Организационный этап. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. Выявление знаний, умений и навыков, проверка уровня сформированности у учащихся общеучебных умений. Рефлексия (подведение итогов занятия). | Приветствует учащихся и знакомится с ними. - Hello, children. How are you today? I hope all of you feel well. - Are you ready for today’s work? - Well, let’s start. Close everything. - I’ll give you sheets of paper with control work. Look through them. - Have you looked through? - The work consists of 6 tasks. - In the 1st task you are to define parts of speech of the given words and prove your opinion why it’s a noun or an adjective. - In the 2nd task you should define the way of word formation of the given words. - In the next task you are to do morphemic and derivational analysis of the given words. - Task 4. You should fill in the gaps with the correct derivatives of the given words. - In the 5th task you have to make up all possible derivatives from the given words without using anything. - In the last task you are to make up so many words with the given suffixes/prefixes as it is possible. - Are all the tasks clear? Any questions? Well, you may start. - Don’t forget to write down the date and control work and mention your variants. - Are you finishing? You have 5 minutes, then I’ll collect your works. - Well, your time is over. - I want you to sum up all that you have learned at our lessons. What you liked or not? What you had already known and what was new for you? Have you achieved your aims at our lessons? Were our lessons useful for you and why? - Our lessons are over. Good bye. | Приветствуют учителя. - Good morning, teacher. Задают вопросы по заданиям, оформлению и т.д. и т.п. Выполняют контрольную работу в письменной форме. Подводят итог всех занятий, анализируют полученный опыт. | Регулятивные: психологическая готовность к переходу от отдыха к учебной деятельности. Коммуникативные: речевое взаимодействие с соблюдением норм речевого этикета. Личностные: самоопределение, смыслообразование. Регулятивные: планирование, целеполагание, волевая саморегуляция. Познавательные: умение поставить учебную задачу, выбрать способы и найти информацию для её решения, уметь работать с информацией, структурировать полученные знания Познавательные: анализ, самостоятельное выделение и формулирование результатов своей деятельности. Коммуникативные: выражение своих мыслей, аргументация своего мнения. |