СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

. HOLIDAYS ARE A TIME FOR ADVENTURES AND DISCOVERIES 9кл урок 1 юнит 1

Нажмите, чтобы узнать подробности

Unit 1. FAMILIES AND FRIENDS: ARE WE HAPPY TOGETHER?

Section 1. HOLIDAYS ARE A TIME FOR ADVENTURES AND DISCOVERIES

Урок 1. Летние каникулы

Дата:

 

Цели: знакомство учащихся с учебником, его структурой и особенностями; формирование навыков чтения и аудирования; введение новой страноведческой информации по теме «Достопри­мечательности».

Оборудование: картинки по темам «Хобби» и «Летние кани­кулы»; жетоны.

Ход урока

I. Организационный момент

-  Good morning, dear friends! {Good morning, teacher!)

-  I am glad to see you. {We are glad to see you too.)

How are you today? {We are fine, thank you. How are you?)

-  I am fine, thanks. Today we are going to look through your new textbook and find out why teenagers enjoy holidays so much.

II. Ознакомление учащихся с учебником

-  This year you have got a new textbook. Let's study its structure. Look through the names of the units. You see that we shall speak about the role of family and friends in our life. We shall learn the information about English-speaking countries and compare them with the Russian Federation. We'll see if travelling is popular nowadays. You will understand how important it is to be tolerant and to live in peace. At the end of the book there are lists of personal and geographical names, a linguistic and cultural guide, grammar reference and a vocabulary. You may use them to find the necessary information. Every unit ends with preparation for

Учитель рассказывает о структуре учебника, о том, что он состоит из разделов (unit), каждый из которых посвящен опреде­ленной теме и разделен на несколько частей. Учитель сообщает, что во время изучения данного учебника учащиеся будут много слушать, составлять диалоги и монологические высказывания, вы­полнять разнообразные письменные задания, в том числе и из ра­бочей тетради (Workbook).

Учитель обращает внимание учащихся на условные обозначе­ния, принятые в учебнике.

Просмотр содержимого документа
«Документ Microsoft Office Word»

Unit 1. FAMILIES AND FRIENDS: ARE WE HAPPY TOGETHER?

Section 1. HOLIDAYS ARE A TIME FOR ADVENTURES AND DISCOVERIES

Урок 1. Летние каникулы

Дата:


Цели: знакомство учащихся с учебником, его структурой и особенностями; формирование навыков чтения и аудирования; введение новой страноведческой информации по теме «Достопри­мечательности».

Оборудование: картинки по темам «Хобби» и «Летние кани­кулы»; жетоны.

Ход урока

I. Организационный момент

- Good morning, dear friends! {Good morning, teacher!)

- I am glad to see you. {We are glad to see you too.)

- How are you today? {We are fine, thank you. How are you?)

- I am fine, thanks. Today we are going to look through your new textbook and find out why teenagers enjoy holidays so much.

II. Ознакомление учащихся с учебником

- This year you have got a new textbook. Let's study its structure. Look through the names of the units. You see that we shall speak about the role of family and friends in our life. We shall learn the information about English-speaking countries and compare them with the Russian Federation. We'll see if travelling is popular nowadays. You will understand how important it is to be tolerant and to live in peace. At the end of the book there are lists of personal and geographical names, a linguistic and cultural guide, grammar reference and a vocabulary. You may use them to find the necessary information. Every unit ends with preparation for

Учитель рассказывает о структуре учебника, о том, что он состоит из разделов (unit), каждый из которых посвящен опреде­ленной теме и разделен на несколько частей. Учитель сообщает, что во время изучения данного учебника учащиеся будут много слушать, составлять диалоги и монологические высказывания, вы­полнять разнообразные письменные задания, в том числе и из ра­бочей тетради (Workbook).

Учитель обращает внимание учащихся на условные обозначе­ния, принятые в учебнике.

III. Фонетическая разминка

- Now you know a lot about your textbook. Let's pass over toi our today's topic "Holidays Are a Time for Adventures and Discoveries". (На доске: [rj].)

- What sound is this? Pronounce it. Name the words with this sound. (Monkey, uncle, strong, sing, song, etc.) And we can find it in the ending -ing [in]. Let's train to pronounce it in the correct way. The poem "Hobbies" can help you.

Примерная запись на доске:

Hobbies Gardening, reading and writing stories, These are the hobbies of aunt Tory. Drawing, collecting, singing and others, These are the hobbies of my brothers.

- Translate the poem, read it after me. Now read the poem in pairs. Listen to each other and correct the mistakes if there are any. Read it in a natural manner. Who wants to be the first?

