СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Административная работа по английскому языку за первое полугодие 5 Spotlight

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«АдКР АЯ-5 Пояснительная записка 1»

Пояснительная записка

к административной работе по английскому языку в 5 классе

Административная работа по английскому языку соответствует государственному образовательному стандарту, составлена по типу ГИА и состоит из трех разделов, включающих в себя 40 заданий.

За каждый правильный ответ – 1 балл, всего за работу максимум – 40 баллов.

Назначения работы – оценить уровень языковой подготовки учащихся по итогам первого полугодия.

Содержание работы определяется на основе ФГОС ООО и рабочей программы по иностранному языку для 5 классов.

Продолжительность выполнения работы40-45 минут.

Раздел 1 («Аудирование») содержит 6 заданий, проверяет умение понимать в прослушанном тексте запрашиваемую информацию. При выполнении заданий по аудированию запись звучит дважды. Всего 6 баллов.

Раздел 2 («Чтение») содержит 7 заданий, проверяет умение читать текст с полным пониманием содержания прочитанного, давать корректные ответы на вопросы по тексту. Если дан полный ответ – 1 балл. Если ответ дан словом/ словосочетанием или содержит грамматические ошибки – 0,5 балла. При подсчете итоговых баллов округление в пользу ученика. Всего 7 баллов.

Раздел 3 («Грамматика и лексика») содержит 27 заданий, которые проверяют лексико-грамматические навыки учащихся. Всего 27 баллов.

Баллы, полученные за работу, переводятся в отметку по пятибалльной шкале:

выполнено верно 90%-100% - 36-40 баллов – «5»

выполнено верно 60%-89% - 24-35 балла – «4»

выполнено верно 30%-59% - 12-23 баллов – «3»

выполнено верно менее 30% - 0-11 баллов – «2»

Ответы:

Раздел

Ответы

Аудирование

1.

1 – False, 2 – True, 3 – True, 4 – False, 5 – True, 6 – True

Чтение

2.

1) His favourite room is his bedroom. (His bedroom)

2) He’s got posters and a big mirror on the walls. (Posters and a mirror)

3) The walls are white, blue and yellow. (White, blue and yellow)

4) His desk is under the window. (Under the window)

5) Yes, he’s got a cat. (Yes, he has.)

6) His cat likes to sleep under his bed. (The cat sleeps under his bed)

7) Yes, he does.

Грамматика и лексика

3.

1 – thin, 2 – fair, 3 – clever, 4 – dangerous, 5 – third,

6 – whose, 7 – feathers

4.

1 – timetable, 2 – Australia, 3 –carpet, 4 – classmate,

5 – mane, 6 – teacher

5.

1 – an, 2 – Have, 3 – on, 4 – me, 5 – likes, 6 – is planting, 7 – our

6.

1 – e, 2 – g, 3 – a, 4 – f, 5 – c, 6 – d, 7 – b


Просмотр содержимого документа
«АдКР АЯ-5 Тест 1»

Midtest.Spotlight 5.

I. Listeting.

1. Listen to two friends talking in a house and write True or False.

E.g.0.There is a fireplace in the living room. – 0.True

  1. The kitchen is big. _____

  2. David’s bedroom is next to his brother’s. ______

  3. The dog is playing in the garden. _______

  4. The dog has got black fur. _______

  5. David’s pet is very clever. _______

  6. Dan wants to listen to music. ______

II. Reading.

2. Read the text and answer the questions.

My name is Mike and I’m ten years old. My favourite room is my bedroom. I’ve got a lot of things in my room: a bed, a computer, a bookcase and a wardrobe. I’ve got posters on the walls and a big mirror next to my bed. My walls are white, blue and yellow. My desk is under the window and I do my homework on the computer. My cat likes to sleep under my bed! I really like my room.

E.g. 0.How old is Mike? – 0.He is ten years old.

1. Which is his favourite room? ________________________________________________

2. What is on the walls? ______________________________________________________

3. What colour are the walls? ______________________________________________________

4. Where is his desk? ______________________________________________________

5. Has Mike got a pet? ______________________________________________________

6. What does his pet do in his bedroom?

______________________________________________________

7. Does Mike really like his room?

______________________________________________________



III. Use of English

3. Choose the word to complete the sentence:

E.g. 0.Jill has got long/big hair. – 0. long

1. Bob is tall and short/thin.

2. My mum has got kind/fair hair.

3. Mike is a good student. He is very clever/noisy.

4. Some snakes are dangerous/beak. They can bite people.

5. May is the second/third month of spring.

6. Who/Whose mice are those?

7.These are peacocks. They’ve got unusual tasks/feathers.


4. Write the odd word out:

E.g. 0. Fourteen – eighth – sixty – hundred - 0. eighth

  1. Timetable - Science - Art- Maths

  2. Japanese - French - Australia - British

  3. Carpet - bedroom - kitchen - bathroom

  4. Mother - son - paint- dad

  5. Cobra - mane - budgie- rhino

  6. School – teacher – garage - hospital

5. Complete the sentences with the correct form of the verb or a word:

E.g. 0.This is my mum. Look at her/she. – 0. Her

  1. Ann has got … (a/ an) atlas.

  2. (Have/ Has) you got a dictionary in your bag?

  3. There are two paintings … (on/ in) the wall.

  4. Can you give … (me/ my)the guitar?

  5. The rhino … (like/ likes) to sit in the mud.

  6. Sally … (plants/ is planting) the flowers now.

  7. John and I have got the same room. It’s …(our/us) room.

Everyday English.

6.Match the questions to the answers:

E.g. 0. - h

1) What does your mum do?

a) I think my parrot has got a broken wing.

2) How much is it?

b) It’s ten to three.

3) What’s matter?

c) Yes, there is.

4) What does Laura look like?

d) No, I don’t.

5) Is there a table in your bedroom?

e) She’s a teacher.

6) Do you like pizza?

f) She is tall and thin.

7) What time is it?

g) It’s £ 3.