Пояснительная записка.
Контрольные работы для обучающихся с ОВЗ 5 класса составлены по модулям учебника Spotlight 5 Ю.Е.Ваулина, Д. Дули. Учебник содержит 10 модулей, по каждому модулю предусмотрена 1 контрольная работа , итого 10 контрольных работ в учебном году. Контрольные работы разделены на 3 основные части: лексика, грамматика, работа с текстом. Задания на подбор лексики, правильно употребить или раскрыть скобки на грамматическое явление, переписать текст.
Необходимо оценивать учащихся не столько по достигнутым результатам, а за старания и усилия учащихся. Оценка выставляется с позитивным уклоном. Необходимо поддерживать интерес к иностранному языку.
Контрольная работа состоит из 3-х заданий, на выполнение которых дается 1 урок(35-40 минут). Максимальное количество баллов 30.
30-28-«5»
27-21-«4»
20 и ниже –«3»
Учащиеся записывают ответы в своих тетрадях. Переписывать полностью предложения из заданий не обязательно, достаточно просто указать номер задания и написать правильный ответ.
В задании 1 учащиеся должны соотнести слова с их правильным переводом.(10б)
В задании 2 учащиеся должны выбрать соответствующую форму(10б)
В задании 3 нужно переписать текст , соблюдая правила орфографии и пунктуации.(10б)
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю «Школьные дни»
(Module 1.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю «Школьные дни»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Школьные дни», «Школьные предметы, принадлежности»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Использование глагола to be», «Личные местоимения»;
-контроль навыков письма и внимательности.
1.Соотнесите слова с их переводом.
1 | Geography | a | суббота |
2 | Physical Education | b | расписание |
3 | Monday | c | перемена |
4 | School Objects | d | линейка |
5 | Pencil case | e | английский язык |
6 | Timetable | f | физкультура |
7 | Break | g | понедельник |
8 | English | h | пенал |
9 | Saturday | i | география |
10 | Ruler | j | предметы школьного обихода |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. They … in Room A.
a) is b) are c) am
2. …. you new to the school?
a) are b)am c) is
3. Steven and David … 12 years old.
a) am b) is c)are
4. She … my best friend.
a) is b) am c) are
5. … it an atlas?
a) am b) is c) are
6. Ann and Bill … friends.
a) is b)are c)am
7.How old … you?
a) are b)am c) is
8. I … fine, thanks.
a) am b)is c)are
9. My favourite subject … History.
a) am b)is c) are
10. My name … Victor.
a) am b) is c) are
3.Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
Hi Mark!
How are you? My name’s Betty and I’m 9 years old. I’m from England and I go to Green School. I’m new to the school. My favourite subject is Art and I also like PE and English. Bill and John are in my PE class, but they aren’t in my Art and English classes. My English lesson is on Thursdays.
Please write soon and tell me about your school.
Bye, Betty
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю «Это я!»
(Module 2.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 2 «Это я!»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Страны и национальности», «Мои личные вещи»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Использование грамматической конструкции have got/has got», «Множественное число имен существительных»
-контроль навыков письма и внимательности.
1.Соотнесите слова с их переводом.
1 | The UK | a | британцы |
2 | French | b | кроссовки |
3 | Teddy bear | c | Лондон |
4 | Canada | d | велосипед |
5 | Trainers | e | французы |
6 | Collection | f | Великобритания |
7 | London | g | Канада |
8 | Bicycle | h | плюшевый мишка |
9 | British | i | часы |
10 | Watch | j | коллекция |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1.Ann … an atlas.
a) have got b)has got
2. Bill and Mary … a pencil case.
a) have got b) has got
3. My friend … a bicycle.
a) have got b)has got
4. I … a new skateboard.
a) have got b)has got
5. Your teacher …. a new camera.
a) have got b)has got
6. Mary has got 100 …
a)stamp b)stamps.
7. Jim has got brown …
a)glove b)gloves
8. Tom has got a new …
a)bike b) bikes.
