2 февраля 2019 г. в Кембриджском ресурсном центре состоялся семинар для учителей английского языка г.Калининграда и области на тему: « "Current ELT Trends and "Old School" Methods That Work".
Кембриджский ресурсный центр совместно с Языковой школой Дмитрия Никитина пригласил преподавателей английского языка г.Калининграда и области посетить семинар по методике преподавания английского языка
2 февраля с 15.30 до 18.00 ул. Ген.-лейтенанта Озерова, 17б.
Семинар организовали книжная компания «Британия в Калининграде» (директор Оксана Сергеевна Илюхина) при содействии Кембриджского ресурсного центра (директор Екатерина Булатова). Лектор – преподаватель английского языка Дмитрий Сергеевич Никитин (г.Ярославль).
Спикер: Дмитрий Никитин (г. Ярославль)
· основатель и директор образовательной компании «Школы Дмитрия Никитина»;
· владелец сети детских центров «Лалеока»;
· кандидат филологических наук;
· тренер учителей английского языка;
· автор серии методических программ DN School Practical Teacher;
· автор мастер-классов по эффективному управлению языковой школой «Эффективная языковая школа», «Путь ученика», «Маркетинг возвращения в языковой школе» и др.
Программасеминара:
15:30-16:00 Introduction and Expectations. Ice-breaker activities for your classes.
16:00-16:30 Dictations and using mother tongue in the 21st-century classroom.
16:30-16:45 Coffee-break
16:45-18:00 Effective Continuing Professional Development. Qs and As.
· Продуктивно и обоснованно использовать опору на родной язык на уроках иностранного языка.
· Использовать новые и традиционные форматы диктантов.
· Рационально отбирать и комбинировать инструменты CPD.
В своей лекции Дмитрий Сергеевич рассказал о его личных правилах (personal rules).
Warm-up before Warm-up
be in a classroom 15 minutes before the class
be absolutely ready for the class before it starts
switch on relaxing music if possible
welcome students coming in
give them time to settle
talk to them before the class
eat mandarins and drink coffee if possible
Effective Warm-ups
Then we worked in pairs in vision activity: The Motivation Diamond
and worked as a whole class.
Warm-up checklist
duration e.g.the first line about 4
physical requirements e.g.space for everyone
energy level e.g.medium to high
students’ background e.g. teens, girls only, students with special needs
e.g 1 girl has problems with movement
- language level e.g. B1
- number of participants e.g B1
Vision Activity: The Motivation Diamond
Acceptance family power
Competition honour saving
Curiosity order social contact
Creativity physical activity
Vision Activity: The Interview
Interests or Passions Dislikes
System Activity: The Bottom Left
Enjoing
Doing often Not doing often
Not enjoying
Engaging Activity: Three Brain Warm-up: “Brave volunteer”
Who is the 1-st President of Russia?
Who is the Queen of Great Britain?
Engaging Activity: three Brain Warm-up
Engaging Activity: “Yes, and …”; Yes, but…” - Amazing techniques.
Generating Ideas Activity: “Socks” - an Amazing activity.
In this activity we worked individually, in groups, with whole class.
Continuous Professional Development System in a Language School
Introduction and expectations
What are your expectations from the workshop?
Without support he finds teachers tend to respect the job less and may leave the field altogether. They may not realize the importance. Additionally, many teachers lack the resources to further their development independently. His own development has been largerly due to the school that supported him most in taking further steps forward.
Effective PD
Draws down targeted specialist
Gives and receives structured peer support
Professional dialogue rooted in evidence from trying new things
Focus on why things work/don’t work now
Reflection as a way of practicing theory and theorizing practice
Enquiry-oriented learning sustained over time
Learning to learn from observing the practices of others
The use of tools and protocols to help to create coherence, sustain learning , ensure depth and make evidence collection and analysis manageable and useful.
Done with teachers , and not to teachers.
How do teachers develop?
Learning from instructors
Learning and analyzing your own teaching
Learning as an adult etc.
PD activities
Courses and conferencies
Webinars
Conferencies with support
Assessment of PD
Disconnected from the reality of classroom
Too short
No follow up
Too much talking, very little doing
What do teachers need?
