СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Following Huckleberry Finn

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данное внеклассное мероприятие для седбмых классов направлено на знакомство учеников с жизнью и творчеством одного из писателей страны изучаемого языка - Марка Твена, а также на развитие у учеников читательской компетенции. Дополнительные материалы и пояснительная записка приложены в презентации на заключительных слайдах.

Просмотр содержимого документа
«Following Huckleberry Finn»

Following Huckleberry Finn

Following Huckleberry Finn

Mark Twain’s House in Hartford

Mark Twain’s House in Hartford

Mark Twain’s House in Hartford

Mark Twain’s House in Hartford

The Most Famous Mark Twain’s Books

The Most Famous Mark Twain’s Books

Sid Becky Tom Aunt Polly Huck

Sid

Becky

Tom

Aunt Polly

Huck

Tom and Huck are Best Friends

Tom and Huck are Best Friends

The Adventures of Huckleberry Finn

The Adventures of Huckleberry Finn

Huck and Jim’s Adventures on a Raft

Huck and Jim’s Adventures on a Raft

What is Tom’s surname? a. Stiller c. Simpson b. Sawyer

What is Tom’s surname?

a. Stiller

c. Simpson

b. Sawyer

Where was Mark Twain’s House? a. in Hartford c. in Heathrow b. In Stanford

Where was Mark Twain’s House?

a. in Hartford

c. in Heathrow

b. In Stanford

Who is Tom’s best friend? a. Jim c. Sid b. Huck

Who is Tom’s best friend?

a. Jim

c. Sid

b. Huck

Who is Polly to Tom? a. A mother c. An aunt b. A grandmother

Who is Polly to Tom?

a. A mother

c. An aunt

b. A grandmother

What transport did Huck and Jim use to travel down the river? a. A boat c. A scooter b. A raft

What transport did Huck and Jim use

to travel down the river?

a. A boat

c. A scooter

b. A raft

St. Petersburg

St. Petersburg

Jackson’s  Island St. Petersburg

Jackson’s

Island

St. Petersburg

Jackson’s  Island St. Petersburg Illinois

Jackson’s

Island

St. Petersburg

Illinois

Jackson’s  Island St. Petersburg Illinois Cairo

Jackson’s

Island

St. Petersburg

Illinois

Cairo

Jackson’s  Island St. Petersburg Illinois Cairo Phelp’s Farm

Jackson’s

Island

St. Petersburg

Illinois

Cairo

Phelp’s Farm

Samuel Langhorne Clemens

Samuel Langhorne Clemens

The town where the story begins is called St. Petersburg , which is a fictional place based on Mark Twain's boyhood town of Hannibal .   I camped for several days on Jackson’s Island and met Jim there. We found a raft, investigated a floating house, and started our adventure.   Jim and I were looking for Cairo . It is a town in the free state of Illinois . There we planned to sell the raft and travel by steamboat up the Ohio River .   After working cons in the villages along the river, we finally achieved the Phelps

The town where the story begins is called St. Petersburg , which is a fictional place based on Mark Twain's boyhood town of Hannibal .

 

I camped for several days on Jackson’s Island and met Jim there. We found a raft, investigated a floating house, and started our adventure.

 

Jim and I were looking for Cairo . It is a town in the free state of Illinois . There we planned to sell the raft and travel by steamboat up the Ohio River .

 

After working cons in the villages along the river, we finally achieved the Phelps "one-horse plantation" . This is where Jim met his destiny and the story ended .

Пояснительная записка

Класс: 7

Тема занятия: Following Huckleberry Finn

Актуальность: знакомство учеников с литературой страны изучаемого языка на примере произведения одного из наиболее ярких её представителей.

Цель: повышение интереса учеников к культуре стран изучаемого языка, в частности к литературе страны изучаемого языка на примере личности и творчества одного из ярких её представителей.

Задачи:

  • Образовательные:
  • расширить словарный запас учеников;
  • расширить кругозор учеников;

2. Практические:

  • актуализировать лексику, связанную с названиями географических объектов;
  • рРазвивающие:
  • азвивать умение работать над текстом и интерпретировать его;

3. Воспитательные:

  • воспитывать умение работать в команде;
  • воспитывать уважительное отношение к соперникам.

Планируемые результаты: ученики должны узнать о жизни и творчестве писателя Марка Твена, научиться использовать информацию, данную в тексте, для решения различных задач.

Форма проведения: внеклассное занятие.

Методы: коммуникативный метод, сознательно-сопоставительный метод.

Приемы: рассказ, беседа, метод иллюстраций, графические упражнения, создание проблемной ситуации, фронтальная работа, работа в парах.

Оборудование и оформление: классная комната, компьютер (ноутбук), проектор, рабочие листы.

Ход мероприятия:

• Организационный момент:

Учитель приветствует учеников, задаёт им следующие вопросы: “Do you read books?”; “Can you name any British or American writers?”

