СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Задания промежуточной аттестации по иностранному языку для студентов специальности Аппаратчик оператор нефтехимического производства

Нажмите, чтобы узнать подробности

Задания промежуточной аттестации по иностранному языку для студентов специальности Аппаратчик оператор нефтехимического производства

Просмотр содержимого документа
«Задания промежуточной аттестации по иностранному языку для студентов специальности Аппаратчик оператор нефтехимического производства»

ГБПОУ «Чайковский индустриальный колледж»

18.01.26 Аппаратчик-оператор нефтехимического производства

ОДб.03 Иностранный язык (английский)




Зачетное задание

Вариант 1

Оценка ОР № 8 - сообщает сведения о себе, семье, колледже, стране изучаемого языка;

Задание 1.

Заполните пропуски:

Personal Profile

First name _________________

Surname __________________

Address ___________________

Date of Birth _______________

Sex (Male/Female) ___________

Age _______________________

College Attended ______________

Foreign Languages ____________

Hobbies ___________________


Оценка ОР № 6 - читает аутентичные тексты, используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи;

Оценка ОР № 13 - составляет тексты, построенные на языковом материале повседневного общения.

Задание 2.

Прочитайте текст (вслух):

World of Jobs

We spend great part of our lives at our jobs, so choosing a right career is one of the most important decisions you will make in your life. Many students finish high school and begin college without a clear idea of what they want to do in future. Part of the problem is the size of the job market. With so many kinds of jobs, how can you tell which will interest you?

Find out where your interests and talents lie. First start with you, make a list of your interests, talents and abilities. Most people have a lot of these, but at the beginning they are undeveloped and may not seem outstanding. By concentrating on a few, you may surprise yourself at how good you can get.

Nowadays there is a real problem; a real problem for millions of people is to be unemployed. Unemployment especially hits poor and working class families the hardest, because they don't have financial resource. The problem of unemployment is also connected with the economic crisis in our country.


Оценка ОР № 14 - выделяет из содержащего избыточную информацию источника информацию, необходимую для решения задачи

Задание 3.

Соотнесите слова из первой колонки с их описанием, вторая колонка:

  1. substation

  2. conversion area

  3. tank farm

  4. canteen

  5. main gate

  6. administration building

  7. separation area

  1. the centre of the refinery

  2. control of access

  3. where chemicals are added to make products ready for market

  4. a place to get food

  5. storage tanks for different petroleum рroducts

  6. the location of the distillation columns

  7. where heat and pressure are used to change the components

  8. offices


Оценка ОР № 5 - понимает основное содержание аутентичных аудио – или видеотекстов познавательного характера; извлекает из них необходимую информацию;

Задание 4.

Заполните пропуски, используя следующие слова:

oil field , well hole, drill string, pumpjаck, drill collar, derrick, drill bit, drill pipe


Оценка ОР № 7 - описывает явления, события, излагать факты на письме;

Оценка ОР № 12 - демонстрирует лингвострановедческую, страноведческую и социокультурную информацию, расширенную за счет новой тематики и проблематики речевого общения;

Задание 5.

Переведите диалог:

Supervisor.

ОК Listen carefully.

First, you turn this handwheel

No, anti-clockwise.

Tum it until it’s open

Next, close this valve.

And then wait а couple of minutes.

Then read the gauge and white the pressure

in the log book.

And finally, check the flanges ап4 the valves.

Yes that' s right.


Trainee:

Understood

Clockwise

ОК. anti-clockwise.

ОК Until it' s open

UK Then close the valve

Wait а couple of minutes

ОК Got that

For leaks



Оценка ОР № 9 - демонстрирует значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа и соответствующими ситуациями общения;

Оценка ОР № 11 - демонстрирует новые значения глагольных форм (видо – временных, неличных), средства и способы выражения модальности, условия, предположения, причины, следствия, побуждения к действию;

Задание 6.

