СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ ОГСЭ.03 Иностранный язык для специальности 23.02.07 Техническое обслуживание и ремонт двигателей, систем и агрегатов автомобилей

Нажмите, чтобы узнать подробности

Фонд - оценочных средств (ФОС) предназначен  для контроля и оценки образовательных достижений студентов, освоивших программу учебной дисциплины  ОГСЭ.03 Иностранный язык специалистов среднего звена.

ФОС включает контрольно - оценочные  материалы для проведения входного, текущего контроля и итоговой аттестации в форме Контрольной работы (3,5,7 семестры) и Дифференцированного зачета (4,6,8 семестры).

ФОС разработан на основании:

- Федерального государственного образовательного стандарта по специальности среднего профессионального образования 23.02.07 Техническое обслуживание и ремонт двигателей, систем и агрегатов автомобилей Министерства образования и науки РФ от 9 декабря 2016 № 1568

Просмотр содержимого документа
«ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ ОГСЭ.03 Иностранный язык для специальности 23.02.07 Техническое обслуживание и ремонт двигателей, систем и агрегатов автомобилей»

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ МОСКОВСКОЙ ОБЛАСТИ

ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ МОСКОВСКОЙ ОБЛАСТИ «ЛУХОВИЦКИЙ АГРАРНО-ПРОМЫШЛЕННЫЙ ТЕХНИКУМ»













ПРОГРАММА ПОДГОТОВКИ СПЕЦИАЛИСТОВ СРЕДНЕГО ЗВЕНА ПО СПЕЦИАЛЬНОСТИ СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

23.02.07 Техническое обслуживание и ремонт двигателей, систем и агрегатов автомобилей


ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ

ОГСЭ.03 Иностранный язык


























г.о. Зарайск

2022 год

Содержание


1. Паспорт фонда - оценочных средств……………………………………………………..….3

2. Результаты освоения учебной дисциплины………………………………………..……..…3

3. Оценка освоения учебной дисциплины………………………………………...………….10

4.  Фонд оценочных средств, для входной, текущей и итоговой аттестации по учебной дисциплине «Иностранный язык………………………….………….................................11













































1. Паспорт фонда - оценочных средств

Фонд - оценочных средств (ФОС) предназначен для контроля и оценки образовательных достижений студентов, освоивших программу учебной дисциплины ОГСЭ.03 Иностранный язык специалистов среднего звена.

ФОС включает контрольно - оценочные материалы для проведения входного, текущего контроля и итоговой аттестации в форме Контрольной работы (3,5,7 семестры) и Дифференцированного зачета (4,6,8 семестры).

ФОС разработан на основании:

- Федерального государственного образовательного стандарта по специальности среднего профессионального образования 23.02.07 Техническое обслуживание и ремонт двигателей, систем и агрегатов автомобилей Министерства образования и науки РФ от 9 декабря 2016 № 1568


2. Результаты освоения учебной дисциплины, подлежащие проверке

В результате аттестации по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка умений и знаний.

Освоение содержания учебной дисциплины «Иностранный язык» для специальностей 23.02.07 «Техническое обслуживание и ремонт двигателей, систем и агрегатов автомобилей» обес­печивает достижение студентами следующих результатов:


Код и наименование формируемых компетенций

Планируемые результаты освоения дисциплины

Общие

Дисциплинарные

ОК 01 Выбирать способы решения задач профессиональной деятельности применительно к различным контекстам


-воспринимать задачу и/или проблему в профессиональном и/или социальном контексте;

- анализировать задачу и/или проблему и выделять её составные части;

- планировать этапы решения задачи; составлять план действия;

- эффективно искать информацию, необходимую для решения задачи и/или проблемы;

- определять необходимые ресурсы;

- владеть актуальными методами работы в профессиональной и смежных сферах;

- реализовывать составленный план;

- оценивать результат и последствия своих действий (самостоятельно или с помощью наставника;

- осознанно использовать необходимые речевые средства для решения коммуникативных задач

- знать социокультурный портрет и наследие родной страны и страны изучаемого языка;

- грамотно излагать свои мысли на государственном и иностранном языках;

- отстаивать свою гражданскую позицию;

- проявлять толерантность к другим народам и иной культуре;

- владеть нормами межкультурного и межличностного общения;

-осознавать личностный смысл обучения и саморазвития;

- самостоятельно определять цели собственной траектории развития;

- самостоятельно определять способы достижения заявленных целей;

- устанавливать причинно-следственные связи;

- оценивать и обосновывать свои действия (текущие и планируемые;

- освоение и использование межпредметных понятий и универсальных учебных действий

- овладение навыками учебно-исследовательской, проектной и социальной деятельности

- сформированность умения использовать иностранный язык как средство для получения информации из иноязычных источников в образовательных и самообразовательных целях;

- достижение уровня владения иностранным языком, превышающего пороговый, достаточного для делового общения в рамках выбранного профиля;

- владение знаниями о социокультурной специфике страны/стран изучаемого языка и умение строить свое речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и страны/стран изучаемого языка;

-достижение порогового уровня владения иностранным языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями изучаемого иностранного языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения;

- сформированность умения перевода с иностранного языка на русский при работе с несложными текстами в русле выбранного профиля;

- владение иностранным языком как одним из средств формирования учебно-исследовательских умений, расширения своих знаний в других предметных областях

- овладение основными видами речевой деятельности в рамках тематического содержания речи;

- создание устных связных монологических высказываний (описание/характеристика), повествование/сообщение) с изложением своего мнения и краткой аргументацией объемом 17-18 фраз в рамках отобранного тематического содержания речи;

- ведение комбинированного диалога объемом до 10 реплик;

- передача основного содержания прочитанного текста с выражением своего отношения;

- восприятие на слух и понимание звучащих до 3,5 минут аутентичных текстов, содержащих отдельные незнакомые слова и неизученные языковые явления, не препятствующие решению коммуникативной задачи, с разной глубиной проникновения в их содержание: с пониманием основного содержания текстов, с пониманием нужной/интересующей/ запрашиваемой информации

- чтение про себя и понимание несложных аутентичных текстов разного вида, жанра и стиля объемом 700-900 слов, содержащих неизученные языковые явления, с различной глубиной проникновения в их содержание: с пониманием основного содержания, с пониманием нужной/ интересующей/ запрашиваемой информации, с полным пониманием содержания;

- чтение несплошных текстов (таблиц, графиков) и понимание представленной в них информации

- создание письменных высказываний объемом до 250 слов с опорой на план, картинку, таблицу, графики, диаграммы, прочитанный/прослушанный текст;

- заполнение таблиц, кратко фиксируя содержание прочитанного/прослушанного текста или дополняя информацию в таблице;