9. Emma has got …
a)one doll b) dolls
10. I …. a scarf.
a) haven’t got b) hasn’t got
3.Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
Hi Betty!
How are you? I’m fine. I’ve got a great doll collection. They are from the UK, the USA, Australia, France, Japan and Canada. My Japanese doll is a present from my mum and dad. I’m proud of my collection. Doll collecting is fun and easy. It makes me happy.
Love,
Amy
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю 3 «Мой дом – моя крепость»
(Module 3.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 3 «Мой дом - моя крепость!»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Мой дом», «Мебель», «Моя комната»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Использование грамматической конструкции there is/there are» , «Предлоги места».
-контроль навыков письма и внимательности.
1.Соотнесите слова с их переводом.
1 | block of flats | a | раковина (в ванной) |
2 | armchair | b | окно |
3 | bookcase | c | спальня |
4 | bedroom | d | кресло |
5 | window | e | стол |
6 | home | f | книги |
7 | table | g | дом |
8 | books | h | многоквартирный дом |
9 | washbasin | i | кухня |
10 | kitchen | j | книжный шкаф |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. I have got a desk … my bedroom.
a)on b)in
2. My bed is … the window.
a) in b) next to
3. The desk is … the bed.
a) next to b) on
4. Dave’s trainers are … the bed.
a) in b) under
5. There … a sofa in the living room.
a) is b)are
6. There …. a wardrobe in the bedroom.
a) is b) are
7. There … many books on the table.
a) are b) is
8. There … any chairs in the bathroom.
a) isn’t b) aren’t
9. There … any TV in the kitchen.
a) isn’t b) aren’t
10. The painting is … the wall.
a) on b) under
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
Hello! My name is Mike. I’m ten years old. My favourite room is my bedroom. I’ve got a lot of things in my room: a bed, a computer, a bookcase and a wardrobe. I’ve got posters on the walls and a big mirror next to my bed. My walls are white, blue and yellow. My desk is under the window and I do my homework on the computer. My cat likes to sleep under my bed! I really like my room!
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю 4 «Семейные узы»
(Module 4.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 4 «Семейные узы»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Моя семья», «Описание людей»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Использование глагола can» , «Притяжательные местоимения».
-контроль навыков письма и внимательности.
1. Соотнесите слова с их переводом.
1 | father | a | брат |
2 | mother | b | умный |
3 | friendly | c | дедушка |
4 | funny | d | сестра |
5 | clever | e | дружелюбный |
6 | sister | f | смешной |
7 | grandmother | g | папа |
8 | grandfather | h | семья |
9 | brother | i | бабушка |
10 | family | j | мама |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. This is easy. You can/can’t do it.
2. The baby can/can’t walk yet.
3 . I can/can’t speak French. I only speak English.
4. My father can/can’t fly a plane. He’s a pilot.
5. Me/my grandpa is very funny.
6. John is my best friend. I tell he/him everything.
7. This is my mother. Look at her/she.
8. Ann has got brown hair. Her/his hair is long.
9. I am here. Look at me/my!
10. Who’s that boy? What’s his/her name?
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
Hello! I’m David. There are four of us: Dad, Mom, my brother and me. My dad is a pilot. He can speak French. He is very clever. Mom doesn’t work because my brother is only two. She’s kind and caring. My brother is funny. We are a happy family.
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю 5 «Животные со всего света»
(Module 5.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 5 «Животные со всего света»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Животные», «Части тела животных» «Мой питомец»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Настоящее простое время».
-контроль навыков письма и внимательности.
1. Соотнесите слова с их переводом.
1 | elephant | a | курица |
2 | crocodile | b | шея |
3 | paw | c | дикий |
4 | leg | d | крыло |
5 | fur | e | леопард |
6 | wild | f | слон |
7 | leopard | g | мех |
8 | wing | h | крокодил |
9 | neck | i | нога |
10 | hen | j | лапа |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. People hunt/hunts wild animals.
