СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Great Minds (8 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Great Minds (8 класс)»

Тема урока: Great Minds


ЦЕЛИ:

обучающие: практика применения полученных знаний по пройденному модулю; проработка ошибок в контрольной работе; ознакомление с модулем 4;

развивающие: перенос лексико-грамматического материала модуля в практику выполнения письменных заданий;

воспитательные: воспитывать уважение к людям разных профессий.


Ход урока

Организационный момент:

Good morning dear children. How are you? What scientists do you know? Are you ready for the test?

I wish you good like!

Writing:

- проработать ошибки контрольной работы

Reading and Speaking:

E.g.: Do you like reading about famous people and their accomplishment? Why? What other inventions have changed our lives? Who are some important inventors or explorers?
Be Yourself — обсуждение возможных русских эквивалентов: будь самим собой. Просим
учащихся объяснить по-английски, что означает название модуля (The title refers to acting
and accepting yourself as you are and not trying to be something that you are not).
Look at Module 4 (работа с иллюстрациями)
Предполагаемый ответ : рис. 1, с. 64
T: What page is the picture on?
S1: It’s on page 64. It’s Penelope Cruz, the actress.
T: Why is she famous?
S2: She is a good actress and very beautiful.
T: Do you think she always looks good?
S3: No. I’m sure there are times when she is not so beautiful.
рис. 2, с. 60
Who is this picture of? What kind of clothes is he wearing? Why? Do you wear different clothes
when you go on holidays?
рис. 3, с. 62
What is this picture of? What kind of costumes are they wearing? Have you ever worn a costume
for a play or performance? What other times do we wear costumes?
рис. 4, с. 70
What are the girls in this picture wearing? What kind of clothes are they? What kind of clothes
do you wear? Are you concerned of what and how the clothes you wear are made?
Find the page number(s) for Просматривая модуль, вместе с классом находим указанные рисунки. Обсуждаем, что на них изображено.
a map ( с . 69 )
What does this map show? Why do we look at maps? Why do people dress in different ways in different places? When do we dress in traditional ways?
a paragraph plan ( с . 67 )
What does this plan show? Why is it important to follow a plan when we write? What happens
if we don’t? Listen, read and talk about ... / Learn how to ... / Practise ... / Write / Make ...


Reflection: Now I understand……. I can….. I know how……

Homework: Просмотреть модуль 4, выписать ЛЕ в словарь.