Грамматические задания в игровой форме для учащихся
2-4-х классов.
1. Помоги Малышу вставить артикль a или an, и узнаешь его любимое лакомство.
1) ___ dog, ___ fish, ___ eye, ___ car, ___ tree, ___ duck, ___ lemon;
2) ___ airplane, ___ elephant, ___ book, ___ owl, ___ girl;
3) ___ pen, ___ doll, ___ pupil, ___ bird, ___ mouse, ___ bus;
4) ___ orange, ___ star, ___ man, ___ engineer, ___ chair, ___ aunt;
5) ___zebra, ___umbrella, ___ banana, ___ boy, ___ egg, ___ tree.
2. Тим позвонил Розе, расположите фразы телефонного разговора в правильном порядке.
q Yes, he has.
q Hi. It’s Jane here. Can I speak to Rose, please?
q OK. Bye then.
q Sure. Has he got your number?
q Yes, please – can you ask him to ring me?
q Thanks. Bye.
q No, I’m sorry – she isn’t in. Can I take a message?
3. Выбери вместе с Розой подходящее слово из второго столбика.
1) I can _______ in the river. 2) He has a black _____ . 3) This woman is my _____ . 4) Peter is ____ years old. 5) I have ____ in the morning. 6) There is a lot of ____ in winter. 7) ____ is food. | a) mother b) breakfast c) dog d) ten e) meat f) swim g) snow |
6. Впиши вместе с Геной нужную форму глагола tobe.
1) It _____ a snake.
2) I _____ a teacher.
3) We _____ from Russia.
4) My mother _____ twenty five.
5) Ann and Mary _____ students.
7. Помоги Дружку вспомнить множественное число существительных. Не забудь про исключения.
1) one cat – three ____________ 4) one bus – four ____________
2) one ball – two _____________ 5) one child – six ____________
3) one mouse – eight __________ 6) one man – seven ___________
8. Дружок захотел составить рассказ, но все предложения у него отделились друг от друга. Помоги ему собрать свой рассказ.
A. His name isSam.
B. We like to play tennis in the park.
C. There is a big park near my house.
D. My name is Kate.
E. I can play tennis well.
F. I am six.
G. We live in Park Street.
H. I have got a pet – a dog.
1 ___, 2 ____, 3 ____, 4 _____, 5 _____, 6 _____, 7 _____, 8 _____.