2. Leopards can climb/climbs trees.
3. A tortoise eat/eats leaves.
4. An elephant is/am a big animal.
5. Elephants eat/eats grass.
6. Bears sleep/sleeps all winter.
7. Tigers live/lives in Africa.
8. Monkeys like/likes bananas.
9. A hen lay/lays eggs.
10. Birds eat/eats insects.
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
This is a penguin. A penguin is a bird. Penguins can fly. They live in the Antarctic. Feathers help penguins stay warm in cold weather. Their size helps too. The penguin is black and white. Penguins don’t sleep during the day. They sleep at night. They swim fast and catch food in the sea.
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю «С утра до вечера»
(Module 6.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 6 «С утра до вечера»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Профессии», «Мой день»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Настоящее длительное время», «Предлоги времени»;
-контроль навыков письма и внимательности.
1. Соотнесите слова с их переводом.
1 | eat lunch | a | ложиться спать |
2 | go to school | b | доктор |
3 | read a book | c | водитель такси |
4 | postman | d | учитель |
5 | do homework | e | обедать |
6 | taxi driver | f | идти в школу |
7 | teacher | g | вставать (с постели) |
8 | doctor | h | делать домашнее задание |
9 | get up | i | читать книгу |
10 | go to bed | j | почтальон |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. I always get up early in/at the morning.
2. He goes to bed in/at the evening.
3. Lara is at/in home today.
4. What do you usually do at/in the weekends?
5. What are/is you doing there?
6. I am/is going to the park.
7. Mum is/am cooking dinner.
8. They is/ are doing their homework.
9. My dad is/am painting.
10. I am/are eating my lunch.
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
My neighbour Amy is a teacher. She is very busy. Every day, Amy wakes up at 7 o’clock in the morning. She has breakfast and then walks to school. She starts lessons at a quarter past eight. Her work is quite hard. She works until 3 o’clock in the afternoon. In the evenings, she prepares her lessons for the next day. On Sundays, she always wakes up late and then goes for a walk. She usually goes to bed at 11:30 pm.
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю «В любую погоду»
(Module 7.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 7 «В любую погоду»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Времена года», «Одежда»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Настоящее простое время и настоящее длительное время»;
-контроль навыков письма и внимательности.
1. Соотнесите слова с их переводом.
1 | spring | a | зима |
2 | September | b | куртка |
3 | summer | c | весна |
4 | May | d | зонт |
5 | spring | e | сентябрь |
6 | jacket | f | декабрь |
7 | boots | g | лето |
8 | umbrella | h | ботинки |
9 | winter | i | декабрь |
10 | December | j | май |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. The sun shines/is shining now.
2. Daniel goes/is going surfing every Sunday.
3. I wait/am waiting for Nina right now.
4. It isn’t raining/doesn’t rain at the moment.
5. Do you speak/are you speaking English?
6. She is wearing/wears a raincoat now.
7. He doesn’t swim/isn’t swimming well.
8. I usually walk/am walking to school.
9. My brother plays/is playing football every Sunday.
10. Tom is watching/watches TV now.
.
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
Dear Fiona,
How are you? I’m having a great time here in Italy. The mountains are lovely and very white. Mat and I go skiing every day. We wake up early in the morning and we come back in the afternoon. The hotel is very nice. I have pizza all the time. In the evenings we go swimming in the indoor swimming pool or we read books.
See you soon!
Love,
Kate
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю «В особые дни»
(Module 8.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 8 «В особые дни»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Праздники», «Еда и напитки»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Исчесляемые и неисчесляемые существительные»;
-контроль навыков письма и внимательности.
1. Соотнесите слова с их переводом.
1 | chicken | a | молоко |
2 | fish | b | хлопья |
3 | bread | c | апельсиновый сок |
4 | celebrate | d | хлеб |
5 | exchange gifts | e | украшать дом |
6 | cereal | f | праздновать |
7 | rice | g | рыба |
8 | decorate the house | h | обмениваться подарками |
9 | milk | i | рис |
10 | orange juice | j | цыпленок |
2. Выберите правильный вариант ответа, используя a, an или some.
