскому языку даётся 45 минут. Работа включает в себя 6 заданий.

Инструкция

по выполнению работы

На выполнение работы по английскому языку даётся 45 минут. Работа включает в себя 6 заданий.

1. Перед Вами 5 предложений A – E с пропусками и варианты слов или словосочетаний для заполнения этих пропусков, обозначенные цифрами 1 – 3. Внимательно прочитайте их. Вы услышите диалог. Для каждого предложения A – E выберите слово или словосочетание, соответствующее содержанию диалога. К каждому пропуску подходит только одно слово или словосочетание. Вы услышите запись дважды. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями.   А. The man wants to look at the vase _________. 1. next to the teapot 2. behind the cups 3. next to the cups B. The teapot costs _________. 1. $10 2. $12 3. $20 C. The man wants to give the teapot to his _________. 1. grandmother 2. grandparents 3. grandfather D. The man's meeting is at _________. 1. 3:30 pm 2. 3 pm 3. 4:30 pm E. The weather is _________. 1. sunny 2. frosty 3. rainy Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами. Ответ: A B C D E

1. Перед Вами 5 предложений A – E с пропусками и варианты слов или словосочетаний для заполнения этих пропусков, обозначенные цифрами 1 – 3. Внимательно прочитайте их. Вы услышите диалог. Для каждого предложения A – E выберите слово или словосочетание, соответствующее содержанию диалога. К каждому пропуску подходит только одно слово или словосочетание. Вы услышите запись дважды. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями.

  • А. The man wants to look at the vase _________.

1. next to the teapot 2. behind the cups 3. next to the cups

  • B. The teapot costs _________.

1. $10 2. $12 3. $20

  • C. The man wants to give the teapot to his _________.

1. grandmother 2. grandparents 3. grandfather

  • D. The man's meeting is at _________.

1. 3:30 pm 2. 3 pm 3. 4:30 pm

  • E. The weather is _________.

1. sunny 2. frosty 3. rainy

  • Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Ответ:

A

B

C

D

E

2. Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух.  Physical Education is one of the subjects taught at school. Students do many different sports, exercises, and activities. There are many types of physical fitness. Physical education keeps kids and adults fit and active. It is very important for their health and well-being. Scientists have shown that brain development and physical exercise go hand in hand. Physical education can help academic success. It is important to educate people in the field of healthy and smart ways to stay active.

2. Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух.

Physical Education is one of the subjects taught at school. Students do many different sports, exercises, and activities. There are many types of physical fitness. Physical education keeps kids and adults fit and active. It is very important for their health and well-being. Scientists have shown that brain development and physical exercise go hand in hand. Physical education can help academic success. It is important to educate people in the field of healthy and smart ways to stay active.

3. Выберите фотографию и опишите человека на ней. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: • the place • the action • the person’s appearance • whether you like the picture or not • why

3. Выберите фотографию и опишите человека на ней. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

  • План ответа поможет вам:

• the place

• the action

• the person’s appearance

• whether you like the picture or not

• why

    Start with:  “I’d like to describe picture № ... .  The picture shows …”   Photo 1 Photo 2 Photo 3

Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Photo 1

Photo 2

Photo 3

4. Установите соответствие между текстами A–E и их темами, выбрав тему 1–6 из списка. Используйте каждую тему только один раз. В задании одна тема лишняя. This text deals with … 1) city attractions. 2) a London cinema. 3) a London theatre. 4) a London street. 5) nature sights. 6) a London museum.

4. Установите соответствие между текстами A–E и их темами, выбрав тему 1–6 из списка. Используйте каждую тему только один раз. В задании одна тема лишняя.

  • This text deals with …

1) city attractions.

2) a London cinema.

3) a London theatre.

4) a London street.

5) nature sights.

6) a London museum.