Учитель фронтально опрашивает учеников о британских и американских писателях. При каждом верном ответе ученика на слайде открывается новая часть паззла. В результате получается портрет Марка Твена.

Учитель задаёт вопрос: “Do you know this person?”

Ученики по поднятой руке отвечают на вопрос.

Учитель: “Today we will learn more about Mark Twain and his secret.”

 

• Основная часть

После ответа учеников учитель рассказывает о жизни и творчестве Марка Твена, попутно сопровождая свой рассказ иллюстрациями в презентации:

“ Mark Twain, whose real name was Samuel Langhorne Clemens, was born on November 30, 1835, in Florida, Missouri. He grew up in the town of Hannibal, Missouri, which later became the setting for many of his famous stories.

Twain had a lot of different jobs before becoming a writer. He worked as a printer, a steamboat pilot on the Mississippi River, and even tried his hand at mining. But it was his career as a journalist and writer that made him famous.

Mark Twain lived in Hartford with his children and wife from 1874 to 1891. The house now is a museum.

Some of Mark Twain's most popular books include "The Adventures of Tom Sawyer" and "Adventures of Huckleberry Finn." These stories are about young boys having exciting adventures in the American South.

The Adventures of Tom Sawyer" by Mark Twain features a number of memorable characters. Some of the key characters in the book include: Tom Sawyer, Huckleberry Finn - Tom's best friend, Becky Thatcher - Tom's love interest and the daughter of the town judge, Aunt Polly - Tom's strict but loving aunt who raises him after his mother's death, Sid Sawyer - Tom's half-brother.

“ The Adventures of Huckleberry Finn" follows the journey of Huck Finn, a young boy who escapes his abusive father and begins a rafting adventure down the Mississippi River with runaway slave Jim.”

Учитель: “Now, let’s check how attentive you are.”

На слайдах показываются вопросы с вариантами ответа по содержанию рассказанного учителем текста. Ученики у себя в тетрадях в ключах отвечают на ответы. После выполнения задания учитель озвучивает правильные ответы, давая ученикам возможность самостоятельно проверить себя.

Учитель: “I would like to reveal you the secret. The real name of the writer isn’t Mark Twain. One of Mark Twain’s close friends will help us find out the real name of the author. Here are his letters. Unfortunately, they are quite old and a bit spoiled.”

Учитель раздаёт парам учеников конверты с отрывками писем Гекльберри Финна, в которых рассказывается о его путешествии на плоту вместе с Джимом. Ученики читают отрывки текста и устанавливают их логический порядок. После выполнения всеми учениками задания ученики по порядку зачитывают отрывки текста в правильном порядке и отвечают на вопрос о том, кто является автором писем.

Учитель: “Well done! Huck said he would help us. But first, we should help him to restore the map of his adventures with Jim.”

Учитель раздаёт тем же парам учеников карты, воссозданные по мотивам романа «Приключения Гекльберри Финна» с пропусками в ней.

“ Distracted Huckleberry has dropped his maps and they has got soaked. As you can see, some of the words are missed. You are to read the letter one more time carefully and fill the gaps.”

Ученики в парах на основе текста заполняют пропуски в карте, вписывая названия географических объектов. Результат выполнения задания проверяется фронтально, правильные ответы появляются на слайде презентации.

“ Good job! Huck is really proud of you! You are ready to find out the real name of Mark Twain. His real name is hidden under this crossword. Who can do it faster?”

Парам учеников выдаётся кроссворд, содержащий вопросы по содержанию рассказа учителя, прочитанного текста и карты с заполненными пропусками. Пары учеников по мере решения кроссворда сдают их учителю. Учитель проверяет работы и выявляет победителя: “Congratulations! The pair of … has made it faster than the others. They have an honor to read Mark Twain’s real name.”

Пара-победитель зачитывает настоящее имя писателя, которое также появляется на слайде. Учитель зачитывает имя писателя ещё раз, и все ученики повторяют за ним.

 

• Заключительная часть

Учитель: “Samuel Clemens and Huckleberry Finn are so proud of you have managed to find out the writer’s real name. They are waving you goodbye and looking forward to meeting you again in Mark Twain’s stories. Do you want to meet them again? What character you have met today is your favoutite? If you want, you may write down his name on the blackboard.”

Ученики отвечают на вопросы учителя, желающие подходят к доске и записывают понравившихся им персонажей.

Учитель: “Our lesson is over. Thank you for your work!”

Дополнительные материалы

Список используемой литературы, электронных ресурсов:

  • Twain, Mark. The Autobiography of Mark Twain / M. Twain // – URL: https://standardebooks.org/ebooks/mark-twain/the-autobiography-of-mark-twain/text/single-page#interval-of-two-years-5 – (Reference date: 04.03.2024) – Online source.
  • History of Mark Twain Boyhood Home [Electronic resource] // Mark Twain Boyhood Home & Museum – URL: https://marktwainmuseum.org/about/our-history/#boyhood-home. – (Reference date: 04.03.2024) – Online source.


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!