СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Технологическая карта урока по удмуртскому языку во 2ом классе, тема:«Кыче кылъёсты синонимъёс но антонимъёс шуо?»

Нажмите, чтобы узнать подробности

2-ти классын удмурт кыл урок ортчытонъя конспкект. Тема: «Кыче кылъёсты синонимъёс но антонимъёс шуо?»

Просмотр содержимого документа
«Технологическая карта урока по удмуртскому языку во 2ом классе, тема:«Кыче кылъёсты синонимъёс но антонимъёс шуо?»»

2-ти классын удмурт кыл урок ортчытонъя 3 «А» группаысь студенткалэн 3-ти билет

Муратова Елизавета Витальевналэн конспектэз

Тема: «Кыче кылъёсты синонимъёс но антонимъёс шуо?»

Уроклэн типез: выль темаез дышетон.

Муг: тодматоно синонимен но атонимен, дышетоно предложениысь но текстысь синонимез но антонимез шедьтыны.

Ужтирлык: Ю.Т.Байтерякова «Удмурт кыл» учебник (2 класс,1-ти люкет), наглядность (уроклэн темаез, темая наглядностъёс), дунъян карточкаос.


Планируемой результатъёс:

Вид планируемых учебных действий

Учебные действия

Предметные действия

тодматскозы синонимен но антонимен; дышетскозы предложениысь синонимъёсты но антонимъёсты шедьтыны, синонимъёсты но антонимъёсты висъяны.

Метапредметные

Познавательные УУД

сётэм ужъёсты сэрттыны-пертчыны, урокын рассуждать карыны, малпанэз ас кылыныд вераны, устной но письменной кабен иворъёс басьтыны.

Регулятивные УУД

нылпиос дышетись юрттэмъя ужзэс радъяло, ас ужзылы дунъет сетыны дышетско.

Коммуникативные УУД

дышетисен кусып тупато; куспазы кенешыса ужало; малпанъёссэс шонер но чебер вераны дышетско.


Личностные

Вордскем кылыныз тунсыкъяськыны, капчи мылкыдын дышетскыны, ас визьмыныд тодон-валан люканы, мукет адямиослэсь верамзэс, мылкыдзэс лыдэ басьтыса, валче ужаны дышетско.







Уроклэн ёзъёсыз (этапъёсыз)

Этаплэн ужпумъесыз (задачаосыз)

Дышетон амалъёс (методъёс)

Ужан кабъёс


Дышетисьлэн ужпорыз (Деятельность учителя)

Дышетскисьлэн ужпорыз (Деятельность учащихся)

Кыче универсальной учебной действиос азинско

I.Ужпумо югдур кылдытон но мугъёс пуктон люкет

А)Организационной(ужаны мылкыд сетон)

Б)Чылкыт гожъяськон

1.Пиналъесыз уроклы организовать карон;

2.Выль тодон – валан басьтыны мылкыдзэс жутон;

3.Каллиграфически чебер гожъяськыны быгатонлыксэс азьланьтон понна;






II.Ужез радъян люкет (ориентировочный этап)

А)Проблемной ситуация кылдытон

Б)Уроклэсь темазэ поттон

В) ужпумъёс но мугъёс пуктон

1.Выль темаез дышетыны мылкыдзэс жутон;

2.Пиналъесын чош темаез поттон;

3.Пиналъесын чош ужпумъес пуктон.

Словесной(беседа)

Наглядный(наглядность на доске), Практической(доска вылысь уж)

Ф

И


Пиналъёс учке ай доска шоры, татын сетэмын кузэн кылъёс. «ныл-нылаш», «врач-эмчи», «анай-атай», «зеч бур-зеч лу» Та кылъёсты люконо 2 туркымлы. Кин ужалоз доска дорын? Мукетъёс ужало тетрадязы. Ойдолэ эскером.

малы ти 1-ти туркыме пыртиды таче кылъёсты?


Нош 2-ти туркыме малы ти пыртиды таче кылъёс?


Кызьы ти малпаськоды, кыче туннэ асьмелэн темамы?

Шонер,(доска вылэ ошиське тема) нош кыче ужпумъёс пуктом урок азямы




ныл-нылаш

врач-эмчи

анай-атай зеч бур-зеч лу



Та кылъёс огкадесь пуштроссыя

Та кылъёс пуштроссыя пумит луо

Синонимъёс но антонимъёс

Тодматскыны синонимен но антонмен, кутыны соосты ужын, правилоен тодматскон.

Познавательной:

сётэм ужъёсты сэрттыны-пертчыны, урокын рассуждать карыны, малпанэз ас кылыныд вераны.