A) The Lake District, in northwest England, is a small area, but extremely beautiful, with the varied delights of soft hills and woodland and the panoramas of the great lakes. The Lake District is more often visited, both by day tourists and holidaymakers, than any other region of outstanding natural beauty in the British Isles. B) England's most ancient northern city lies on the River Ouse in the centre of the Vale of York between the Yorkshire Dales and the North York Moors. It was once the principal town of Yorkshire, and it remains the seat of the Archbishop of York. A child-friendly city, its Viking, Castle and Railway museums have plenty to engage young people as well as adults. C) Along the north part of Trafalgar Square is the famous National Gallery. Founded in 1824, the gallery has since grown into one of the most outstanding and comprehensive collections in the world, with a list of masters ranging from Leonardo da Vinci and Rembrandt to El Greco and Van Gogh. D) The London Coliseum famous for its richly decorated interiors was used for variety shows, musical comedies, and stage plays for many years. In 1974 its name was changed to the English National Opera. Today it is used primarily for opera as well as being the London home of the English National Ballet. When not on tour they perform regular seasons throughout the year. E) The Mall is London's impressive ceremonial way, a broad tree-lined avenue. The spectacular parade takes place here each June to celebrate the official Birthday of the Sovereign. Queen Elizabeth II rides down the avenue in a horse-drawn carriage. Over 1,000 officers and men are on parade, together with two hundred horses; over two hundred musicians march and play as one.  Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.  Ответ: A B C D E
  • A) The Lake District, in northwest England, is a small area, but extremely beautiful, with the varied delights of soft hills and woodland and the panoramas of the great lakes. The Lake District is more often visited, both by day tourists and holidaymakers, than any other region of outstanding natural beauty in the British Isles.
  • B) England's most ancient northern city lies on the River Ouse in the centre of the Vale of York between the Yorkshire Dales and the North York Moors. It was once the principal town of Yorkshire, and it remains the seat of the Archbishop of York. A child-friendly city, its Viking, Castle and Railway museums have plenty to engage young people as well as adults.
  • C) Along the north part of Trafalgar Square is the famous National Gallery. Founded in 1824, the gallery has since grown into one of the most outstanding and comprehensive collections in the world, with a list of masters ranging from Leonardo da Vinci and Rembrandt to El Greco and Van Gogh.
  • D) The London Coliseum famous for its richly decorated interiors was used for variety shows, musical comedies, and stage plays for many years. In 1974 its name was changed to the English National Opera. Today it is used primarily for opera as well as being the London home of the English National Ballet. When not on tour they perform regular seasons throughout the year.
  • E) The Mall is London's impressive ceremonial way, a broad tree-lined avenue. The spectacular parade takes place here each June to celebrate the official Birthday of the Sovereign. Queen Elizabeth II rides down the avenue in a horse-drawn carriage. Over 1,000 officers and men are on parade, together with two hundred horses; over two hundred musicians march and play as one.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Ответ:

A

B

C

D

E

5. Прочитайте текст и вставьте вместо каждого пропуска нужную грамматическую форму, выбрав её из четырёх предложенных вариантов. The Dog and the Donkey Once in a small town there lived a baker. He had two pets – a dog and a donkey. The dog kept watch over the house. The donkey carried the bread and the cakes that the baker made. One night a thief A____ into the house. The baker B____ soundly. The dog too was fast asleep, he did not bark at the thief. The donkey saw the thief and wanted to awaken C____ master, so he began to bray loudly. The thief ran away. The baker could not sleep. He came out. He could not understand why the donkey brayed so loudly and he beat the stupid but dutiful donkey very badly. But the D____ house was saved. It was the duty of the dog to keep watch and not of the donkey. However, the donkey turned out to be a E____ guard than the dog. Ответ: A B 1) C broken 1) D 2) 1) sleeps E 1) him was breaking 2) was sleeping 2) baker 1) 3) 2) her broke good 3) bakers’ slept 2) 3) 4) he was broken 3) more good 4) baker’s has slept 4) 3) his 4) best bakers 4) better A B C D E

5. Прочитайте текст и вставьте вместо каждого пропуска нужную грамматическую форму, выбрав её из четырёх предложенных вариантов.

The Dog and the Donkey

Once in a small town there lived a baker. He had two pets – a dog and a donkey. The dog kept watch over the house. The donkey carried the bread and the cakes that the baker made.

One night a thief A____ into the house. The baker B____ soundly. The dog too was fast asleep, he did not bark at the thief. The donkey saw the thief and wanted to awaken C____ master, so he began to bray loudly. The thief ran away.

The baker could not sleep. He came out. He could not understand why the donkey brayed so loudly and he beat the stupid but dutiful donkey very badly. But the D____ house was saved. It was the duty of the dog to keep watch and not of the donkey. However, the donkey turned out to be a E____ guard than the dog.

Ответ:

A

B

1)

C

broken

1)

D

2)

1)

sleeps

E

1)

him

was breaking

2)

was sleeping

2)

baker

1)

3)

2)

her

broke

good

3)

bakers’

slept

2)

3)

4)

he

was broken

3)

more good

4)

baker’s

has slept

4)

3)

his

4)

best

bakers

4)

better

A

B

C

D

E

6. Прочитайте текст и вставьте вместо каждого пропуска подходящее слово, выбрав его из списка. Два слова в списке лишние. A Cap Seller and the Monkeys There was a cap seller in a city. He used to go from village to village to sell his caps. His way lay A____ a forest. It was a hot summer day and he got tired. To get some rest he sat under a tree. Soon he fell B____ . Many monkeys lived on that tree. When they saw the caps, they climbed down the tree and took the caps. Then they climbed up the tree C____ . again  asleep  around away  back  thorough  through The cap seller woke up after some time. He found that his caps were missing. He looked up and saw the monkeys wearing his caps. He tried his best to get his caps D____ but he couldn’t. Suddenly an idea occurred to him. He took off his own cap and threw it on the ground. The monkeys did the same, since they are imitators. The cap seller collected all his caps and went E____ happily.  Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.  A B C D E

6. Прочитайте текст и вставьте вместо каждого пропуска подходящее слово, выбрав его из списка. Два слова в списке лишние.

