Тема: «Адӕймаджы фӕзминаг миниуджытӕ»
(ныхасы темæ)
«Миногон» (грамматикон темæ)
(Поведение человека достойные подражания.
Прилагательное).
Хӕс: 1. Адӕймаджы хуыздӕр, фӕзминаг миниуджытыл ӕрдзурын.
Скъоладзауты дарддӕр зонгӕ кӕнын миногонимӕ
2. Ныхасы рӕзтыл куыст. Текстыл куыст
3. Хъуыдыйад аразгӕйӕ пайда кӕнын миногонтӕй.
Урочы æрмæг: компьютер (презетаци), интерактивон фæйнæг, музыкæ, равдыст « пантомими»
УРОЧЫ ЦЫД:
1. Бацӕттӕгӕнӕн рӕстӕг.
- Абон цы бон у?
- Ныртæккæ цавæр афæдзы афон у? Цавæр афонтæ ма
зонут?
- Абон цавæр бон у? (Хур кæсы, мит уары, уазал у æмæ а.д.)
2. Фонетикон разминкæ.
слайд)
ӔХСӔРТӔ ӔХСЫНЫН
ӔХСЫР ФӔНУАЗЫН,
«Ӕ» ДАМГЪӔ ДӔР ЗОНЫН
Хъыбыл хъыллист кӕны хъӕрӕй
ӕппын нӕ уарзы уый фынӕй
3. Дзаг-дзаг дзул,
Афтӕ, бирӕ дзур.
Джын-джын, дын-джыр
3. -На прошлом уроке мы говорили о какой-то части речи, без которой красивых предложений не будет, что это?
- Прилагательное. Миногон.
-Вопросы прилагательного: какой? какая? какие?
- Миногонӕн: цавӕр? Цыхуызӕн?
Повторяем прилагательное. (7-ой слайд)
4. Къордтимӕ куыст
У нас есть жюри, которая будет оценивать работу наших команд.( У каждого есть оценочный лист) И в конце урока подведет итоги.
(Члены жюри, это основная группа, нашего 3-го класса )
Каждой группе даны пословицы, (каждому ребенку по одному слову, на которой определенная цифра) учитель называет цифру, ребенок поднимает написанное там слово, громко озвучивает.
Это слово появляется на экране. (СЛЙД 8)
I-къорд.
ОРЛА УЗНАЮТ ПО КРЫЛЬЯМ, ЧЕЛОВЕКА ПО ПОСТУПКАМ.
II-аг къорд.
ХОРЗ АДӔЙМАГ ЙӔ МИТӔЙ БӔРӔГ У.
5. . БЕСЕДӔ
-Как вы понимаете эти пословицы?
-Найдите прилагательное. (ХОРЗ)
- Какие бывают поступки? (плохие, хорошие, хорз, ӕвзӕр.)
- Скажите, о чем мы будем сегодня говорить?
6. –Уӕдӕ нӕ абоны темӕ у : ( 9 слайд)
Адӕймаджы фӕзминаг миниуджытӕ. Лучшие качества человека.
7. Темæмæ бахызт (мотиваци).
- Перед тем, как приступить к тексту, я хочу, чтобы вы сами узнали, о чем текст, а узнать нам помогут наши маленькие актеры. Они покажут нам пантомиму (сюжет изучаемого текста).
После просмотра учитель спрашивает:
-Что же мы увидели, о чем наш текст?
8. Дзырдуатон куыст
Ахуыргæнæг дзуры ног дзырдтæ, сывæллæттæ сæ йæ фæстæ дзурынц, стæй сæ фыссынц сæ дзырдуæтты. Сфæлхат кæнын дзырдтæ:
Хъӕддзау- лесоруб
Фӕрӕт- топор
Мӕсты- сердитый
Гӕды лӕг- лживый, врун.
Сахъ- смелый, молодец.

(СЛАЙД 11)
9. Каждой команде составить предложения из словарных слов
I-къорд. II-аг къорд.
Сердитый Смелый
Топор Лживый
10. Текстыл куыст:
Первая группа – первый абзац.
Вторая группа – второй абзац. (Слайд 15)
УЛÆФТЫ РÆСТÆГ (релаксаци)
( слайды-12,13,14).
12. Хӕслӕвӕрдтӕ:
1.- Скажите, какие части речи использовали актеры, показывая пантомиму?
Найдите в тексте прилагательные.
( гыццыл,чысыл, рӕсугъд, хуыздӕр, сгуыхт, ӕндӕр, гӕды лӕг, сахъ лӕг.)
Команды задают вопросы друг- другу, по сюжету текста.
I-къорд.
Цы ми бакодта Чермен?
Цы сфӕнд кодта Чермен?
II-аг къорд
Куыд загъта фыд мӕстыйӕ?
Цы сдзуапп кодта Чермен йӕ фыдӕн?
Общий вопрос, кто ответит первым:
- Почему простил отец сына?
13. Фӕйнӕгыл ис нӕ тексты мидисмӕ конд нывтӕ, ссарут уыцы скъуыддзӕгтӕ уӕ чиныджы, кӕнӕ радзурут хи ныхӕстӕй?
( Слайд 16-17)

14. За несколько дней до урока, учитель повесил портрет писателя Коцоева Арсена на доску. И дал задание ученику подготовить доклад по нашему автору.
- Скажите, а кто изображен на портрете?
- Это писатель Коцоев Арсен. Который написал нам этот чудесный рассказ. Про него нам расскажет Хетӕг Касымов.
( Слайд 18-19) (Карикатурӕтӕ)
15. Къордтӕ сӕ кӕрӕдзийы куыстӕн кӕнынц комментаритӕ , ӕвӕрынц бӕрӕггӕнӕнтӕ .
(Слайд 20)
16. Жюрийы уӕнгтӕм дӕр байхъусӕм.
17. Хӕдза
мӕ куыст раттын.
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«СОШ№1 ст. Архонская»
Открытый урок по осетинскому языку
в 3 «а» классе
Темӕ: «Адӕймаджы фӕзминаг миниуджытӕ»
(ныхасы темæ)
Грамматикон темæ: «Миногон»
(Поведение человека достойные подражания.
Прилагательное).

Учитель: Тадтаева З.О.
2