СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Эджа. Сёз авуштырув къаиделери. Ургъу. (Слог. Правила переноса слов. Ударение.)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Эджа. Сёз авуштырув къаиделери. Ургъу. (Слог. Правила переноса слов. Ударение.)»

18.02 Дерс № 22. 5 сыныф ана тили

Мевзу: Эджа. Сёз авуштырув къаиделери. Ургъу.

Макъсат:

Шахсий нетиджелер: окъувгъа меракъ догъурмакъ, тильге севги ашламакъ;

Регулятив УУД: талебелернинъ оджа ярдымынен дерстеки арекетлернинъ макъсадыны тайинлемек, бирликте чалышувы, бераберлик муитини асыл этмек; нутукъ байлыкъларыны арттырув;

Мерифет УУД: эджа, сёз авуштырув ве ургъу акъкъында малюмат берюв ве анълатув; сёзлерни эджаларгъа болюв, ургъуларны къоюв; тюрлю мешгъулиетлер беджерюв;

Коммуникатив УУД: озь фикирлерини агъзавий ве язма шекильде ифаде этмек; динълемеге ве башкъаларнынъ айткъанларыны анъламакъ; озюнинъ ве башкъаларынынъ япкъан ишлерине къыймет кесмек, нетиджелер чыкъармакъ.

Дерс шекили: янъы мевзуны анълатув

Таминлев: китап (с.96-98), джедвель, компьютер, «Алем-и сарф» диски

Дерс кетишаты

  1. Тешкелий момент. Талебелернен селямлашув.

  2. Эв вазифесини тешкерюв. Суаллерге джевап берюв.

- е, ё, ю, я – бу насыл арифлер?

- Олар акъкъында не бильдинъиз?

- Не вакъыт олар 2 сес бильдирелер? Мисаллер кетиринъиз.

  1. Дерснинъ мотивациясы. Тахтадаки джедвельге бакъып, дерснинъ мевзусыны тапмакъ, макъсатларыны тайинлемек.

  2. Янъы мевзуны анълатув.

1. Малюмат берюв.

  • Сёзлер эджаларгъа болюнелер. Сёзлер бир я да бир къач эджадан ибарет ола. Эр бир эджада созукъ сес олмакъ керек. Сёзде къач созукъ сес олса, о къадар эджа олур. Меселя: таш, дее, пен-джее

  • Эджалар ургъулы ве ургъусыз олалар. Меселя: ки – ургъусыз, тап – ургъулы.

  • Эджалар ачыкъ ве япыкъ олалар. Эгер эджа созукъ сеснен битсе – бу ачыкъ эджа, эгер тутукънен битсе – япыкъ. Меселя: ра-ле ( ( ; джез-ве ( ) ( ; бер-бер ( ) ( ).

  • Сёзлерни сатырдан сатыргъа авуштыргъанда бир ариф сатырда къалдырылмаз ве авуштырылмаз. Сёзлерни эджаларгъа бакъып, сатырдан авуштырамыз. Авуштырылмасы олмагъан сёзюнинъ тюбюни 1 сызыкънен сызамыз. Меселя: тур-на, па-падие, папа-дие; юва.

2. «Алем-и сарф» дискинен чалышув.

3. с.97 241 -иш, берильген схемаларгъа эсасланып, сёзлер уйдурмакъ.

( ( ( ( ) ( ) ( ) ( ) (

А-ва э-лек лес-кер дерь-я

  1. Пекитюв.

        1. с.97 240-иш, сёзлерни эджаларгъа болип язмакъ.

        2. с.97 242-иш, ургъуларны къоймакъ.

VI. Рефлексия.

- Бугунь насыл мевзуны кечтик?

- Ургъу, эджа ве сёз авуштырув акъкъында не бильдинъиз?

- Къыйынлыкълар олдымы?

VII. Дерснинъ нетиджеси.

VIII. Баалар къоюв.

IX. Эв вазифеси: с. 98 245-иш, сёзлерге ургъуларны къоймакъ.