A Cap Seller and the Monkeys

There was a cap seller in a city. He used to go from village to village to sell his caps. His way lay A____ a forest. It was a hot summer day and he got tired. To get some rest he sat under a tree. Soon he fell B____ . Many monkeys lived on that tree. When they saw the caps, they climbed down the tree and took the caps. Then they climbed up the tree C____ .

  • again
  • asleep
  • around
  • away
  • back
  • thorough
  • through

The cap seller woke up after some time. He found that his caps were missing. He looked up and saw the monkeys wearing his caps. He tried his best to get his caps D____ but he couldn’t.

Suddenly an idea occurred to him. He took off his own cap and threw it on the ground. The monkeys did the same, since they are imitators. The cap seller collected all his caps and went E____ happily.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

A

B

C

D

E

Система оценивания проверочной работы по английскому языку Каждое из заданий 1, 4, 5, 6 считается выполненным верно, если правильно указаны цифра, последовательность цифр или слово (словосочетание). В заданиях 1, 4, 5, 6 участник получает 1 балл за каждое правильно установленное соответствие. Максимум за успешное выполнение каждого из этих заданий – 5 баллов. Ответы на задания 2 и 3 оцениваются с учетом правильности и полноты ответа в соответствии с критериями.

Система оценивания проверочной работы по английскому языку

  • Каждое из заданий 1, 4, 5, 6 считается выполненным верно, если правильно указаны цифра, последовательность цифр или слово (словосочетание).
  • В заданиях 1, 4, 5, 6 участник получает 1 балл за каждое правильно установленное соответствие. Максимум за успешное выполнение каждого из этих заданий – 5 баллов.
  • Ответы на задания 2 и 3 оцениваются с учетом правильности и полноты ответа в соответствии с критериями.
Критерии оценивания выполнения заданий с развёрнутым ответом (2) Критерии оценивания задания 2 (осмысленное чтение текста вслух) Баллы Речь воспринимается легко: необоснованные паузы отсутствуют; фразовое ударение и интонационные контуры, произношение слов практически без нарушений нормы; допускается не более пяти фонетических ошибок, в том числе одна-две ошибки, искажающие смысл 2 Речь воспринимается достаточно легко, однако присутствуют необоснованные паузы; фразовое ударение и интонационные контуры практически без нарушений нормы; допускается не более семи фонетических ошибок, в том числе три ошибки, искажающие смысл 1 Речь воспринимается с трудом из-за значительного числа неестественных пауз, запинок, неверной расстановки ударений и ошибок в произношении слов, ИЛИ допущено более семи фонетических ошибок, ИЛИ сделано четыре и более фонетические ошибки, искажающие смысл. 0 Максимальный балл 2

Критерии оценивания выполнения заданий с развёрнутым ответом (2)

Критерии оценивания задания 2 (осмысленное чтение текста вслух)

Баллы

Речь воспринимается легко: необоснованные паузы отсутствуют; фразовое ударение и интонационные контуры, произношение слов практически без нарушений нормы; допускается не более пяти фонетических ошибок, в том числе одна-две ошибки, искажающие смысл

2

Речь воспринимается достаточно легко, однако присутствуют необоснованные паузы; фразовое ударение и интонационные контуры практически без нарушений нормы; допускается не более семи фонетических ошибок, в том числе три ошибки, искажающие смысл

1

Речь воспринимается с трудом из-за значительного числа неестественных пауз, запинок, неверной расстановки ударений и ошибок в произношении слов, ИЛИ допущено более семи фонетических ошибок, ИЛИ сделано четыре и более фонетические ошибки, искажающие смысл.

0

Максимальный балл

2

Критерии оценивания задания 3 (монологическое высказывание с опорой на картинку и пункты плана)

Баллы

1. Решение коммуникативной задачи* (Содержание)

2

Выполнена полностью:

– все пункты плана раскрыты,

2

Выполнена частично:

Не выполнена:

1

– 1 пункт плана не раскрыт;

– дано не менее 7 развернутых предложений

– дано 6 развернутых предложений;

– 2 пункта плана не раскрыты;

0

2. Организация текста

– дано менее 6 предложений

2

Высказывание связно и логично; средства логической связи присутствуют

– либо есть 7 предложений, НО они не развернуты, либо не все они (1-2 предложения) по указанным в задании пунктам плана

2

Высказывание не вполне связно и логично

Высказывание несвязно и нелогично И/ИЛИ средства логической связи отсутствует (неправильно используются).

