СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

«Daryn-2015-2016: Talented kids-Talented teachers» Внеклассное мероприятие для претендентов "Алтын Белгі"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данное мероприятие на английском языке было проведено в рамках ежегодной встречи претендентов "Алтын  Белгі" на базе школы-интернат для одаренных детей, куда приезжают дети со всей области.

Просмотр содержимого документа
««Daryn-2015-2016: Talented kids-Talented teachers» Внеклассное мероприятие для претендентов "Алтын Белгі"»

Министерство Образования и Науки Республики Казахстан

Акмолинская областная специализированная школа-интернат

для одаренных детей №2















Разработка мероприятия по английскому языку

«Daryn-2015-2016: Talented kids-Talented teachers»

в рамках ежегодной встречи претендентов на «Алтын Белгi»







Подготовили:

Айтмагамбетова К.У

Ескендирова С.К.

Нурмухаметов А.В.









Астана, 2015

Разработка мероприятия по английскому языку «Daryn-2015-2016: Talented kids-Talented teachers» в рамках ежегодной встречи претендентов на «Алтын Белгi»

Дата и место проведения: 05.11.2015 18.00, 201 кабинет

Целевая аудитория: претенденты на «Алтын Белгi», выборным предметом которых является английский язык, а также все желающие.

Мероприятие подготовили и провели:

Айтмагамбетова К.У., Ескендирова С.К., Нурмухаметов А.В.

Цель:

Формирование полиязычной, поликультурной личности, развитие коммуникативной компетенции, повышение мотивации и понимании важности изучения иностранного языка как средства общения, познания, самореализации и социальной адаптации.

Задачи:

Образовательные: повторение, закрепление и систематизация имеющихся знаний, в том числе языкового материала, встречающегося в ЕНТ, уметь воспринимать на слух иноязычную речь, понимание основного содержания аудио-текстов.

Воспитательные: воспитание полиязычной и поликультурной личности, воспитание толерантного отношения к проявлениям других культур, воспитание сплоченности коллектива и соревновательного духа.

Развивающие: развитие коммуникативной компетенции в рамках тематического минимума, развитие монологической речи и умения выступать перед аудиторией, развитие способности адаптировать и использовать языковой материал для решения конкретных коммуникативных задач.

Оборудование и наглядные материалы: интерактивная доска, белая доска, маркер, компьютер, раздаточный материал, шары, плакаты и указательные стрелки (оформление двери и стен при входе в кабинет), карточки разных цветов (для разделения на команды), туалетная бумага, шляпа, корзина, сертификаты, музыка и пр.



Мероприятие начинается весьма оригинально, с диалога двух учителей, которые «якобы» не замечают сидящих в аудитории гостей и ведут непринужденную беседу. Это делается с тем, чтобы ребята услышали и восприняли на слух иноязычную речь и в целом задает тон всему мероприятию, которое проходит в игровой форме, так как включает интеллектуально-подвижные игры, песни, пантомиму. По итогам мероприятия отдельным учащимся вручаются сертификаты в 8 номинациях, которые определяются членами жюри в ходе всего вечера. Данное внеклассное мероприятие содержит много вопросов страноведческого характера, поскольку для претендентов «Алтын белгi» весьма полезно повторить их в игровой, непринужденной атмосфере. Наличие песен также имеет положительный эффект. Все игры и групповые задания сопровождаются музыкой.

План мероприятия:

  1. Organizational moment.

  1. A dialogue between 2 people (Arman Vladimirovich and Saule Kaiyrbekovna enter the room and start chatting)

  2. Greeting (Kulzhan Umirzakovna). Good evening dear boys and girls. We’re glad to welcome you at our English party, which is going to be full of fun, excitement and games. I know, you’ve come from different parts of our region. Let’s get acquainted. My name’s Kulzhan. I’m kind. I’m kind Kulzhan. What adjectives do you know starting with “a”, “b”, “c” etc. well done Now, come here, let’s make a circle (All the students stand up and make a circle)

  3. Game “My name’s …” Students say their names and say an adjective, starting with the first letter of their name. Saule-Smart, Askar-Amiable, Nazira-naughty etc. When all the names are said, a volunteer gets into the centre of the circle and says all the names, with adjectives. The other students help him/her in case he/she forgets them. (Time limit 12-15 min)

  1. Main part.

  1. Game “Toilet paper” Kulzhan takes toilet paper and gets several piеces and gives it to Saule and says “Take as much as you need” so do the other students. When all the students have taken their pieces of paper, they are explained the rule: You should talk about yourself. Give as many sentences about yourself as pieces you have got. Everybody take their places and the teachers are engaged with their own groups (6 student in each). Eg. Saule has got 8 pieces and she gives 8 sentences. 1-My full name’s Saule Kaiyrbekovna Yeskendirova. 2-I come from a big family, which lives in Schuchinsk. 3-I moved to Astana 6 years ago, because I got a job here. 4-I’m not married and I don’t have children. 5-I’m a 2nd-years Master Student at Eurasian National University. 6- I work as an English Teacher at school. 7-I’ve been teaching English for 10 years. 8- My dream is to travel all around the world and become a really famous person. So do the other students. After that a volunteer comes from each group and talks about his NEW FRIENDS. (Time limit 20 min)



  1. Song “I love to hate you” Saule gets in the centre of the room and starts singing by herself and asks students if they want to sing with her. Then she hands out the song lyrics and explains the task. There are some missing words in the song lyrics. So students should fill in the gaps while listening. After having filled we check altogether and then start singing. Students may stand up and dance while singing. (Time limit 15 min)



  1. Game “A Hat and a Basket”. Students come into circle, they start dancing. One of the students wears a hat, while the other is holding a basket. When dancing, they should pass it to someone (both the hat and the basket). When music stops, a student with the basket takes out a card with a question and asks it another student, who is wearing a hat and so on. (Time limit 15 min)

  1. After this game students take out shapes of different colours from the basket and in this way they are divided into 3 groups of six: red, orange, green. 1 group-Arman’s team –transfer questions from Direct speech into Reported. 2 group-Kulzhan’s team- answer the questions on country study. 3 group- Saule’s team- read and pantomime the given sentences, using facial expressions, gestures and body language. First students show the given sentences, the others should say complete sentence in Present sontinuous or Present Perfect. Then we show some scenes from famous Fairy tales. (Time limit 15 min)



  1. Conclusion.

1. Song “I just called to say I love you” Everybody gets song lyrics, which they complete while listening. After having filled in we check together and start singing altogether. (Time limit 20 min)

  1. Get the balloon” Students take balloons and burst them. They get questions, read them up loud and answer.

  2. Evaluation and feedback. Teachers give qualified feedback to students and make summary of the party.

  3. The Judges, the guests give a speech and say a thank-you word. Then comes the moment of truth: giving Certificates to best students and making photos. (music)