- написание официальных (деловых) писем (в том числе электронных) объемом до 180 слов;

-написание резюме и письма обращения о приеме на работу объемом до 140 слов;

- перевод на русский язык аутентичных научно-популярных текстов (в том числе в русле выбранного профиля)

- произношение слов с правильным ударением и фраз с соблюдением их ритмико-интонационных особенностей, в том числе применение правил отсутствия фразового ударения на служебных словах;

- осмысленное чтение вслух аутентичных текстов объемом до 150 слов, построенных в основном на изученном языковом материале, с соблюдением правил чтения и интонации;

- знание и владение орфографическими навыками в отношении изученного лексического материала



ОК 02 Использовать современные средства поиска, анализа и интерпретации информации, и информационные технологии для выполнения задач профессиональной деятельности

- определять задачи для поиска информации;

- определять необходимые источники информации;

- планировать процесс поиска; структурировать получаемую информацию;

- выделять наиболее значимое в перечне информации;

оценивать практическую значимость результатов поиска;

- оформлять результаты поиска, применять средства информационных технологий для решения профессиональных задач;

- использовать современное программное обеспечение;

- использовать различные цифровые средства для решения профессиональных задач;

- осознанно использовать необходимые речевые средства для решения коммуникативных задач;

-достижение порогового уровня владения иностранным языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями изучаемого иностранного языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения;

- сформированность умения использовать иностранный язык как средство для получения информации из иноязычных источников в образовательных и самообразовательных целях;

- достижение уровня владения иностранным языком, превышающего пороговый, достаточного для делового общения в рамках выбранного профиля;

- владение знаниями о социокультурной специфике страны/стран изучаемого языка и умение строить свое речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и страны/стран изучаемого языка;

- сформированность умения перевода с иностранного языка на русский при работе с несложными текстами в русле выбранного профиля;

- владение иностранным языком как одним из средств формирования учебно-исследовательских умений, расширения своих знаний в других предметных областях

- овладение основными видами речевой деятельности в рамках тематического содержания речи;

- создание устных связных монологических высказываний (описание/характеристика), повествование/сообщение) с изложением своего мнения и краткой аргументацией объемом 17-18 фраз в рамках отобранного тематического содержания речи;

- ведение комбинированного диалога объемом до 10 реплик;

- передача основного содержания прочитанного текста с выражением своего отношения;

- восприятие на слух и понимание звучащих до 3,5 минут аутентичных текстов, содержащих отдельные незнакомые слова и неизученные языковые явления, не препятствующие решению коммуникативной задачи, с разной глубиной проникновения в их содержание: с пониманием основного содержания текстов, с пониманием нужной/интересующей/ запрашиваемой информации

ОК 04 Эффективно взаимодействовать и работать в коллективе и команде


- участвовать в диалогах на знакомые общие и профессиональные темы;

- строить простые высказывания о себе, своей профессиональной деятельности;

- осознанно использовать необходимые речевые средства для решения коммуникативных задач при взаимодействии в коллективе и команде в ходе профессиональной деятельности.

- Освоение и использование межпредметных понятий и универсальных учебных действий

- готовность к самостоятельному планированию и осуществлению учебной деятельности, организации учебного сотрудничества с педагогическими работниками и сверстниками, к участию в построении индивидуальной образовательной траектории

- овладение навыками учебно-исследовательской, проектной и социальной деятельности;

- грамотно излагать свои мысли на государственном и иностранном языках;

- отстаивать свою гражданскую позицию;

- проявлять толерантность к другим народам и иной культуре;

- владеть нормами межкультурного и межличностного общения;

-достижение порогового уровня владения иностранным языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями изучаемого иностранного языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения;

- сформированность умения использовать иностранный язык как средство для получения информации из иноязычных источников в образовательных и самообразовательных целях;

- достижение уровня владения иностранным языком, превышающего пороговый, достаточного для делового общения в рамках выбранного профиля;

- владение знаниями о социокультурной специфике страны/стран изучаемого языка и умение строить свое речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и страны/стран изучаемого языка;

- сформированность умения перевода с иностранного языка на русский при работе с несложными текстами в русле выбранного профиля;

- передача основного содержания прочитанного текста с выражением своего отношения;

- восприятие на слух и понимание звучащих до 3,5 минут аутентичных текстов, содержащих отдельные незнакомые слова и неизученные языковые явления, не препятствующие решению коммуникативной задачи, с разной глубиной проникновения в их содержание: с пониманием основного содержания текстов, с пониманием нужной/интересующей/ запрашиваемой информации

- чтение про себя и понимание несложных аутентичных текстов разного вида, жанра и стиля объемом 700-900 слов, содержащих неизученные языковые явления, с различной глубиной проникновения в их содержание: с пониманием основного содержания, с пониманием нужной/ интересующей/ запрашиваемой информации, с полным пониманием содержания;

- чтение несплошных текстов (таблиц, графиков) и понимание представленной в них информации

- создание письменных высказываний объемом до 250 слов с опорой на план, картинку, таблицу, графики, диаграммы, прочитанный/прослушанный текст;

ОК 09 Пользоваться профессиональной документацией на государственном и иностранном языках


- понимать смысл четко произнесенных высказываний на известные темы (профессиональные и бытовые), понимать тексты на базовые профессиональные темы;

- участвовать в диалогах на знакомые общие и профессиональные темы;

- строить простые высказывания о себе, о своей профессиональной деятельности;

- кратко обосновывать и объяснять свои действия (текущие и планируемые);

- писать простые связные сообщения на знакомые или интересующие профессиональные темы;

- осознанно использовать необходимые речевые средства для решения коммуникативных задач;

- знать социокультурный портрет и наследие родной страны и страны изучаемого языка;

- грамотно излагать свои мысли на государственном и иностранном языках;

- отстаивать свою гражданскую позицию;

- проявлять

толерантность к другим народам и иной культуре;

- владеть нормами межкультурного и межличностного общения


-достижение порогового уровня владения иностранным языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями изучаемого иностранного языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения;

- сформированность умения использовать иностранный язык как средство для получения информации из иноязычных источников в образовательных и самообразовательных целях;

- достижение уровня владения иностранным языком, превышающего пороговый, достаточного для делового общения в рамках выбранного профиля;

- владение знаниями о социокультурной специфике страны/стран изучаемого языка и умение строить свое речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и страны/стран изучаемого языка;

- сформированность умения перевода с иностранного языка на русский при работе с несложными текстами в русле выбранного профиля;

- владение иностранным языком как одним из средств формирования учебно-исследовательских умений, расширения своих знаний в других предметных областях







