ИЛИ средства логической связи отсутствует (неправильно используются).

1

3. Лексико-грамматическая правильность речи

0

Ошибки практически отсутствуют (

2

Отдельные ошибки (не более 4-х в сумме, в том числе не более 2-х ошибок, препятствующих коммуникации)

не более 2-х ошибок, не препятствующих коммуникации)

2

Более 4-х ошибок ИЛИ более 2-х ошибок, препятствующих коммуникации

1

4. Произносительная сторона речи

0

2

Ошибок нет или 1-2 фонетические ошибки, не препятствующие коммуникации

Отдельные ошибки (не более 4-х в сумме, в том числе не более 2-х ошибок, препятствующих коммуникации)

2

Более 4-х ошибок ИЛИ более 2-х ошибок, препятствующих коммуникации

1

Максимальный балл

0

8

При получении обучающимся 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи (содержание)» всё задание 3 оценивается в 0 баллов. Система оценивания выполнения всей работы Максимальный первичный балл за выполнение работы − 30. Рекомендации по переводу первичных баллов в отметки по пятибалльной шкале  Отметка по пятибалльной шкале Первичные баллы «2» «3» 0–12 «4» 13–20 «5» 21-26 27-30
  • При получении обучающимся 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи (содержание)» всё задание 3 оценивается в 0 баллов.
  • Система оценивания выполнения всей работы Максимальный первичный балл за выполнение работы − 30. Рекомендации по переводу первичных баллов в отметки по пятибалльной шкале

Отметка по пятибалльной шкале

Первичные баллы

«2»

«3»

0–12

«4»

13–20

«5»

21-26

27-30

Клише для говорения (задание №3)

Клише для говорения (задание №3)

I’d like to describe picture number.. (1)

This picture shows  a man/a boy / a woman/a girl (2)

Я бы хотел описать фотографию номер..

На фотографии –  мужчина /мальчик / женщина/девушка

I guess she/he is  a student / a pupil / a doctor / a teacher  

Я думаю, что он(она)  студент / ученик / врач / учитель

The picture was taken  outside/inside (3)

Фотография сделана  на улице/ в помещении

The  man  is  in the room (4)

Мужчина  находится  в комнате

at home

Looking at this picture I get the impression that  he   is  (глагол)_ ing   (5)

дома

Глядя на фото, у меня возникает впечатление, что он (что делает?)

in the office

The weather is fine. It is  sunny and warm.(cold and rainy)

в офисе

The  man  is wearing  … (6)

in the garden

Погода хорошая.  Солнечно и тепло.(холодно и дождливо)  

To my mind  he  is about …years old

by the river

в саду

Мужчина одет в …

Цвет + Shirt – рубашка, trousers – штаны, skirt – юбка, top – майка, hat –шляпа, T-shirt – футболка

He has … eyes (blue, dark, green) and … hair (fair, dark) .

He  looks  happy/serious/concentrated/beautiful/handsome/festive/fascinated

На мой взгляд ему около …лет

у реки

in the park

в парке

at school

У него … глаза и …волосы.

Он выглядит счастливым/серьезным/сосредоточенным/красивой/красивым/торжественно/ увлеченно

fair – светлые, dark - темные

I like the picture because it is full of positive emotions (7)

в школе

It makes me think of  summer/music/sports/my childhood (8)

at the seaside

Мне нравится эта фотография, потому что она полна позитивных эмоций

Она заставляет меня подумать о  лете/музыке/спорте/детстве  

That’s all I wanted to say. (9)

на море

It reminds me of my visit to… ( of my family)

at the supermarket

в супермаркете

Она напоминает мне о моем визите в … (о моей семье)

Это все, что я хотел сказать.

Dress - |ˈblaʊz| blouse - Платье, блуза, |ˈdʒækɪt| jacket - кофта, куртка, пиджак,   |ˈswetə| sweater - socks - свитер, носки, boots - shoes - ботинки, туфли, hat - шапка, cap - |plæt|  plait - кепка, |frɪn(d)ʒ| fringe - коса (про волосы) ,   |bʌntʃ| bunch - чёлка, пучок (про волосы ), |bɔːld| bald - |ˈpəʊnɪteɪl| ponytail - лысый, причёска «хвост»,    |bɪəd| beard - борода, |məˈstɑːʃ| moustache - |ʃɔːl| head shawl - усы, платок (на голову)

Dress -

|ˈblaʊz| blouse -

Платье,

блуза,

|ˈdʒækɪt| jacket -

кофта, куртка, пиджак,

  |ˈswetə| sweater -

socks -

свитер,

носки,

boots -

shoes -

ботинки,

туфли,

hat -

шапка,

cap -

|plæt|  plait -

кепка,

|frɪn(d)ʒ| fringe -

коса (про волосы) ,

  |bʌntʃ| bunch -

чёлка,

пучок (про волосы ),

|bɔːld| bald -

|ˈpəʊnɪteɪl| ponytail -

лысый,

причёска «хвост»,

   |bɪəd| beard -

борода,

|məˈstɑːʃ| moustache -

|ʃɔːl| head shawl -

усы,

платок (на голову)

   Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).    План ответа поможет вам: — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).  