Соотнесите заголовок с текстом, переведите выделенный текст.

1

2

3

4

5







  1. safety instructor

  2. control room operator

  3. maintenance supervisor

  4. pump system operator

  5. lab technician


  1. My job is to work in the refinery control room. I monitor equipment and troubleshoot problems, control room operator

  2. I'm responsible for all the pump systems in the refinery. I use different instruments in my work, including pressure gauges and flowmeters.

  3. I work in a lab. My job is to add chemicals to the products and carry out tests. I write a lot of reports.

  4. My job is to co-ordinate and supervise a team of engineers and technicians. Together we inspect and maintain refinery equipment and piping systems. Sometimes we repair equipment.

  5. I train all the employees in everything to do with fire safety. This includes hazmat training as well as emergency procedures.


Оценка ОР № 4 понимает относительно полно (общий смысл) высказывания на английском языке;

Задание 7.

Посмотрите на картину и определите какие из утверждений верны и не верны. (True - верно, False - неверно)

1 The turntable rotates.

2 The kelly rotates.

3 The swivel rotates.

4 The hook rotates.

5 The drill pipe rotates.

6 The engines turn the turntable.

7 The turntable turns the kelly.

8 The kelly turns the turntable.

9 The kelly turns the drill pipe.

10 The drill pipe turns the kelly.

11 The hook connects the swivel to the drill pipe.

12 The kelly connects the swivel to the drill pipe.

13 The swivel connects the hook to the kelly.

14 The kelly connects the drill pipe to the swivel.

15 The drill pipe connects the kelly to the turntable.


Инструмент оценки

Вариант 1

№ зад.

Ключ, эталон, критерии оценивания, модельный ответ

Баллы

1

  1. Personal information.

First name ___Anastasiya______________

Surname ____Filatova______________

Address _____Lenina street________

Date of Birth ______29 of December_______

Place of Birth _____Chaikovsky city_______

Sex (Male/Female) ___Female________

Age _______sixteen______

College Attended __Chaykovsky Industrial College________

Foreign Languages ___English_________

Favorite subjects at college ____Geography, English, History_____

Hobbies ________Dancing, travelling______


15

2

  1. Умение читать аутентичные тексты, используя изучающий вид чтения;

- умение корректно произносить слова и звуки;

- соблюдение правильной интонацию в предложении, в зависимости от типа;

- понимание значения слов и выражений


25

3

  1. A

  2. C

  3. E

  4. D

  5. F

  6. H

  7. G

10








4

  1. oil field

  2. derrick

  3. pupmjack

  4. drill pipe

  5. drill bit

  6. well hole

  7. drill string

  8. drill collar

15

5

Супервайзер.

ОК Слушай внимательно.

Во-первых, вы повернуть этот маховик

Нет, анти-по часовой стрелке.

Тум это до тех пор, пока она открыта

Далее, закрыть этот клапан.

И потом ждать, а пару минут.

Тогда читайте датчика и белые давление

в журнале учета.

И наконец, проверьте фланцы ап4 клапаны.

Да. вправо.


Стажер:

Понял

По часовой стрелке

ОК. анти-по часовой стрелке.

ОК, пока она' ы открытый

Великобритания затем закрывают клапан

А подождать пару минут

ОК понял

Для утечек

25

6

1. Я работаю на НПЗ диспетчерской. Я мониторинг оборудования и устранение проблем, управления комната оператора
2. Я отвечаю за все насосные системы в НПЗ. Я использую разные инструменты в своей работе, в том числе манометры и расходомеры.
3. Я работаю в лаборатории. Моя работа является добавление химических веществ в продукции и проведение испытаний. Я много пишу докладов.