III.Утчан- эскерон люкет ( поисково- исследовательский)

1)Выль валатонэз пример вылын чаклан:

А)предложениез яке текстэз быдэстон(упражнение до правила)

Б)беседа пыр выль валатонъёсъя ужан, схемаен сое возьматон

В)валтись валатонэз висъян

2)Выльравило бордын ужан:

А)схемаос вылэ пыкъяськыса вывод лэсьтон.

Б) учебникысь правилоез лыдзон

В) ас поттэм но учебникысь правилоез сравнить карон, анализировать карон.

Выль теоретической материалэн тоодматскон.

А)Выль валатонъёсыз висъяно;

Б) Тужгес но валтись тодметъёссэ юнматиськом


а)правило поттон

б)учебникысь правилоен тодматскон;

в)чошатны , серттыны, пертчыны, формулировкаез шонертыны дышетсконо

Словесной(беседа)

Наглядный(наглядность на доске, учебник), Практической( учебник, ужъёс)

Ф



И

























Пиналъёс учке ай доска шоры, кинэ адзиськоды?(доска вылын суред)

Шонер. Анай сярысь предложениос малпалэ. Кин лыдзоз?


Зечокъёс! Пиналъёс, нош анай кылэз кыче кылъёсын воштыны луоз на?

Шонер! Нош пердложенилэн пуштросэз воштиськоз-а?


Малы уг воштиськы?


Шонер, та кылъёс валатонзыя огкадесь(доска вылэ потэ наглядность «валатонзыя огкадь яке туж матын луись кылъёс».)

Усьтэлэ учебникез 50-ти бамын, шедьтэлэ 74 ужез. Лыдзелэ кыче кылъёс сётэмын та ужын?


Та сётэм кылъёс одиг яке портэм арбериез валэкто?

Шонер!(доска вылэ потэ «одиг арбериез валэкто»)

Кызьы ти малпаськоды, та кылъёс синонимъёс яке антонимъёс?

Шонер!(доска вылэ потэ наглядность «синонимъёс». Нош али ойдолэ, та схемаос вылэ пыкъяськыса, синонимъёс сярысь вералом: синонимъёс одиг арбериез валэктись, валатонзыя огкадь яке туж матын луись кылъёс. Нош шонер-а верамы, тодомы учебникысь 51-ти бамысь правилоез лыдзыса. Шонер-а верамы мар со сыче синонимъёс?

Учкелэ ай табере та суред шоры. (доска вылын суред). Кинэ адзиськоды та суред вылысь?

Та пияшъёс сярысь ма вераны быгатоды?


Серекъя но бордэ кылъёсты кутыса, предложениос малпалэ.

Валатонзыя та кылъёс кычеесь луо: огкадь яке пумит?

Шонер! (доска вылэ потэ наглядность «валатонзыя пумит луись кылъёс»)

Кызьы ти малпаськоды, та кылъёс кызьы нимасько? (доска вылэ потэ наглядность «антонимъёс»)

Нош али ойдолэ, та схемаос вылэ пыкъяськыса, антонимъёс сярысь вералом: валатонзыя пумит луись кылъёсты антонимъёс шуо. Нош шонер-а верамы, тодомы учебникысь 51-ти бамысь правилоез лыдзыса. Шонер-а верамы мар со сыче антонимъёс?

Нош али ойдолэ берытском кылъёс доры, кудъёссэ тиледлы люконо вал 2 туркымлы. Кызьы ти малпаськоды, 1-ти туркым со синонимъёс яке антонимъёс? Малы?

Нош 2-ти туркым?


Шонер! Усьтэлэ 52 бамез, шедьтэлэ 77 ужез. Учебник берысь синонимъёсын но антонимъёсын кыллюкамен ужаломы. Отысь сётэм кылъёслы синонимъёс но антонимъёс шедьтоно. Кык адями ужалоз доска дорын, кылемез тетрадязы. Ойдолэ эскером.





Пиналъёс ваньдылэн тазьы-а?

Малы ти дышетскиды та ужез лэсьтыса? Кельшиз-а та уж?

Туж зеч! Тиляд парта вылады вань таблица. Со таблицае 1-ти строчкае лэсьтэлэ вож круг, если тиледлы та уж кельшиз, ти быгатиды лэсьтыны ужез, горд если тиледлы эз кельшы и ти эд лэсьтэлэ та ужез.

Туж зеч!

Шедьтэлэ 78 ужез. Кин лыдзоз нырысети мадиськонэз? Кин тодиз кыче валэктонэз?

Кыче антонимъёсызз вань та мадиськонын? Гожтэлэ тетрадяды. Вань-а синонимъёсыз?