План ответа поможет вам:

— the place

— the action

— the appearance of the person

— whether you like the picture or not

— why

Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

           Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).    План ответа поможет вам: — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).  

План ответа поможет вам:

— the place

— the action

— the appearance of the person

— whether you like the picture or not

— why

Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

— the place

— the action

— the appearance of the person

— whether you like the picture or not

— why

Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” Photo 1 Photo 2 Photo 3

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

— the place

— the action

— the appearance of the person

— whether you like the picture or not

— why

Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Photo 1

Photo 2

Photo 3

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” Photo 1 Photo 2  Photo 3

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

— the place

— the action

— the appearance of the person

— whether you like the picture or not

— why

Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Photo 1

Photo 2

Photo 3

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” Photo 1 Photo 2 Photo 3

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

— the place

— the action

— the appearance of the person

— whether you like the picture or not

— why

Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Photo 1

Photo 2

Photo 3

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” Photo 1 Photo 2 Photo 3

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

— the place

— the action

— the appearance of the person

— whether you like the picture or not

— why

Start with:  “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Photo 1

Photo 2

Photo 3

ПРИМЕРЫ ЗАДАНИЯ №2.

ПРИМЕРЫ ЗАДАНИЯ №2.

Dates in English 1909 - nineteen oh nine 2009 - two thousand and nine 2000  - two thousand 1400 - fourteen hundred 1812 - eighteen twelve  17th January, 1998 – the seventeenth of January, nineteen ninety-eight January 17th, 1998 / January 17, 1998 – January the seventeenth, nineteen ninety-eight

Dates in English

  • 1909 - nineteen oh nine
  • 2009 - two thousand and nine
  • 2000  - two thousand
  • 1400 - fourteen hundred
  • 1812 - eighteen twelve 
  • 17th January, 1998 – the seventeenth of January, nineteen ninety-eight
  • January 17th, 1998 / January 17, 1998 – January the seventeenth, nineteen ninety-eight
Celsius |ˈselsɪəs| / Centigrade |ˈsentɪɡreɪd|  - шкала Цельсия, термометр Цельсия Fahrenheit |ˈfærənhaɪt| - шкала Фаренгейта, термометр Фаренгейта Percent |pərˈsent| - процент Percentage |pərˈsentɪdʒ|- процент,  процентное содержание Degree |dɪˈɡriː| - градус Square metre |skweəˈmiːtə|- квадратный метр Cubic metre |ˈkjuːbɪkˈmiːtə| - кубический метр
  • Celsius |ˈselsɪəs| / Centigrade |ˈsentɪɡreɪd|  - шкала Цельсия, термометр Цельсия
  • Fahrenheit |ˈfærənhaɪt| - шкала Фаренгейта, термометр Фаренгейта
  • Percent |pərˈsent| - процент
  • Percentage |pərˈsentɪdʒ|- процент,  процентное содержание
  • Degree |dɪˈɡriː| - градус
  • Square metre |skweəˈmiːtə|- квадратный метр
  • Cubic metre |ˈkjuːbɪkˈmiːtə| - кубический метр
FRACTIONS IN ENGLISH ПРОСТЫЕ ДРОБИ (THE FRACTIONS)  1/2 - a half  1/3 - a / one third  3/4 - three quarters  2/9 - two ninths  0.25 - zero / nought point two five  2.456 - two point four five six  7.089 - seven point o[ou] eight nine  .7 - point seven  2/3 - two thirds  3/4 - three fourths/quarters  4/7 - four sevenths  7/18 - seven eighteenths  9/10 - nine tenths  2 1/2 - two and a half  3 1/4 - three and a quarter/fourth  2/5 ton - two fifths of a ton  1/4 kilometre - quarter of a kilometre  1/2 kilometre - half a kilometre

FRACTIONS IN ENGLISH

  • ПРОСТЫЕ ДРОБИ (THE FRACTIONS)

1/2 - a half 1/3 - a / one third 3/4 - three quarters 2/9 - two ninths 0.25 - zero / nought point two five 2.456 - two point four five six 7.089 - seven point o[ou] eight nine .7 - point seven

2/3 - two thirds 3/4 - three fourths/quarters 4/7 - four sevenths 7/18 - seven eighteenths 9/10 - nine tenths 2 1/2 - two and a half 3 1/4 - three and a quarter/fourth 2/5 ton - two fifths of a ton 1/4 kilometre - quarter of a kilometre 1/2 kilometre - half a kilometre

