СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Готовая разработка по английскому языку

Нажмите, чтобы узнать подробности

На базе учебника Straightforward /Готовый план занятия.

Просмотр содержимого документа
«Готовая разработка по английскому языку»

Straightforward Elementary

Lesson 13

Handout 1

I Phonetics

1. Practice the sound [æ]: cat, black, mat, sat, rat, flat, snack, back, lack.

2. Say the tongue twister:

A black cat sat on a mat and ate a fat rat.


II Vocabulary

    1. Guess what room it is.

  1. This is the room where you sleep. _________________

  2. This is the room where you cook. _________________

  3. This is the room where you eat. __________________

  4. This is the room where you watch TV. _________________

  5. This is the room where you have a bath. _________________


III Grammar – there is/there are

4. Study the rule.

Для обозначения нахождения, наличия, существования чего-то, кого-то в определенном месте используется оборот: there is/there are


There is + сущ. в ед. ч.- There is a teacher in the classroom.

There are + сущ. во мн. ч.- There are students in the classroom.

There is a teacher and a student in the classroom.


Если русские предложения начинаются с обстоятельства места (где?) – в английском употребляют оборот there is/are. На русский язык, как правило, не переводится, или соответствует глаголам иметься, висеть, лежать, стоять.

There is a picture on the wall.- На стене висит картина.


Is there a teacher in the classroom? – Yes, there is./ No, there isn’t.

Are there students in the classroom? – Yes, there are./ No, there aren’t.


There isn’t a teacher in the classroom. There is no teacher in the classroom.

There aren’t students in the classroom. There are no students in the classroom.

Straightforward Elementary

Lesson 13

Handout 2

IV Video

A Grand Day Out’

Episode 3 Section 2

(01:16- to the end )

1. Read the words:

to blast off – стартовать, взлетать

a brake – тормоз

Wait for me! – Подожди меня!

What are you looking for? – Что ты ищешь?

2. Watch and say: Why is Wallace worried?


3. Look at the picture and ask your partner:

Model: Is there an armchair in the spaceship? – Yes, there is. / No, there isn’t.