1.Организационный момент. | - обозначить тему и цель урока; -расположить учеников к работе на уроке; - создать благоприятную атмосферу. | Приветствует учащихся, сообщает о том, как будет проходить этот урок, какая тема.Goodmorning, children! I am glad to see you today. At our lesson we have the guests and I want you not to be nervous ,. The topic of our lesson is Your favourite British writer.(слайд 1) We are going to make a literary tour around Britain, you will talk about famous British writers and poets. You will read, listen and speak English, revise grammar material Active Voice and Passive Voice. I think it will be interesting and useful. I wish you good luck at the lesson. | - отвечают на приветствие учителя. | фронтальная |
2. Фонетическая, речевая разминка. | -активировать лексический материал, пройденный на прошлых уроках. -подготовить к выполнению последующих заданий. | Are you ready to work? Let’s start. Look at the blackboard. (слайд 2) Listen to me and repeat after me. Thank you. I know you are fond of reading. It would be interesting to know why?
| Класс хором повторяет слова, записанные на доске, потом читают по одному. У 1: Reading helps me to learn more, to become smarter and to success in life. У2: Reading improves my spelling and vocabulary, gives me a chance to learn and explore new things. У3: Reading is a way for me to relax and to use my imagination. У4: Reading can put me into any situation, time or place. It makes me someone else. Literature has absolutely no limits. У5: I have read a lot since I was taught to read. Books have helped me in school and making friends. У6: Books have helped me to understand different people and cultures. Books have encouraged me to learn more about new subject and to try new hobbies. | фронтальная |
3.Основной этап урока. 3.1.Работа с текстом.
3.2. Закрепление граммати ческого материала. 3.3Развитие навыков монологической речи; |
Чтение информации о писателях Великобританнии с выборочным пониманием содержания.
Закрепление грамматических структур PresentSimplePassive, PastSimple Passive.
Монологические высказывания учащихся о любимых писателях, сонеты Шекспира в оригинале. | You have the worksheets where you will write necessary information during our lesson. Take your first worksheet. Let’s read the text. (приложение № 1) Read through the text and be ready to answer the questions on the text. Look at the blackboard. You can see the map of Great Britain. (слайд 3) Take your second worksheet(приложение №2) and answer my question: What writer is London (Oxford, Stratford-upon-Avon, Abbotsford ,Alloway, Edinburgh ) connected with?
Write down this name in your worksheet. Say it again, please .I see you know much about British writers. I am very pleased with your answers.
Look at the blackboard. They are famous British writer.(слайд 4)Read their name, please Listen to the task: We have three groups and three texts about these writers. You must guess what writer isdescribed. But before reading the text, please, open the brackets and put the verbs in the right form.
I think you haveуоurfavourite British writer and are ready to tell about him(слайд 5, 6,7,8,9,10). | У 1,2,3….- London (Oxford, Stratford-upon-Avon, Abbotsford , Alloway, Edinburgh)is connected with Lewis Carroll ( Robert Louis Stevenson , John Ronald Reuel Tolkien, Clive Staples Lewis, William Shakespeare , Robert Burns , Daniel Defoe , Arthur Conan Doyle, Walter Scott). Ученики записывают имена и фамилии писателей в рабочий лист, слабые ученики читают еще раз записи в рабочем листе.
Ученик-представитель группы читает фамилии и имена писателей: WilliamShakespeare, ArthurConanDoyle, RobertLouisStevenson по окончании выполнения задания, ученик читает резюме по тексту, учитель проверяет правильность задания.
ученики рассказывают о писателе, который им наиболее близок(Шекспир, Диккенс, Уайлд, Кристи) | Фронтальная и самостоятель ная
групповая
фронтальная |