Содержание учебного материала по программе УД

Тип контрольного задания

У1

З1

З2

Раздел 1.От создания автомобилей до современности

Практическая работа № 1-22,

Контрольная работа (рубежная)

Устный опрос

тестовое задание

Защита мини-проектов

Раздел 2.Внешнее устройство автомобиля

Практическая работа №23-32

Тестирование

Устный опрос

тестовое задание

Раздел 3. Внутреннее устройство автомобиля

Практическая работа №33-44

Тестирование

Устный опрос

тестовое задание

Раздел 4. Под капотом. Различные системы автомобиля

Практическая работа № 45-76


Устный опрос

тестовое задание

Дифференцированный зачет

Раздел 5. Анатомия автомобиля

Практическая работа №77-95

Контрольная работа (рубежная)

Устный опрос

тестовое задание

Раздел 6. Производительность и технические характеристики. Безопасность автомобиля

Практическая работа №96-113

Тестирование

Устный опрос

тестовое задание

Раздел 7. Дополнительные опции автомобилей

Практическая работа №114-127

Устный опрос

тестовое задание

Дифференцированный зачет

Раздел 8. Дизайны автомобилей

Практическая работа №129-138

Тестирование

Устный опрос

тестовое задание

Раздел 9. Ситуации на дороге

Практическая работа №139-154

Тестирование

Устный опрос

тестовое задание

Раздел 10. Иные виды техники

Практическая работа №155-172

Контрольная работа (рубежная)

Устный опрос

тестовое задание

Дифференцированный зачет


3. Оценка освоения учебной дисциплины



РУБЕЖНЫЙ КОНТРОЛЬ


Материалы контрольной работы №1


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний за 1 раздел, изученный в рамках дисциплины.


Форма – контрольная работа с комбинированными видами заданий


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:

Лексический материал:

- История автомобиля

- Значение автомобиля в жизни человека

-Типы автомобилей

- Покупка автомобиля


Грамматический материал:

- Present Simple

- Past Simple

- To be


Максимальное количество баллов: 15 (каждый ответ = 1 балл)

Оценка

Количество баллов

5

13-15

4

10-12

3

7-9


ВАРИАНТ 1

  1. Match each word with its translation

  1. Vehicle

  1. Колесо

  1. Internal combustion engine

  1. Паровой

  1. Steam

  1. Транспортное средство

  1. Wheel

  1. Цена

  1. Price

  1. Двигатель внутреннего сгорания


  1. Choose the correct word for each picture: convertible, estate car, coupe, hatchback, pick up, saloon, sports car, limousine, SUV

А) B) C)





D) E)


  1. Open the brackets using correct tense

  1. My father always _____ (buy) a hatchback.

  2. The steam-powered car was ________ (invent) in 1769.

  3. I _____ (be) fond of high speed that’s why I want to buy a sports car.

  4. Big families usually ________(choose) estate cars.

  5. I ______ (decide) to change my car last year.


ВАРИАНТ 2


  1. Match each word with its translation


  1. Fuel consumption

  1. Двигатель

  1. Saloon

  1. Электрический

  1. Engine

  1. Потребление топлива

  1. Invent

  1. Изобретать

  1. Electric

  1. Седан



  1. Choose the correct word for each picture: convertible, estate car, coupe, hatchback, pick up, saloon, sports car, limousine, SUV





А) B) C)

D) E)



  1. Open the brackets using correct tense

  1. This man _____ (buy) his pick up in 2005.

  2. People, who like bad roads, usually ______ (prefer) SUVs.

  3. Nicolas Cugnot _____ (build) his first automobile in 1769.

  4. He ______ (need) an estate car for his family.

  5. Tom _____ (be) a professional driver. He drives a lorry.

КЛЮЧИ

ВАРИАНТ 1

1. №2

  1. C

  1. SUV

  1. E

  1. Sports car

  1. B

  1. limousine

  1. A

  1. Salon

  1. D

  1. Hatchback

3

  1. Buys

  1. Invented

  1. Am

  1. Choose

  1. Decided

ВАРИАНТ 2

1 №2.

  1. С

  1. Pick up

  1. E

  1. Convertible

  1. A

  1. Estate car

  1. D

  1. Coupe

  1. B

  1. Sports car

3

  1. Bought

  1. Prefer

  1. Built

  1. Needs

  1. Is


















ТЕКУЩИЙ КОНТРОЛЬ


Материалы тестирования №1


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний по внешнему устройству автомобиля


Форма – тестирование


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:


Лексический материал:

- Внешнее устройство автомобиля


Грамматический материал:

Пассивный залог


Максимальное количество баллов: 20 (каждый ответ = 1 балл)

