Просмотр видеофрагмента на сайте Библиотека.МЭШ Учи.ру (семейное древо).Активизация лексики по теме семья. Ответы на вопросы: Is it a big family? How many members of the family are there? How many of them are males / females? Would you like to have such a big family? Why / Why not? Работа по учебнику Упр. 1 (с. 6). — Look at the title. Who are we going to talk about today? (About family members.) Look at Bill’s family tree. How many family members can you see? (Eleven family members.) — Who’s Bill’s grandfather? {He’s Tom.) — How old is Tom? {He’s 68years old.) (Аналогично ученики отвечают на остальные вопросы о членах семьи.) — Work in pairs, please. Talk about Bill’s family. (Ученики читают образец и выполняют задание в парах.) Упр. 2 (с. 6). — Look through the questions. What words are new for you? (Ученики называют слова, например twins. Сначала учитель предлагает учащимся самим догадаться о значении слова и только потом дает необходимые пояснения.) Twins are two or three children bom at the same time to the same mother. They are usually alike. (Пояснение следует дополнить соответствующими иллюстрациями. Затем ученики несколько раз повторяют слово twins за учителем.) — Who are twins in Bill’s family? (Kim and Kate are twins.) — Are Gill and Johnny twins? (No, they aren't.) — Have you got twins in your family? (Аналогично проводится работа с другими незнакомыми детям словами и выражениями из упражнения. |