  1. B

  2. D

  3. E

  4. C

  5. a

10






10

7

  1. t

  2. f

  3. f

  4. f

  5. f

  6. t

  7. f

  8. f

  9. t

  10. f

  11. f

  12. t

  13. t

  14. t

  15. t

15

Ззачетное задание

Вариант 2

Оценка ОР № 1 - ведет диалог (диалог – расспрос, диалог – обмен мнениями) в бытовой, социокультурной и учебно – трудовой сфере, используя аргументацию, эмоционально – оценочные средства;

Задание 1.

Заполните пропуски:

Personal Profile

First name _________________

Surname __________________

Address ___________________

Date of Birth _______________

Sex (Male/Female) ___________

Age _______________________

College Attended ______________

Foreign Languages ____________

Hobbies ___________________


Оценка ОР № 3 - создает словесный социокультурный портрет своей страны и страны/стран изучаемого языка на основе разнообразной страноведческой и культуроведческой информации;

Оценка ОР № 6 - читает аутентичные тексты, используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи;

Задание 2.

Прочитайте текст (вслух):

Choose a profession

There are many types of jobs to choose from. How do you know which careers and jobs are out there for you? You don’t want to find yourself doing a job you don’t like. Pick a general career field, such as office work, computers, pedagogic, medicine. Recognizing your abilities, interests, skills, experience and education will point you the right direction. Satisfaction and success will greatly depend on how well your skills and abilities match the job.

Everyone possesses hundreds of skills, whether or not we use them every day. Almost everything requires some abilities, at home, on the job, or even during leisure time. Although we rarely think about the skills we have, how we use them, or which one we enjoy the most.

An occupation usually refers to a general area of employment and may include many specific jobs and tasks. You will most likely change jobs many times within an occupation, and you may change occupations during your lifetime. All jobs in the occupation are not alike.


Оценка ОР № 14 - выделяет из содержащего избыточную информацию источника информацию, необходимую для решения задачи

Задание 3.

Соотнесите слова из первой колонки с их описанием, вторая колонка:

  1. river

  2. treatment area

  3. labs

  4. parking area

  5. hazardous materials area

  6. control room

  7. substation

  1. the centre of the refinery

  2. space for cars

  3. electricity supply

  4. store of dangerous materials

  5. water supply for chemical processes

  6. the location of the distillation columns

  7. the location of the labs

  8. control of access

Оценка ОР № 5 - понимает основное содержание аутентичных аудио – или видеотекстов познавательного характера; извлекает из них необходимую информацию;

Задание 4.

Заполните пропуски, используя следующие слова:

oil field , well hole, drill string, pumpjuck, drill collar, derrick, drill bit, drill pipe


Оценка ОР № 10 - демонстрирует языковой материал: идиоматические выражения, оценочную лексику, единицы речевого этикета;

Оценка ОР № 12 - демонстрирует лингвострановедческую, страноведческую и социокультурную информацию, расширенную за счет новой тематики и проблематики речевого общения;

Задание 4.

Переведите диалог:

  • Well, we search for oil .

  • OK.

  • And we work in crews, or teams. In my crew we have three surveyors and five seismic operators.

  • Right.

  • And two shooters.

  • Shooters?

  • That's right. Shooters.

  • What do they do?

  • They handle the explosives.

  • Oh, OK. I understand.

  • First, we survey the land. We look for the best places to go.

  • I see.

  • Then we clear the land. We remove trees and bushes, for example.

  • OK.

  • Then we do our tests. We operate thumper trucks. The heavy plates send shock waves into the rock. We use receivers to record the data and we use computers to analyse the data.

  • What about the shooters?

  • The shooters? Well, sometimes we don't use thumper trucks. Sometimes we use explosives. The shooters d r i l l holes into the ground and prepare the site. Then they detonate the explosives. The explosives send shock waves through the rock. We use receivers to record the data from the shock waves. Then we use computers to analyse the data.

  • Do you like your job?

  • Yeah, I do.


Оценка ОР № 9 - демонстрирует значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа и соответствующими ситуациями общения;

Оценка ОР № 11 - демонстрирует новые значения глагольных форм (видо – временных, неличных), средства и способы выражения модальности, условия, предположения, причины, следствия, побуждения к действию;

Задание 5.