Учитель организует разучивание стихотворения «Хобби». Сна­чала учащиеся повторяют стихотворение за учителем по строчкам, а затем декламируют его самостоятельно. На данном этапе урока учитель привлекает внимание детей к картинкам по темам «Хобби» и «Летние каникулы», которые заранее развешиваются на доске.

IV. Речевая разминка

- It's time to open your textbooks, page 8. Let's read the task of exercise 1. Can you make up the sentences using the following word combinations? Who is ready with the first sentence?

Учащиеся по цепочке (1 ученик - 1 фраза) зачитывают слово­сочетания и переводят их

V. Активизация навыков устной речи по теме «Каникулы»

- Let's divide into pairs, please. You will ask and answer the question of exercise 2, page 8. We shall listen to your reports in 3 minutes.

Работа в парах проводится в течение 3-4 минут, а затем заслу­шиваются рассказы 3-5 учеников. Учитель обращает внимание учеников на образец рассказа в упр. 2, стр. 8 из учебника.

VI. Физкультминутка

Игра «Будь внимателен»

Учитель произносит слово-команду, а выполняет другое дви­жение. Ученики должны выполнить нужную команду.

VII. Введение страноведческой информации по теме «Достопримечательности»

- When people are on holiday they visit different places of interest. We have found out that you were in museums and theatres, galleries and parks last summer. It's time to check up your geographical knowledge. You can see the pictures on page 8, exercise 3 in your textbooks. You will have a minute to match the pictures and their names. What countries are they in?

Учитель предлагает учащимся выполнить упр. 3, стр. 8 из учебника. При необходимости дети используют справочник в конце учебника. Время выполнения задания - 2 минуты.

VIII. Развитие навыков аудирования

- The next task for you is to listen to the dialogue and choose the right statement in exercise 4. Let's listen to the dialogue again and find out if you are right.

Ученики выполняют упр. 4, стр. 9 из учебника. После первого прослушивания предполагаемые ответы 3—4 детей заслушиваются всем классом. С целью проверки учитель организует повторное прослушивание аудиозаписи и привлекает внимание учащихся к тексту из упр. 5, стр. 9.

IX. Формирование навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту

- Now we know how Jason spent his summer holidays. Let's answer the questions. They are in exercise 6, page 10 in your textbooks. Who will read the first question? Look through the dialogue. Can you add anything? What do you think about Jason (Julia)?

После повторного прослушивания диалога из упр. 5, стр. 9 из учебника учитель предлагает учащимся ответить на вопросы из упр. 6, стр. 10. В конце урока ученики повторяют за диктором

фразы из упр. 7 (а), стр. 10 из учебника и читают диалог из упр. 5, стр. 9 в парах.

X. Подведение итогов урока

. - What have we done today? What was difficult for you? What new words have you learnt? Thank you for your work. The most active students today are... Your marks for the lesson...

Домашнее задание

Учебник: упр. 5, стр. 9 (выразительное чтение)



Просмотр содержимого презентации
«holidaysareatimeforadventuresanddiscoveries9kl»

Holidays are a time for adventures and discoveries

Holidays are a time for adventures and discoveries

Учитель английского языка  МБОУ СОШ №2  с углубленным изучением отдельных предметов  г. Вязьма Смоленской обл.  Дудник Анна Николаевна  (УМК Биболетовой М.З. 9 кл.)

Учитель английского языка МБОУ СОШ №2 с углубленным изучением отдельных предметов г. Вязьма Смоленской обл. Дудник Анна Николаевна (УМК Биболетовой М.З. 9 кл.)

In summer we have long holidays. Most teenagers enjoy holidays so much.

In summer we have long holidays. Most teenagers enjoy holidays so much.

What can we do?

What can we do?

Have lots of free time

Have lots of free time

Walk with friends all day long

Walk with friends all day long

Don’t  have to  get up  early

Don’t have to get up early

Give much time to a hobby

Give much time to a hobby

Have nothing to do

Have nothing to do

Read for pleasure

Read for pleasure

Have lots of opportunity for doing sports

Have lots of opportunity for doing sports

Travel to see other places

Travel to see other places

Get a lovely tan

Get a lovely tan

- how many new books have you read?   -how many new films have you seen?   -how many new friends have you made?

- how many new books have you read? -how many new films have you seen? -how many new friends have you made?

-how many interesting people have you met?   -what new places have you been to?   -who have you helped to?   -who has helped you?

-how many interesting people have you met? -what new places have you been to? -who have you helped to? -who has helped you?


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!