СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

АКМО нун тестери

Категория: Математика

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«АКМО нун тестери»

Кыргыз Республикасынын билим жана илим министрлиги жана Эл аралык «Сапат» билим берүү мекемеси

Алтынчы класстын математика боюнча

2017 Республикалык олимпиадасынын суроолору.

Вопросы республиканской олимпиады по математике среди шестых классов

2 - Тур





Убакыт (Время): 120 мин.





A бөлүмү (ТЕСТ) Часть A (ТЕСТ)


Суроолор 1-15: 6 Балл

Вопросы 1-15: 6 Баллов











MАТЕМАТИКА:


1. Бир жигит бир жылдын аягында «Мерседес» жана 2600$ акчага иштөө үчүн макул болот. Бирок 8 айдан кийин жумуштан чыгып кетти. Эсептешкенде «Мерседес» жана 1000$ алды. «Мерседес»тин баасы канча эле?

Молодой человек согласился работать с условием, что в конце года он получит автомобиль «Мерседес» и 2600$. Но по истечении 8 месяцев уволился и при расчёте получил «Мерседес» и 1000$. Сколько стоил «Мерседес» ?


А) 1880$ Б) 2000$ В) 2200$

Г) 2400$ Д) 4000$







2. Атасынын жашы эки баласынын жаштарынын суммасынан 2 эсе көп. Эгер 5 жыл мурда атасынын жашы балдарынын жаштарынын суммасынан 5 эсе көп болсо, анда азыр атасы канчада?

Возраст отца в 2 раза больше, чем сумма возрастов двух сыновей. Сколько лет отцу, если 5 лет тому назад возраст отца был в 5 раз больше, чем сумма возрастов двух сыновей?


А) 30 Б) 28 В) 25 Г) 22 Д) 18



3.



A) 20 Б) В) Г) 26 Д) 30





4. Автобуска бир билет 15 сом турат. Эгерде билет 20%ке кымбаттаса 100 сомго эң көп канча билет сатып алса болот?

Билет на автобус стоит 15 сомов. Какое максимальное число билетов можно купить на 100 сомов после повышения цены билета на 20%?


A) 4 Б) 5 В) 6 Г) 7 Д) 8




5. х’тин маанисин тапкыла.

Найдите значение х.

А) 30 Б) 52 В) 46 Г) 48 Д) 66




6. Эки орундуу сандын цифраларынын суммасы 11ге барабар. Эгер цифралардын ордуларын алмаштырсак жаңы сан биринчи берилген сандан 63кө аз болот. Алгачкы санды тапкыла.

Сумма цифр двухзначного числа равна 11. Если цифры поменять местами, то полученное число будет меньше на 63 первоначального числа. Найти первоначальное число.


A) 83 Б) 92

В) 47 Г) 63

Д) 56









7. А жана В шаарларынын арасы 240км. Машина Адан Вга 6 саатта жетти. Кайра 4 сааттын ичинде кайтып келиш үчүн ал ылдамдыгын канча км/саатка жогорулатышы керек?


Расстояние между городами А и В 240 км. Машина доехала от А до В за 6 часов. На сколько км/час должна повысит скорость машина, чтобы приехать обратно за 4 часа?


A) 10 км/саат(час) Б) 15 км/саат(час)

В) 25 км/саат(час) Г) 20 км/саат(час)

Д) 30 км/саат(час)








8. ab жана ba - эки орундуу сандар. Эгер ab ba барабар 9 болсо, анда

төмөндөгүлөрдөн кайсынысы ab + ba боло алат?

ab и ba - двухзначные числа. Если ab ba равна 9, то какой вариант может равняться ab + ba ?




A) 9 Б) 56 В) 84 Г) 77 Д) 79













9. Төмөндөгү фигура тик бурчтуктардан курулган болсо, анда анын аянтын тапкыла.

7 см

Найдите площадь фигуры если она состоит из прямоугольников.


