СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Appearance man Внешность человека

Нажмите, чтобы узнать подробности

Все люди разные, кто-то высокий, а кто-то маленький, один стройный, другой полный. У людей разный цвет волос и глаз. 

Просмотр содержимого документа
«Appearance man Внешность человека»

Appearance man Внешность человека Методист Павлова Вероника Дмитриевна Санкт-Петербург

Appearance man Внешность человека

Методист

Павлова Вероника Дмитриевна

Санкт-Петербург

Тема урока: Внешность (Appearance ) Цель занятия: составить рассказ о внешности человека Активация лексического материала по изученной теме; совершенствовать аудио - произносительные навыки с целью извлечения конкретной информации; развивать навыки чтения  с целью получения детальной информации; научить высказывать свои мысли на английском языке; составлять связный рассказ, используя изученные грамматические конструкции; определять взаимосвязь внешних данных и характера человека; способствовать развитию творческого мышления, воображения; развивать познавательную активность.

Тема урока: Внешность (Appearance )

Цель занятия: составить рассказ о внешности человека

  • Активация лексического материала по изученной теме;
  • совершенствовать аудио - произносительные навыки с целью извлечения конкретной информации;
  • развивать навыки чтения  с целью получения детальной информации;
  • научить высказывать свои мысли на английском языке;
  • составлять связный рассказ, используя изученные грамматические конструкции;
  • определять взаимосвязь внешних данных и характера человека;
  • способствовать развитию творческого мышления, воображения;
  • развивать познавательную активность.

Задачи 1)  образовательные: Формировать умение употреблять изученные лексические единицы в речи учащихся; формировать навыки англоязычного произношения 2)  развивающие: развивать навыки фонетического слуха; аудирования; совершенствование навыков диалогической и монологической речи 3)  воспитательные:   воспитывать уважение к своим сверстникам;  терпимости к индивидуальности других,  воспитывать интерес к потребности принимать участие в общении на английском языке.

Задачи

1)  образовательные:

  • Формировать умение употреблять изученные лексические единицы в речи учащихся;
  • формировать навыки англоязычного произношения

2)  развивающие:

  • развивать навыки фонетического слуха; аудирования;
  • совершенствование навыков диалогической и монологической речи

3)  воспитательные:  

  • воспитывать уважение к своим сверстникам; 
  • терпимости к индивидуальности других, 
  • воспитывать интерес к потребности принимать участие в общении на английском языке.
Today we are going to learn how to describe the appearance of different people Все люди разные, кто-то высокий, а кто-то маленький, один стройный, другой полный. У людей разный цвет волос и глаз.  We use  to be  when we talk about  – ageheight  ( рост) He is tall.  Он высокий. She is short.  Она маленькая. – personality ( личность)  You are nice.  Ты милый. He is rude.  Он грубый. We use   have when we talk about - hair style ( прическа) You have short brown hair.  У нее короткие темные волосы. We have long blond hair.  У нас длинные белые волосы. - eye color  ( цвет глаз) She has big blue eyes.  У нее большие голубые глаза. He has small green eyes.  У него маленькие зеленые глаза .

Today we are going to learn how to describe the appearance of different people

Все люди разные, кто-то высокий, а кто-то маленький, один стройный, другой полный. У людей разный цвет волос и глаз. 

We use  to be  when we talk about

ageheight  ( рост) He is tall.  Он высокий. She is short.  Она маленькая.

personality ( личность) You are nice.  Ты милый. He is rude.  Он грубый.

We use   have when we talk about

- hair style ( прическа)

You have short brown hair.  У нее короткие темные волосы.

We have long blond hair.  У нас длинные белые волосы.

- eye color  ( цвет глаз)

She has big blue eyes.  У нее большие голубые глаза.

He has small green eyes.  У него маленькие зеленые глаза .

Appearance ( Внешность)

Appearance ( Внешность)

Внешность.  Appearance Глаголы: 1.  like about  —  нравиться в  What do you  like about  her? 2.  look like  –  выглядеть  What does she look like? 3.  be like  —  представлять из себя  What is she like?  

Внешность. Appearance

Глаголы:

1.  like about  —  нравиться в What do you  like about  her?

2.  look like  –  выглядеть What does she look like?

3.  be like  —  представлять из себя What is she like?