Лыдзе 2ти мадиськонэз?Кин тодиз валэктонэз?

Кыче синонимъёсыз вань та мадиськонын?гожтэлэ тетрадяды.Нош вань-а антонимъёсыз?

Малы дышетскиды та ужез лэсьтыса?



Тиляд парта вылады вань таблица. Со таблицае 2-ти строчкае лэсьтэлэ вож круг, если тиледлы та уж кельшиз, ти быгатиды лэсьтыны ужез, горд если тиледлы эз кельшы и ти эд лэсьтэлэ та ужез.

Туж зеч!

Шонер! Нош али пичияк шутэтском. Назьылтиське кызьы мылды потэ.

Али ванмы чош султом

Йырынымы бергатом,

Киосынымы шулдыр чабом,

Пыдынымы тыпыртом,

Кусъёсмес но вырытом.Пукселэ

Анай


Анай пипчи нунызэ веша. Анай яратэ пиналзэ

Мама, аныкай, нэнэ, меми, мемей


Уз. Меми пипчи нунызэ веша. Аныкай яратэ пиналзэ

Та кылъёс пуштроссыя одиг кадесь.





Чужкушман-кешыр, кочыш-писей, кияр-огреч, кисы-зёп.

Одиг.


Синонимъёс!







Шонер



Пияшъёсты

Одиг пияш бордэ, нош мукетыз серекъя

Алина туж зол серекъя. Пичи нуны бордэ.

Пумит



Антонимъёс






Шонер


Синонимъёс , малы ке шуоно, валатонзыя огкадь луо.

Антонимъёс, малы ке шуоно, валатонзыя пумит луо.





Ныл-нылаш,нылок, дыды; пи-пияш, пиёк, эке; атай-айы, атыкай, айы, буби, дядяй, папа. Пось- кезьыт, капчи-секыт, пичи-бадзым

Оо

Ми дышетским сётэм кылъёслы синонимъёс но антонимъёс шедьтылыны. Та уж милемлы кельшиз





Мунё

Кыне-усьтэ

Овол.

Нянь

Питрес-котрыес

Овол.

Шедьтилимы мадиськонысь синонимъёсты но антонимъёсты.

Предметной: тодматскозы синонимен но антонимен; дышетскозы предложениысь синонимъёсты но антонимъёсты шедьтыны, синонимъёсты но антонимъёсты висъяны.

Познавательной:

сётэм ужъёсты сэрттыны-пертчыны, урокын рассуждать карыны..

личностноесь6 капчи мылкыдын дышетскыны, ас визьмыныд тодон-валан люканы, мукет адямиослэсь верамзэс, мылкыдзэс лыдэ басьтыса, валче ужаны дышетско.Коммуникативной: дышетисен кусып тупато; куспазы кенешыса ужало; малпанъёссэс шонер но чебер вераны дышетско. Регулятивной:нылпиос дышетись юрттэмъя ужзэс радъяло, ас ужзылы дунъет сетыны дышетско.


IV.Практической люкет

1)Ужъёс быдэстон

2)Ас коже быдэстон уж

Выль дышетэм правилоез уже кутыны быгатон.

1Правилоез юнамтон понна ужъёсты быдэстон.

Эскерыны кызьы пиналъёс валаллям темаез.

Словесной(беседа)

Наглядный(наглядность на доске, учебник)

Ф



И


Ф


Пиналъёс, али ужалом вариантъёсъя. 1-ти варинат гожтэ предложение синонимъёс кутыса, нош 2-ти варинат гожтэ предложение антонимъёс кутыса.

Ойдолэ эскером.


Туж зеч! Тиляд парта вылады вань таблица. Со таблицае 3-ти строчкае лэсьтэлэ вож круг, если тиледлы та уж кельшиз, ти быгатиды лэсьтыны ужез, горд если тиледлы эз кельшы и ти эд лэсьтэлэ та ужез.

Туж зеч!

1ти вариант: мынам туннэ мылкыды туж шимес и жож вал. 2ти вариант Туннэ урамын то шуныт, то кезьыт вал.

Предметной: наречиосты вераськонын но гожъяськонын кылъёсын кутыны

V.Дунъян люкет

1)Выль темая итог лэсьтон

2)Дунъян (рефлексия

3)Дунъян (пуктэм мугъёс быдэстэмын – а?)

4)Класслэн ужамезлы итог лэсьтон

5)Дорысь уж сётон

Чош ужаммылы итог лэсьтон, пуктэм ужпумъёсты эскерон.

1.Выль темая тодон-валанзэс огъян понна.

2.Выль тодон-валанзэс юнамтон понна

3.Котькуд пинал аслыз итог лэсьтэ

Пуктэм ужпумъёсыз быдэстэмзэс чаклан.

