План-конспект урока по
английскому языку в 8 классе по теме :
«What can we Do to save the Earth?»
Обобщительно – повторительный урок по теме : «Экологические проблемы. Спасение нашей планеты.»
Задачи: Образовательные:
-актуализация лексики по теме « Ecological problems»;
-проявить интерес к экологическим проблемам и умение высказываться по-английски по теме «Ecological problems»;
-совершенствование умения поискового чтения ;
-активизация лексики по речевым видам деятельности- чтение, говорение, аудирование , письмо;
-систематизация и закрепление знаний по теме : « Употребление определенного артикля «ТНЕ» с географическими названиями» .
Развивающие:
-развитие умения монологической и диалогической речи;
-развитие логического мышления;
-развитие умений сопоставлять , анализировать и обобщать ;
-развитие умений выражать свое мнение на английском языке, давать оценку своей работе .
Воспитательные:
-воспитание чувства ответственности за сопричастность к проблемам экологии ;
-учить школьников бережно относиться к окружающей среде ;
-воспитание интереса к экологическим проблемам, бережное отношение к окружающей среде;
-воспитание умения выслушивать собеседника , вежливо реагировать в различных ситуациях общения.
Тип урока: комбинированный
Оборудование: компьютер ,презентация к уроку «Ecological problems», проектор , экран, учебник.
Ход урока
Орг.момент (2 мин)
-Good morning pupils!
-Good morning, teacher!
-Glad to see you boys and girls? How are you? At last lessons we discussed the them “Our planet” . We know that the name of our planet is …
-The Earth is the name of our planet.
-The Earth , is wonderful. There are a lot of forests and mountains , oceans and seas , rivers and lakes is our planet. The Earth has the second name. What is the second name of our planet?
-The second name of our planet is The Blue Planet? (слайды 1-5 с видом земли)
2.Речевая зарядка
Let’s have a rest! Listen to me attentively! I give you some examples of geographical names. If you use the article THE with this , you don’t stand up , you sit. Did you understand me?
Mississippi, Asia, Australia, Ob, Themes, North America, Russia, Canada, Spain, Russian Federation, Baikal, New Zealand, Great Britain, Lake Onega , Baltic sea, Europe, United Kingdom, USA, Northern Ireland, Pacific ocean, Caucasus, Pamirs, Volga.
(Stand up: the Mississippi , the Ob, the Themes, the Russian Federation, the Baikal, the United Kingdom, the USA, the Pacific ocean, the Baltic sea, the Caucasus, the Pamirs, the Volga;
Sit down: Asia, Europe, North America, Russia, Canada, Spain, New Zealand, Great Britain, Lake Onega, Europe, Northern Ireland).
3.Повторение лексики
Teacher : Let’s begin with the words.
Учащиеся читают слова по карточкам:
Environment, ecology, pollution , overcrowding , destruction , resources , exhaust , extinct , cause , habitat , littering , living things.
Teacher: There are many types of dictionaries: English-Russian, Russian-English. When do you use them? Today you’ll have a chance to work with an English-English dictionary.
Task: Read the meaning and guess the word:
The scientific study of the natural relations of planet, animals , people to each other and their surroundings. (Ecology)
The act of making (air, water, land) dangerously impure. (Pollution)
Too many people in our place. (Overcrowding)
The act of destroying , putting an end to the existence of something. (Destruction)
The act of throwing things away untidily. (Littering)
Plants, animals, people. (Living things)
The natural home of a plant or animal. (Habitat)
Teacher: Good job!
4.Активизация лексики
Task: Who would like to fill in the blanks?
Некоторые учащиеся получают карточки с заданием:
The Earth is our ____________. We must take care of it. The importance of this task is _________ by the ecologists, scientists, who study the relation between living things and their _______. Each of must do everything possible to______ the land , air and water clean. Of course, people undertake some measures to _______ the environment , but this activity is complicated by the economic difficulties.
Protect, home , keep , pointed out , environment.
Five-Minute test
8 form
Fill in the definite article the if needed.
The official name of the country is 1)….. United Kingdom of 2)……… Great Britain and 3)………. Northern Ireland . The country is situated in 4)……British Isles. The two main islands are: 5) ………... Great Britain and 6) …….. Ireland .7)…..united Kingdom is not far from Europe. 8)…….. UK is washed by 9)……… Atlantical Ocean is the east and by 10)……… North Sea in the west. The highest mountains are in 11)………Scotland and 12)…….. Wales: 13)……. Ben Nevis and 14)…… Snowdon. The longest river are 15)……. Severn and 16)…… Rivers Thames.