СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по крымскотатарскому языку "Фииллернинъ менфий ве мусбет шекиллери"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по крымскотатарскому языку "Фииллернинъ менфий ве мусбет шекиллери"»

Тарих : 05.03. 2024 й.

Дерс №25

Сыныф : 3-В

Фен : къырымтатар тили

Оджа : Дервиш Айше Джаферовна

Дерснинъ мевзусы: Фииллернинъ мусбет ве менфий шекиллери.

Дерс чешити : янъы бильги менимсев

Дерс макъсады : Талебелер иш- арекетни бильдирген сезлерни менфий ве мусбет шекиллеринде къулланаджакълар .

Планлаштырув нетиджелер:

Шахсий нетиджелер (Личностные):

- Башлангъыч сыныф балаларына ферасетнинъ ахлякъий эстетиканынъ инкишаф этильмесине, тиль огренювде фикир юрьсетильмесине, тиль медениетине, баланынъ иджаткярлыгъына тиль васталарынен ярдым этмек.

- Балаларда нутукъ сезгирлигини уянтмакъ, сёзнинъ догъру ишлетильмесини шекиллендирмек.

- Окъувгъа меракъ, ана тильге севги ашламакъ, билим чокърагъына якъынлаштырмакъ.

- Тувгъан тильни огренювде балаларда мустакъиль иджаткярлыкъ ишине ихтиядж догъурмакъ.

- Муэллифлик язув нуткъуна иджаткярлыкъны, уйдурманы шекиллендире.

Регулятив УУД (Регулятивные):

- талебенинъ оджа ярдымынен дерстеки арекетлернинъ макъсадыны тайинлемек;

- оджа ве талебенинъ бирликте чалышувы, бири – биринен тиль тапувы, ишкирлик, достлукъ, береберлик муитини асыл этмек;

- джанлы субетлешув, акъыл – идракънынъ котеринки (эмоциональ) рухта олмасына ярдым этюв;

- фаальнутукъ муитини темин этип, амелияткъа кечирмек;

- сыныфта нутукъ медениетини юксек севиеге котермек ичюн ярыш муитини яратмакъ.

Мерифет УУД (познавательные):

- дерсликтеки малюматны (китап джылты, мундеридже, шартлы бельгилер ве иляхре), лугъатны къуллана бильмек;

- метинлерден, ресимлерден суаллерге джевап тапмакъ;

- оджа ве талебенинъ бирликте беджерген ишлерининъ нетиджелерини чыкъара бильмек;

- малюматны бир шекильден дигер шекильге авуштырмакъ: уфакъ колемли метинлернинъ тафсилятлы икяе этмек;

Коммуникатив УУД (Комуникативные):

- озь фикирлерини агъзавий я да язма шекильде ифаде этмек (джумле я да уфакъ метин оларакъ);

- динълемеге ве башкъаларнынъ айткъанларыны анъламакъ; динълев усулларыны къуллана бильмек: мевзу ве серлева, анахтар сёзлери;

- метинни ифадели окъумакъ ве икяе этмек;

- чифт я да группа оларакъ бирликте вазифелерни япмакъ; чешит тюрлю роллерни (лидер, беджерювджи) беджермек;

- оджа ве сыныфдашларынен эйи мунасебетте булунмакъ:

- озюнинъ ве башкъаларынынъ япкъан ишлерине къыймет кесмек, нетиджелер чыкъармакъ ве оларгъа риает этмек.

Донатма: дерслик, дефтер, телевизор, презентация, -ма, -ме ялгъамалары

Дерс кетишаты

  1. Тешкилий къысым. Селямлашув.

Эв вазифесини тешкерюв: Кельди, яза, ойнады, бегенди, раатлана, йырлай, агълайджакъ, бараджакъ, келе, отурмады сезлерни учь заман группаларгъа больмек.(карточканен иш)

  1. Янъы мевзуны анълатув.

А) Лугъат :

Медениет-культура

Мусбет – положительный (-ая,-ое)

Менфий – отритательный (-ая, -ое)

Мектюп- письмо

Б) - Дефтерлерни ачып, бугуньки санны язамыз.

-Янъы сатырдан Мм арифини язып чыкъынъыз.

-Келинъиз, «мектюп» сёзюни талиль этейик.

Мектюп – 2 эджа, 6 ариф, 6 сес.

- Бу сезнен джумлелер тизинъиз.

Достум манъа мектюп язды.

Достум манъа мектюп язмады.

-Бу эки джумле ненен фаркълана? (бир талебе тахта огюнде анълата, - ма ялгъаманы къайд эте)

-Демек, бугуньки мевзу : « Фииллернинъ менфий ве мусбет шекиллери»

  1. Мевзу устюнде ишлев.

-160 саифеде къайделерни окунъыз

Мусбет шекиль ишнинъ олгъаныны , олаяткъаныны ве оладжагъыны бильдире.

Менфий шекиль ишнинъ олмагъаныны, олмаяткъаныны ве олмайджагъыны бильдире. Менфий шекильде фииллерге _ма, -ме ялгъамалары къошула.

314 -иш. Фииллернинъ менфий шекилини язынъыз.

Тикти-

Меракъланды-

Беджерди-

Битирди-

Сачты-

Агълады-

Севинди-



Суварды-

Тийди-

Къалды-

Бегенди-

Темизледи-

Ишледи-

Чыгъырды-







  1. Раатлыкъ дакъикъасы.

-Эпинъиз еринъизден турынъыз. Мен сизге фииллерни окъуйджам. Эгер мусбет шеклинде олса бир кере алгъышлайсынъыз, менфий шеклинде исе – патырдайсынъыз.

Ачылды, япмады, кельмейджек, раатлана, сусты, язмады, юкъламады, эзберледи, огърашмайджакъ, келе, кульмей, йырлады, шатырдады, шытырдамады, опьти.

Машалла! Ерлеринъизге отурынъыз

  1. Пекитюв

161 саифеде 316 иш (мустакъиль шеклинде беджерелер)

Джумлелерни кочюрип язынъыз, фииллерни менфий шеклине койып, ялгъамаларыны бельгиленъиз.

6. Дерснинъ нетиджесини чыкъарув. Баалав.

- Бугуньки дерсте насыл мевзуны огрендик?

- Предметнинъ япылгъаныны я да япыладжагъыны фиильнинъ насыл шекли бильдире?

- Предметнинъ япылмагъаныны я да япылмайджагъыны исе фиильнинъ насыл шекли бильдире?

- Фииллернинъ мусбет шеклини япыджы ялгъамалар бармы?

- Фииллернинъ менфий шекли насыл япыла?

7. Эвге вазифе.

162 саифе 318- иш




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!