1. Орг. момент 2.Фонетическая разминка 3.Речевая разминка 4.Проверка домашнего задания 5.Закрепление лексического матери ала 6.Активизация речевой деятельности 7.Закреп ление грамматического матери ала 8.Дополнительное задание 9.Подведение итогов урока | Беседа, предъявление задач урока. -Good morning, boys and girls! I am very glad to see you. Let us start our lesson. What day is it today? What date? The theme of our lesson is “About myself” You know the vocabulary. And today we are going to repeat how to give information about ourselves, describe our appearance and character, how to tell about our likes/dislikes and make the dialogues. -How are you? Джазовая распевка “Hi. How are you?” -Children, listen to me! You have 12 cards on your tables. You should match the single words with their definitions. You have 1 minute. Let’s check your work. Закрепление лексического материала по теме «О себе» -Let’s check your homework and remember the words about our theme. Stand up and walk. When the music stops, you should make pairs and describe the appearance and character of each other. Let’s start! Let’s remember the words. (p.10,ex.1) Аудирование Listen what the students like and dislike and then answer the questions in exercise 3 on the page 10. Работа с видеоматериалом (беседа по фильму) Before you watching You’ll watch the film. Please, pay attention to all information about the speakers, write it down and be ready to answer my questions. After the watching Answer my questions: - What does David do? - What does he like? - What doesn’t he like? Does she like her job? What else does she like? What doesn’t she like. Let’s check your answers. Самостоятельная работа -Find the exercise on your cards. Complete the sentences. Use the correct form of these verbs. You have 2 minutes. -Let’s check your work. -Let’s play the game: You’ll hear the sentences. You should stand up, if this sentence is about you: (учитель называет предложения, описывающие внешность, характер или предпочтения людей) The lesson is over. Thank you for your work at the lesson. Well done! What have we learnt during the lesson? There is the statement: “We all different, but we all smile at the same language” You have to express your opinion in written form(essay): is it true or false. Your marks are… | -Good morning, teacher -I’m fine. Соотносят слова с их определениями Называют ответы. Студенты встают и передвигаются по классу под музыку. После остановки музыки они образуют пары и описывают внешность и характер друг друга. Читают слова Студенты слушают аудиозапись и отвечают на вопросы из упр. 3 стр. 10 Cтуденты смотрят фильм, записывают информацию. Отвечают на вопросы: - David is a lawyer. - He likes football, swimming -He doesn’t like video cameras. -Helen is a marketing assistant. - She likes it very much. -She likes good food, films… -She doesn’t like noise and cigarettes. Смотрят фильм еще раз. письменно выполняют упражнение на карточках Проговаривают предложения вслух встают, если это описание им подходит We have learnt to talk about our appearance and character. About likes and dislikes. | Интерактивная доска Карточки со словами и их определениями аудио запись учебник аудио запись видео запись раздаточный материал карточки с задании ями | Слайды № 1,2,3,4,5 слайд № 6 слайд №7 слайд №8 слайд №9 слайд №10 слайд №11 слайд №12 слайд №13 слайд №13 слайд №14 слайд №15 слайд №16 |