Соотнесите заголовок с текстом, переведите выделенный текст.

1

2

3

4

5







  1. lab technician

  2. safety instructor

  3. control room operator

  4. maintenance supervisor

  5. pump system operator


  1. My job is to work in the refinery control room. I monitor equipment and troubleshoot problems, control room operator

  2. I'm responsible for all the pump systems in the refinery. I use different instruments in my work, including pressure gauges and flowmeters.

  3. I work in a lab. My job is to add chemicals to the products and carry out tests. I write a lot of reports.

  4. My job is to co-ordinate and supervise a team of engineers and technicians. Together we inspect and maintain refinery equipment and piping systems. Sometimes we repair equipment.

  5. I train all the employees in everything to do with fire safety. This includes hazmat training as well as emergency procedures.









Оценка ОР № 2 - рассказывает, рассуждает в связи с изученной тематикой прочитанных/прослушанных текстов; описывает события, излагает факты, делает сообщения;

Задание 6.

Посмотрите на картину и определите какие из утверждений верны и не верны. (True - верно, False - неверно)

1 The turntable rotates.

2 The kelly rotates.

3 The swivel rotates.

4 The hook rotates.

5 The drill pipe rotates.

6 The engines turn the turntable.

7 The turntable turns the kelly.

8 The kelly turns the turntable.

9 The kelly turns the drill pipe.

10 The drill pipe turns the kelly.

11 The hook connects the swivel to the drill pipe.

12 The kelly connects the swivel to the drill pipe.

13 The swivel connects the hook to the kelly.

14 The kelly connects the drill pipe to the swivel.

15 The drill pipe connects the kelly to the turntable.












Инструмент оценки

2 вариант

№ зад.

Ключ, эталон, критерии оценивания, модельный ответ

Баллы

1

  1. Personal information.

First name ___Alina______________

Surname _______Henckok___________

Address _____Rustova street________

Date of Birth ______1 of December_______

Place of Birth _____Rostov-na-Donu city_______

Sex (Male/Female) ___Female________

Age _______sixteen______

College Attended __Medical College________

Foreign Languages ___English_________

Favorite subjects at college ____Geography, English, Biology_____

Hobbies ________Dancing, traveling? reading_____

25

2

  1. Умение читать аутентичные тексты, используя изучающий вид чтения;

- умение корректно произносить слова и звуки;

- соблюдение правильной интонацию в предложении, в зависимости от типа;

- понимание значения слов и выражений

25

3

  1. E

  2. F

  3. G

  4. B

  5. D

  6. C

  7. a

10






4

  1. oil field

  2. derrick

  3. pupmjack

  4. drill pipe

  5. drill bit

  6. well hole

  7. drill string

  8. drill collar

15

5

 Ну, мы искать для меня другой .

 ОК.

 И мы работаем в экипажи или команды. В моей команде у нас трое геодезистов и пять сейсмических операторов.

 Право.

 И двух стрелков.

 Стрелков?

 Это верно. Стрелков.

 Что они делают?

 Они обрабатывают взрывчатых веществ.

 Ох, ладно. Я понимаю.

 Во-первых, мы осматриваем землю. Мы ищем лучшие места, чтобы пойти.

 Я вижу.

 Затем мы очищаем землю. Мы удаляем деревья и кусты, например.

 ОК.

 Затем мы делаем наши тесты. Мы работаем тампер грузовиков. Тяжелые плиты отправить ударных волн в породу. Мы используем ресиверы для записи данных, и мы используем компьютеры для анализа данных.

 Что насчет стрелков?

 Стрелков? Ну, иногда мы не используем тампер грузовиков. Иногда мы используем взрывчатые вещества. Стрелков д р я Л Л отверстия в земле и подготовить место. Затем они детонировать взрывчатку. Взрывчатку отправить ударной волны через породу. Мы используем ресиверы для записи данных от ударной волны. Затем мы используем компьютеры для анализа данных.