Оценка

Количество баллов

5

18-20

4

14-17

3

10-13


ВАРИАНТ 1


  1. Match the following words with their translations


  1. Windscreen wiper

  1. Выхлопная труба

  1. Sill

  1. Крыло

  1. Handle

  1. Порог

  1. Exhaust pipe

  1. Дверь

  1. Wing

  1. Капот

  1. Boot

  1. Ручка

  1. Number plate

  1. Заднее окно

  1. Bonnet

  1. Стеклоочиститель

  1. Door

  1. Номерной знак

  1. Rear window

  1. Багажник


  1. Choose the correct word:


  1. Look at the front part of your car! I think your headlights/exhaust pipe don’t work.

  2. If it’s raining, you are to use sunroof/windscreen wipers.

  3. If you want to refuel your car, open its bonnet/petrol cap

  4. Your number plate/boot must always be clear (чистым).

  5. I can’t open the back door because door sill/handle is broken.

  1. Choose the correct variant

  1. This car _______ in 1729

  1. Was invented b) was invent c) were invented

  1. The exhaust pipes of these cars ________ broken

  1. is broken b) are broken c) is are


  1. You tyre should _______

  1. Are aired b) be aired c) be air


  1. The front bonnet ______ in the car accident

  1. Was bent b) are bent c) were bent


  1. It’s illegal. Your number plate _____ .

  1. Aren’t seen b) weren’t seen c) isn’t seen.


ВАРИАНТ 2

  1. Match the following words with their translations


  1. Petrol cap

    1. Передний бампер

  1. Side window

  1. Шина

  1. Tyre

  1. Эмблема

  1. Indicator

  1. Люк на крыше

  1. Rear light

  1. Передняя фара

  1. Headlight

  1. Антенна

  1. Sunroof

  1. Задний свет

  1. Aerial

  1. Боковое окно

  1. Front bumper

  1. Крышка бензобака

  1. Badge

  1. Поворотник


  1. Choose the correct word:

  1. If it’s dark, you are to use sunroof/headlights

  2. You can open or close a roof/sill in any convertible

  3. I put my bags in the bonnet/boot

  4. You can find an engine in bonnet/ exhaust pipe

  5. Each car has an individual tyre/ number plate


  1. Choose the correct variant

  1. These cars _______ in 1729

  1. Was invented b) was invent c) were invented


  1. The exhaust pipe ________ broken

  1. is broken b) are broken c) is are


  1. You tyres _______

  1. were aired b) be aired c) is aired


  1. The front bonnets of 2 cars ______ in the car accident

  1. Was bent b) are bent c) were bent


  1. It’s illegal if number plates _____ .

  1. Aren’t seen b) weren’t seen c) isn’t seen.






КЛЮЧИ


ВАРИАНТ 1


1 №2 №3



  1. B

  1. B

  1. B

  1. A

  1. C


  1. H

  1. C

  1. F

  1. A

  1. B

  1. J

  1. I

  1. E

  1. D

  1. G

  1. HEADLIGHTS

  1. WINDSCRREN WIPERS

  1. PETROL CAP

  1. NUMBER PLATE

  1. HANDLE


ВАРИАНТ 2


1 №2 №3



  1. C

  1. C

  1. A

  1. C

  1. A


  1. I

  1. H

  1. B

  1. J

  1. G

  1. E

  1. D

  1. F

  1. A

  1. C

  1. HEADLIGHTS

  1. ROOF

  1. BOOT

  1. BONNET

  1. NUMBER PLATE














Материалы тестирования №2


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний по внутреннему устройству автомобиля


Форма – тестирование


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:


Лексический материал:

- Внутреннее устройство автомобиля



Максимальное количество баллов: 20 (каждый ответ = 1 балл)

Оценка

Количество баллов

5

18-20

4

14-17

3

10-13




ВАРИАНТ 1


  1. Match each word with each translation


  1. Accelerator

  1. Датчик температуры масла

  1. Car seat

  1. Подушка безопасности

  1. Oil temperature gauge

  1. Зеркало заднего вида

  1. Glove compartment

  1. Педаль газа

  1. Airbag

  1. Руль

  1. Cup holder

  1. Бардачок

  1. Rear-view mirror

  1. Датчик топлива

  1. Seat belt

  1. Сиденье

  1. Steering wheel

  1. Подстаканник

  1. Fuel gauge

  1. Ремень безопасности


  1. Put each word into correct column

Clutch pedal, door, headrest, ashtray, seat position, rear-view mirror, brake pedal, accelerator, side mirror, sun visor


Open/close

Adjust

Press











ВАРИАНТ 2


  1. Match each word with each translation


  1. Rev counter

  1. Подголовник

  1. Brake pedal

  1. Прикуриватель

  1. Clutch pedal

  1. Положение сидения

  1. Handbrake

  1. Пепельница

  1. Gearstick

  1. Боковые зеркала

  1. Cigarette lighter

  1. Счетчик оборотов

  1. Ashtray

  1. Педаль сцепления

  1. Seat position

  1. Рычаг переключения передач

  1. Side mirror

  1. Ручной тормоз

  1. Headrest

  1. Педаль тормоза


  1. Put each word into correct column


Glove compartment, fuel level, steering wheel, seat belt, rev counter, oil level, sun visor, indicator lights, seat height, sunroof


Open/close

Adjust

Check

















КЛЮЧИ


Вариант 1



1 №2


  1. D

Open\close

Door, ashtray, sun visor

  1. H

  1. A

  1. F

  1. B

Adjust

Headrest, seat position, rear-view mirror, side mirror

  1. I

  1. C

  1. J

Press

Clutch pedal, brake pedal, accelerator

  1. E

  1. G



Вариант2

1 №2


  1. F

Open\close

Glove compartment, sun visor, sunroof.

  1. J

  1. G

  1. I

  1. H

Adjust

Steering wheel, seat belt, seat height

  1. B

  1. D

  1. C

Check

Fuel level, rev counter, oil level, indicator lights

  1. E

  1. A


































ПРОМЕЖУТОЧНЫЙ КОНТРОЛЬ


ДИФФЕРЕНЦИРОВАННЫЙ ЗАЧЕТ


Материалы для дифференцированного зачета


Пояснительная записка


Цель контроля - выявление уровня лексико-грамматических знаний, полученных в рамках изучения разделов 1-4 дисциплины.


Форма – контрольная работа с комбинированными видами заданий


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:

Лексический материал:

- История автомобиля

- Значение автомобиля в жизни человека

-Типы автомобилей

- Покупка автомобиля

- Внешнее устройство автомобиля

- Внутреннее устройство автомобиля

- Двигатель внутреннего сгорания

- Системы автомобиля


Грамматический материал:


- Present Simple

- Past Simple

- To be

- Пассивный залог


Максимальное количество баллов: 30 (каждый ответ = 1 балл)

Оценка

Количество баллов

5

26-30

4

20-25

3

15-19


ВАРИАНТ 1


  1. Match the following words with their translations


  1. Current license

  1. Тормозные колодки

  1. Convertible

  1. Поршень

  1. Saloon

  1. Рабочий ход

  1. SUV

  1. Кабиролет

  1. Petrol pump

  1. Действующие права

  1. Piston

  1. Выпускной клапан

  1. Brake shoes

  1. Внедорожник

  1. Crankshaft

  1. Бензонасос

  1. Power stroke

  1. Седан

  1. Exhaust valve

  1. Коленвал


  1. Write the correct word to each part of a car


  • 3. Сhoose the correct answer


  1. This man _____ (buy) his pick up in 2005.

  1. buy b) bought c) buyed

  1. People, who like bad roads, usually ______ (prefer) SUVs.

  1. prefer b) preferred c) prefers

  1. Nicolas Cugnot _____ (build) his first automobile in 1769.

  1. Builds b)builded c)built

  1. He ______ (need) an estate car for his family.

  1. Needs b) need c)needed

  1. Tom _____ (be) a professional driver. He drives a lorry.

  1. Am b) were c) is

  1. These cars _______ in 1729

  1. Was invented b) was invent c) were invented

  1. The exhaust pipe ________ broken

  1. is broken b) are broken c) is are

  1. You tyres _______

  1. were aired b) be aired c) is aired

  1. The front bonnets of 2 cars ______ in the car accident

  1. Was bent b) are bent c) were bent

  1. It’s illegal if number plates _____ .

  1. Aren’t seen b) weren’t seen c) isn’t seen.






ВАРИАНТ 2


  1. Match the following words with their translations


  1. Camshaft

  1. Ленточный тормоз

  1. Petrol tank

  1. Потребление топлива

  1. Fuel consumption

  1. Купэ

  1. Limousine

  1. Стояночный тормоз

  1. Coupe

  1. Распредвал

  1. Estate car

  1. Такт сжатия

  1. Band brakes

  1. Универсал

  1. Compression stroke

  1. Топливный бак

  1. Parking brake

  1. Впускной клапан

  1. Intake valve

  1. Лимузин


  1. Write the correct word to each part of a car

Door, bonnet, sunroof, door handle, boot, wheel, bonnet, tyre, indicator, side window



