СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Your favourite British writer.Твой любимый британский писатель

Нажмите, чтобы узнать подробности

Воспитание личности учащихся путем приобщения их к культуре страны изучаемого языка, воспитание толерантности и уважения к другим культурам с использованием иностранного языка

Просмотр содержимого документа
«Your favourite British writer.Твой любимый британский писатель»


Класс: - 9


Предмет: английский язык.


Тема: Your favourite British writer.Твой любимый британский писатель.


Цель урока: Воспитание личности учащихся путем приобщения их к культуре страны изучаемого языка, воспитание толерантности и уважения к другим культурам с использованием иностранного языка.

Задачи:

Учебные - совершенствование лексических и грамматических навыков говорения;

сопутствующие задачи: развитие умения читать с целью извлечения конкретной информации и с целью полного понимания прочитанного, обобщение изученного лексического материала по теме «Чтение? Почему нет?»; закрепление грамматических структур ( Present Simple Passive, Past Simple Passive).

Развивающие - развитие внимания, памяти учащихся, развитие способности к логическому изложению, развитие умения работать в группах, работать самостоятельно;

Воспитательные - воспитание интереса и положительного отношения к чтению, развитие познавательных потребностей, формирование способности осознать свою культуру через контекст культуры англоязычных стран, воспитание уважительного отношения к культуре англоязычных стран, расширение знаний учащихся о британской литературе разных эпох.


Тип урока: обобщение и закрепление материала.


Используемые учебники и учебные пособия1. Кузовлев В.П., Лапа Н.М., Перегудова Э.Ш. Английский ,9 класс /«English,9»: Учебник для 9 кл. общеобраз. учрежд. – М.:Просвещение, 2013.

Используемая методическая литератураВ.П. Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова. Книга для учителя к учебнику Английский ,9 класс /«English,9» для 9 кл. общеобраз. учрежд. - М .:Просвещение, 2013г.

Используемое оборудованиедоска, рабочие листы, компьютер, мультимедийная доска.

Технологическая карта урока.


Структурные элементы урока

Задачи

Учитель

Ученик

Форма работы

1.Организационный момент.


- обозначить тему и цель урока;

-расположить учеников к работе на уроке;

- создать благоприятную атмосферу.

Приветствует учащихся, сообщает о том, как будет проходить этот урок, какая тема.Goodmorning, children! I am glad to see you today. At our lesson we have the guests and I want you not to be nervous ,. The topic of our lesson is Your favourite British writer.(слайд 1) We are going to make a literary tour around Britain, you will talk about famous British writers and poets. You will read, listen and speak English, revise grammar material Active Voice and Passive Voice. I think it will be interesting and useful. I wish you good luck at the lesson.


- отвечают на приветствие учителя.

фронтальная


2.

Фонетическая, речевая разминка.


-активировать лексический материал,

пройденный на прошлых уроках.

-подготовить к выполнению последующих заданий.

Are you ready to work? Let’s start. Look at the blackboard. (слайд 2) Listen to me and repeat after me.



Thank you. I know you are fond of reading. It would be interesting to know why?




Класс хором повторяет слова, записанные на доске, потом читают по одному.

У 1: Reading helps me to learn more, to become smarter and to success in life.

У2: Reading improves my spelling and vocabulary, gives me a chance to learn and explore new things.

У3: Reading is a way for me to relax and to use my imagination.

У4: Reading can put me into any situation, time or place. It makes me someone else. Literature has absolutely no limits.

У5: I have read a lot since I was taught to read. Books have helped me in school and making friends.

У6: Books have helped me to understand different people and cultures. Books have encouraged me to learn more about new subject and to try new hobbies.


фронтальная

3.Основной этап урока.


3.1.Работа с текстом.






























3.2. Закрепление граммати

ческого материала.




















3.3Развитие навыков монологической речи;





Чтение информации о писателях Великобританнии с выборочным пониманием содержания.




























Закрепление грамматических структур

PresentSimplePassive,

PastSimple

Passive.

















Монологические высказывания учащихся о любимых писателях, сонеты Шекспира в оригинале.

You have the worksheets where you will write necessary information during our lesson. Take your first worksheet. Let’s read the text. (приложение № 1)

Read through the text and be ready to answer the questions on the text. Look at the blackboard. You can see the map of Great Britain. (слайд 3)

Take your second worksheet(приложение №2) and answer my question:

What writer is London (Oxford, Stratford-upon-Avon, Abbotsford ,Alloway, Edinburgh ) connected with?



