СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока на тему:My school day в 6 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок включён в тему «School» курса английского языка проведенный урок является промежуточным в данном теме, ранее учащиеся познакомились с общей информацией о школе. На данном уроке было введено новая грамматика «long adjectives», новая лексика. В начале урока проведено психологический настрой, разделение на группы при помощи пройденной темы односложные прилагательные. Самостоятельное определение темы урока учащимися. Цели урока сформулированы учителем вместе с учащимися. Присутствие фонетической зарядки на уроке необходим в 6 классе. На данном уроке был видео ролик про школьный день в Англии, хорошее аудирование. Чтение текста по цепочке. Ответы на вопросы к данному тексту. Групповая работа на понимание содержания текста. Работа на интерактивной доске для закрепления лексики и текста. Тест-самопроверка усвоенной на уроке грамматики. Оценивали по группам по листу оценивая, которые используют регулярно.  

Просмотр содержимого документа
«конспект урока на тему:My school day в 6 классе»

Учебно-методический кабинет отдела образования

Кордайского района





Районный семинар

Открытый урок

Тема: «My school day













Учитель: Мадалинова Д.Р.

с. Аухатты

2015

My school day

The aims of the lesson:

Educational: presentation of the grammar “ long adjectives” , to enlarge students’ vocabulary with new words.

Developing: todeveloppupils’ abilitiesinspeaking, writing, reading skills, in expressing their own opinions, to improve their pronunciation, memory, to enrich students’ outlook.

Up bringing: to motivate the students in learning the foreign languages, to create an English speaking atmosphere and work in groups.

Type of the lesson: new lesson

Method of the lesson: brainstorming, answer-question, group work and individual work.

Visual aids: active board, slides, cards, grammar tables, posters.

The procedure of the lesson

IОрг.мом





















Разбивка на группы





































Опреде-

ление темы







Опреде-

ление цели



Good morning pupils!

I’m glad to see you.

Yow are you today?

I’m very nice thank you.

Let’s smile to each other:

Smile as…

- a baby to his mother ;

- a cat to the sun;

- the most important Japanese;

- a dog to his owner;



At last lesson we have learned about comparative and superlative adjective. Now you have to find degrees of comparison and translate









“They go to school at eight,”

Says little Kate.

“At school they read and write,

Their class is large and light.”(слайд1)

Как вы думаете о чем мы сегодня будем говорить? (слайд2)

Мы должны выучить новые слова, усвоить грамматику, почитать текст, выполнить упражнения(слайд3)

Good morning teacher!

We are glad to see you, too.

We are fine and you?















Разбивка на группы































Читают вслух стихотворение





“ My school day”











II фонетика

U [ Ʌ] difficult, subject, lunch

U [ u: ] pupil, usually, music

I [ ai ] like, write, fine

I [ i] registration, important, interesting

E [e] except, lesson, French

E [i:] leave, week, speak



чтение



III.Новые слова

What time does a school day start?

Do you like your school? Why?

What time does lesson finish?

How many lesson have you got every day? (слайд 5,6)

School subject

English


Английский язык

Geography


География

Physical Education


Физическая культура

History


История

Computer Studies


Информатика

Biology


Биология

Kazakh


Казахский язык

Russian


Русский язык

Art


Искусство

Literature


Литература

Music


Музыка

Maths


Математика

Physics


Физика

Chemistry


Химия







IV грамматика

Сегодня мы с вами разберем сложные прилагательные

Long adjective

Comparative MORE Superlative THE MOST

Difficult difficult

Favourite favourite

Interesting interesting(слайд 7)

What is you favourite subject?

What subject is more interesting English or Russian?

What is the most difficult subject?





















Отвечают на вопросы





V.Сегодня у нас в гостях Jamie

Просмотр видео

(слайд 8)

What time do the first lesson start?

How many minutes has a break?

Do they wear a uniform?





Отвечают на вопросы





VI.Физми-нутка





VII.Чтение текста

My school day.

On Monday I usually get up at 7.30. I have my breakfast and leave home at 8.15. Lessons start at 9.15. after registration and assembly. The first lesson is French. It’s difficult for many pupils, especially pronunciation. There are a lot of boys in our class who don’t like French. At 9.50. we have History. I think it’s important subject because we learn a lot of interesting things about the history of our country. Then there’s a 15-minute break. After a break we have two lessons of Maths. It’s my favorite subject. I’m good at it. At 11.50. we go to the canteen to have lunch. After lunch the next lesson starts at 1.05. It’s Geography. My friend likes this subject but for me it’s really difficult to remember geographical name. At 1.40. we have English. At this lesson we write a lot. I hate it. The last lesson is Art. It start at 2.20 and finished at 3.30. All the pupils in our class love Art, except my friend Mick. It’s a pity that we have Art once a week.



What is the first lesson?

Is History important for you?

Why Geography is difficult for you?





Читают по цепочке



Групповая работа

















7.30


8.15


9.15


9.50


11.50


1.05


1.40


2.20


3.30


What subject are these sentences about?

  • It lasts one hour and ten minutes.

  • Only one student doesn’t like it.

  • Bill likes it very much.

  • Some pupils have one problem with it.

  • Bill thinks it’s necessary for them.



Complete the gap



VIII.Тест. Самопроверка

Cheap



Wonderful



Modern



Hot



Early



Many



Slow



Fast



Important



Intelligent





Выполняют тест самостоятельно

































IX.Рефлексия













X.Дом.зад.

XI.Выста-вление оценок











What have we done?



Что такое сложное прилагательные?



Did you like this lesson?

Express your feeling with smiles.





Ex.8 p. 74



По листу оценивания































We have read the text, made exercises, learned new words and long adjectives.









Каждый сам выставляет себе оценку














Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!