СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Жаминат Керимова . «Тул къыз

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Жаминат Керимова . «Тул къыз»



Отзыв об открытом уроке родного языка, которое прошло муниципальном этапе в 9классе

Урок провела учитель родного языка и литературы Атаева З.М.

на тему «Керимова «Тул къыз».».



Структура урока соответствует требованиям к построению современного урока. На уроке продуманно использованы современные педагогические технологии: здоровьесберегающие, информационно-коммуникативные, уровневая дифференциация, проблемное обучение.

На уроке параллельно с изучением нового материала проводился опрос и повторение ранее изученного. Диалог учителя с учащимися показал, что учащиеся знают пройденный материал хорошо, они также умеют обобщать, делать выводы, применять полученные знания на практике. Учитель грамотно использует разные методы работы (устный опрос, комментированная работа учащихся у доски, конструирование предложений, нахождение собственных ошибок и исправление их, самостоятельная работа учащихся).

В конце урока учитель провел самостоятельную работу с использованием дифференцированного подхода, что позволило более слабым ученикам повысить интерес к предмету.

Ребята на уроке работают активно, с интересом, стараются на вопросы давать полные ответы, приводить примеры, доказывающие правильность рассуждений.

Урок получился плодотворным, с хорошей рабочей обстановкой, доброжелательной атмосферой и своей цели он достиг.











Учитель русского языка

МКОУ «Чонтаульская СОШ№2» Акаева З.З.







Отзыв об открытом уроке родного языка, которое прошло муниципальном этапе в 9классе

Урок провела учитель родного языка и литературы Атаева З.М.

на тему «Керимова «Тул къыз».».



По своему типу урок закрепления и совершенствования навыков.

Структура и содержание урока соответствовала всем принципам развивающего обучения. Учащиеся принимали активное участие на протяжении всего урока. На уроке была использована групповая работа, которая позволила включить всех учащихся в работу, а также работа в парах при взаимопроверке, выполнение практических заданий у доски, самостоятельная работа на местах. Органично в уроке была использована мультимедийная презентация, которая помогла учащимся использовать информационно - коммуникационные технологии в качестве средства наглядности и в качестве дидактического пособия.

Применяемые методы (наглядные, словесные и практические) и применяемые информационно-коммуникационные технологии, позволили учителю сохранить познавательную активность учащихся в течение всего урока, а следовательно, достичь цели и выполнить поставленные задачи.

Урок можно назвать позитивным и эмоционально ярким. Подведение итогов организовано в виде тестовой работы, которая помогла понять уровень освоения изученного материала. Тесты были составлены по вариантам с учетом сильных, средних и слабых учеников.















Учитель английского языка

МКОУ «Чонтаульская СОШ№2 Койчуева З.А.



Къумукъ адабият. 9 клас.


Дарсны темасы: Жаминат Керимова . «Тул къыз».


Дарсны мурады: 1. Поэманы охумакъ, ону аслу маънасын ачмакъ этмек.

2.Яшланы патриот гьислерин уятмакъ, дав гел-

тирген къыйынлыкъланы эсгере туруп, яшланы

«Давлар болмасын!»-деген ойгъа гелтирмек.

3. Яшланы адабият асарны чеберлик янына

агьамият берме уьйретмек.

Яшланы адабиятгъа бакъгъан сюювюн артдырмакъ.

Къурал: Китап , суратлар.


Дарсны барышы.

Эпиграф:

Юрек булан алгъанман

Алгъан - алгъан абатым,

Йыр булан юрегимден

Чыкъгъан эки къанатым.

Макътав болсун халкъыма

Йырларымдан тоймайгъан,

Къанаты сынгъан къушдай

Болма мени къоймайгъан.

/Ж.Керимова/

I. Къурум мюгьлет.

Муаллимни сёзю:

Жаминатны яшаву къыйын болгъанны гьакъында гетген дарсда сёйледик. Оьзюню къыйынлы гьалына да къарамайлы, ана тилин кёп сюеген таргъулу къыз оьзюню Ватанына бакъгъан сюювюн йырларындан таба халкъына етишдирген. Къыйын къысмат огъар гьислерин айтма, адамлагъа йыры булан ювукъ болма четим этип болмагъан. Бу дарсгъа эпиграф этилип алынгъан сёзлер - Жаминатны оьзюню сёзлери. Оьзюню эки де аягъы юрюмейли, юрек булан абат алагъанын, йырлары къанатлары болуп бийик кёкге багъып талпынгъанын айта, оьзюню шо талпынывуна гюч береген азиз къумукъ халкъын шаир абурлай ва сыйлай. Жаминатны тилини байлыгъына мюкюр болгъан Камал Абуков Жаминатгъа: «Къумукъ поэзияны жавгьары» деген


II, Сынавун мекенлещдирив: Жаминат Керимова «Тул къыз»

биринчи бёлюк .

