Spotligt 6.Module 9. English in Use: Booking a table at a restaurant.
Цель: способствовать развитию навыков диалогической речи, фонематического слуха, произносительных навыков, навыков чтения и продуктивного письма, закрепление лексических единиц.
Оборудование: Компьютер, проектор, видео и аудиозаписи.
Ход урока
I. Организационный момент
—Hello guys! (Hello, teacher!)
— How are you?
—Who is absent today?
II. Фонетическая разминка
Упр. 4 (с. 92).
— Open your books at page 92.
Listen and tick. Listen and repeat again
Keys:
[æ]: as, bag, cat, mad;
[Λ]: us, bug, cut, mud.
III. Работа по теме урока
1. Вводная беседа
— Do you like eating at a restaurant?
— How often do you go to restaurants?
— Do you go there with your parents or with your friends?
— What is your favourite restaurant?
— Can you book a table at a restaurant?
2. Работа по учебнику
Упр. 1 (с. 92).
The sentences are from the following dialogue. Which belong to the host/customer?
Keys:
Host: When would you like it for? For how many people? Could I also have a contact number? What name should I book it under? You’re welcome.
Customer: I’d like to book a table, please. There’ll be four of us. For tomorrow evening, at 9:00 pm.
— What does the customer want?
(Учащиеся высказывают свои предположения, затем читают текст в сопровождении аудиозаписи и проверяют свои ответы.)
Упр. 2 (с. 92).
Read the dialogue and complete the notes .
Keys: 1 — Stephens; 2 — 5698477; 3 — 4; 4 — Thursday; 5 — 7:00 pm.
Учащиеся слушают аудиозапись еще раз и читают диалог по ролям.
— Now I’ll invite a pair to act out their scene in front of the class.
(Несколько пар учеников разыгрывают диалоги перед классом.)
IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:
SB: Ex. 3 (р. 92)
V. Подведение итогов урока
— Can you book a table at a restaurant?
— Can you talk about the food you eat?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)