СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Игра - квест по английскому языку "Путешествие по Лондону".

Нажмите, чтобы узнать подробности

игра по станциям для учащихся 7- 8 классов

Просмотр содержимого документа
«Игра - квест по английскому языку "Путешествие по Лондону".»

Игра - квест на английском языке “Путешествие по Лондону»

Цель игры: 

  • совершенствование форм и методов внеклассной работы по изучению английского языка обучающимися через вовлечение их в занимательное интерактивное действие;

  • развитие интереса к изучению английского языка.

Оборудование: 

  • карты с указанным на них индивидуальным маршрутом (по количеству команд);

  • таблички с названиями станций;

  • листы оценок жюри (по количеству команд);

  • задания для каждой станции;

  • сертификаты победителям и участникам;

  • сладкие призы для награждения.

Задачи игры:

  • привлечь внимание подрастающего поколения к памятникам архитектуры и объектам культуры Соединенного Королевства;

  • ознакомить со страноведческой информацией;

  • создать условия для раскрытия творческого потенциала участников;

  • создать условия для самореализации обучающихся;

  • побудить обучающихся к дальнейшему изучению истории и географии Великобритании, ее культурных и языковых особенностей, привить им уважение к истории, культурным и историческим памятникам.

Возраст участников: 7-8 класс

Правила проведения игры-квеста:

Команда проходит все станции поочередно согласно маршруту проложенному на карте.

На 5 станциях ребят ждут разнообразные конкурсы и викторины, кто быстрее выполнит все задания правильно и соберет все фунты, получает сладкий приз.

За правильные ответы команда получает «золотой фунт», а за неправильные ответы команда получает «чёрную метку». Прохождение каждого этапа даёт возможность перейти к следующему этапу.

Участники квеста: 

2 команды по 6 - 7 игроков в каждой.

Названия командам даны в соответствии с названиями англоязычных стран - “British”, “Americans”,

Место проведения квеста:

учебные классы

Длительность проведения игры - квеста: 40-50 мин

Подведение итогов:

По итогам квеста определяется победитель. Участники команды, занявшие призовые места, награждаются сертификатами победителей, остальные команды награждаются сертификатами участников. Все участники получают«сладкие» призы.

Сценарий  квеста:

Игра-квест начинается с жеребьевки. Участники поочередно вытягивают жребий с названием команды - “British”, “Americans”.

Распределившись на команды, участники выбирают капитанов.

Капитаны команд получают маршрутные листы (карту) с указанием названий станций. Затем все участники квеста одновременно выполняют задания по различным станциям:

  1. British Museum (Fill in the gaps)

  2. Regents park(dictionary)

  3. Baker street( musical)

  4. Bricklane (recipe)

  5. Buckinghampalace( crossword)

На каждой станции учащиеся проходят испытания, где участники команд отвечают на вопросы. За правильные ответы на каждой станции команда получает «фунт », за неправильный ответ - «черную метку». 
К назначенному времени все команды прибывают к месту финального сбора в класс с конвертом, где лежат «золотые дублоны» и «черные метки». 

1 .British Museum.

Start your travelling from the British Museum. 1.Read the facts about British Museum and fill in the gaps in the text.

Important Facts about British Museum London

1. British Museum London is named out to be the hallmark of historical and cultural images.

2. In this museum you will be finding almost 7 million collections that is all interlinked with the outstanding arts, antiquities, objects, scripts, textbooks and works of well-known artists.

3. This museum was set up in the year 1753. It is all found to be filled with the collections of physician and scientist Sir Hans Sloane.

4. British Museum London is all surrounded with almost 71,000 objects that consisted of 40,000 books, 7,000 manuscripts, drawings in addition to prints and antiques that have been all taken from Greece, Rome, Egypt, and many different countries.

5. In the year 1759 this place was opened for public in Montagu House, Bloomsbury.

6. Today this museum is all added separately by means of 150 million objects in the library and 70 million objects in the museum.

7. Inside the museum you will be finding the dining in restaurants and cafes.

2.Regents Park

Read the text and do the task.

Regent's Park (officially The Regent's Park) is one of the Royal Parks of London. It lies within north-west London, partly in the City of Westminster and partly in the London Borough of Camden.[1] The population of the Camden ward at the 2011 Census was 13,528. It contains Regent's University London and the London Zoo.

The park is Grade I listed on the Register of Historic Parks and Gardens.

So , find the dictionary in the classroom , copy out the words and translate them:

oryx______________

wombat___________________

species____________________

boundary______________________

rhinos_______________________

silkworms____________________________

3.Baker Street

Now go to the Baker Street

Listen to the song "Fake plastic trees". Find the text of the song.

"Baker Street" is a song written and recorded by Scottish singer-songwriter Gerry Rafferty. Released as a single in 1978, it reached #1 in Cash Box and #2 on the Billboard Hot 100, where it held that position for six weeks, behind Andy Gibb's smash "Shadow Dancing". Additionally, it hit #1in Canada, No.3 in the United Kingdom, in Australia and the top 10 in the Netherlands. Rafferty received the 1978 Ivor Novello Award for Best Song Musically and Lyrically. The arrangement is known for its haunting saxophone riff.

In October 2010, the song was recognised by BMI for surpassing five million performances worldwide. It was awarded Gold Certification on two occasions, on 1 April 1978 and 22 July 2013 by the BPI in the UK.

Sing it together!





4 .Brick Lane

Now go straight ahead to Park lane, then turn left to the Picadilly and go to the Brick lane EL.

Brick Lane is a long street in the London Borough of Tower Hamlets, in the East End of London. Today, it is the heart of the city's Bangladeshi-Sylheti community, and is fondly known as Banglatown.

There you should make a recipe of carry and write the ingredients of it.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Buckingham Palace

Now your task to complete the crossword below:

We bring you historical facts about Queen Elizabeth II's official London residence.

1) The palace first originated as Buckingham House, which was built by John Sheffield3rd Earl of Mulgrave and Marquess of Normandy, as his London residence in 1703. In the same year, Sheffield was made the Duke of Buckingham and he consequently named the house after his title.

2) George III decided to purchase Buckingham House for his wife, Queen Charlotte, in 1761 so to create a comfortable family home near to St James’s Palace. As a result, 14 of George and Charlotte’s 15 children were born at the house.

3) Buckingham Palace was built on a site where James I planted a mulberry garden in order to cultivate silkworms. However, it seems the king used the wrong type of mulberry bush and was unable to successfully produce any silk.

4) Buckingham House was renovated into a palace in the 1820s after George IV commissioned architect John Nash. However, it was Queen Victoria who was the first British monarch to use the palace as their official residence when she moved there in 1837. Since then the palace has served as the official London residence of Britain's sovereigns, and today it is the administrative headquarters of the monarch.



6. Goorin brothers inc.

Use the paper , write down all types of hat “ Goorin brothers”.







American

American

American

American

American

American

American

American

American

American

American



British

British

British

British

British

British

British

British

British

British

British



Лист оценок жюри__________________________________

Название команды

Название станции

«золотые дублоны»

«черные метки»

Лист оценок жюри___________________________________

Название команды

Название станции

«золотые дублоны»

«черные метки»