Time affordability
Support and follow up
Access the Egrid
Enabling competiting
Stand a new assessment
Summary
Training and qualifications
Activities
-lesson study
- mentoring
- performance dialogue
- professional portfolio
- CPD log
- CPD personal framework
- teachers’ board
- project management
- coaching
- study groups
- critical friends’ team
- collaborative action research
- exploratory action research
- target language development
- reading group
Дмитрий Сергеевич Никитин:
«В 2009 года я создал образовательное учреждение “Языковая Школа Дмитрия Никитина”.
Мы начали с курсов английского языка в Ярославле. Затем добавили курсы немецкого, французского, испанского, итальянского, китайского и чешского языков, а также курсы русского языка как иностранного.
Шло время, и мы немного расширили сферу деятельности, а потому сменили название, и теперь мы “Школа Дмитрия Никитина”. Нам также принадлежат детский центр “Лалеока” и маленькая книготогровая компания. К языковым курсам добавились развивающие программы для детей в Ярославле (творческое развитие, евросад, подготовка к школе), лекции по гуманитарным наукам для взрослых, тренинги для учителей английского языка. Кроме того, в нашей школе можно приобрести учебную и художественную литературу, изданную за рубежом.
Семинары, вебинары, конференции для преподавателей английского языка, которые регулярно проводит Языковая школа Дмитрия Никитина, будут особенно интересны тем, кто активно внедряет новые методики преподавания на уроках английского языка и желает получить новый дополнительный опыт. Отличие этих встреч в том, что спикерами становятся известные российские и зарубежные ученые и авторы пособий по методике преподавания английского языка.
В заключение семинара присутствующие учителя г.Калининграда и области получили Сертификаты об участии в семинаре на тему: «Current ELT Trends and “Old Schools” Methods That Work”.
Просмотр содержимого документа
«English seminar "Current ELT Trends and "Old School" Methods That Work" at the Cambridge Resource Centre on the 2 February 2019 in kaliningrad»
Семинар в Кембриджском центре г.Калининграда
2 февраля 2019 г. в Кембриджском ресурсном центре состоялся семинар для учителей английского языка г.Калининграда и области на тему: « "Current ELT Trends and "Old School" Methods That Work".
Кембриджский ресурсный центр совместно с Языковой школой Дмитрия Никитина пригласил преподавателей английского языка г.Калининграда и области посетить семинар по методике преподавания английского языка 2 февраля с 15.30 до 18.00 ул. Ген.-лейтенанта Озерова, 17б. Семинар организовали книжная компания «Британия в Калининграде» (директор Оксана Сергеевна Илюхина) при содействии Кембриджского ресурсного центра (директор Екатерина Булатова). Лектор – преподаватель английского языка Дмитрий Сергеевич Никитин (г.Ярославль).
Спикер: Дмитрий Никитин (г. Ярославль) основатель и директор образовательной компании «Школы Дмитрия Никитина»; владелец сети детских центров «Лалеока»; кандидат филологических наук; тренер учителей английского языка; автор серии методических программ DN School Practical Teacher; автор мастер-классов по эффективному управлению языковой школой «Эффективная языковая школа», «Путь ученика», «Маркетинг возвращения в языковой школе» и др.
Программа семинара:
15:30-16:00 Introduction and Expectations. Ice-breaker activities for your classes. 16:00-16:30 Dictations and using mother tongue in the 21st-century classroom. 16:30-16:45 Coffee-break
16:45-18:00 Effective Continuing Professional Development. Qs and As.
Продуктивно и обоснованно использовать опору на родной язык на уроках иностранного языка. Использовать новые и традиционные форматы диктантов. Рационально отбирать и комбинировать инструменты CPD.
В своей лекции Дмитрий Сергеевич рассказал о его личных правилах (personal rules).
Warm-up before Warm-up
be in a classroom 15 minutes before the class
be absolutely ready for the class before it starts
switch on relaxing music if possible
welcome students coming in
give them time to settle
talk to them before the class
eat mandarins and drink coffee if possible
Effective Warm-ups
Then we worked in pairs in vision activity: The Motivation Diamond
and worked as a whole class.