1. Яшланы Жаминат Керимованы яшаву ва яратывчулугъу гьакъда хабарлаву. Яшлар язгъан конспектлерине гёре, рефератларына, докладларына гёре Жаминатны яшаву гьакъда хабарлай.

1970-«Яшланы сеси»,

1973- «Чыракъ»,

1978- «Насибим мени»,

4. Поэманы яшлагъа гёнгюнден айтдырыв.

5. Соравлагъа жавап берив:

-Тул къыз деген калиманы нечик англайсыз?

- Таргъулу къызны келпетин ачмакъ учун шаир не йимик чебер сёзлер къоллай?

(Боран ургъан гюлдей сёнген яшлыкълар,

Ол къыз учун битмей къалгъан къайгъы-зар, гюл ачгъан баш сюювю сёнмеген къыз. Ону гёзлери зарлы, бети бюрюшме, сюювю гючлю, гюнесувдай таза зарлы сюювю, къара чачы къардай болуп агъаргъан, къуруп къалгъан гюл терекге ошагъан)

-Автор бу къызны яшавуна нечик талчыгъа?

- Бу юртну уланлары нечик дав этген?

III. Янгылыкъ ачыв : «Тул къыз». 2-6 бёлюклер.

1. Гиришив сёз. Блокадада, къамавда болгъан Ленинградны эсгеремен. (суратлар гёрсетемен)

2. Сёзлюк иш:

Тарих - история.

Инсаплы - эдепли, намуслу, къылыкълы.

Яв - дав.

Хат – кагъыз.

Гюнесув – ртуть.

3. Муаллимни поэманы эсгерилген бёлюклерин таъсирли кюйде охуву.

4. Яшлагъа поэмадан къызны ва ананы сёйлевюн бетлеге гёре охутдурув(сагьналашдырыв).

5. Поэманы охулгъан бёлюклеринден тенглешдиривлени, метафораланы, эпитетлени табыв.

Боран ургъан гюлдей сёнген яшлыкълар- тенглешдирив

Чайканы акъ къанатыдай-тенглешдирив.

Гюнесувдай таза – тенглешдирив.

Гем-гёк кёкню оьбюп мени гёзлерим – метафора.

Къанлы дав – эпитет.

Тул къыз десем, тунугъуп бир нечелер-анафора.

Гём-гёк кёкню оьбюп мени гёзлерим –анафора.

Гёрген сайын ону зарлы гёзлерин-анафора


IVБашлапгъы бажарывлукъларын болдурув:

- Дав битгенде давдан къайтгъан уланлагъа тул къыз нечик къарай болгъан?

-Тойлар болагъанда огъар тынч болгъанмы экен?

- «Гёзле мени» деп Европаны не ерлеринден огъар кагъызлар гелген?

-Къыз къоччакъ сюйгенин нечик гёзлеген?

- Дагъы булай къайгъыда бирдагъы адам бар. О кимдир, негер о дагъы да бек къайгъыра?

- Не саялы шаир тул къызгъа дюньяны лап да сыйлы ташларындан эсделик салар эдим дей?

-Шу къызны келпетин ачып ким хабарлар? (Бир нече яшны хабарлаву).

Олар тул къызны гючлю намусуну, къайратлы ягьыны, сюйгенине аминлигини, огъар инанагъанлыгъыны гьакъында айта.Автор огъар дюньядагъы инг де сыйлы ташлардан эсделик салыр эдим дегени де шо саялы.

VРефлексия.

1. Мен бу поэманы не ерлерин ушатдым?

2. Неге?

3. Шулай асарлар бизде не йимик къылыкъланы тарбиялай?

Дарсны гьасиллерин чыгъарыв. Яшлар бир- бирин къыйматлай.


VI. Уьйге иш: «Тул къыз» деген поэмадагъы тул къызны гьакъында сочинение язмакъ.

О къыз йимик Кёстекде де сюйгенин гёзлеп къыз кюйде къалгъан къыз бар, шону гьакъыда да сочинениеде эсгермек.




































МКОУ «Чонтаульская СОШ№2»





Урок

по родной (кумыкской) литературе в 9 классе





на тему:

Подготовила и провела

учитель родного языка и

литературы АтаеваЗ.М.





2017-2018 уч.год


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!