Словесной(беседа)

Наглядной( доска вылын суред)


Ф

и

Нош урокмы йылпумъъяське ни.

Ойдолэ тодамы ваём кыче темаез ми туннэ ортчим?

Мар со синонимъёс?



Мар со антонимъёс?


Кыче мугъёс пуктим вал?


Быдэстимы-а та пуктэм мугъёсты?


Туж зеч! Пиналъёс, тиляд парта вылады вань таблица.

Кинлэн вань строчкаосаз вож кругъёсыз? Зечокъёс!

Нош кинлэн горд? Марды оз пормы? Мар кароно сыче янгышты медам ни луы шуыса.

Туж зеч!

Пиналъёс, -Мон шумпотисько, ти туннэ урокын туж умой ужады шуыса.

-Таин урокмы вуиз пумаз. Зеч луэ!


Синонимъёс но антонимъёс

Синонимъёс валатонзыя огкадь яке туж матын луись кылъёс.

Антонимъёс- валатонзыя пумит луись кылъё.

Тодматскыны синонимен но антонмен, кутыны соосты ужын, правилоен тодматскон.

Оо




Регулятивной:нылпиос дышетись юрттэмъя ужзэс радъяло, ас ужзылы дунъет сетыны дышетско.


5-ти уж. Быдэс урок чоже пиналъёс дышето выль темаез, юнмато сое. Дунъян карточкаос юртто пиналъёслы ассэ дунъяны. Мон малпасько, пиналъёслэн кыче ке бадзым шуг-секытъёссы уз кылды шуыса. Кыче ке шугъяськонъёссы кылдизы ке, мон ужам куто тросгес примерьёс, ужъёс; кыче-ке видеоматериал утчало(лэсьто) пиналъёс мед темаез валалозы шуыса

6-ти уж.

А) Та конспектам мон кути таче муг: тодматоно синонимен но атонимен, дышетоно предложениысь но текстысь синонимез но антонимез шедьтыны. Малы ке шуоно пиналъёсты тодматоно синонимен но антонимен; дышетоно соосты синонимъёсты но антонимъёсты предложениысь, текстысь шедьтылыны.

Ужпумъёс мон кути выль темаез дышетон уроклэсь структуразэ учкыса. Каждой урок ёзлэн(этапы урока) аслаз ужпумъёсыз. Ужпумъёс вылэ пыкъяськыса каньыл гожтыны конспект, урок нуыны.


Б) Мон кути таче кабъёс фронтальной но индивидуальной; амалъёс: словесной (беседа, рассказ), наглядный (наглядность доска вылын, учебник), практической (доска вылысь уж, учебникысь уж) . Фронтальной - малы ке шуоно, мон ужасько(вераськисько), темаез валэктисько вань пиналъёслы. Индивидуальной - нылпиос ужало асьсэ кожэ, нош мон соослэсь ужамзэс чакласько.

Амалъёс: словесной (беседа, рассказ) - малы ке шуоно, мон пиналъёслы выль темаез валэктисько, ужасько беседа пыр; ми пиналъёсын вераськиськом. Пиналъёслы словесной амал юрттэ выль тодон-валанъёс басьтыны. Наглядный (наглядность доска вылын, учебник) - малы ке шуоно, пиналъёслы каньылгес учкыса выль тодон-валанъёс басьтыны, соослы тунсыко луэ урокын ужаны; дышетисьлы но наглядностъё юртто выль темаез валэктыны но урок нуыны. Практической (доска вылысь уж, учебникысь уж) – малы ке шуоно, пиналъёс выль темаез тодо, дышето, юнмато практической амалэн: лэсьто ужъёс, эскеро валазы-а темаез шуыса. Дышетислы но та амал юрттэ: дышетисьлы каньылгес луэ урок нуыны, эскерын валазы-а пиналъёс темаез, эз-а.



В) Мон кути таче ужтирлыкъёс: Ю.Т.Байтерякова «Удмурт кыл» учебник (2 класс,1-ти люкет), наглядность (уроклэн темаез, темая наглядностъёс), дунъян карточкаос. Малы ке шуоно, та ужтирлыкъёс вылэ пыкъяськыса, пинал ачиз утча, басьтэ тодон-валанъёс, нош дышетись солы юрттэ. Эшшо ужтирлык урокез тунсыкогэс карэ, малы ке шуоно пиналъёслы кельше учкыны суредъёс, яркыт буёлъёс. Нош дунъян карточкаос ас ужзылы дунъет сетыны дышето, пиналъёс но дышетисьёс валало валаза пинал темаез.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!