6 см


6 см


6 см


4 см



10 см


6 см



15 см





A) 192 Б) 128 В) 156 Г) 120 Д) 150












10. Эсептегиле / Вычислите:




А) Б) В) Г) Д)

























11. Өзгөчөлөнүп турган фигураны тандагыла:
Выберите отличающуюся фигуру:

A) Б) В) Г)





12. Класста 136 кыз бар. Эгер балдардын саны кыздардын санынан 8 ге аз болсо, класста бардыгы канча окуучу бар?

В классе 136 девочек. Если число мальчиков меньше числа девочек на 8, то сколько всего учеников в классе?


A) 264 Б) 128 В) 186 Г) 206 Д) 64












13. Бир коробкада 14 шар бар – актар, кызылдар жана каралар. Эгер ак шарлар кызылдарга караганда 7 эсе көп болсо, коробкада канча кара шар бар?

В коробке лежат 14 шаров – белых, красных и чёрных. Если белых в 7 раз больше, чем красных, то сколько чёрных в коробке?


A) 3 Б) 4 В) 5 Г) 6 Д) 7





14. Кайсы үч орундуу сан өзүнүн цифраларынын суммасынан 11 эсе көп?

Какое трёхзначное число в 11 раз больше суммы своих цифр?



A) 176

Б) 187

В) 198

Г) 220

Д) 241





















15. Эсептегиле. / Вычислите.




A) -56 Б) 208 В) 36 Г) 6 Д) 194













Б бөлүмү (МАСЕЛЕЛЕР)

Часть Б (ЗАДАЧИ)



  • Бул бөлүмдөгү суроолордун чыгарылыштары толук, түшүнүктүү жана таза болушу керек.

  • Берилген черновиктерди колдонгула.

  • Чыгарып бүткөндөн кийин таза баракка көчүрүп жазгыла.

  • Бардык суроолордун белгиленген баллдары бар.

  • Толук эмес жана түшүнүксүз чыгарылыштар үчүн балл берилбейт.

  • В этой части, решения на вопросы должны быть четкими, ясными и аккуратными.

  • Вы можете использовать черновики.

  • После окончания работы перепишите решения на чистую бумагу.

  • Все вопросы имеют опеделенный балл.

  • Неясные и неполные решения не будут оценены полностью.


16. 6 Балл(ов) 17. 7 Балл(ов) 18. 8 Балл(ов) 19. 9 Балл(ов) 20. 10 Балл(ов)



16. Барабардык туура болуш үчүн керектүү жерлерге арифметикалык амалдарды жана кашаларды коюп чыккыла.

Расставьте, где требуется, знаки арифметических действий и скобки, чтобы равенство было верным.

а) 5 5 5 5 = 120 б) 5 5 5 5 = 30

(6 Балл / 6 Баллов)





17. Кызыл, кара, көк жана жашыл шарды канча түрдүү жол менен бир катарга тизсе болот?

Сколькими способами можно выложить в ряд красный, чёрный, синий и зелёный шарики?

(7 Балл / 7 Баллов)






18. Он үч башка башка натуралдык сандардын суммасы 92ге барабар. Ал сандарды тапкыла.

Сумма тринадцати различных натуральных чисел равна 92. Найдите эти числа.

(8 Балл / 8 Баллов)







19. Азамат бир беш орундуу сан жазып, аны 9га көбөйттү. Жыйынтыгында караса, келип чыккан сан ошол эле цифралар менен бирок тескерисинче жазылган экендигин көрөт. Ошол санды тапкыла жана кантип тапканыңарды түшүндүргүлө.

Азамат записал некоторое пятизначное число и умножил на 9. К своему удивлению, он получил в результате число, записанное теми же цифрами, но в обратном порядке. Найдите число и обясните как.

(9 Балл / 9 Баллов)






20. Бир теплоход дарыя агымы менен 36 км жана кайра агымына каршы ошончо жол жүрдү, баардыгына 9 саат коротту. Эгер дарыянын агымынын ылдамдыгы 3 км/саат болсо теплоходдун ылдамдыгын тапкыла.

Теплоход прошел по течению реки 36 км и столько же против течения, затратив на весь путь 9 ч. Определите собственную скорость теплохода, если скорость течения реки равна 3 км/ч?

(10 Балл / 10 Баллов)

[4]