 Вам нравится ваша работа?

 Да, я делаю.

25

6

4. Моя задача-координировать и руководить работой группы инженеров и техников. Вместе мы осмотра и технического обслуживания нефтеперерабатывающего оборудования и трубопроводных систем. Иногда мы ремонт оборудования.

5. Я тренирую всех сотрудников во всех вопросах, касающихся пожарной безопасности. Это включает в себя защитный обучения, а также аварийных процедур.

  1. C

  2. E

  3. A

  4. D

  5. b

10






10

7

  1. T

  2. F

  3. F

  4. F

  5. F

  6. F

  7. T

  8. F

  9. F

  10. F

  11. T

  12. T

  13. T

  14. T

  15. f

15


Экзаменационное (зачетное) задание

Вариант 3

Оценка ОР № 1 - ведет диалог (диалог – расспрос, диалог – обмен мнениями) в бытовой, социокультурной и учебно – трудовой сфере, используя аргументацию, эмоционально – оценочные средства;

Оценка ОР № 14 - выделяет из содержащего избыточную информацию источника информацию, необходимую для решения задачи

Задание 1.

Напишите резюме по образцу:

Personal data

Egor Gavrilov
Gercena str. 28-29, Town of Oktyabrskiy, 
Respublika Bashkortostan, Russian Federation
+7 906 38198754632
[email protected]

Date of Birth: 25.08.1972
Marital Status: married

Objective

To obtain a position service engineer that will allow me to use my knowledge and take advantage of my desire to work in Sulzer.

Education
Ufa State Oil Technical University Oktyabrskiy Branch (OF UGNTU) 08.2002 – 06.2007 
Specialty: Engineer-mechanic

Work experience 
10.2011 – till now
OAO "Rosneft"
1 Position: Head of Service of Manufacturing Custom Equipment.
Activities and responsibilities: Manage the production of service of manufacturing custom equipment. Control and technical maintenance of production metal parts 
03.2010 - 10.2011 – OAO "Rosneft"
2 Position - Engineer-constructor
Activities and responsibilities: Schematic drawing metal parts for different equipment, technology of metal processing for the manufacture of metal parts.
Employment history 
06.2007 - 03.2010 
Gazprom: 
Position: Engineer-constructor 
Activities and responsibilities: constructor documentation of Installation Electric Submersible Pumps - Electric Submersible Pumps (18-400 cubic meters per day), electric asynchronous motors, protector.

Skills
MS Word, Excel Typing, Compas 3d. 
Russian: native
Ebglish: Fluent reading, writing and speaking ability

Interests

Football, Volleyball, Basketball, Reading, Internet.


Оценка ОР № 3 - создает словесный социокультурный портрет своей страны и страны/стран изучаемого языка на основе разнообразной страноведческой и культуроведческой информации;

Оценка ОР № 6 - читает аутентичные тексты, используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи;

Оценка ОР № 12 - демонстрирует лингвострановедческую, страноведческую и социокультурную информацию, расширенную за счет новой тематики и проблематики речевого общения;

Задание 2.

Переведите текст (письменно) и прочитайте (вслух):