 

Прилагательные (общее впечатление): nice  — милый pretty — хорошенькая beautiful — красивая (о женщине) handsome — красивый (о мужчине) good-looking — приятной внешности ugly — неприятной внешности, безобразный

Прилагательные (общее впечатление):

nice  — милый

pretty — хорошенькая

beautiful — красивая (о женщине)

handsome — красивый (о мужчине)

good-looking — приятной внешности

ugly — неприятной внешности, безобразный

Answer the questions: What colour are your eyes? What colour is your hair? Is your hair straight or curly? Are you tall or short? Is your nose big or small? Are your ears big or small?

Answer the questions:

  • What colour are your eyes?
  • What colour is your hair?
  • Is your hair straight or curly?
  • Are you tall or short?
  • Is your nose big or small?
  • Are your ears big or small?
Вопросы по теме Внешность Попробуйте описать свою внешность и ответьте на вопросы: What is your  height ? —  Какой у тебя рост? What is your  build  like? — Какое  у тебя телосложение? What is your  hair colour ? —  Какой у тебя цвет волос? What is your  hair  like? —  Какие  у тебя волосы? What are your  eyes  like? —  Какие  у тебя глаза? What is your  face  like? —  Какое у тебя лицо? What is your  nose  like? —  Какой  у тебя нос?

Вопросы по теме Внешность

Попробуйте описать свою внешность и ответьте на вопросы:

What is your  height ? —  Какой у тебя рост?

What is your  build  like? — Какое  у тебя телосложение?

What is your  hair colour ? —  Какой у тебя цвет волос?

What is your  hair  like? —  Какие  у тебя волосы?

What are your  eyes  like? —  Какие  у тебя глаза?

What is your  face  like? —  Какое у тебя лицо?

What is your  nose  like? —  Какой  у тебя нос?

Today we are going to speak about people. We are all different, and it’s really great, it makes our life more interesting. But what makes people different? Фонетическая зарядка. Honest polite beautiful well- built tall cute Creative pretty brown freckles friendly Lazy straight height

Today we are going to speak about people. We are all different, and it’s really great, it makes our life more interesting. But what makes people different?

Фонетическая зарядка.

Honest polite beautiful well- built tall cute

Creative pretty brown freckles friendly

Lazy straight height

We are going to speak about people’s appearance, hobbies and traits of character. During the lesson you will practice in speaking, listening and reading. At the end of the lesson you’ll make a project. But first let’s practice in phonetics and remember some words you’ll need during the lesson. What is your height? — Какой у тебя рост? What is your build like? — Какое у тебя телосложение? What is your hair color? — Какой у тебя цвет волос? What is your hair like? — Какие у тебя волосы? What are your eyes like? — Какие у тебя глаза? What is your face like? — Какое у тебя лицо? What is your nose like? — Какой у тебя нос?

We are going to speak about people’s appearance, hobbies and traits of character. During the lesson you will practice in speaking, listening and reading. At the end of the lesson you’ll make a project. But first let’s practice in phonetics and remember some words you’ll need during the lesson.

What is your height? — Какой у тебя рост?

What is your build like? — Какое у тебя телосложение?

What is your hair color? — Какой у тебя цвет волос?

What is your hair like? — Какие у тебя волосы?

What are your eyes like? — Какие у тебя глаза?

What is your face like? — Какое у тебя лицо?

What is your nose like? — Какой у тебя нос?

Who of you has got long hair? Who of you has got shoulder-length hair? Who of you has got dark hair? Who of you has got fair hair? Who of you has got blue (brown, green, gray) eyes? Who of you has got wavy (curly) hair? Who of you is tall?

Who of you has got long hair?

Who of you has got shoulder-length hair?

Who of you has got dark hair?

Who of you has got fair hair?

Who of you has got blue (brown, green, gray) eyes?

Who of you has got wavy (curly) hair?

Who of you is tall?

What does he/she look like? Look at this girl. Is she pretty? Is she tall or short? Is her hair long or short? Is she beautiful? Is she slim? Is she of medium height or short? What can you say about her hair? What are her eyes like? almond-shaped – миндалевидные keen – проницательные lively – живые beady – глаза-бусинки blue – голубые narrow – узкие brown – коричневые

What does he/she look like?

Look at this girl. Is she pretty?

Is she tall or short?

Is her hair long or short?

Is she beautiful?

Is she slim?

Is she of medium height or short?

What can you say about her hair?

