СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 25.06.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Грамматика :Passive Voice. Урок-разработка

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Грамматика :Passive Voice. Урок-разработка»

План-конспект урока

Предмет: английский язык

Класс: 8 класс по УМК Кузовлев

Тип урока: изучение нового учебного материала

Тема урока: Пассивный залог

Цель: формирование грамматических навыков по теме «Пассивный залог»

Задачи:

Образовательная:

  • Тренировка произносительных навыков

  • Развивать познавательно-поисковую деятельность

  • Развитие коммуникативных умений

  • Развитие грамматических навыков

Воспитательная:

  • Воспитание положительного отношения к изучению иностранного языка

  • Воспитание культуры общения

  • Воспитание интереса к учению и формированию познавательной деятельности

Развивающая:

  • Развитие внимания, памяти





Наглядность: схема образования пассивного залога, карточки с тремя формами неправильных глаголов, карточки с грамматическим заданием, раздаточный материал для этапа рефлексии.



Ход урока:

I.Оргмомент:

Good morning! I am glad to see you. How are you?



2. Фонетическая зарядка:

Let’s remember our proverbs:



Tastes are differ.

Friend in need is a friend indeed.

Business before pleasure.

Better late than never.



New proverbs for you :



What is done cannot be undone.

Rome was not built in a day.

The devil is not so black as it is painted.

Marriages are made in heavens.

Easily earned money is quickly spent.



Give Russian equivalents.



3. Take your cards and listen to the poem. Pay attention to the verbs which underline. How does author translate these verbs? What is the same in these words?

You are right. These verbs translate with the help of the word “был or были”. So, we will use such verbs in our topic today. The topic of our lesson is Passive Voice.

( картинки и карточки)

4. Look and Listen :



That was a Lady from Niger

Who smiled when she rode on a tiger.

They returned from the ride

With the Lady inside.

And with smile on the face of the tiger



(учащиеся строят вопросы с помощью карточек)



Whom was the Lady eaten by? Was the Lady eaten by the crocodile? Was the Lady eaten by the tiger? Was the Lady eaten by the tiger or crocodile ?



Так , что же такое страдательный залог?



Я ЕМ- Действительный залог. МЕНЯ ЕДЯТ- Страдательный.



5.

Let’s remember the irregular verbs now. Work in pairs. The task is to find the second and the third form of the irregular verb. Are you ready? Repeat altogether. (карточки )

break

broke

broken

shake

shook

shaken

take

took

taken

find

found

found

throw

threw

thrown

build

built

built

do

did

done

be

was, were

been





6.Формирование грамматических навыков

Today will begin new topic called “The Passive Voice”. Today we will learn why and when we use it. First, what is the Voice?

Залог – это форма глагола, которая показывает: сам предмет или лицо выполняют действие (действительный залог) или действие производится над предметом или лицом (страдательный залог).

How is the difference of the translations of active and passive voices?



What’s happen with the order of words in these sentences?

Страдательный залог образуется с помощью глагола to be в нужном лице, числе и времени и III третьей формы основного глагола V3 (-ed) (Participle II)

Present Simple

am

I

is

She, he, it

are

You, they, we

Past Simple

was

Единств.число

were

Множест.число

Future Simple

Will be

Для всех местоимений

To be + V3 (-ed)

Когда важно кто (или что) совершил (совершило) действие, используется предлог by:

She was given flowers by Steve







Let’s look through the Simple tenses of the passive voice. There you can see all the forms of the Simple Passive Voice.

Don’t forget about the preposition “by” when you use the Passive Voice.



7. Relaxation. Close your eyes. Listen. Sing.

A song Sting «A Shape of My Heart»



8.Активизация грамматических навыков

Let’s try to use the Passive Voice in the sentences. The next task is to choose the tense and use the right form of the verb.



Find Passive constructions: Present Simple, Past Simple. Future Simple:



1.The book will be written in a month.

2.The contract was signed last Tuesday.

3.The questions will be answered tomorrow.

4.The guests were invited to the party.

5.Kurumoch is located not far from Samara.

6.Passengers will be offered dinner during the flight.



Put the sentences in the Passive Voice:



  1. The teacher gives the test.

  2. Alice told an interesting story.

  3. The Smiths showed us their house.

  4. Ben sent e-mail to Lee.

  5. Ann read that book yesterday.

  6. We bought a new car a week ago.



9. Итог урока.



So, today we’ve learnt new grammatical topic. It was unknown for you. But now you know why and where we should use the Passive Voice. Then we’ll do a lot of exercises not to forget the different forms of the Passive Voice.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!