  1. My father always _____ a hatchback.

  1. Buys b) bought c) buyed

  1. The steam-powered car was ________ in 1769.

  1. Invent b) invents c) invented

  1. I _____ fond of high speed that’s why I want to buy a sports car.

  1. Am b) were c) is

  1. Big families usually ________ estate cars.

  1. Choose b) chosen c) chosed

  1. I ______ (decide) to change my car last year.

  1. Decide b) decided c) decideed

  1. This car _______ in 1729

  1. Was invented b) was invent c) were invented

  1. The exhaust pipes of these cars ________ broken

  1. is broken b) are broken c) is are

  1. You tyre should _______

  1. Are aired b) be aired c) be air

  1. The front bonnet ______ in the car accident

  1. Was bent b) are bent c) were bent

  1. It’s illegal. Your number plate _____ .

  1. Aren’t seen b) weren’t seen c) isn’t seen.






КЛЮЧИ


ВАРИАНТ 1

№1

1

E

2

D

3

I

4

G

5

H

6

B

7

A

8

J

9

C

10

F


№2

1

Dashboard

2

Real-view mirror

3

Steering wheel

4

Glove compartment

5

Gear stick

6

Handbrake

7

Clutch pedal

8

Car seat



№3

1

B

2

A

3

C

4

A

5

C

6

C

7

A

8

A

9

C

10

C




ВАРИАНТ 2

№1

1

E

2

H

3

B

4

J

5

C

6

G

7

A

8

F

9

D

10

I



№2

1

Indicator

2

Bonnet

3

Side window

4

Sunroof

5

Petrol cap

6

Door handle

7

Boot

8

Door

9

Tyre

10

Wheel

№3

1

A

2

C

3

A

4

A

5

B

6

A

7

B

8

B

9

A

10

C













































РУБЕЖНЫЙ КОНТРОЛЬ


Материалы контрольной работы №2


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний за 5 раздел, изученный в рамках дисциплины.


Форма – контрольная работа с комбинированными видами заданий


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:

Лексический материал:

- выхлопная система

- трансмиссия

- сцепление

- шасси, рама, подвеска


Максимальное количество баллов: 20 (каждый ответ = 1 балл; в задании №1 – правильно названная система оценивается в 2 балла)

Оценка

Количество баллов

5

18-20

4

14-17

3

10-13



Вариант 1


    1. Choose correct words and write them neat the elements of the system. Name this system


Crankshaft, hanger, clamp, perforated pipes, pilot bushing, resonator, flywheel, clutch disc, flange, pressure plate, muffle, clutch fork, extension pipe, bellhousing, resonance chamber, throwout bearing




    1. Match the following words with their translations

  1. Exhaust system

  1. Подрамник

  1. Suspension

  1. Суппорт

  1. Ladder frame

  1. Переднее колесо

  1. Subframe

  1. Перфорированные трубы

  1. Transmission

  1. Выхлопная система

  1. Extension pipe

  1. Крепление

  1. Perforated pipes

  1. Трансмиссия

  1. Front wheel

  1. Подвеска

  1. Mount

  1. Выхлопная труба

  1. Support

  1. Рама лестничного типа



ВАРИАНТ 2


  1. Choose correct words and write them neat the elements of the system. Name this system


Crankshaft, hanger, clamp, perforated pipes, pilot bushing, resonator, flywheel, clutch disc, flange, pressure plate, muffle, clutch fork, extension pipe, bellhousing, resonance chamber, throwout bearing


  1. Match the following words with their translations



  1. Clutch system

  1. Коленчатый вал

  1. Chassis

  1. Шасси платформенного типа

  1. Flywheel

  1. Кузов

  1. Crankshaft

  1. Шасси

  1. Pilot bushing

  1. Нажимной диск

  1. Platform frame.

  1. Безрамная конструкция

  1. Pressure plate

  1. Система сцепления

  1. Frameless constructions

  1. Вращать

  1. Rotate

  1. Маховик

  1. Body

  1. Направляющая втулка








КЛЮЧИ


Вариант 1


1 №2


  1. Crankshaft

  1. E

  1. Pilot bushing

  1. H

  1. Flywheel

  1. J

  1. Clutch disk

  1. A

  1. Pressure plate

  1. G

  1. Throwout Bearing

  1. I

  1. Clutch fork

  1. D

  1. Bellhousing

  1. C

  1. CLUTCH SYSTEM

  1. F


  1. B


Вариант 2


1 №2


  1. Hanger

  1. G

  1. Resonance chamber

  1. D

  1. Perforated pipes

  1. I

  1. Flange

  1. A

  1. Extension pipe

  1. J

  1. Muffle

  1. B

  1. Clamp

  1. E

  1. Resonator

  1. F

  1. EXHAUST SYSTEM

  1. H


  1. C





















ТЕКУЩИЙ КОНТРОЛЬ


Материалы тестирования №3


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний за 6 раздел, изученный в рамках дисциплины.


Форма – тестирование


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:


Лексический материал:

- Производство автомобилей

- основные характеристики автомобилей

- материалы

- активная и пассивная безопасности

- система абс

- подушки безопасности


Максимальное количество баллов: 20

1 – 1 балл за правильный ответ, 1 балл за правильный перевод

2 – 1 балл за каждое правильное слово, минус 1 балл за каждое неправильно выбранное слово

3 – 1 балл за 1 ответ

Оценка

Количество баллов

5

18-20

4

14-17

3

10-13


ВАРИАНТ 1

  1. Match 2 parts of phrases below and translate them

    running

    speed

    top

    materials

    body

    cost

    Light-weight

    design

    new

    strength

  2. Choose words connected with ACTIVE SAFETY

ABS, airbags, adaptive cruise control, seat belt, automatic emergency braking, xenon headlights, shatterproof windscreen, crumple zone, retractable steering wheel, ESP

  1. Choose the correct word

        1. Car body is made of metal/ rubber

        2. Wheel is made of rubber / plastic

        3. Windscreen wiper is made of leather/plastic

        4. Windscreen is made of steel/glass

        5. Headlight is made of glass and plastic / metal and rubber


ВАРИАНТ 2

  1. Match 2 parts of phrases below and translate them

front

capacity

Fuel

automatic

boot

suspension

Start-stop

value

resale

consumption


  1. Choose words connected with PASSIVE SAFETY

ABS, airbags, adaptive cruise control, seat belt, automatic emergency braking, xenon headlights, shatterproof windscreen, crumple zone, retractable steering wheel, higly rigid proof