Employment

Getting a job is a very hard period in the life of most people. Companies choose an employee from hundreds of candidates according to special rules, that's why there're special 'typical' factors, influencing on employer's choice. Among such factors are: age, sex, experience, family background and marital status, personality and references. If you're to go to an interview tomorrow, sleep well before it and don't forget your CV at home - is the basic rule. Moreover, there're some recommendations, which can help you, for example, to read annual report, or company newspaper of the company to show your understanding of the corporate strategy on the interview. What's more, you should choose corresponding dress code for the interview. Even such advices are to help you make a good impression; some companies don't want to hire a man, who follows every advice. To illustrate this, I can quote Artemiy Lebedev, the most famous Russian web-designer: "If you enclose a standard stupid resume, written by the rules of American bureaucracy, we would delete it immediately after receiving. If your CV is composed according to all rules, we wouldn't choose you, as we might think, that your profession is to acquire a job". After getting a job, you may have some unexpected troubles with boss, too: e.g. if you dye your hair or wear something not appropriate. The best solution of such situation is to ask a trade union for advice, which can always help you in your fight with an employer. Of course, if you affect company discipline not coming in time or working badly, your dismissal wouldn't be unfair. To conclude, I can say that it is sometimes hard not only to get a job, but also to work in the staff, and if you don't want to be laid off, you should follow company rules, it is a must.


Оценка ОР № 5 - понимает основное содержание аутентичных аудио – или видеотекстов познавательного характера; извлекает из них необходимую информацию;

Оценка ОР № 10 - демонстрирует языковой материал: идиоматические выражения, оценочную лексику, единицы речевого этикета;

Задание 3.

Ответьте на вопросы после текста:

Equipment

As well as the lathe, a well-equipped turner’s workspace will have a handsaw, chainsaw, cut-off saw, table saw, grinder, sharpening jigs, power drill, air compressor, belt sander, disc sander, drill press, waste bin and possibly a vacuum line for chucking. You might want some specialist kit such as carving tools. All must be in a convenient position for use. Outside, you may even want a kiln for drying timber.

Some tools, even new ones, may need an overhaul before they work properly. Once upon a time, a manufacturer would make it his business to see that tools were ready for use when sold. Now even some well-known suppliers leave it to the customer to finish the work. Sometimes people struggle with newly-purchased equipment, blaming themselves for its poor performance. If necessary, you might want to get help from someone with experience of woodworking machinery. Cheap grinders and handsaws for example may need extensive adjustment and even modification before they can be used.

A radio is a help if you spend much time on routine turning.

You will need a worktable and the usual hand tools. There should be a sharpening area. If you want to hone the tools, ideally there should be a dedicated small bench or table at a comfortable height, with the grinder higher. Some people use a mobile stand, which can be convenient as long as it’s stable.

The turning tools themselves need to be kept to hand. You will find that they accumulate, but you will probably not use all the ones you buy. Although turning does not actually need a lot of turning tools, people can’t resist buying or making them anyway.

  1. Read the text and write down the direction of storage turner’s equipment:

The Storage. Don’t keep anything in the workspace that is not used for woodturning. Bicycles and lawnmowers will get in the way and make it harder to clean up the shavings. Contrary to popular belief, you can have too many tools and too much wood – if they aren’t used, they can hinder your work. Try not to keep stuff that ‘might come in handy’. The space is more valuable, and you will have that every day.

Well organized storage is a great help. Everything you need should have its place, and be retrievable. Small items should mainly be kept in drawers, because open shelves are traps for dust and chips, and shallow drawers are easier to access than cupboards. If you have a table saw, it’s easy to make simple chests of drawers to fit odd spaces in the workshop. Recommend you number the drawers and keep an up to date alphabetical list of each item in them. Better than spending half a day hunting for something.

Don’t keep things on the floor, at least near the lathe. There is a lot of sweeping to do around the lathe and a clear floor makes it much easier.

  1. Complete the statement, use these words:

Handsaws, overhaul, experience, equipment, routine, business.

  1. If you spend much time on ….. turning, a radio is a help

  2. Some tools may need an …. before they work properly.

  3. People struggle with newly-purchased ……...

  4. Cheap grinders and …. may need extensive adjustment.

  5. A manufacturer would make it his …. to see that tools were ready for use when sold.

  6. You might want to get help from someone with …. of woodworking machinery.

  1. Answer the questions:

  • What will you need for hone the tools?