В  простых дробях  числитель выражается количественным числительным, а знаменатель - порядковым числительным: 1/3- a (one) third, 1/5 - a (one) fifth, 1/8 - an (one)eighth. Однако 1/2 читается: a (one) half (а не: one second), 1/4 - a (one) quarter (реже: a fourth). Когда числитель больше единицы, знаменатель принимает окончание -s: 2/3 - two thirds; 3/5 - three fifths, 5/6 - five sixths. 2/3 ton - читается: two thirds of a ton;  3/4 kilometre - читается: three quarters of a kilometre;  1/2 ton - читается: half a ton (Обратите внимание на отсутствие артикля перед hall и на отсутствие предлога of перед существительным) Существительное, к которому относится смешанное число, употребляется во множественном числе:  2 1/2 tons - читается: two and a half tons или two tons and a half);  4 1/3 tons - читается: four and a third tons или four tons and a third.
  • В  простых дробях  числитель выражается количественным числительным, а знаменатель - порядковым числительным: 1/3- a (one) third, 1/5 - a (one) fifth, 1/8 - an (one)eighth. Однако 1/2 читается: a (one) half (а не: one second), 1/4 - a (one) quarter (реже: a fourth).
  • Когда числитель больше единицы, знаменатель принимает окончание -s: 2/3 - two thirds; 3/5 - three fifths, 5/6 - five sixths.
  • 2/3 ton - читается: two thirds of a ton; 3/4 kilometre - читается: three quarters of a kilometre; 1/2 ton - читается: half a ton (Обратите внимание на отсутствие артикля перед hall и на отсутствие предлога of перед существительным)
  • Существительное, к которому относится смешанное число, употребляется во множественном числе: 2 1/2 tons - читается: two and a half tons или two tons and a half); 4 1/3 tons - читается: four and a third tons или four tons and a third.

ДЕСЯТИЧНЫЕ ДРОБИ (THE DECIMAL FRACTIONS)

  • При чтении смешанного числа, целое число которого равно единице, существительное употребляется во множественном числе, когда оно читается после смешанного числа.
  • Когда же существительное читается между единицей и дробью, оно употребляется в единственном числе: 1 1/2 hours - читается: one and a half hours или one (an) hour and a half); 1 1/3 pounds (читается: one and a third pounds или one (a) pound and a third).
  • При чтении в десятичных дробях целое число отделяется от дроби точкой.
  • Если целое число равно нулю , то оно часто не читается: 0.25-nought  |nɔːt| point two five или point two five 0.1 - читается: nought (В Америке 0 читается zero) point one или point one; 0.01- читается: nought point nought one или point nought one; 0.2 - (zero) point two .2 - point two 0.5 - (zero) point five
  • Существительное, следующее за десятичной дробью, стоит в единственном числе, когда целое число в десятичной дроби равно нулю:
  • 0.25 ton - читается: nought point two five of a ton.
  • Если целое число больше нуля: 2.35 - читается: two point three five; 3.4 - three point four 3.215 - three point two one five 32.305 - читается: three two (или thirty-two) point three nought five 53.75 - fifty-three point seven five
  • Если целое число больше нуля, существительное, следующее за десятичной стоит во множественном числе: 1.25 tons - читается: one point two five tons; 23.76 tons - читается: two three point seven six tons или twenty-three point seven six tons.
2. Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух.  The Internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed.  Thus, people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different.

2. Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух.

The Internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed.

Thus, people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different.

 Sleep is food for the brain. During sleeping, important body functions and brain activity occur. Skipping sleep can be really harmful. You can look bad, you may feel moody, perform poorly. Sleepiness can make it hard to get along with your family and friends and hurt your scores on school exams. Teens need about 8 to 10 hours of sleep each night to function best. Unfortunately, most teens do not get enough sleep.  Not getting enough sleep or having sleep difficulties can limit your ability to learn, listen, concentrate and solve problems. You may even forget important information like names, numbers, your homework or a date with a special person in your life. Moreover, lack of sleep can lead to aggressive or inappropriate behavior.

Sleep is food for the brain. During sleeping, important body functions and brain activity occur. Skipping sleep can be really harmful. You can look bad, you may feel moody, perform poorly. Sleepiness can make it hard to get along with your family and friends and hurt your scores on school exams. Teens need about 8 to 10 hours of sleep each night to function best. Unfortunately, most teens do not get enough sleep.

Not getting enough sleep or having sleep difficulties can limit your ability to learn, listen, concentrate and solve problems. You may even forget important information like names, numbers, your homework or a date with a special person in your life. Moreover, lack of sleep can lead to aggressive or inappropriate behavior.