  1. Choose the correct word

        1. Steering wheel is made of leather and metal / glass and plastic

        2. Bonnet is made of metal /leather

        3. Tire is made of rubber/ wood

        4. Number plate is made of metal/ plastic

        5. Rear-view mirror is made of glass/ steel

КЛЮЧИ


ВАРИАНТ 1

1

1. running cost

Эксплуатационные расходы

  1. Top speed

Максимальная скорость

  1. Body strength

Прочность кузова

  1. Light-weight materials

Легковесные материалы

  1. New design

Новый дизайн


2

ABS, adaptive cruise control, automatic emergency braking, xenon headlights, ESP


3

              1. Metal

              2. Rubber

              3. Plastic

              4. Glass

              5. Glass and plastic

ВАРИАНТ 2

1

  1. Front suspension

Передняя подвеска

  1. Fuel consumption

Расход топлива

  1. Boot capacity

Вместимость багажника

  1. Start-stop automatic

Система старт-стоп

  1. Resale value

Стоимость при перепродаже


2

Airbags, seat belt, shatterproof windscreen, crumple zone, retractable steering wheel


3

  1. Leather and metal

  2. Metal

  3. Rubber

  4. Metal

  5. Glass

ИТОГОВЫЙ КОНТРОЛЬ


ДИФФЕРЕНЦИРОВАННЫЙ ЗАЧЕТ


Материалы для дифференцированного зачета


Пояснительная записка


Цель контроля - выявление уровня лексико-грамматических знаний, полученных в рамках изучения разделов 5-7 дисциплины.


Форма – контрольная работа с комбинированными видами заданий


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:

Лексический материал:

- выхлопная система

- трансмиссия

- сцепление

- коробка передач

- шасси

-рама

- подвеска

- Производство автомобилей

-Профессия автомеханик

- основные характеристики автомобилей

- материалы

- активная и пассивная безопасности

- система абс

- подушки безопасности

- круиз контроль

- климат контроль

-датчик дождя

- гидроусилитель руля

- бортовой компьютер

- система GPS

Максимальное количество баллов: 30

1 – 1 балл за балл за правильный ответ

2 – 1 балл за правильный ответ, 1 балл за правильный перевод

3 – 1 балл за 1 ответ, 5 баллов –правильно названная система


Оценка

Количество баллов

5

26-30

4

20-25

3

15-19


ВАРИАНТ 1



  1. Put the following words into correct column: ABS, seat belt, adaptive cruise control, airbags, shatterproof windscreen, retractable steering wheel, automatic emergency braking, xenon headlights, ESP, crumple zone


Active Safety

Passive Safety



  1. Match parts of the phrases and translate them:

    Brake

    shoes

    Petrol

    brakes

    Band

    tank

    Push down

    fluid

    Brake

    on the brake pedal

  2. What system is in the picture? Write down its parts

wheel, piston, piston, brake shoe, oil

It’s a __________ system.


ВАРИАНТ 2


  1. Put the following words into correct column: petrol tank, wheel, carburetor, breather pipe, pump, band brakes, piston, oil, float chamber, drum

Braking system

Fuel system




  1. Match parts of the phrases and translate them:

Combustion

drive

four-wheel

distribution

Propeller

pedal

Weight

chamber

Clutch

shaft


  1. What system is in the picture? Write down its parts

petrol pipe, petrol tank, petrol pump, carburetor, float chamber

It’s a __________ system.







КЛЮЧИ


ВАРИАНТ 1


1


Active Safety

Passive Safety

ABS, adaptive cruise control, automatic emergency braking, xenon headlights, ESP,

seat belt, airbags, shatterproof windscreen, retractable steering wheel, crumple zone


2

Brake fluid

Тормозная жидкость

Petrol tank

Бензобак

Band brakes

Ленточные тормоза

Push down on the brake pedal

Нажать на педаль тормоза

Brake shoes

Тормозные колодки


3

1 piston

2 oil

3 piston

4 brake shoe

5 wheel

BRAKE SYSTEM



ВАРИАНТ 2


1

Braking system

Fuel system

wheel, band brakes , piston, oil, drum

petrol tank, carburetor, breather pipe, float chamber, pump


2

combustion chamber

Камера сгорания

four-wheel drive

Полный привод

propeller shaft

Карданный вал

weight distribution

Распределение веса

clutch pedal

педаль сцепления


3


  1. Petrol tank

  2. Petrol pump

  3. Petrol pipe

  4. Carburetor

  5. Float chamber

FUEL SUSTEM





ТЕКУЩИЙ КОНТРОЛЬ


Материалы тестирования №4


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний по разделам 7 и 8 изучаемой дисциплины


Форма – тестирование


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:


Лексический материал:

-дизайн автомобилей

- тренды будущего


Максимальное количество баллов: 10 (1 балл за правильный ответ)


Оценка

Количество баллов

5

9-10

4

7-8

3

5-6


ВАРИАНТ 1


1. Fill in the following sentences using these words: companies, renewable, services, electric, accidents


1.In the future, cars may run on _________ energy like solar power.

2. Self-driving cars will become more common and could reduce ­_________.

3. _________ cars are becoming more popular because they produce less pollution.

4. Car _________ are working on creating flying cars for convenience and speed.

5. The use of car-sharing _________ is expected to increase in the future.


2. Read the text and answer the questions


Do you like this car? It's a new model from Toyota. This car is not for sale. It's only a design, but in the future, there will be cars like this. The car has two big doors and no back seat. It's very small - only 2.5 metres long. Three people can sit in it - one in front and two behind. There are two small wheels at the front and two big wheels at the back. It's an electric car, so it doesn't use petrol or diesel. You can drive it in the city, and it's very good for parking. In the future, there will be more and more cars in the cities, so we need to make smaller cars. And in the future, we need to use new types of energy, like electricity. Do you like the look of this car? Some people think it looks funny, but I think it looks great!

1. How many doors does the car have?

A One big door and one small door.

B Two big doors and no back seat.

C Two small doors and no back seat.

D Three small doors and a back seat.

2.How long is the car?

A 2.5 meters.

B 2.5 feet.

C 2.5 centimeters.

D 2.5 kilometers.

3.How many people can sit in the car?

A One person in front and two people behind.

B Two people in front and one person behind.

C Three people in front.

D Three people behind.

4.What type of wheels does the car have?

A Two big wheels at the front and two small wheels at the back.

B Two small wheels at the front and two big wheels at the back.

C Four big wheels.

D Four small wheels.

5.What type of energy does the car use?

A Petrol or diesel.

B Gasoline.

C Electricity.

D Solar power.