What are her eyes like?

almond-shaped – миндалевидные

keen – проницательные

lively – живые

beady – глаза-бусинки

blue – голубые

narrow – узкие

brown – коричневые

Рост : tall — высокий short — низкий middle — sized — среднего роста build Телосложение : thin – худой fat — полный slim — стройный

Рост : tall — высокий short — низкий middle — sized — среднего роста build

Телосложение : thin – худой fat — полный slim — стройный

Two little ears and one little nose, Two blue eyes and fifty whys, Nice brown hair with two little bows - That’s a picture of my sister

Two little ears and one little nose, Two blue eyes and fifty whys, Nice brown hair with two little bows - That’s a picture of my sister

Волосы. hair cut стрижка hairdo прическа shoulder-long по плечи waist-length до пояса long hair – длинные; thick hair – густые; short hair – короткие; curly hair – вьющиеся blond hair / light hair – светлые; sandy girl – девушка с рыжеватыми волосами

Волосы.

hair cut стрижка

hairdo прическа

shoulder-long по плечи

waist-length до пояса

long hair – длинные;

thick hair – густые;

short hair – короткие;

curly hair – вьющиеся

blond hair / light hair – светлые;

sandy girl – девушка с рыжеватыми волосами

What  is  his / her appearance  like ? —  Что представляет из себя его / ее внешность? What do you  like about  her / his appearance?  —  Что тебе нравится в ее / его внешности?

What  is  his / her appearance  like ? —  Что представляет из себя его / ее внешность?

What do you  like about  her / his appearance?  —  Что тебе нравится в ее / его внешности?

Susan is a short girl. She is thin. She has got long dark hair and a round face. Her eyes are blue, and her nose is turned up. She looks pretty. She has a brother. His name is John. John is a tall boy. He has got short fair hair and an oval face. His eyes are big and brown. He has big ears and his face looks funny.

Susan is a short girl. She is thin. She has got long dark hair and a round face. Her eyes are blue, and her nose is turned up. She looks pretty.

She has a brother. His name is John. John is a tall boy. He has got short fair hair and an oval face. His eyes are big and brown. He has big ears and his face looks funny.

Let me introduce myself    – Позвольте мне представиться. Let me tell you a few words about myself. – Позвольте немного рассказать о себе. Let me tell you a couple of words about myself. – Разрешите сказать пару слов о себе.

Let me introduce myself   Позвольте мне представиться.

Let me tell you a few words about myself. – Позвольте немного рассказать о себе.

Let me tell you a couple of words about myself. – Разрешите сказать пару слов о себе.

My name is... – Меня зовут... . But my friends call me ... – Но друзья обычно называют меня ... But you can call me  ... – Но вы можете называть меня ... But people usually call me ... – Но меня обычно называют ...

My name is... – Меня зовут... .

But my friends call me ... – Но друзья обычно называют меня ...

But you can call me  ... – Но вы можете называть меня ... But people usually call me ... – Но меня обычно называют ...

to be pretty / handsome – быть красивой/ красивым (привлекательным) to be typical of smb – типичная внешность как у кого-либо to be shortsighted/ near-sighted — быть близоруким to look one’s best — выглядеть наиболее привлекательно closely resemble — очень похож to take after smb — быть похожим

to be pretty / handsome – быть красивой/ красивым (привлекательным)

to be typical of smb – типичная внешность как у кого-либо

to be shortsighted/ near-sighted — быть близоруким

to look one’s best — выглядеть наиболее привлекательно

closely resemble — очень похож

to take after smb — быть похожим

Увлечения I am fond of ... – Я увлекаюсь ... I am interested in ... Я интересуюсь ... I am keen on ... Я увлекаюсь ... I can ski very well. – Я хорошо умею кататься на лыжах. In my free time I usually read. В свободное время я обычно читаю. I go to the gym when I have some free time.  Я хожу в спортзал, когда у меня есть свободное время.

Увлечения

I am fond of ... – Я увлекаюсь ... I am interested in ...

Я интересуюсь ... I am keen on ...

Я увлекаюсь ... I can ski very well. – Я хорошо умею кататься на лыжах. In my free time I usually read.

В свободное время я обычно читаю. I go to the gym when I have some free time. 

