СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Spotlight 7 Module 6 English in use

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Spotlight 7 Module 6 English in use»

https://wordwall.net/ru/resource/28517061/have-been-to-gone-to

https://wordwall.net/ru/resource/28517061/have-been-to-gone-to

English in Use

English in Use

Your TURN!

Your TURN!

What is the aim of our lesson?

What is the aim of our lesson?

Listening/Reading

Listening/Reading

e b a d h i c f g

e

b

a

d

h

i

c

f

g

https://wordwall.net/resource/51709833/spotlight7-module-6-reserving-a-place-at-a-summer-camp

https://wordwall.net/resource/51709833/spotlight7-module-6-reserving-a-place-at-a-summer-camp

Brown first of July painting and photography sculpture classes

Brown

first of July

painting and photography

sculpture classes

Your TURN!

Your TURN!

Reservation card Раздаточный материал к уроку  «Reserving a place at a summer camp»

Reservation card

Раздаточный материал к уроку «Reserving a place at a summer camp»

Reserving a place at a summer camp Horse riding basketball Robotics Sport TECH Golf 3D-painting Rafting Video game design CAMP Adventure Canoeing © Copyright Showeet.com – Creative & Free PowerPoint Templates English photography Arts language French painting

Reserving a place at a summer camp

Horse riding

basketball

Robotics

Sport

TECH

Golf

3D-painting

Rafting

Video game design

CAMP

Adventure

Canoeing

© Copyright Showeet.com – Creative & Free PowerPoint Templates

English

photography

Arts

language

French

painting

Подсказка №1 R: Good morning, _______. How can I help you?  M: Oh hello! I’d like to reserve a place at ________, please.  R: What’s your name?  M: It’s _______.  R: And when would you like to come?  M: From________ to_______, please.  R: OK, that’s fine. Are there any specific classes that you are interested in taking?  M: Yes, I would like to _____________.  R: I’m afraid there aren’t any places left in _________.  M: OK, then. How about________?  R: That’s fine. I’ve made the booking. You need to send a deposit in order to reserve your place. Can I have your e-mail address so I can send you details of our bank account?  M: Of course. It’s ___________.  R: Thanks, ______. Looking forward to seeing you in _______.  M: Thanks a lot. Bye! Подсказка №2 R:Hello, ____Camp. How can I help you?  M: Oh hello! I’d like to reserve a place, please. R: What’s your name?  M: It’s________.  R: And when would you like to come?  M: From ____ to ___ of July, please.  R: OK. Are there any classes that you are interested in taking?  M: Yes, I would like to have____classes.  R: Ok. Could I have your e’mail address, please? M: Of course. It’s ____@________.  R: Thanks, ­­­­­_______. Looking forward to seeing you in July.  M: Thanks a lot. Bye!

Подсказка №1

R: Good morning, _______. How can I help you? M: Oh hello! I’d like to reserve a place at ________, please. R: What’s your name? M: It’s _______. R: And when would you like to come? M: From________ to_______, please. R: OK, that’s fine. Are there any specific classes that you are interested in taking? M: Yes, I would like to _____________. R: I’m afraid there aren’t any places left in _________. M: OK, then. How about________? R: That’s fine. I’ve made the booking. You need to send a deposit in order to reserve your place. Can I have your e-mail address so I can send you details of our bank account? M: Of course. It’s ___________. R: Thanks, ______. Looking forward to seeing you in _______. M: Thanks a lot. Bye!

Подсказка №2

R:Hello, ____Camp. How can I help you? M: Oh hello! I’d like to reserve a place, please.

R: What’s your name? M: It’s________. R: And when would you like to come? M: From ____ to ___ of July, please. R: OK. Are there any classes that you are interested in taking? M: Yes, I would like to have____classes. R: Ok. Could I have your e’mail address, please?

M: Of course. It’s ____@________. R: Thanks, ­­­­­_______. Looking forward to seeing you in July. M: Thanks a lot. Bye!

  • Тема урока: English in Use. «Reserving a place at a summer camp» («бронирование места в летнем лагере»).
  • Использованный УМК: Spotlight7, Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс
  • Цель урока: Создать условия для развития диалогической речи по теме: «Reserving a place at a summer camp»
  • Практические задачи:
  • 1) способствовать развитию навыков аудирования: научить учащихся воспринимать на слух и понимать нужную информацию;
  • 3) способствовать совершенствованию навыков чтения с пониманием основного содержания;
  • 3) способствовать совершенствованию навыков устной речи по теме: «бронирование места в летнем лагере», вести диалог-расспрос с опорой на отдельные реплики.
  •   Общеобразовательные:
  • Создать условия для повышения общей культуры учащихся;
  • Создать условия для развития логического мышления учащихся;
  • Создать условия для совершенствования культуры общения.
  • Развивающие:
  • создать условия по развитию коммуникативной компетентности учащихся;
  • формирование потребности использования английского языка как средства общения;
  • способствовать развитию умения переносить сформированные навыки в новую ситуации;
  • способствовать расширению кругозора учащихся;
  • создать условия по формированию рефлексивных способностей учащихся.
  • Воспитательные:
  • способствовать развитию способности и потребности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в парах, к равноправному сотрудничеству;
  • формирование потребности использования английского языка как средства общения;
  • способствовать формирование толерантного отношения к представителям англоговорящих стран;
  • воспитывать положительное отношение к различным способам проведения каникул.
  •   Планируемые образовательные результаты:
  • Предметные:
  • - уметь употреблять изученную лексику по теме;
  • - уметь читать диалог с пониманием основного содержания и выполнять задания к нему;
  • - уметь понимать иностранную речь на слух;
  • - уметь забронировать место в летнем лагере.
  • Личностные:
  • - осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка.
  • Метапредметные:
  • - уметь планировать свое речевое поведение;
  • - умение работать индивидуально, в парах.
  • Тип урока: урок повторения, обобщения.