ВАРИАНТ 2


1. Fill in the following sentences using these words: interiors, sensors, safety, control, 3D printing

  1. New technology in cars could allow drivers to ­­­________ ­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­them using their voice.

  2. Cars of the future may have built-in ­­­________ to detect obstacles and prevent accidents.

  3. ­­­________ technology may be used to manufacture car parts in the future.

  4. Car ­­­________ could become more spacious and comfortable with advanced seating options.

  5. Future cars may have smart features that can communicate with other vehicles to improve ­­­________.


2. Read the text and answer the questions


In the future, cars will be different. They will look different, and they will drive differently, too. They will be better for the environment and more comfortable for people. Some of the new car designs are very interesting. Some cars will have no drivers! You can just sit in the car and read a book or watch TV. The car will take you to work or to school. It will also park itself. A lot of people think this is a great idea. Other cars will be good for the environment. They will use electricity instead of petrol. Electricity is clean and cheap, but these cars will not be fast. Some people think they will be too slow. There will also be some beautiful cars of the future. One of them is the Porsche 918 Spyder. It is very fast and very expensive. It can go from zero to one hundred kilometres per hour in three seconds. That is faster than most other cars today!


1.What will be different (другое) about cars in the future?

a. They will have no drivers.

b. They will be more comfortable for people.

c. They will use electricity instead of petrol.

d. All of the above.(всё)

2. What can you do while sitting in a car of the future?

a. Read a book.

b. Watch TV.

c. Go to work or school.

d. All of the above.

3.What is one concern some people have about cars that use electricity?

a. They will be too slow.

b. They will be too expensive.

c. They will not be good for the environment.

d. They will not be comfortable for people.

4.Which car is mentioned as being very fast and expensive?

a. Porsche 918 Spyder.

b. Tesla Model S.

c. Toyota Prius.

d. Ford Focus.

5.How fast can the Porsche 918 Spyder go from zero to one hundred kilometers per hour?

a. One second.

b. Two seconds.

c. Three seconds.

d. Four seconds.


КЛЮЧИ


Вариант 1



1

1. renewable

2. accidents.

3. electric

4. companies

5. services


2

1.b

2.a

3.c

4. c

5. d

Вариант 2



1

  1. control

  2. sensors

  3. 3D printing

  4. interiors

  5. safety


2

1.d

2.d

3.a

4. a

5. c

Материалы тестирования №5


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний по разделам 9 изучаемой дисциплины

Форма – тестирование


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:


Лексический материал:

- дорожные знаки

-система штрафов

- дтп

- аптечка автомобилиста

- травмы и пмп

- страхование

- инструменты автомобилиста


Максимальное количество баллов: 25 (1 балл за правильный ответ)


Оценка

Количество баллов

5

22-25

4

17-21

3

12-16


ВАРИАНТ 1


1. Find the correct description for each sign


2. Write the following words into the correct column

Wrench, bandages, screwdriver, hammer, gauze pads, cotton balls, pliers, antiseptic cream,

bolt, pain relievers


Instruments

First-aid-kit



3. Match each words with its translation


  1. accident

  1. экстренные службы

  1. collision

  1. травма

  1. injury

  1. аптечка

  1. damage

  1. врезаться

  1. emergency services

  1. несчастный случай

  1. witness

  1. свернуть в сторону

  1. to crash

  1. резко затормозить

  1. first-aid-kt

  1. столкновение

  1. to brake suddenly

  1. свидетель

  1. to swerve

  1. ущерб


ВАРИАНТ 2


1. Find the correct description for each sign


2. Write the following words into the correct column


Antihistamines, adjustable wrench, Multi-purpose tool, thermometer, drill, saw, Emergency blanket, level, nail, whistle. 


Instruments

First-aid-kit




3. Match each words with its translation


  1. minor

  1. смертельный исход

  1. damage

  1. дорога

  1. fatal

  1. сбей и беги

  1. injury

  1. ограничение

  1. road

  1. несчастный случай

  1. limit

  1. столкновение

  1. hit and run

  1. травма

  1. reckless driving

  1. второстепенный

  1. accident

  1. неосторожное вождение

  1. collision

  1. ущерб



КЛЮЧИ

Вариант 1


1

1. E

2. H

3. C

4. I

5. G


2


Instruments

First-aid-kit

Wrench, screwdriver, hammer, pliers, bolt

bandages, gauze pads, cotton balls, antiseptic cream, pain relievers


3

1. e

2. h

3. b

4 j

5.a

6 i.

7 d

8.c

9. g

10. f


Вариант 2


1

1. F

2. A

3. B

4. D

5. J


2


Instruments

First-aid-kit

adjustable wrench, multi-purpose tool, drill, saw, level, nail

Antihistamines, thermometer, emergency blanket, whistle. 


3

1. h

2.j

3. a

4. g

5. b

6. d

7.c

8.i

9. e

10. f















































РУБЕЖНЫЙ КОНТРОЛЬ


Материалы контрольной работы №3


Пояснительная записка


Цель контрольной работы - выявление уровня лексико-грамматических знаний за 12 раздел, изученный в рамках дисциплины.


Форма – контрольная работа с комбинированными видами заданий


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:

Лексический материал:

- виды спецтехники


Максимальное количество баллов: 20 (№1 , №2 - 1 балл за правильный ответ, №3 – 5 баллов за правильный ответ)


Оценка

Количество баллов

5

18-20

4

14-17

3

10-13


ВАРИАНТ 1


Divide these words into the correct columns and translate them


  1. Match machine and its function

Machines

Function

  1. Cranes

  1. for excavation work

  1. Snowblowers

  1. for lifting and lowering

  1. Combines

  1. for manufacturing of wells and holes in the soil

  1. Bulldozers

  1. for cleaning streets

  1. Drilling machines

  1. for harvesting



  1. Match the following words and their translations


  1. Transportation

  1. Дорожные работы

  1. Equipment

  1. Коммунальные машины

  1. Loading

  1. очистка

  1. Road work

  1. копание

  1. Cleaning

  1. транспортировка

  1. Lifting

  1. мусоровозы

  1. Digging

  1. Поливальные машины

  1. Watering machines

  1. погрузка

  1. Garbage trucks

  1. оборудование

  1. Communal cars

  1. подъем


  1. What car is this text about? Choose one variant

a) caterpillar

b) bulldozer

c) tower

d) manipulator


Representatives of this type of special equipment are used for digging, including layer-by-layer, moving all kinds of materials and loading them in bulk, leveling areas for construction sites. ___________ are structurally different from excavators, but in many ways their functions are similar. If we talk about universal types of construction equipment, then ____________ are used when a large amount of work is expected.




