СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ «Английский язык» программы подготовки по профессиям среднего профессионального образования

Нажмите, чтобы узнать подробности

Контрольно -измерительный материал по английскому языку для студентов СПО

Просмотр содержимого документа
«КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ «Английский язык» программы подготовки по профессиям среднего профессионального образования»

ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КУЛКБАКСКИЙ МЕТАЛЛУРГИЧЕСКИЙ КОЛЛЕДЖ»





РАССМОТРЕНО И ОДОБРЕНО НА ЗАСЕДАНИИ ЦИКЛОВОЙ КОМИССИИ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ДИСЦИПЛИН

ПРОТОКОЛ №________ОТ_____________

ПРЕДСЕДАТЕЛЬ ЦИКЛОВОЙ КОМИССИИ ____________Бубнова Л.В

«УТВЕРЖДАЮ»
ЗАМ. ДИРЕКТОРА СПО
____________________Н.Б. БЕЛОВА









КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ

«Английский язык»

программы подготовки по профессиям среднего

профессионального образования

150709.02 - Сварщик (электросварочные и газосварочные работы);

26080701 – Повар

270802.08-Мастер сухого строительства;


















2013





СОДЕРЖАНИЕ

1. Паспорт

2.Формы промежуточной аттестации по дисциплине

3. Оценка освоения дисциплины





















































1. Паспорт

Комплект контрольно-измерительных материалов предназначен для проверки результатов освоения дисциплины «Английский язык» по специальностям СПО.

    1. Результаты освоения дисциплины

В результате освоения дисциплины обучающийся должен уметь:
- общаться (устно и письменно) на английском языке на профессиональные и повседневные темы;
- переводить (со словарем) тексты на английском языке профессиональной направленности;
- самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать:
-основы общения на английском языке: фонетику, лексику, фразеологию, грамматику;
- основы делового языка по специальности;
-профессиональную лексику;
-фразеологические обороты и термины;
-технику перевода (со словарем) профессионально ориентированных текстов;
- профессиональное общение.



2.Формы промежуточной аттестации по дисциплине

Формами аттестации по дисциплине являются дифференцированный зачет.

3. Оценка освоения дисциплины

3.1 Общие положения

Основной целью оценки дисциплины является оценка умений и знаний.

Оценка осуществляется с использованием следующих форм и методов контроля:

- контроль знаний обучающихся проводится в форме текущей аттестации. Текущая аттестация обучающихся – оценка знаний и умений - проводится постоянно с помощью тестовых заданий, на практических занятиях, по результатам самостоятельной работы обучающихся.











3.2 Задания для тестового контроля знаний по дисциплине

Выберите правильный вариант

I курс

  1. I … to the cinema very often.

  1. doesn’t goes

  2. don’t go

  3. doesn’t go

  4. don’t go

  1. Alice … a new tape recorder?

  1. Do … got

  2. Have … got

  3. Does … has

  4. Has … got

  1. Where … the money?

  1. is

  2. a

  3. am

  4. are

  1. My friend and I … meet in this bar.

  1. very

  2. very much

  3. often

  4. every day

  1. I … much time watching TV.

  1. not spend

  2. doesn’t spend

  3. don’t spend

  4. not spend

  1. Give … the red box, please.

  1. my

  2. mine

  3. I

  4. me

  1. My birthday is on … of May.

  1. the twenty-five

  2. the twenty-fifth

  3. the twentieth-fifth

  4. the twenty-fifth

  1. This is … car.

  1. George

  2. the George’s

  3. Georges

  4. George’s

  1. Jill often … to the in theatre in her free time.

  1. goes

  2. go

  3. do not go

  4. go’s

  1. Ted and Mike … a lot of friends.

  1. do have got

  2. have got

  3. has got

  4. don’t got

  1. What is …?

  1. the name’s street

  2. the name street

  3. the street’s name

  4. the name of the street

  1. Mike like to read?

  1. What kind of books does

  2. What kind of books

  3. What kind

  4. What kind of books do

  1. Where … the children?

  1. am

  2. do

  3. are

  4. is

  1. How many languages … speak?

  1. does you

  2. you

  3. do you

  4. you do

  1. How … money have you got?

  1. much

  2. little

  3. many

  4. lot of

  1. Who … to go on an excursion?

  1. do want

  2. wants

  3. does want

  4. want

  1. We have got … time, the train leaves at 5.00.

  1. a lot of

  2. few

  3. many

  4. a few

  1. We know very… about Shakespeare’s life.

  1. many

  2. little

  3. lot

  4. lots

  1. The test is not difficult, you can do it …

  1. ourselves

  2. herself

  3. yourself

  4. himself

  1. We’d like you to meet a very good friend of …, Robert White.

  1. us

  2. our

  3. ours

  4. we

II курс I семестр

              1. We have got … new clothes.

  1. a lot of

  2. a little

  3. much

  4. little

              1. Jack often feels sad because he has got … friends.

  1. a few

  2. few

  3. many

  4. little

              1. We have got … flour, we can’t make a cake.

  1. little

  2. few

  3. a little

  4. a few

              1. ... your friends … in Moscow?