  • What tools do you need to be kept to hand? Turning



Оценка ОР № 9 - демонстрирует значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа и соответствующими ситуациями общения;

Оценка ОР № 11 - демонстрирует новые значения глагольных форм (видо – временных, неличных), средства и способы выражения модальности, условия, предположения, причины, следствия, побуждения к действию;

Задание 4.

Read the text and do the following exercises:

Metal-cutting Machines Lather

A lathe is known to be essentially a machine tool for producing and finishing surfaces of work pieces. The machine is designed to hold and revolve work around an axis of rotation so that it may be subjected to the action of a cutting tool moving in a horizontal plane through the axis of the work. When the cutting tool moves in a longitudinal direction or parallel to the axis, the operation is known as "turning"; when it moves in a transverse direction, it is known as "facing". In addition to turning and boring, which the machine is primarily designed for, many other operations, such as drilling, threading, tapping, and, by employing special adapters grinding and milling, may be performed on a lathe.

Lathes used in shop practice are known to be of different designs and sizes. These lathes fall into various types, either according to their characteristic constructional features, or according to the work for which they are designed. The size of a lathe is determined by the diameter and length of work that may be swung between centers.

Lathes of comparatively small size, which may be mounted on a bench, are termed bench lathes, and are intended for small work of considerable accuracy; lathes provided with tools held in a resolvable turret are called "turret lathes": lathes in which work pieces to be treated are held in a chuck are known as "chucking lathes"; lathes in which most of operations are performed automatically are named "automatic lathes".

1. Find the word combinations in the text:

  1. преобразовывать и обрабатывать поверхности заготовок,

  2. действие режущего инструмента,

  3. в продольном направлении или параллельно оси,

  4. "обработка"; "соединение",

  5. бурение, нарезка резьбы, выявление, специальные измельчения,

  6. токарный станок.

2. Answer the questions:

  1. Can lathes be of different designs and sizes?

  2. How many types of lathes do you know?

  3. What is turret lathe?

  4. What is chucking lathe?

  5. What is automatic lathe?


Оценка ОР № 2 - рассказывает, рассуждает в связи с изученной тематикой прочитанных/прослушанных текстов; описывает события, излагает факты, делает сообщения;

Задание 5.

Переведите слова на английский:

  1. Woodturning -

  2. Lawnmower -

  3. Shaving -

  4. Shallow drawer -

  5. apron –

  6. Lather –

  7. Gloves -

  1. Concrete –

  2. To reduce –

  3. Plywood –

  4. Timber frame –

  5. Board –

  6. Goggles -

  7. Helmet –

  8. Mask -


Инструмент оценки

Вариант 3

№ зад.

Ключ, эталон, критерии оценивания, модельный ответ

Баллы

1

Personal data

Egor Gavrilov
Gercena str. 28-29, Town of Oktyabrskiy, 
Respublika Bashkortostan, Russian Federation
+7 906 38198754632
[email protected]

Date of Birth: 25.08.1972
Marital Status: married

Objective

To obtain a position service engineer that will allow me to use my knowledge and take advantage of my desire to work in Sulzer.

Education
Ufa State Oil Technical University Oktyabrskiy Branch (OF UGNTU) 08.2002 – 06.2007 
Specialty: Engineer-mechanic

Work experience 
10.2011 – till now
OAO "Rosneft"
1 Position: Head of Service of Manufacturing Custom Equipment.
Activities and responsibilities: Manage the production of service of manufacturing custom equipment. Control and technical maintenance of production metal parts 
03.2010 - 10.2011 – OAO "Rosneft"
2 Position - Engineer-constructor
Activities and responsibilities: Schematic drawing metal parts for different equipment, technology of metal processing for the manufacture of metal parts.
Employment history 
06.2007 - 03.2010 
Gazprom: 
Position: Engineer-constructor 
Activities and responsibilities: constructor documentation of Installation Electric Submersible Pumps - Electric Submersible Pumps (18-400 cubic meters per day), electric asynchronous motors, protector.