ВАРИАНТ 2

  1. Match machine and its function

Machines

Function

  1. milking machines

  1. for cleaning streets

  1. fuel trucks

  1. for working in off-road conditions

  1. garbage trucks

  1. for repairing of the roadbed.

  1. rollers

  1. for agriculture.

  1. forwarders

  1. for transportation


  1. Match the following words and their translations


  1. Repairing

  1. Дорожное строительство

  1. Unloading

  1. гусеница

  1. Road construction

  1. ремонт

  1. Maintaining

  1. манипулятор

  1. Digging

  1. копание

  1. Crushing

  1. Уборщик мусора

  1. Caterpillar

  1. Погрузчик

  1. Manipulators

  1. разгрузка

  1. Litter removers

  1. дробление

  1. Mini loaders

  1. обслуживание


  1. What car is this text about? Choose one variant

a) watering machine

b) communal machine

c) concrete mixer

d) excavator

Among the services of this type of special equipment are digging ditches and trenches, digging up stumps, leveling the construction site (not only removing stones and debris, but also eliminating the slope), unloading materials and collecting solid waste, moving bulk materials within the site, lifting loads to a small height (within the second floor).


КЛЮЧИ


Вариант 1


1

1 - b

2 -d

3 -e

4 - a

5 - c



2

  1. e

  1. j

2.i

7.d

3.h

8.g

4.a

9.f

5.c

  1. b



3 B


Вариант 2


1

1 - d

2 - e

3 - a

4 - с

5 - b



2

  1. c

6.i

2.h

7.b

3.a

8.d

4.j

9.g

5.e

  1. f



3 D



















ИТОГОВЫЙ КОНТРОЛЬ


ДИФФЕРЕНЦИРОВАННЫЙ ЗАЧЕТ


Материалы для дифференцированного зачета


Пояснительная записка


Цель контроля - выявление уровня лексико-грамматических знаний, полученных в рамках изучения разделов 5-7 дисциплины.


Форма – контрольная работа с комбинированными видами заданий


Разделы учебной дисциплины, выносимые на контрольную работу:

Лексический материал:

- История автомобиля

- Значение автомобиля в жизни человека

-Типы автомобилей

- Покупка автомобиля

- Внешнее устройство автомобиля

- Внутреннее устройство автомобиля

- Двигатель внутреннего сгорания

- Производство автомобилей

-Профессия автомеханик

- основные характеристики автомобилей

- активная и пассивная безопасности


Максимальное количество баллов: 15 (1 балл за правильный ответ)


Оценка

Количество баллов

5

13-15

4

10-12

3

7-9


Вариант 1


  1. Matching


  1. Convertible

  1. Передние фары

  1. Valve

  1. Цена при перепродаже

  1. Headlights

  1. Ремень безопасности

  1. Resale value

  1. колесо

  1. Piston

  1. регулировать

  1. Wheel

  1. кабриолет

  1. Firefighter truck

  1. домкрат

  1. Seat belt

  1. Пожарный автомобиль

  1. Jack

  1. такт

  1. Adjust

  1. поршень





2. Answer the questions below the text


The internal combustion engine is an engine that uses the fuel to burn inside it. Most cars and trucks use this type of engine. There are four steps in the internal combustion process: intake, compression, power, and exhaust. These steps repeat over and over. In the first step, intake, the piston moves down and lets a mix of air and fuel into the engine through the intake valve. In the second step, compression, the piston moves up and compresses the air-fuel mixture. In the third step, power, the spark plug sends an electric spark into the cylinder. The spark makes the air-fuel mixture explode. This explosion pushes the piston down. In the fourth step, exhaust, the piston moves up and pushes the waste out of the engine through the exhaust valve. The four steps happen one after the other. When the exhaust step ends, the next intake step starts. This process repeats many times every minute.


  1. What is this text about?

  1. Checking automobile electrical system

  2. Parts of internal combustion engine

  3. Process of intake stroke

  4. Types of pistons


  1. Where does the fuel burn in the internal combustion engine?

  1. Inside

  2. Outside


  1. How many stops are in this process?

  1. 2

  2. 3

  3. 4

  4. 7


  1. During the intake valve how does the piston moves?

  1. Up

  2. Down

  3. Up-down

  4. Down-Up


  1. What step does the spark plug send an electric spark into the cylinder in?

      1. 1

      2. 2

      3. 3

      4. 4




Вариант 2


  1. Matching


  1. Estate car

  1. Багажник

  1. Internal combustion engine

  1. Щетка стеклоочистителя

  1. Spark plug

  1. Механик

  1. Boot

  1. Универсал

  1. Car seat

  1. Производственная линия

  1. Windscreen wiper

  1. Ключ

  1. Assembly line

  1. Двигатель внутреннего сгорания

  1. Mechanic

  1. Проверять

  1. Wrench

  1. Сидение

  1. Check

  1. Свеча зажигания


2. Answer the questions below the text


This is a car. It has four wheels. The color is red. People drive cars. The front of the car has headlights. The back of the car has brake lights. The driver drives the car with the steering wheel. The driver stops the car with the brake pedal. The driver makes the car go with the gas pedal. Some cars have a stick shift. Some cars have automatic transmission. The outside of the car has side mirrors. The driver looks at the mirrors to see behind the car. The outside of the car also has windshield wipers. The windshield wipers clean the front and back windows when it rains. The inside of the car has a radio. The driver listens to music on the radio. The inside of the car also has a GPS. The driver uses the GPS to find places. Cars are very important for people in the United States. Cars help people go to work, go to school, and go shopping. Some people love their cars. They wash their cars and make their cars look nice. Some people's cars are very dirty.


  1. What can you find in front of the car?

  1. Wheels

  2. Color

  3. Headlights

  4. Brake pedal


  1. What can help a driver to stop his car?

  1. Headlights

  2. Brake pedal

  3. Side mirror

  4. Gas pedal


  1. What is outside the car?

  1. Steering wheel, car seat

  2. Side mirror, windscreen wipers

  3. Brake pedal, gas pedal

  4. Radio, GPS


  1. How can a driver find a place?

  1. With radio

  2. With mirror

  3. With windscreen wipers

  4. With GPS


  1. What can people do to make their cars nice?

  1. Drive them

  2. Look at them

  3. Clean them

  4. Listen to the radio





КЛЮЧИ


Вариант 1


1

  1. f

  1. i

  1. a

  1. b

  1. j

  1. d

  1. h

  1. с

  1. g

  1. e

2

  1. B

  2. A

  1. - C

4- A

  1. – c


Вариант 2

1

  1. D

  1. G

  1. J

  1. A

  1. I

  1. B

  1. E

  1. C

  1. F

  1. H


2

  1. c

  2. b

  1. - b

4- d

5 - c


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!