1. … lemons
2. … orange juice
3. … ice-cream
4. …onion
5. … bread
6. … milk
7. … eggs
8. … butter
9. … sugar
10. … apple
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
Dear Joy,
How are you? It’s my birthday next Saturday.
I usually decorate my house with a lot of colourful balloons and we all play some great party games such as Simon Says and many more.
Then, there is the food. My mother is a great cook and she makes a lot of delicious food! We usually have pizza with ham, bacon and cheese. There is always a lot of coke, orange and apple juice to drink. I love chocolate cake for my birthday.
The party starts at six. Don’t be late!
Love,
Helen
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю «Жить в ногу со временем»
(Module 9.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 9 «Жить в ногу со временем»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «В магазине», «Развлечения»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Простое прошедшее время», «Модальный глагол must» ;
-контроль навыков письма и внимательности.
1. Соотнесите слова с их переводом.
1 | fast food restaurant | a | парк |
2 | museum | b | кинотеатр |
3 | comedy | c | магазин игрушек |
4 | shoe shop | d | комедия |
5 | action | e | ресторан быстрого питания |
6 | clothes shop | f | музей |
7 | toy shop | g | боевик |
8 | cinema | h | концертный зал |
9 | concert hall | i | магазин обуви |
10 | park | j | магазин одежды |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. I like to go shopping at a/the weekend.
2. I’m going to the chemist’s on a/the fifth floor.
3. I have a/an apple every day.
4. Kate always has a/the party on her birthday.
5. Is there a/the toy shop in this town?
6. You must/mustn’t talk in the theatre.
7. You must/mustn’t be quiet in this library.
8. We must/mustn’t take photos .It’s bad for the paintings.
9. Children must/mustn’t stay close to their parents.
10. You must/mustn’t feed the animals at the zoo. It’s dangerous.
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
Happy Feet is a great animation film and you can see it at the Odeon in Leicester Square.
In cold Antarctica, all the penguins can sing a special song that comes from their heart. Two of these penguins have a baby. His name is Mumble. He can dance very well but he can’t sing. Mumble is very sad about it. So he goes away from home. Mumble has many adventures.
This is a great film for the whole family. Don’t miss it!
Контрольная работа для учащихся 5 класса по модулю «Каникулы»
(Module 10.Spotlight 5)
Цель: организовать самоконтроль и рефлексию учебных достижений учащихся по модулю 10 «Каникулы»
Задачи:
-контроль освоения ЛЕ по темам «Путешествие», «Отдых у моря»;
-контроль освоения грамматического материала по теме «Будущее простое время», «Модальный глагол can»;
-контроль навыков письма и внимательности.
1. Соотнесите слова с их переводом.
1 | beach | a | пешком |
2 | hotel | b | плавание |
3 | boring | c | расслабляющий |
4 | exciting | d | на машине |
5 | sailing | e | каникулы,праздник |
6 | holiday | f | гостиница |
7 | by car | g | пляж |
8 | relaxing | h | хождение на яхте |
9 | swimming | i | скучный |
10 | on foot | j | волнующий |
2. Выберите правильный вариант ответа.
1. I will/won’t go to school today. I’m ill.
2. I think she is/will come to the party later.
3.”She will be late for work.” “No, she will/won’t.”
4. I will/won’t go shopping now. It’s too late.
5.”Will you help me, please?” “Of course I won’t/will.”
6. One day I won’t/will be famous!
7. You can/can’t swim here. The beach is closed.
8. You can/can’t camp here. It’s too dangerous.
9. You can/can’t wear your new shorts. It’s too hot outside.
10. You can/can’t take a lot of pictures. I’ve got an extra film.
3. Перепишите текст, соблюдая правила орфографии и пунктуации.
I’m Peter. I like my holidays. It’s hot and sunny now. The sea is warm. We often go swimming and scuba diving. Dad says I’m too small for windsurfing. So I swim and sunbathe. My little brother swims all day too. Mum is relaxing and sunbathing.
It’s beautiful here!