СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Игровой проект по английскому языку на тему "Живые существа вокруг нас" (7 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Это урок комплексного применения и обобщения знаний по теме "Живые существа вокруг нас".

Просмотр содержимого документа
«Игровой проект по английскому языку на тему "Живые существа вокруг нас" (7 класс)»


В неклассное мероприятие

по английскому языку

(7 класс)








Игровой проект

Living things around us”


Дата проведения мероприятия: 16 февраля 2021

Тип урока: урок комплексного применения знаний

………………………………………………………………………………………………

Класс делится на две команды. Необходимо выбрать капитанов команд. Командам предлагается правильно выполнить ряд заданий викторины по заданным темам и заработать как можно больше баллов. По окончании игры определяются победители по количеству набранных баллов.

Темы:

  • «В мире животных»

  • «К дню Святого Валентина» 

Цель – создание условий для развития творческого и интеллектуального потенциала учащихся; умение планировать свои действия и представлять результаты своей деятельности; развитие познавательного интереса при изучении английского языка, воспитание игровой культуры.

Обучающая цель:

  • отработка лексики по теме «Животные всего мира»

  • применение изученной лексики в нестандартной ситуации и расширение словарного запаса

  • развитие навыков чтения и говорения

Развивающая цель:

  • развитие речевых способностей учащихся

  • развитие внимания и быстроты реакции

  • развитие памяти

  • развитие находчивости и изобретательности

Воспитательная цель:

  • формирование навыков работы в команде и соблюдения норм поведения

  • формирование терпимого отношения к ошибкам товарищей

  • развитие положительного отношения к самому себе, осознание своих возможностей

Ход мероприятия

 T: Hello, everybody! I am glad to see you today, we are going to do the best! Are we? Today we’ve got an unusual lesson. It’s time for the competition and I wish you good luck!

T: But first I have some questions: Have you divided into teams? Have you chosen the leader of your team?

What are the names of your teams? (they should be connected with your last topic). Do you remember? -

Right you are, “Living things around the world”. Choose one of the animals as the name of your team.

The name of the 1 team is ……

The name of the 2 team is ……

T: What holiday is on the 14th of February? – It’s true. We celebrate St valentine’s Day, the day of love. Perhaps, some tasks will be about love to animals too.

T: Let’s start our competition.

    1. There is a great number of living things around us. Your first task is to name some of them looking at the pictures. You will do it one after another. You will get a point if your answer is right. (на экране - фото животных)

RHINO, DEER, SHARK, WHALE, PEACOCK, OSTRICH, LADY-BIRD, DRAGON-FLY, TURTLE, SNAIL

    1. Well done! Now let’s find the names of animals in this crossword. During 3 minutes you need to find and circle the names of animals that you can see under it. You will get as many points as you can find.



    1. Now it’s time to watch a video. This puzzle has got 10 images and 10 hidden animals. Your task is to find them again. You will have 30 seconds to find animals. You will get a point if you can find and show it on the screen.

(демонстрация видеоролика – 8 минут)

    1. Do you know how animals show their love to each other. May be our animals also know about St Valentine’s Day. You are going to read short texts about it and after reading you will do this task on the blackboard. Write the name of an animal:


  1. He brings foods for his mate as a present. …………………………………..


  1. Showing love for them is touching their trunks. …………………………….


  1. They form a heart together. ……………………………


  1. For them love is caring their partner’s hair. …………………………


  1. Their special way of love is licking. ……………………………


  1. Male gives a pebble as a ring. …………………………




    1. Read the poem and compare people with animals. Use these adjectives:





    1. It’s time to do the next task. Look at these funny animals. You must choose the right variant.

(write answers in your answer sheet)





















































    1. A Quiz about animals:

  1. Do you know what a baby bunny is called?

a)Rabbit b)Bunny c)Twig d)Kit

  1. What is the average life span of a cat in the wild?

a)4-5 years b)5-10 years c)10-15 years d)15-20 years

  1. How smart is your dog?

a)a 2-3 year old child b)a 5-10 year old child

c)a 10-15 year old child d)a 15-20 year old person

  1. True or False: Ponies are just baby horses

a)True b)False

  1. When puppies are born they are...

a)Blind b)Deaf c)Toothless d)All of the above

  1. Are any two tigers stripes the same?

a)Duh, no! b)Probably c)Yes, always. d)Only if they are twins.

  1. True or False: Adult cats do not typically meow at each other, just at humans

a)True b)False

  1. What is a baby pig called

a)Kitten b)Piglet c)Puppy d)Seal

  1. How much do kittens sleep on average?

a)18 hours a day1 b)6 hours a day

c)14 hours a day c)12 hours a day

  1. True or False: Monkeys are apes

a)True b)False

  1. What is the animal based movie that has over 100 dogs?

a)103 Dalmatians b)104 Dalmatians c)101 Dalmatians d)199 Dalmatians

  1. What animal is the most popular pet?

a)Cats and dogs b)Fresh water fish c)Rodents d)Birds



T: Brilliant! Dear children I hope you enjoined our lesson! Thank you for your active participating in our game! And now, let’s listen to our jury.

(жюри объявляет результаты конкурсов и выставляет итоговые оценки, затем объявляет команду- победителя)

T: Well done! Thank you.











































Keys:

№1

RHINO, DEER, SHARK, WHALE, PEACOCK, OSTRICH, LADY-BIRD, DRAGON-FLY, TURTLE, SNAIL

№2 crossword

№3

  1. the bird – in the middle among leaves

  2. the horse – in the window of the house

  3. the wolf – near the birch on the right

  4. the bear – above the chimney

  5. the cat – among the logs

  6. the panda – it’s face is in the middle

  7. the butter-fly – in the middle of the flower

  8. the dog – in the tree

  9. the snake – on the trunk of the tree

  10. the spider – in the middle

№4 1.jays 2.elephants 3.swans 4.monkeys 5.cats 6.penguins


№5 1.busy 2.wise 3.playful 4.slow 5.quiet

6.stubbon 7.strong 8.proud 9. gentle

№6 1.a 2.c 3.b 4.b 5.b 6.b 7.a 8.b 9.b 10.a 11.b 12.b

№7 1.d 2.a 3.a 4.b 5.d 6.a 7.a 8.b 9a. 10.b 11.c 12.a





















English Day

Answer sheet

Name of your team ________________________________

1 +/ --- (5 points)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

2 crossword (13 points)

3 +/ --- (5 points)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

4 (6 points)

1.

4.

2.

5.

3.

6.

5 (9 points)

1.

6.

2.

7.

3.

8.

4.

9.

5.


6 a/b/c (12 points)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12















7 a/b/c/d (12 points)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

















Итого: максимальное количество баллов – 62 балла

Команда набрала_________________ баллов

9