The earth's soil is home to large populations of natural agents that help promote the environment. While mushrooms have the ability to support Mother Nature, they are also capable of promoting our own health, from helping strengthen our immune system to preventing some diseases. One study showed that substituting red meat with mushrooms may support a healthy weight. So, adding more mushrooms to your diet may help improve diet quality. What is more, many medications are derived from mushrooms. Studies show that mushrooms have cancer-fighting properties. At the same time, not all mushrooms may be good for our health. Some species are toxic and can cause serious health problems. We should avoid eating these harmful varieties of mushrooms at all costs.
  • The earth's soil is home to large populations of natural agents that help promote the environment. While mushrooms have the ability to support Mother Nature, they are also capable of promoting our own health, from helping strengthen our immune system to preventing some diseases. One study showed that substituting red meat with mushrooms may support a healthy weight. So, adding more mushrooms to your diet may help improve diet quality.
  • What is more, many medications are derived from mushrooms. Studies show that mushrooms have cancer-fighting properties.
  • At the same time, not all mushrooms may be good for our health. Some species are toxic and can cause serious health problems. We should avoid eating these harmful varieties of mushrooms at all costs.
Scientists have discovered that being an only child doesn't just lead to differences in behaviour. It actually influences a child's brain development. The participants in this latest study were given tests to measure their intelligence and personality. In addition, their brains were scanned with special machines. Although the results didn't show any difference in intelligence between the two groups, they did reveal that only children are more flexible in their thinking. But according to personality tests, they are not always really nice people. As for the brain scanning, only children had more volume in the areas associated with language understanding. By contrast, the brains of only children had less volume in the areas which are responsible for emotions.
  • Scientists have discovered that being an only child doesn't just lead to differences in behaviour. It actually influences a child's brain development. The participants in this latest study were given tests to measure their intelligence and personality. In addition, their brains were scanned with special machines.
  • Although the results didn't show any difference in intelligence between the two groups, they did reveal that only children are more flexible in their thinking. But according to personality tests, they are not always really nice people.
  • As for the brain scanning, only children had more volume in the areas associated with language understanding. By contrast, the brains of only children had less volume in the areas which are responsible for emotions.
Why do cats purr? Humans tend to think that purring is a sign of happiness in a cat, but there are other reasons why our pets produce these particular sounds. Purring is a habit that develops very early in a cat's life. The most usual time for purring is in company. It can be a sign of social pleasure. Moreover, it can mean that the cat is asking to be fed or stroked. Strangely, vets also report that cats will purr when they are in great pain or even before death. It is not good to show weakness as this could encourage larger animals to eat you. The purr may just mean: «Everything's fine, I'm on top of the world. Nothing to see here, go away please».
  • Why do cats purr? Humans tend to think that purring is a sign of happiness in a cat, but there are other reasons why our pets produce these particular sounds. Purring is a habit that develops very early in a cat's life. The most usual time for purring is in company. It can be a sign of social pleasure. Moreover, it can mean that the cat is asking to be fed or stroked.
  • Strangely, vets also report that cats will purr when they are in great pain or even before death. It is not good to show weakness as this could encourage larger animals to eat you. The purr may just mean: «Everything's fine, I'm on top of the world. Nothing to see here, go away please».
There are numerous health benefits of owning a pet. The lowered blood pressure of a dog owner, for example, can be explained by the increased exercise taken on a daily basis. Going for a walk with your pet can also facilitate your social interaction, which can improve mood and reduce stress levels. If you live alone, pets can help overcome loneliness and encourage the feeling of responsibility for another being. Pets can also teach people with learning difficulties to communicate with the outside world. That is the miracle of pet ownership. There is the inevitable downside to pet ownership. The death of a pet can lead to the same, or similar feelings of loss that we experience when we lose a human member of our family.
  • There are numerous health benefits of owning a pet. The lowered blood pressure of a dog owner, for example, can be explained by the increased exercise taken on a daily basis. Going for a walk with your pet can also facilitate your social interaction, which can improve mood and reduce stress levels. If you live alone, pets can help overcome loneliness and encourage the feeling of responsibility for another being. Pets can also teach people with learning difficulties to communicate with the outside world. That is the miracle of pet ownership.
  • There is the inevitable downside to pet ownership. The death of a pet can lead to the same, or similar feelings of loss that we experience when we lose a human member of our family.
The Ancient Egyptian pyramids are some of the most impressive structures ever built by human. Many of the pyramids are still present today for us to see and explore. The pyramids were built as burial places to the Pharaohs. As part of their religion, the Egyptians believed that the Pharaoh needed certain things to take with him in the afterlife. Deep inside the pyramids lays the Pharaoh's burial chamber which would be filled with treasure and various items for the Pharaoh to use in the afterlife. The walls were often covered with carvings and paintings. Near the Pharaoh's chamber would be other rooms where family members and servants were buried. There were often smaller rooms that acted as temples and larger rooms for storage. Narrow passageways led to the outside.
  • The Ancient Egyptian pyramids are some of the most impressive structures ever built by human. Many of the pyramids are still present today for us to see and explore.
  • The pyramids were built as burial places to the Pharaohs. As part of their religion, the Egyptians believed that the Pharaoh needed certain things to take with him in the afterlife.
  • Deep inside the pyramids lays the Pharaoh's burial chamber which would be filled with treasure and various items for the Pharaoh to use in the afterlife. The walls were often covered with carvings and paintings. Near the Pharaoh's chamber would be other rooms where family members and servants were buried. There were often smaller rooms that acted as temples and larger rooms for storage. Narrow passageways led to the outside.
Modern cell phones are capable of much more than just sending and receiving phone calls. Mobile phones used in today's world allow users to send and receive text messages, emails, photos and videos as well as access the internet, play games, listen to music, use GPS and more. The cell phone has become an important communication tool that is used by people all over the world to keep in contact with each other at any time. Despite all the positive benefits of cell phones, there are also some negative side effects which include the danger of cell phones being used while driving, students cheating on tests by using their cell phone to access information. Cell phones are often banned in classrooms due to the distractions they can cause.
  • Modern cell phones are capable of much more than just sending and receiving phone calls. Mobile phones used in today's world allow users to send and receive text messages, emails, photos and videos as well as access the internet, play games, listen to music, use GPS and more. The cell phone has become an important communication tool that is used by people all over the world to keep in contact with each other at any time.
  • Despite all the positive benefits of cell phones, there are also some negative side effects which include the danger of cell phones being used while driving, students cheating on tests by using their cell phone to access information. Cell phones are often banned in classrooms due to the distractions they can cause.
Writers have the reputation for being lonely. However, every now and then they forget about bonds of friendship with one another. Hemingway and Fitzgerald met in Paris in 1925. Fitzgerald had already published a few novels. Hemingway had not even published his first yet. Although despite the feeling of jealousy, the two became really close friends. Fitzgerald even helped edit
  • Writers have the reputation for being lonely. However, every now and then they forget about bonds of friendship with one another. Hemingway and Fitzgerald met in Paris in 1925. Fitzgerald had already published a few novels. Hemingway had not even published his first yet. Although despite the feeling of jealousy, the two became really close friends. Fitzgerald even helped edit "The Sun Also Rises". Fantasy giants Lewis and Tolkien first met at Oxford University, where both of them belonged to a group of writers known as The Inklings. They had a very intimate friendship, Tolkien even played a key role in converting Lewis to Christianity. That is not to say their friendship was perfect, however. They bickered over the quality of each other's work, and they finally drifted apart.
EXERCISES