Warm-up checklist
duration e.g.the first line about 4
physical requirements e.g.space for everyone
energy level e.g.medium to high
students’ background e.g. teens, girls only, students with special needs
e.g 1 girl has problems with movement
- language level e.g. B1
- number of participants e.g B1
Vision Activity: The Motivation Diamond
Acceptance family power
Competition honour saving
Curiosity order social contact
Creativity physical activity
Vision Activity: The Interview
Interests or Passions Dislikes
System Activity: The Bottom Left
Enjoing
Doing often Not doing often
Not enjoying
Engaging Activity: Three Brain Warm-up: “Brave volunteer”
Who is the 1-st President of Russia?
Who is the Queen of Great Britain?
Engaging Activity: three Brain Warm-up
Engaging Activity: “Yes, and …”; Yes, but…” - Amazing techniques.
Generating Ideas Activity: “Socks” - an Amazing activity.
In this activity we worked individually, in groups, with whole class.
Continuous Professional Development System in a Language School
Introduction and expectations
What are your expectations from the workshop?
Without support he finds teachers tend to respect the job less and may leave the field altogether. They may not realize the importance. Additionally, many teachers lack the resources to further their development independently. His own development has been largerly due to the school that supported him most in taking further steps forward.
Effective PD
Draws down targeted specialist
Gives and receives structured peer support
Professional dialogue rooted in evidence from trying new things
Focus on why things work/don’t work now
Reflection as a way of practicing theory and theorizing practice
Enquiry-oriented learning sustained over time
Learning to learn from observing the practices of others
The use of tools and protocols to help to create coherence, sustain learning , ensure depth and make evidence collection and analysis manageable and useful.
Done with teachers , and not to teachers.
How do teachers develop?
Learning from instructors
Learning and analyzing your own teaching
Learning as an adult etc.
PD activities
Courses and conferencies
Webinars
Conferencies with support
Assessment of PD
Disconnected from the reality of classroom
Too short
No follow up
Too much talking, very little doing
What do teachers need?
Time affordability
Support and follow up
Access the Egrid
Enabling competiting
Stand a new assessment
Summary
Training and qualifications
Activities
-lesson study
- mentoring
- performance dialogue
- professional portfolio
- CPD log
- CPD personal framework
- teachers’ board
- project management
- coaching
- study groups
- critical friends’ team
- collaborative action research
- exploratory action research
- target language development
- reading group
Дмитрий Сергеевич Никитин:
«В 2009 года я создал образовательное учреждение “Языковая Школа Дмитрия Никитина”.
Мы начали с курсов английского языка в Ярославле. Затем добавили курсы немецкого, французского, испанского, итальянского, китайского и чешского языков, а также курсы русского языка как иностранного.
Шло время, и мы немного расширили сферу деятельности, а потому сменили название, и теперь мы “Школа Дмитрия Никитина”. Нам также принадлежат детский центр “Лалеока” и маленькая книготогровая компания. К языковым курсам добавились развивающие программы для детей в Ярославле (творческое развитие, евросад, подготовка к школе), лекции по гуманитарным наукам для взрослых, тренинги для учителей английского языка. Кроме того, в нашей школе можно приобрести учебную и художественную литературу, изданную за рубежом.
Информацию о всех проектах Школы можно узнать на сайтах: Школа Дмитрия Никитина, Лалеока.
Школа Дмитрия Никитина
Семинары, вебинары, конференции для преподавателей английского языка, которые регулярно проводит Языковая школа Дмитрия Никитина, будут особенно интересны тем, кто активно внедряет новые методики преподавания на уроках английского языка и желает получить новый дополнительный опыт. Отличие этих встреч в том, что спикерами становятся известные российские и зарубежные ученые и авторы пособий по методике преподавания английского языка.
В заключение семинара присутствующие учителя г.Калининграда и области получили Сертификаты об участии в семинаре на тему: «Current ELT Trends and “Old Schools” Methods That Work”.