Skills
MS Word, Excel Typing, Compas 3d. 
Russian: native
Ebglish: Fluent reading, writing and speaking ability

Interests

Football, Volleyball, Basketball, Reading, Internet.

25

2

Занятость
Получение работы - это очень тяжелый период в жизни большинства людей. Компаний выбрать сотрудника из сотни кандидатов по особым правилам, поэтому есть специальные "классические" факторы, влияющие на работодателя выбор. К числу таких факторов относятся: возраст, пол, опыт, социальное происхождение и семейное положение, личность и ссылки. Если вы собираетесь идти на собеседование завтра, спать ну и не забывайте, ваше резюме на дому - это основное правило.

Кроме того, есть ряд рекомендаций, которые могут помочь вам, например, читать годовой отчет, или компании, газета компании, чтобы показать Ваше понимание корпоративной стратегии на интервью. Более того, вы должны выбрать соответствующий дресс-код для собеседования. Даже такие советы, чтобы помочь вам произвести хорошее впечатление; некоторые компании не хотят нанимать человека, который следует за каждым советом. Чтобы проиллюстрировать это, я могу процитировать Артемия Лебедева, самый известный российский веб-дизайнер: "если вы заключите стандартный глупый резюме, написанное по правилам американской бюрократии, мы бы удалить его сразу после получения. Если ваше резюме составлено по всем правилам, мы бы не выбрать вас, как мы могли бы думать, что ваша профессия-получить работу".

Получив работу, вы можете иметь некоторые неожиданные неприятности с боссом, тоже: например, если вы красить волосы или носить что-то не подходит. Лучшее решение в такой ситуации-это спросить профсоюза за советы, которые всегда могут помочь вам в вашей борьбе с работодателем. Конечно, если вы повлиять на компанию дисциплину, не приходя в Время, или работают плохо, ваше увольнение не было бы несправедливым. В заключение могу сказать, что иногда трудно не только получить работу, но и работать в коллективе, и если Вы не хотите быть уволены, вы должны следовать правилам компании, он должен.

35

3

1. Don’t keep anything in the workspace that is not used for woodturning

2. Try not to keep stuff that ‘might come in handy’.

3. Everything you need should have its place, and be retrievable.

4. Don’t keep things on the floor

2.

  1. If you spend much time on … routine.. turning, a radio is a help

  2. Some tools may need an … overhaul. before they work properly.

  3. People struggle with newly-purchased …… equipment...

  4. Cheap grinders and … Handsaws. may need extensive adjustment.

  5. A manufacturer would make it his business . to see that tools were ready for use when sold.

  6. You might want to get help from someone with … experience. of woodworking machinery.


Answer the question:

- ideally there should be a dedicated small bench or table at a comfortable height,

- Turning

10





10







5

4

1. Producing and finishing surfaces of work pieces; the cutting tool moves; longitudinal direction or parallel to the axis; facing turning; drilling, threading, tapping, and grinding and milling; lathe.


2. Yes, they can.

There are 3 types

Lathes provided with tools held in a resolvable turret are called "turret lathes

Lathes in which work pieces to be treated are held in a chuck are known as "chucking lathes";

Lathes in which most of operations are performed automatically are named "automatic lathes".


20

5

  1. Woodturning - Токарные изделия

  2. Lawnmower - Газонокосилка

  3. Shaving - Очистка

  4. Shallow drawer - Неглубокий ящик

  5. apron – фартук

  6. Lather – токарный станок

  7. Gloves - перчатки

  1. Concrete – бетон

  2. To reduce – уменьшать, сокращать;

  3. Plywood – фанера

  4. Timber frame – брусчатый каркас

  5. Board – доска

  6. Goggles – защитные очки

  7. Helmet – каска, шлем

  8. Mask - маска



15


Версия: 1.0

Без подписи документ действителен 8 часов после распечатки. Дата и время распечатки: 22.07.2020, 9:03 PM

Стр. 0 из 26



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!