  1. Do, lives

  2. Do, live

  3. Are, live

  4. Does, live

              1. My friend Alex … to go to the cinema.

  1. is likes

  2. likes

  3. like

  4. is like

              1. students study in this scool.

  1. Three thousand

  2. Three thousands

  3. Three thousands

  4. Three thousand of

              1. My cousin … tea with lemon.

  1. isn’t like

  2. doesn’t like

  3. don’t like

  4. like

              1. The girl over there is very pretty. Could you introduce me to …?

  1. you

  2. him

  3. she

  4. her

              1. We need three big … to cook the salad.

  1. tomatoes

  2. tomates

  3. tomats

  4. tomatos

              1. The teacher wants to check … exercise- books.

  1. students’

  2. the students’

  3. the students

  4. the students’s

              1. My mother always gives me …

  1. a good advice

  2. good advices

  3. an advice

  4. good advice

              1. Where is Mr. Jones? I want to talk to …

  1. he

  2. himself

  3. his

  4. him

              1. The shoes are beautiful. Look at …!

  1. him

  2. us

  3. them

  4. it

              1. ... of December is a wonderful holiday.

  1. the thirty-one

  2. the thirty-first

  3. the thirty-oneth

  4. thirty-first

              1. These books … very expensive.

  1. am

  2. a

  3. are

  4. is

              1. The traffic is heavy, drive …!

  1. more careful

  2. carefully

  3. careful

  4. care

              1. There are all modern conveniences in their country house, …?

  1. are there

  2. aren’t they

  3. are they

  4. aren’t there

              1. know several languages.

  1. Is it important to

  2. It is important to

  3. It is important

  4. Is important to

              1. Who … exercises every day?

  1. does do

  2. does

  3. do do

  4. do
    20.Who … a lot of friends?

  1. do have

  2. have got

  3. has got

  4. does have



II курс II семестр

  1. I am a good student, …?

  1. am I

  2. am not I

  3. aren’t I

  4. amn’t I

  1. How many … in the room?

  1. chairs are there

  2. chairs there arc

  3. are there chairs

  4. chairs are

  1. This game is … more interesting than that one.

  1. as

  2. not so

  3. less

  4. much

  1. There is a nice vase on the window- sill, …?

  1. isn’t it

  2. is there

  3. is it

  4. isn’t there

  1. John is always … for classes.

  1. late

  2. lately

  3. later

  4. lates

  1. snows a lot in winter.

  1. Is

  2. It

  3. There

  4. Does

  1. The days grow … in autumn.

  1. more shorter

  2. more short

  3. shorter

  4. shortest

  1. She has got a car, …?

  1. has she

  2. doesn’t she

  3. hasn’t she got

  4. hasn’t she

  1. Don’t rub your eyes so … .hard

  2. hardly

  3. hardest

  4. harder

  1. This idea seems … to me.

  1. strangely

  2. strange

  3. stranger

  4. more strange

  1. My friend speaks … Spanish.

  1. more perfect

  2. more perfectly

  3. perfect

  4. perfectly

  1. to work by bus or by underground?

  1. Do she

  2. Do you go

  3. You go

  4. Does you

  1. How do you feel? – I feel …

  1. the best

  2. more well

  3. well

  4. good

  1. It rains a lot in autumn, …?

  1. does it

  2. isn’t it

  3. is it

  4. doesn’t it

  1. My suitcase is … than yours.

  1. heavier

  2. more heavier

  3. more heavy

  4. heavier

  1. There is … sugar in my tea than in yours.

  1. fewer

  2. little

  3. less

  4. smaller

  1. This is the … film I’ve ever seen.

  1. bad

  2. worst

  3. worse

  4. baldest

  1. He doesn’t like black coffee …?

  1. do he

  2. doesn’t he

  3. does he

  4. don’t he

  1. My friend works in the head office of the company …?

  1. is she

  2. doesn’t she

  3. does she

  4. isn’t she

  1. The students can do this exercise … .

  1. easier

  2. easy

  3. the easiest

  4. easily







Рзработчик:

преподаватель ГБОУ СПО «КМК»: Е.Н.Петросян