Я хожу в спортзал, когда у меня есть свободное время.

to look one’s age – выглядеть на свой возраст to look like smb – выглядеть как to aged well – хорошо выглядеть по возрасту to be dressed spick and span – быть одетым с иголочки to be well-groomed – ухоженный , хорошо одетый to look a mess, to look scruffy – выглядеть неряшливо to take much care over one’s appearance – заботится о внешности, следить за собой

to look one’s age – выглядеть на свой возраст

to look like smb – выглядеть как

to aged well – хорошо выглядеть по возрасту

to be dressed spick and span – быть одетым с иголочки

to be well-groomed – ухоженный , хорошо одетый

to look a mess, to look scruffy – выглядеть неряшливо

to take much care over one’s appearance – заботится о внешности, следить за собой

“ Fine feathers make fine birds” Do you agree with it? And what clothes do you usually wear? P: I usually wear what my parents tell me P: … cool clothes P: … comfortable clothes T: What clothes are you wearing now? And speaking about clothes let’s mention dress code. Have we got dress code in our school? Should students follow this rule? Are you for or against wearing a uniform at school? Must we wear a uniform? P: We must wear a uniform!

“ Fine feathers make fine birds”

Do you agree with it?

And what clothes do you usually wear?

P: I usually wear what my parents tell me

P: … cool clothes

P: … comfortable clothes

T: What clothes are you wearing now?

And speaking about clothes let’s mention dress code. Have we got dress code in our school? Should students follow this rule? Are you for or against wearing a uniform at school? Must we wear a uniform?

P: We must wear a uniform!

Now have a look at the series of pictures.  One student describes the child in the photo. Others try to guess.

Now have a look at the series of pictures.

One student describes the child in the photo. Others try to guess.

I am 16, but everyone says that I don’t look my age. I  take much care over my appearance. I am of medium height and built. I do a lot of sport, and so I look slim. My hair is wavy and blonde. My nose is straight and eyes are blue. My ears are not big, the face is oval. 

I am 16, but everyone says that I don’t look my age. I  take much care over my appearance. I am of medium height and built. I do a lot of sport, and so I look slim. My hair is wavy and blonde. My nose is straight and eyes are blue. My ears are not big, the face is oval. 

Susan is a short girl. She is thin. She has got long blond hair and a round face. Her eyes are blue and her nose is turned up. She looks pretty. She has a brother. His name is John. John is a tall boy. He has got short fair hair and an oval face. His eyes are big and brown. He has big ears and his face looks funny.

Susan is a short girl. She is thin. She has got long blond hair and a round face. Her eyes are blue and her nose is turned up. She looks pretty. She has a brother. His name is John. John is a tall boy. He has got short fair hair and an oval face. His eyes are big and brown. He has big ears and his face looks funny.

From the very start I should say that it’s not an easy thing to speak about yourself as it’s hard to have a look at yourself from aside, but at the same time who knows you better than you yourself do? So to begin with I should say that I am a boy of sixteen with dark hair and blue eyes. I am fairly tall, i.e. 180 centimeters tall, but not of a very powerful build. I am shortsighted and I have to wear glasses most of the time.

From the very start I should say that it’s not an easy thing to speak about yourself as it’s hard to have a look at yourself from aside, but at the same time who knows you better than you yourself do? So to begin with I should say that I am a boy of sixteen with dark hair and blue eyes. I am fairly tall, i.e. 180 centimeters tall, but not of a very powerful build. I am shortsighted and I have to wear glasses most of the time.

Creative task   WORK IN CLASS Make a leaflet describing one of the celebrities you really admire (movie star, musician, singer, etc.) Information required: Name of the person Photograph of the chosen person Profession/ Occupation Physical description And now look at this popular character. Is he short or tall? Is he thin or fat? And what about his age? Is he middle-aged or young? What special features has he got? Is his hair curly or straight? Is his face round or thin? Has he got any special features? What special features has he got?

Creative task WORK IN CLASS

Make a leaflet describing one of the celebrities you really admire (movie star, musician, singer, etc.)

Information required:

Name of the person Photograph of the chosen person

Profession/ Occupation

Physical description

And now look at this popular character.

Is he short or tall?

Is he thin or fat?

And what about his age? Is he middle-aged or young?

What special features has he got?

Is his hair curly or straight?

Is his face round or thin?

Has he got any special features? What special features has he got?

If there is right in the soul There is beauty in the person If there is beauty in the person There will be harmony in the home If there is harmony in the home There will be order in the nation If there is order in the nation There will be peace in the world. Let’s hope that «Beauty will save the world» Did you like our lesson? What did you do? I liked your work. Now your marks. Thank very much for your work. The lesson is over! Good-bye.

If there is right in the soul

There is beauty in the person

If there is beauty in the person

There will be harmony in the home

If there is harmony in the home

There will be order in the nation

If there is order in the nation

There will be peace in the world.

Let’s hope that «Beauty will save the world»

Did you like our lesson? What did you do? I liked your work. Now your marks. Thank very much for your work. The lesson is over! Good-bye.