Write down this name in your worksheet. Say it again, please .I see you know much about British writers. I am very pleased with your answers.







Look at the blackboard. They are famous British writer.(слайд 4)Read their name, please

Listen to the task: We have three groups and three texts about these writers. You must guess what writer isdescribed.

But before reading the text, please, open the brackets and put the verbs in the right form.














I think you haveуоurfavourite British writer and are ready to tell about him(слайд 5, 6,7,8,9,10).




У 1,2,3….- London (Oxford, Stratford-upon-Avon, Abbotsford , Alloway, Edinburgh)is connected with Lewis Carroll

( Robert Louis Stevenson , John Ronald Reuel Tolkien, Clive Staples Lewis, William Shakespeare , Robert Burns , Daniel Defoe , Arthur Conan Doyle, Walter Scott).

Ученики записывают имена и фамилии писателей в рабочий лист,

слабые ученики читают еще раз записи в рабочем листе.



Ученик-представитель группы читает фамилии и имена писателей: WilliamShakespeare, ArthurConanDoyle, RobertLouisStevenson по окончании выполнения задания, ученик читает резюме по тексту, учитель проверяет правильность задания.



ученики рассказывают о писателе, который им наиболее близок(Шекспир, Диккенс, Уайлд, Кристи)

Фронтальная

и

самостоятель

ная



























групповая



















фронтальная


3.4.Аудирование


Thank you for good work and it is time for checking your listening skills. Listen to the text and do the task



Ученики слушают рассказы о видах чтения и заполняют таблицу.

Проверяют ответы и по количеству набранных баллов выставляют оценки(слайд 11)




самостоятельная

5.Заключительный этап урока

- подведение итогов;

-выставление оценок.


Выставляет оценки учащимся, выясняет мнение учащихся об уроке.

Высказывают мнение об уроке.




фронтальная




Приложения к уроку


1 Read the text and answer the question.

I invite you to join us on our exiting literary tour around Britain. Great Britain is the birthplace of such writers as William Shakespeare , Charles Dickens, Walter Scott, Robert Louis Stevenson and many others.

Now, welcome to London, the capital of the UK. Daniel Defoe was born in London, his grave is in London and it can still be visited.

Then we travel to explore Oxford. Oxford University’s list of former students reads like a writers’ who’s who: Clive Staples Lewis, John Ronald Reuel Tolkien and many others. Oxford was also the setting for Lewis Carroll’s Alice in Wonderland. Tolkien had Britain in mind when writing The Lord of the Rings. The setting in the Oxford area have inspired the settings in his books.

Then we travel to the historic town of Stratford-upon-Avon, known as William Shakespeare’s birthplace. A visit to Stratford-upon-Avon will tell you everything you ever wanted to know about Shakespeare.

In South West Scotland you can follow the story of Robert Burns, the great Scottish poet. He was born in Alloway in 1759. Scots the world over, celebrate his birthday every year on the 25th January.

Then the Edinburgh-the home and classroom of many writers. You can visit the birthplace of Walter Scott, Robert Louis Stevenson and Arthur Conan Doyle.

If you have the time and the Interest then why not add a day to your tour and visit Sir Walter Scott’s home- Abbotsford? Walter Scott had an impressive collection of books in his library. It contains 9000 books.


2








3 He was a famous Scottish novelist and poet. He (1) ------------------- (to be born) in Edinburgh. During his life he(2) --------------------(to travel) a lot. When he (3)-------------- (to travel) in America, he (4)----------------(to marry) Mrs Fanny Osborne, whom he met in France. Her young son , Lloyd, (5)------------------- (to inspire) him to write his famous adventure novel Treasure Island. The novel was a great success when it (6)-------------------------(to publish).

Our text is about….

He was …….

… was born in ….

…….was written by…

It is about …

His novel…



He was the greatest playwright of all time. He (1) ---------------------(to be born) in Stratford-upon Avon. Different kinds of plays(2)--------------------(to write) by him. They tell us historic stories, the tragic stories of the ancient world, the tales of imaginary characters. Among the most famous of his plays (3)----------(to be) Romeo and Juliet, Hamlet and King Lear. His plays (4)-------------------(to set) in the 16th century. They (5)--------------(to teach) people to be better, wiser and happier. He (6)------------------(to honour) by his contemporaries a remarkable playwright and a great poet.


Our text is about….

He was…….

… was born in ….

…….was written by…

It is about…

His plays…










Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!