EXERCISES

I Name the dates.  1965, 1047, 1800, 2000, 1703, 2004, 1357, 2020,1122, 1928, 1746, 1500. II Name the numbers. 2, 7, 9, 6; 11, 12, 14, 16, 18, 19, 17, 15, 13; 21, 32, 43, 54, 65, 76, 87, 98; 103, 216, 328, 438, 549, 621, 743, 845, 944

I Name the dates.

1965, 1047, 1800, 2000, 1703, 2004, 1357, 2020,1122, 1928, 1746, 1500.

II Name the numbers.

  • 2, 7, 9, 6;
  • 11, 12, 14, 16, 18, 19, 17, 15, 13;
  • 21, 32, 43, 54, 65, 76, 87, 98;
  • 103, 216, 328, 438, 549, 621, 743, 845, 944
    Say the following in English:   +25°С, +12°С, +37°С, +1°С, +28°С, +2°С, +20°С, +7°С, -35°F, -45°F, -90°F, -74°F, -68°F, -120°F, -200°F, -95°F, 0°F. 47m², 89m², 120m², 583m², 52km², 109km², 12km², 5784km². 68m³, 24m³, 197m³, 843m³, 492m³, 438m³, 56m³, 39m³. 25%, 38%, 100%, 50%, 78%, 128%, 49%, 17%, 76%, 91%, 44%, 855%, 67%, 22%, 111%, 68%.

Say the following in English:

  • +25°С, +12°С, +37°С, +1°С, +28°С, +2°С, +20°С, +7°С,
  • -35°F, -45°F, -90°F, -74°F, -68°F, -120°F, -200°F,

-95°F, 0°F.

  • 47m², 89m², 120m², 583m², 52km², 109km², 12km², 5784km².
  • 68m³, 24m³, 197m³, 843m³, 492m³, 438m³, 56m³, 39m³.
  • 25%, 38%, 100%, 50%, 78%, 128%, 49%, 17%, 76%, 91%, 44%, 855%, 67%, 22%, 111%, 68%.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!